اخبار آموزشی

آزمون استخدامی و حضور حاجی‌بابایی در جلسه غیرعلنی مجلسیک عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز - چهارشنبه - مجلس گفت: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش حضور یافته و توضیحاتی درباره آزمون استخدامی معلمان و نیز وضعیت استخدام معلمان ارائه داد.
توسعه رشته‌های مجازی علوم پزشکیمعاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانهای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی با همکاری دو معاونت آموزش و درمان وزارت بهداشت خبر داد و گفت: یکی از شاخصهای مهم این استانداردها استقرار سیستم اطلاع رسانی الکترونیکی در این بیمارستانها است. دکتر محمدعلی محققی روز دوشنبه در نخستین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این نظام اعتباربخشی جایگزین نظام فعلی ارزشیابی می شود.
انتقاد از کاهش شدید پذیرش در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ایسخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات ‌مجلس با تاکید بر اینکه در جلسه امروز این کمیسیون، وضعیت پذیرش دانشجو در‌ آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش و عدم برآورده شدن انتظارات دانشجویان مجدداً بررسی می‌شود، گفت: علی‌رغم اعلام پذیرش 35 هزار دانشجو در این آموزشکده‌ها در روزهای آینده، ظاهراً ظرفیت پذیرش آنها نسبت به سال‌های گذشته به‌میزان یک‌سوم کاهش یافته است.
هشتمین جشنواره کتابهای آموزشی "رشد"هشتمین جشنواره کتابهای آموزشی "رشد" ویژه بررسی کتابهای آموزشی دوره‌های تحصیلی ابتدایی و راهنمایی آذرماه برپا می‌شود. هدف از برگزاری این جشنواره تبیین و انتقال سیاستها، هدفها و برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه‌ انتشار کتابهای آموزشی اعلام شده است.
پرجمعیت‌ترین رشته‌های دانشگاهی دکتر حسین نادری‌منش در گفت وگو با ایسنا با ارائه پرجمعیت ترین رشته‌ها در کشور، گفت: براین اساس رشته حسابداری با9.5درصد دانشجو، مهندسی کامپیوتر با 9 درصد، مدیریت با 8.9 درصد، برق با 6.6درصد و حقوق با 5.3 درصد به ترتیب برجمعیت ترین رشته‌ها در کشور به شمار می‌روند که بر این اساس سه رشته از پر جمعیت ترین رشته‌های کشور مربوط به علوم انسانی است.
جزئیات پذیرش قبول‌نشدگان کنکور کلیه حاضران در جلسه آزمون سراسری سال 1389 (اعم از داوطلبان مجاز و غیرمجاز به انتخاب رشته) که در ردیف پذیرفته ‌شدگان نهایی این آزمون قرار نگرفته ‌اند امکان ادامه تحصیل در دانشگاههای غیرانتفاعی را دارند. این افراد در صورت تمایل برای ادامه تحصیل می توانند با ارائه کارنامه اولیه که از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش قابل دریافت است و با ارائه مدارک لازم شامل اصل شناسنامه عکسدار، اصل کارت ملی، 2 قطعه عکس 4×3 و گواهی پیش‌دانشگاهی از 18 مهرماه تا 22 مهر به یکی از مؤسسات غیرانتفاعی پذیرنده رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی مراجعه و نسبت به ثبت ‌نام خود به صورت مشروط و منحصراً در یک رشته تحصیلی کاردانی اقدام کنند.
قوانین جدید نظام وظیفه دانشجویان در صورت قبولی در آزمون مجدد فاصله بین انصراف از دانشگاه اولیه و اشتغال در دانشگاه ثانویه بیش از 4 ماه نباید باشد و در صورت قبولی در مقطع بالاتر معافیت تحصیلی به دانشگاه جدید ارسال و واحد آموزشی جدید ضمن اعاده معافیت تحصیلی به وظیفه عمومی درخواست معافیت برای مقطع جدید نماید که در این صورت مدت تحصیل سپری شده در سنوات مقطع جدید لحاظ خواهد شد.
عباسپور: اکثر اساتید بازنشست شده ،خبره بودند رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اساتید ذخایر علمی کشورند تصریح کرد: بخش اعظم استادانی که بازنشست شدند در حوزه تدریس خود زبردست و خبره بودند ولی چون در سال های اخیر تحقیق ممتازی را ارائه نکردند از عرصه تدریس کنار گذاشته شدند. این رویه ملاک مناسب و درستی برای ارزیابی یک استاد نیست و باید تغییر یابد.
عجیب ترین رشته‌‌های دانشگاهی دانشگاههای بالتیمور، ناتینگهام، گلاسکو و چند دانشگاه دیگر امکانی فراهم کرده اند تا دانشجویان علاقه مند بتوانند در رشته های تحصیلی با موضوعات جنگ ستارگان، افسانه ها و اشعار باستانی ادامه تحصیل دهند. موقعیتی ایجاد شده تا دانشجویان بتوانند در 10رشته شگفت انگیز در دانشگاههای مطرح دنیا مشغول به تحصیل شوند. این رشته ها به قدری عجیب است که مثلا شما می توانید پس از فارغ التحصیلی بگویید لیسانس دیوید بکهام دارید!
جزئیات ثبت نام در عمره دانشجویی ثبت نام اولیه عمره دانشگاهیان برای سال 90 و عتبات عالیات از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها آغاز شد. به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام عمره در سه گروه پسران مجرد (فردی - تنها)، متاهلین (به صورت 2 و 3 نفره) و اساتید (به صورت 1 تا 3 نفره) صورت می گیرد و هر شخص بنابر شرایط فقط در یکی از این قسمت ها می تواند ثبت نام کند.
رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رقابت دانشگاههای علوم پزشکی در رتبه بندی در بخشهای همگن انجام می گیرد، اظهار داشت: شاخص هایی از جمله اعضای هیئت علمی، انطباق و تحلیل عملکرد دانشگاه، مدیریت شورای دانشگاه، مدیریت بودجه آموزش، جذب هیئت علمی، ثبات مدیریت و گردش نخبگان، پیشرفت و افت تحصیلی، استفاده از فناوری اطلاعات و میزان موفقیت دانشجویان در مقاطع تحصیلی بالاتر در این رتبه بندی مد نظر خواهد بود.
شرایط ورود مربیان دانشگاه به دوره دکتریشرایط ورود به دوره دکتری برای مربیان دانشگاهها بر اساس آیین نامه اعطای بورس جهت ارتقای سطح علمی مربیان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی وابسته به دستگاههای اجرایی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد. اعطای بورس برای ارتقای سطح علمی مربیان با هدف کمک به ارتقای سطح علمی مربیان و اصلاح هرم هیئت علمی دانشگاهها و کمک به ارتقای کمی و کیفی آموزش عالی و فراهم آوردن زمینه لازم برای توسعه تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد.
جزئیات افزایش ظرفیت ارشد و دکتریوی از رشته های جدید سلامت و رفاه اجتماعی، سلامت در بلایا و فوریتها، آموزش پزشکی و توکسین های میکروبی به عنوان چهار رشته جدید دکتری تخصصی گروه پزشکی نام برد و گفت: در حال حاضر 63 رشته دکتری تخصصی شامل علوم پایه پزشکی، داروسازی سنتی، طب سنتی و تخصصی داروسازی در کشور وجود دارد.
واگذاری دانشگاه های دولتی به غیر دولتی ها در آخرین جلسه کمیسیون تلفیق که پس از اعتراض دولت به مصوبات کمیسیون تلفیق برگزار شد، کمیسیون تلفیق با صدور اجازه واگذاری واحدهای آموزش عالی، خودگرانی این واحدها و اخذ تمام یا بخشی از هزینه تحصیلی در آموزش در طول برنامه پنجم توسعه موافقت کرد.
امکان تحصیل همزمان دانشجویان در 2 دانشگاه رئیس دانشگاه پیام نور کشور در دامغان با بیان اینکه با توجه به ظرفیت دانشگاه پیام نور بیشتر از متقا ضیان است و با هدف ایجاد رقابت بین دانشجویان ، طرح تحصیل در 2 رشته به شورای عالی گسترش آموزش عالی ارائه و کلیات آ ن به تصویب رسیده ، در صورت ابلاغ دانشجو یان دانشگاههای دولتی تمام وقت می تواننددر دانشگاههای نیمه حضوری و یا غیر حضوری نظیر دانشگاه پیام نور هم تحصیل کنند.
وزیر آموزش و پرورش: از قبر جنابعالی آوردیموی عنوان کرد: مشکلات آموزش و پرورش تنها برگزاری اردو نیست، بلکه مسایل و مشکلات دیگری است. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان‌ها این همه ناهار می‌دهند، ما حرفی نداریم، یکبار به فرهنگیان افطاری دادیم، گفتند از کجا آوردی؟ از قبر جنابعالی.
مفهومی شدن سئوالات امتحانی سئوالات امتحانی دانش آموزان از سال گذشته تحصیلی به صورت مفهومی بوده که این روند در سال جدید تحصیلی نیز تدوام می یابد.این برنامه در راستای اجرای قانون حذف کنکور صورت گرفته تا بتوانیم در سالهای بعد به راحتی کنکور را حذف کنیم.
ثبت‌نام مشروط دردانشگاه‌های غیرانتفاعیداوطلبان آزمون سراسری 89 که در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی قرار نگرفته‌اند از 18 تا 22 مهر می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی به صورت مشروط ثبت‌نام کنند. معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش در این باره گفت: داوطلبان می‌توانند با ارائه کارنامه اولیه و مدارک لازم شامل اصل شناسنامه عکسدار، اصل کارت ملی، 2 قطعه عکس 4×3 و گواهی پیش‌دانشگاهی به یکی از مؤسسات غیرانتفاعی پذیرنده رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود به صورت مشروط و فقط در یک رشته تحصیلی کاردانی اقدام کنند.
چاره سرگردانی فنی حرفه ای‌ها در آموزش و پرورش استامسال هم باز هنر اموزان فنی و حرفه ای سرگردان میان اموزش و پرورش هستند. در حالیکه مجلس اعلام می کند وزیر اموزش و پرورش خلاف قانون عمل کرده و باید انها را پذیرش می کرد اما اموزش و پرورش زیر بار نمی رود. در این میان این هراموزان فنی و حرفه ای هستند که گوشت قربای شدند. انها ناگزیرند برای تحصیل حتی با رتبه های بالا به دانشگاه های غیرانتفاعی شهرستانها بروند و کسی مسئولیت این بی برنامگی را قبول نمی کند. در همین باره حسین توکلی معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور معتقد است که چاره این مشکل در اموزش و پرورش است و نه وزارت علوم.
شرایط شرکت در جشنواره آموزشی شهید مطهریبر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، با توجه به مصوبه کمیته علمی، چهارمین جشنواره آموزشی دانشگاهی و کشوری با محوریت و اولویت های پنج گانه و نیز بر اساس حیطه های پنج گانه تدوین برنامه آموزشی، روش های نوین آموزشی، رویکردهای نوین ارزشیابی، مدیریت و رهبری آموزشی، مشاوره و راهنمایی مورد داوری و فرآیندهای مطلوب دانشگاهی و برتر کشوری انتخاب خواهند شد.
کشف 10 مدرک جعلی توسط وزارت علوممدیرکل امور دانش آموختگان وزارت علوم از کشف کمتر از 10 مدرک جعلی توسط کارشناسان این اداره کل در سال 88 خبر داد و گفت: ارائه دهندگان مدارک جعلی به حراست مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شدند تا امور مربوط به این افراد صورت گیرد.
روش جدید جذب دانشجو در دانشگاه علمی و کاربردیمعاون وزیر کار با اعلام اینکه بر اساس نظام جدید ملی مهارت، نیروی کار برای ورود مستقیم به بازار کار تربیت می شود، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال آینده به روش جدید دانشجو می پذیرفت. عبدالرسول پورعباس در گفتگو با مهر از طراحی کلی نظام ملی مهارت و آموزشهای مهارتی خبر داد که با طراحی آن ، مصوبات قبلی نیز احیا می شود و افزود: نظام جدید مهارتی با شرایط جدید و رفع نارسایی تطبیق داده شد تا در نهایت منجر به تکمیل چرخه آموزشهای مهارتی شود.
کشف مدارک جعلی دانشگاههای خارجی در کشورجاعلان این مدارک شناسایی شدند اما امکان استفاده از این مدارک تحصیلی جعلی را برای خدمات و یا آموزش در حوزه سلامت پیدا نکردند
وزیر مسائل آزمون استخدامی معلمان و موارد استیضاح را بررسی می کندبا توجه به تعهد آقای میرتاج الدینی در جلسه ای با نمایندگان، ما از هیات رییسه درخواست کردیم که سه ماه به وزیر فرصت داده شود تا در صورت حل نشدن مشکلات، مجددا استیضاح بررسی شود.
ابلاغ طرح "تغییر در ساختار پژوهشی آموزش و پرورش "طرح تغییر در ساختار پژوهشی وزارت آموزش و پرورش پس از تصویب در شورای عالی اداری و با امضای رئیس جمهور، برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شد.
تولید «کتاب گویا» برای نخستین بار در سال تحصیلی جدیدرییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تولید «کتاب گویا» برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید خبر داد.
فردا آخرین مهلت شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش آموزش کشور آخرین مهلت انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ را فردا ۱۴ مهرماه اعلام کرد.
نحوه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اعلام شددکتر عبداله سجادی جاغرق رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی زمان ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ناپیوسته سال 89 دانشگاه آزاد اسلامی را از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه مورخ 14/7/89 از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.azmoon.org اعلام کرد
زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشدوی در ادامه اظهار داشت: همچنین نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده اعلام می شود و سعی ما بر این است که پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت در ترم جاری شروع به تحصیل کنند، تعداد پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد امسال در مرحله اول 30 هزار نفر اعلام شده و بیش از 20 هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت اعلام می شوند. وی ادامه داد: زمان و مهلت ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ناپیوسته سال 89 دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه مورخ 14/7/89 از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.azmoon.org آغاز می شود.
نتایج آزمون دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامینتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده اعلام می شود و سعی ما بر این است که پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت در ترم جاری شروع به تحصیل کنند، تعداد پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد امسال در مرحله اول 30 هزار نفر اعلام شده و بیش از 20 هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت اعلام می شوند.
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461] [462] [463] [464] [465] [466] [467] [468] [469] [470] [471] [472] [473] [474] [475] [476] [477] [478] [479] [480] [481] [482] [483] [484] [485] [486] [487] [488] [489] [490] [491] [492] [493] [494] [495] [496] [497] [498] [499] [500] [501] [502] [503] [504] [505] [506] [507] [508] [509] [510] [511] [512] [513] [514] [515] [516] [517] [518] [519] [520] [521] [522] [523] [524] [525] [526] [527] [528] [529] [530] [531] [532] [533] [534] [535] [536] [537] [538] [539] [540] [541] [542] [543] [544] [545] [546] [547] [548] [549] [550] [551] [552] [553] [554] [555] [556] [557] [558] [559] [560] [561] [562] [563] [564] [565] [566] [567] [568] [569] [570] [571] [572] [573] [574] [575] [576] [577] [578] [579] [580] [581] [582] [583] [584] [585] [586] [587] [588] [589] [590] [591] [592] [593] [594] [595] [596] [597] [598] [599] [600] [601] [602] [603] [604] [605] [606] [607] [608] [609] [610] [611] [612] [613] [614] [615] [616] [617] [618] [619] [620] [621] [622] [623] [624] [625] [626] [627] [628] [629] [630] [631] [632] [633] [634] [635] [636] [637] [638] [639] [640] [641] [642] [643] [644] [645] [646] [647] [648] [649] [650] [651] [652] [653] [654] [655] [656] [657] [658] [659] [660] [661] [662] [663] [664] [665] [666] [667] [668] [669] [670] [671] [672] [673] [674] [675] [676] [677] [678] [679] [680] [681] [682] [683]
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد