اخبار مهم ایران

نرخ سکه و طلا در بازار تهران امروز در بازارهای داخلی هر قطعه سکه طرح قدیم با هشت هزار تومان کاهش 354 هزار تومان، سکه طرح جدید با سه هزار تومان کاهش 341 هزار تومان، نیم سکه 172 هزار تومان، ربع سکه 87 هزار تومان، یک مثقال طلای آب شده 17 عیار 152 هزار تومان، یک مثقال طلای آب شده 18 عیار 160 هزار و 900 تومان و یک گرم طلای 18 عیار 35 هزار و50 تومان داد و ستد شد.
نتایج تکمیل ظرفیت کنکور ارشد پزشکینتایج تکمیل ظرفیت آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال تحصیلی 90-89 با معرفی اسامی 146 نفر از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.
مطهری به جوانفکر: احمدی‌نژاد نه اصول‌گراست، نه اصلاح‌طلب علی مطهری نماینده تهران، در پاسخ به سوالی در مورد سخنان اخیر جوانفکر مشاور رئیس‌جمهوری مبنی‌بر اینکه نباید احمدی‌نژاد را به اصول‌گرایان مرتبط کرد، اظهار داشت: اگر منظور وی این است که احمدی‌نژاد اصول‌گرا نیست، بنده بارها این موضوع را گفته‌ و تاکید کرده‌ام که احمدی‌نژاد نه اصول‌گراست، نه اصلاح‌طلب و راه سومی دارد.
تاریخچه 42 ساله شهرآورد پایتخت/ بزرگترین شهرآورد آسیا داربی تهران از بزرگترین داربی‌های فوتبال جهان است چرا که به طور معمول داوران کشورهای دیگر برای قضاوت این دیدار مورد استفاده قرار می گیرند تا توانایی اداره هواداران متعصب دو تیم را داشته باشند. تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران روز جمعه این هفته ؛بیست و یکمین جدال تاریخ خود را در فصل پاییز برگزار می کنند. این دوازدهمین دیدار در مهرماه است اما در مجموع 68 دیدار گذشته ؛ 20 پیروزی برای استقلال ؛ 17 برد برای پرسپولیس و 31 بازی به تساوی انجامیده است.
فاصله 40 برابری حقوق معلمان در ایران و انگلستان معلمین ابتدایی در مداس انگلستان سالانه در حدود ۲۵۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. یعنی یک معلم ابتدایی در انگلستان در مقایسه با همتای خود در ایران، 40 برابر بیشتر حقوق دریافت می‌کند./ «به شما ربطی ندارد که معلمان چقدر حقوق می گیرند!» این آخرین پاسخ وزیر آموزش و پرورش به سوال خبرنگاران در مورد میزان حقوق دریافتی معلمان بوده است.
پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف از میان دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی بدون آزمون برای سال تحصیلی 90-89 دانشجو ممتاز پذیرش می‌کند. براین اساس، دانشگاه صنعتی شریف از میان دانشجویان ورودی 86 و دو رشته‌ای‌های 85 این دانشگاه تعداد محدودی را بدون آزمون ورودی جهت ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد می‌پذیرد.
مشایی:غرب و شرق متوقف شده و ایده ای ندارندمشایی اضافه کرد: وقتی که ملت‌ها با هم هستند، باید مدیریت جهانی رخ بدهد و این مدیریت جهانی باید به صورت مشترک در عمل محقق شود و این امر باید اتفاق بیفتد و این اتفاق رخ خواهد داد و برای ملت ایران افتخار بزرگی است که در یکی از مهمترین مجامع جهانی، مهمترین مسئله بین‌المللی از سوی رییس‌جمهور ایران گفته می‌شود و این حرف حق و سخن درستی است.
پخش جلسه خبرساز از هیات دولت در تلویزیوننکته جالب تلقی غیرکارشناسانه بودن و تصمیم گیری خلق الساعه بود که به مخاطب القا می شد. برای مثال بهبهانی وزیر راه و ترابری 200 مهندس راه و ساختمان از رییس جمهور طلب می کرد و دکتر احمدی نژآد در پاسخ می گفت:«من از وضعیت وزارتخانه شما با خبرم. 2000 سهمیه استخدامی به شما می دهیم» که با تشویق مشاوران جوان همراه می شد. تازه پس از آن بود که دکتر فروزنده معاون منابع انسانی رییس جمهور خطاب به دکتر احمدی نژآد می گفت که ما 6 ماه است که به وزارت راه و ترابری 200 سهمیه استخدامی داده ایم ولی آقای بهبهانی هیچ کاری نکرده است! و به تبع صدای خنده و شادی مشاوران جوان...
واکنش دانشگاه آزاد به نظر رهبری درباره وقفکریم زارع عضو هیئت امنا و معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص اعلام نظر صریح رهبر انقلاب مبنی بر "صحیح نبودن وقف اموال این دانشگاه از نظر فقهی و حقوقی "، تأکید کرد که قطعاً دانشگاه آزاد نظر رهبر معظم انقلاب را مو به مو اجرا خواهد کرد. وی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر "بررسی مجدد بندهای 5 و 10 مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اساسنامه دانشگاه آزاد " افزود: امیدواریم نظر ایشان در این باره نیز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به اجرا دربیاید چرا که این کار قطعا برای کشور امیدبخش و برای ما خوشحال کننده خواهد بود.
اعلام نظر نهایی رهبر انقلاب در مورد دانشگاه آزاد مجموعه بحث ها و تدقیق در ادله مختلف به این نتیجه قطعی منتهی شد که وقف مزبور دارای اشکالات اساسی فقهی و حقوقی است از جمله، هم به لحاظ مشروعیت وقف مذکور و هم از جهت صلاحیت هیئت محترم موسس در انشاء این وقف/ لازم است بندهای 5 و 10 مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اساسنامه آن دانشگاه مورد بررسی مجدد قرار گرفته و اصلاح شود.
نامه همسرشهیدباکری به همسرشهیدهمت مطالبی که این روزها درباره من و تو گفته یا نوشته شده، یک بار دیگر خاطرات تمام این سالها را به یادم آورد. شاید بهترین کسی که حرفهایم را می فهمد و می توانم با او درد دل کنم، خود تو باشی. من و تو همیشه غم سنگینی را با خود می کشیدیم.
دعاگو: بی‌ادبی سیاسی شجاعت نیستبی‌ادبی،‌ شفاف‌ترین نشانه بی‌بهره‌گی از شرافت، عقلانیت و شایستگی است«انما الشرف بالعقل و الادب لا بالمال و الحسب» «لا عقل لمن لا ادب له» «الادب ریاسه».
زندگی پنج میلیون ایرانی در خارج از کشور معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال کشور گفت: طبق بررسی های انجام شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور، آمار ایرانیان مقیم خارج از کشور در سال 88 حدود پنج میلیون نفر بوده است.
برگزیدگان پنجمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع)در قسمت جوانان، علی سلیمانی از همدان ،زینب بابایی ازاصفهان ، مریم فرخی از کرمانشاه، امیرحسین جهان تیغ از زاهدان و معصومه اکبری از زنجان به رتبه های برتر دست یافتند. در سنین 21 تا 31 سال نیز سعیده ثابتی رضویان از تهران ، زهرا کریمی ازاصفهان،زهره عصمتی از خراسان رضوی، شکوفه فتاحی از کرمانشاه و مریم بیات از زنجان به جمع برگزیدگان این جشنواره راه یافتند.
آخرین آمار درباره جرایم رایانه‌یی در کشور او افزود: طبق گزارش‌های متعدد در برخی مقالات، در حال حاضر پرداخت‌های الکترونیکی و اینترنتی در دیگر کشورها بیش‌ترین میزان تخلفات رایانه‌یی را به خود اختصاص داده است.
روایت رضا رشیدپور از ممنوع التصویر شدن در صداوسیما البته مدیران محترم پخش کاملا هوشیار بوده و هرگز اجازه نداده اند تا با نمایش چهره ی نحس رضارشیدپور خدای ناکرده آفتی متوجه میهن عزیزمان شده و یا زبانم لال مردم همیشه در صحنه با تماشای قیافه ی من از بهشت رانده شوند ! بنابراین تدبیر کم نظیری به خرج داده و در چشم به هم زدنی چهره ی من را ناواضح ( به عبارت فنی … فلو ) کرده اند .
انتقاد وکیل علی مطهری از توهین رسانه‌ایعطار به برخی از فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند شما عصاره فضائل ملتید. آیا توهین و هتاکی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توهین به مردم که ایشان عصاره فضائل آن مردم هستند و توهین به جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست؟
تغییر نماینده ایران در آژانس انرژی اتمیوی از نماینده برکنار شده جمهوری اسلامی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان یکی از «نیروهای بسیار خوب» نامبرده اما با تأکید بر اینکه رضا نجفی نیز «فردی مسلط در زمینه خلع سلاح است» گفته است که «آقای نجفی بیش از ۲۰ سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند و دنیا با نام او آشناست و انتخاب شایسته‌ای برای تصدی این سمت است.»
پیش ثبت نام عتبات عالیاتپیش‌ ثبت‌نام جدید عتبات عالیات برای گروه‌های اعزامی (زائران) به عتبات عالیات از تاریخ چهارم آذر ماه تا 6 بهمن ماه سال جاری آغاز می شود.بر اساس این گزارش، پیش ثبت‌نام جدید عتبات عالیات از ساعت هشت صبح شنبه 17 مهر آغاز و تا ساعت 24 روز شنبه 24 مهر ماه ادامه دارد و متقاضیان می توانند در سامانه پیش‌ ثبت‌نام عتبات عالیات به آدرس اینترنتی http://atabat.haj.ir نام‌نویسی و کد رهگیری دریافت کنند.
قوانین جدید نظام وظیفه دانشجویان بر اساس مصوبات این کمیته مقرر شد با توجه به لزوم اتمام تحصیل در سقف سنوات تعیین شده، شرکت دانشجویان در آزمون مجدد در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر طی 2 نیم سال و در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای پیوسته و دکترای تخصصی حداکثر 4 نیم سال باشد.
جزئیات پذیرش قبول‌نشدگان کنکور کلیه حاضران در جلسه آزمون سراسری سال 1389 (اعم از داوطلبان مجاز و غیرمجاز به انتخاب رشته) که در ردیف پذیرفته ‌شدگان نهایی این آزمون قرار نگرفته ‌اند امکان ادامه تحصیل در دانشگاههای غیرانتفاعی را دارند. این افراد در صورت تمایل برای ادامه تحصیل می توانند با ارائه کارنامه اولیه که از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش قابل دریافت است و با ارائه مدارک لازم شامل اصل شناسنامه عکسدار، اصل کارت ملی، 2 قطعه عکس 4×3 و گواهی پیش‌دانشگاهی از 18 مهرماه تا 22 مهر به یکی از مؤسسات غیرانتفاعی پذیرنده رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی مراجعه و نسبت به ثبت ‌نام خود به صورت مشروط و منحصراً در یک رشته تحصیلی کاردانی اقدام کنند.
آیت الله یزدی : مشایی آنقدر مردود است که با او دیدار هم نمی‌کنیم بعضا اخباری منتشر می‌شود که آقای مشایی نزد علما می‌رود تا مواضع و افکار خود را طرح کند. آیا در این رابطه، برای دیدار، درخواستی از طرف آقای مشایی شده است؟ خود آقای احمدی‎نژاد، به بنده و آقای جنتی پیشنهاد کردند که شما که این‎قدر از آقای مشایی انتقاد می‌کنید، بگذارید یک جلسه بیاید پیش شما، آقای جنتی در همان جلسه بلافاصله در حضور آقای احمدی‎نژاد گفتند که یعنی ما هم این بدنامی را پیدا کنیم که با آقای مشایی ملاقات کرده‎ایم؟
کوچکترین و بزرگترین زائر تمتع امسالرئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: کودک 6 ساله تهرانی و پیرمرد 103 ساله کردستانی در بین زائران حج تمتع امسال حضور دارند.
حاجی‌بابایی: درباره اعتیاد دانش‌آموزان صحبت نکنید وزیر آموزش‌وپرورش در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش فرهنگ‌یاران ترافیک در پاسخ به این سوال که یکی از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده است که آمار اعتیاد در مدارس بیش از اعتیاد در پادگان‌ها است، گفت: در این روز درباره این موضوع صحبت نکنید، به چیزهای خوب فکر کنید، ما در این ماه 15 هزار معلم ورزش استخدام کرده‌ایم.
لاری: دلم برای اصولگرایان منتقد می سوزداحساسی تلخ همراه با دلسوزی نسبت به سرنوشت اصولگرایان منتقد دارم موسوی لاری درباره اصولگرایان منتقد و نظر خود درباره این طیف از اصولگرایان تصریح کرد: در عین حال که آنها منتقد و به نوعی رقیب ما هستند، اگر نگوییم مخالف ما هستند من احساسی تلخ همراه با دلسوزی نسبت به سرنوشت اصولگرایان منتقد دارم.
قرائتی: استقبال از مقام معظم رهبری جزو شعائرالله استدبیر ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: باید کلمه به کلمه در قرآن کار کنید و اصل قرآن را بیاموزید. وی گفت: در قرآن تعابیری که وجود از آنها به عنوان مصداق قرآن یاد می‌کنیم و اکنون استقبال از مقام معظم رهبری جزو شعائرالله است که در دوران کنونی کاربرد دارد و مصداق‌ها در دوران‌های مختلف تفاوت دارند.
نرخ تورم صعودی می‌شودگزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از خلاصه نتایج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه 100=1383 ( 359 قلم کالا و خدمت ) در شهریورماه 1389 نشان می دهد: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در شهریور ماه 1389 نسبت به ماه قبل 8/0 درصد افزایش یافت. در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ، شاخص مذکور 0/10 درصد رشد داشته است.
بسیاری از دانشمندان ناسا ایرانی‌اندرئیس پژوهشکده تحقیقات فضایی ایران گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشمندان سازمان فضایی آمریکا(ناسا) ایرانی هستند که متأسفانه در گذشته به دلیل فقدان برنامه‌ریزی درست و کمبود امکانات و تجهیزات لازم به خارج از کشور رفته‌اند.
خواب خوب شبانه، راز طول عمرگروهی از دانشمندان پس از بررسی نتایج تحقیق انجام شده بر روی زنان 50 تا 81 ساله که در دهه 90 میلادی صورت گرفته بود، متوجه شدند که این تحقیق با 459 زن اهل شهر سن‌دیه‌گو محقق شده و در آن رابطه بین مدت زمان خواب و مرگ و میر مورد توجه قرار گرفته بود
قطبی: پس از گل دوم برزیل کمر تیم شکستافشین قطبی پس از شکست تیم ملی ایران برابر برزیل ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران افزود: عملکرد بازیکنان ایران در این بازی خوب بود، خصوصا در نیمه نخست که برزیلی‌ها تنها دو موقعیت گل بدست آوردند که یکی از آنها با ضربه مهار نشدنی دنی آلوز به گل برتری این تیم تبدیل شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد