اخبار جدید ایران و شمال کشور

جزئیات تازه از پرونده روباه پیر متهم که 59 سال سن دارد متاهل و دارای شش فرزند است و جالب اینجاست که یکی از دخترانش در همان مدرسه که طعمه هایش را اغفال می کرد در حال تحصیل است ، در تحقیقات اولیه پرونده به آزار و اذیت دختر بچه دانش آموز اعتراف و هم اکنون تحقیقات از این مجرم برای روشن شدن دیگر اعمال ننگینش همچنان ادامه دارد.
شکایت وزارت ورزش و جوانان از عادل فردوسی‌پورمدیر کل حقوقی وزارت ورزش و جوانان از شکایت این وزارتخانه از عادل فردوسی پور و افرادی که به وزارت ورزش و جوانان در انتخابات فدراسیون ها اتهام زده اند خبر داد.
قتل و قصاص پایان دوئل زوج جوان مرد جنایتکار که در جریان دوئل مرگبار با همسرش او را با 30 ضربه چاقو از پا در آورده بود با حکم قضات دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد. به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز دهم فروردین امسال مردی در تماس با پلیس 110 از قتل همسرش خبر داد.
استقبال کاربران ایرانی از ایمیل ملیمدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید براینکه برخلاف برخی شایعات در مورد مشکلات امنیتی ایمیل ملی " ایران دات آی آر"، این سرویس دهنده الکترونیکی کاملا امن است، از استقبال کاربران اینترنتی برای استفاده از این پست الکترونیکی خبر داد
بحث جنجالی مجلس در مورد اشتغال زنان و مهریهنمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز ماده 2 الحاقی و ماده 24 لایحه حمایت از خانواده را بررسی کردند، مجلس در مورد اشتغال زنان مجدداً قانونی را وضع نکرده و این موضوع را مسکوت گذاشت اما در ماده 24 پرداخت مهریه را مشروط کرد.
برگزاری جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان کشور جشنواره ملی دوسالانه نهج البلاغه دانشگاهیان کشور در سال 91 برگزار می شود و آثار رسیده از 15 شهریور تا 15 مهرماه 91 داوری شده و مراسم اختتامیه این جشنواره در نیمه دوم سال 91 انجام می شود.
موج جدید تورم در ایران دبیر تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه انگلیس و امریکا تا 10 سال دیگر نفتی برای تولید ندارند شرایط مقابله با جنگ اقتصادی غرب را تشریح کرد و گفت: موج جدید تورم در ایران قابل مدیریت است.
توزیع اسکناس نو در بانکهابانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: توزیع اسکناس ‌نو از روز چهارشنبه 17 اسفندماه سالجاری آغاز می‌شود.
رشته تحقیقات آموزشی در دانشگاه محقق اردبیلیمعاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ایجاد رشته تحقیقات آموزشی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد. به گزارش سلام شمال ، جبرائیل رزمجو قبل از ظهر سه شنبه در جمع دانشجویان این دانشگاه عنوان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد 24 رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی موافقت کرد که این دانشگاه نیز از این موضوع بهره مند می شود.
مهمترین عناوین روزنامه‌‌های صبح امروز کشور دلایل ریزش مجلس هشتمی‌ها برای تصدی ریاست صندوق تامین اجتماعی؛ کمیسیون اجتماعی مجلس برنامه‌های سعید مرتضوی را تایید کرد با مشارکت 58 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد؛ جشن روس‌های پیروزی پوتین
آیت الله موسوی اردبیلی: حریت دانشمندان باید حفظ شود بنیانگذار دانشگاه مفید با تاکید بر اینکه دانشگاه جای سیاسی کاری نیست، گفت: دانشگاه جای کار علمی است و نباید به سلایق دانشمندان بی احترامی کرد.
آغاز یازدهمین اجلاس دور چهارم مجلس خبرگانیازدهمین اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش به ریاست آیت‌الله مهدوی کنی در محل ساختمان مجلس قدیم گشایش یافت. به گزارش سلام شمال ، یازدهمین اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه شنبه با حضور اکثریت اعضا آغاز شد
تغییر 2مدیر رسانه‌ای با حکم فرهاد دانشجو مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری آنا امروز با حضور سید محمد صادق مهدوی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و هاشم ساعدی مشاور رئیس دانشگاه و مدیرکل حوزه ریاست برگزار شد.
زمان پایان کلاسهای دانشگاه در آستانه نوروزمعاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زمان پایان و آغاز کلاسهای آموزشی دانشگاه ها را 28 اسفند و 14 فروردین ذکر کرد و گفت: در این برهه از زمان به دلیل تراکم مسافرت مردم، غیبت رد کردن برای دانشجویان باید بر اساس واقعیات جامعه باشد.
مک کین خواستار حمله هوایی به سوریه شدیکی از سیاستمداران محافظه کار آمریکا در ادامه دخالت های خود در امور داخلی سوریه خواستار حمله هوایی ایالات متحده به این کشور عربی شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سناتور "جان مک کین" دیروز دوشنبه با بیان اینکه زمان برای اتخاذ تصمیم جدید درباره سوریه فرار رسیده خواستار حمله هوایی به رهبری آمریکا به این کشور شد.
زمان واریز یارانه نقدی اسفندرئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه نقدی مرحله سیزدهم به ازای هر نفر 45500 تومان بدون تغییر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، بهروز مرادی گفت: یارانه نقدی مرحله سیزدهم مربوط به اسفندماه پنج شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.
موفقیت محققان در درمان نارسایی قلبی با استفاده از سلولهای بنیادییک محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با استفاده از سلولهای بنیادی مغز استخوان اقدام به ترمیم بافت عروق کرونر 2بیمار کردیم این نارسایی به دلیل عروق کرونری قلب بوده و در آینده قرار است این روش بر روی نارسایی قلبی مادرزادی اجرایی شود.
عکس/کاشت دو اصله نهال با حضور رهبر معظم انقلاب
زمزمه های استیضاح دوباره وزیر اقتصاد گویا سرنوشت شمس الدین حسینی با مجلس هشتم قرار نیست ختم به خیر شود. البته وقتی شمس الدین حسینی دهم آبان ماه امسال و پیآمد عیان شدن ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت در ماجرای اختلاس بزرگ، در جلسه استیضاحش حاضر شده بود، همه تحلیلگران گمانشان این بود که حسینی در روز ۱۱ آبان ماه، دیگر وزیر اقتصاد نخواهد بود.
اعدام ،عاقبت رابطه نامشروع دادگاه زن و مردی که با کمک یکدیگر شوهر زن را کشته و جسدش را سوزانده بودند به اعدام و زندان محکوم کرد.
پیش بینی توکلی در مورد رئیس مجلس نهم توکلی پیش بینی کرد که ریاست مجلس با توجه به یارگیری این سه گرایش بین آقای حداد و آقای لاریجانی جابجا شود. شاید جبهه پایداری بی میل نباشد که آقای آقاتهرانی را بدون اینکه سابقه ای داشته باشد، مطرح کند. هر کدام از این سه نفر رییس مجلس شود، مجلس به نحو خاصی سیر خواهد کرد.
سقوط 90 دلاری نرخ هر اونس طلا تحت تاثیر این کاهش نرخ طلا، نرخ طلا و سکه نیز در ایران کاهش یافته و با وجود افزایش تقاضا به خصوص برای ربع سکه در شب عید نوروز، نرخ سکه به حدود 800 هزار تومان، نیم سکه 394هزار تومان، ربع سکه به 208 هزار تومان و سکه یک گرمی 109 هزار تومان معامله می شود.
اژه ای: درباره رفع حصر موسوی وکروبی چیزی نشنیده‌ام اژه‌ای درباره شائبه آزادی موسوی و کروبی از حصر خانگی گفت: چیزی نشنیده‌ام اما باید منبع اعلام شود تا ببینیم خبر موثق است یا خیر
سوال از رییس جمهور به 24 اسفند موکول شدحجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ادامه بررسی طرح سؤال نمایندگان از رییس جمهور گفت: زمان حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در صحن علنی هنوز قطعی نشده است، اما رئیس‌جمهور تا چهارشنبه هفته آینده یعنی ۲۴ اسفندماه در صحن حاضر خواهد شد.
نتایج رسمی حوزه انتخابی تهرانبر اساس گزارش های دریافتی مبنی بر ورود حداد عادل،‌ مرندی، ابوترابی‌فرد، آقاتهرانی و میرکاظمی به مجلس نهم نهایی شد و فرد جدیدی به این لیست اضافه نشد. بنابراین 50 کاندیدا در مرحله دوم برای 25 کرسی حوزه انتخابیه تهران رقابت خواهند کرد. شمارش آرای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به پایان رسید.
سید محمد خاتمی: اقدام من از آنچه به آن باور دارم ریشه می گیرداقدام من از منش و بینش سیاسی و فکری من و آن چه به آن باور دارم و پای بندم ریشه می گیرد. من از موضع اصلاحات و در جهت نگاه داشت روزنه های اصلاح طلبی که آن را مهم ترین و بلکه تنها راه سربلندی کشور و دست یابی به آرمان های اصیل انقلاب و تأمین حقوق مردم و مصالح ملت می دانم و نیز برای دفع مخاطرات و تهدیدهای درونی و بیرونی اقدام کرده ام. هدف ممکن و مطلوب، بازگرداندن امور به موقعیتی است که در آن مصلحت کشور و خواست های اساسی و تاریخی مردم اصل قرار گیرد.
شروط ثبت ازدواج موقت تعیین شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده 22 لایحه حمایت از خانواده سه شرط باردار شدن زوجه، توافق طرفین و شرط ضمن عقد را به عنوان شروط ثبت ازدواج موقت تعیین کردند.
غیبت دانش آموزان در روزهای 27 و 28 اسفند موجه است وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر امکان استفاده کارمندان از مرخصی در روزهای 27 و 28 اسفند تاکید کرد: دانش‌آموزان چنانچه در این دو روز غیبت کنند موجه است و خیلی سخت نمی‌گیریم.
اعلام مرحله دوم اعزام عمره مفرده 91-90 اطلاعیه سازمان حج و زیارت درباره اعلام پیرو اطلاعیه‌های قبلی سازمان در خصوص نحوه ثبت نام و تشرف به عمره و اعلام گروه های مرحله اول اعزام (11/11/1390 لغایت 26/02/91)، بدین وسیله تمامی دارندگان اولویت‌های 1 تا250 از ثبت نام عمومی سال 1387 بانک ملت که تاکنون در گروه‌های مرحله اول اقدام به رزرو جا و ثبت نام مربوطه کرده‌اند، می‌توانند در یکی از گروه‌های مرحله دوم (از 27/02/1391 لغایت 29/04/1391) رزرو جا و ثبت نام کنند.
کفاشیان مجددا رئیس فدراسیون فوتبال شد در مجمع انتخاباتی صبح امروز فدراسیون فوتبال که به دور دوم کشیده شده بود، علی کفاشیان بار دیگر رئیس فدراسیون فوتبال شد
 
اخبار مازندران
200میلیارد ریال صرف مکانیزه کردن تولید برنج درمازندران می شود معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی مازندران، از اختصاص 200میلیارد ریال برای مکانیزه کردن مراحل تولید وبرداشت برنج دراین استان در سال زراعی آبنده خبر داد.
قضاوت سه داور بین‌المللی مازندرانی در مسابقات کشتی جام تختیدبیرهیات کشتی مازندران از حضور سه داور با درجه یک بین المللی ازاین استان برای قضاوت درمسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی خبرداد.
اولویت های ثبت نام تشرف به عمره مفرده مازندرانروابط عمومی مدیریت حج و زیارت مازندران روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای از ثبت نام تشرف به عمره مفرده و اعلام گروههای مرحله اول اعزام اعلام (15/11/90) لغایت (27/2/91) در استان از طریق اینترنتی خبر داد.
پرداخت صدقه 70 میلیارد ریالی مازندرانیهامدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت : مردم خیر و نیکوکار استان در 11 ماه امسال 70 میلیارد ریال از صدقات خود را در صندوق های این نهاد ورایز کردند.
تعزیر حدود 70 واحد صنفی متخلف در ساریسرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت ساری از شناسایی و تعزیر 67 واحد صنفی مختلف در این شهرستان خبر داد.
رانش زمین در 30 نقطه از هزارجریب نکا، فرماندار نکا گفت: رانش زمین در 30 نقطه از هزارجریب نکا، راههای ارتباطی را مسدود کرد.
فعالیت 23 مرکز و خانه قرآن در نکارییس اداره تبلیغات اسلامی نکا از فعالیت 23 مرکز و خانه قرآن در این شهرستان خبر داد.
تجهیز مدارس سماء قائمشهر به سامانه های هوشمند رییس مرکز آموزش و فرهنگی سماء واحد قائمشهراز اجرای طرح تجهیز تمامی مدارس سماء این شهرستان به سامانه هوشمند خبرداد .
تاکید دامادی بر رفع عقب ماندگی های مازندرانمنتخب مردم ساری در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به وجود تنگناهای توسعه ای در شهرهای استان گفت: عقب ماندگی های استان با همدلی مجمع نمایندگان مازندران محقق خواهد شد.
مازندران میزبان جشنواره فیلمهای صنعتی شد دبیر جشنواره فیلمهای صنعتی مازندران گفت: مازندران همزمان با تهران، میزبان جشنواره فیلمهای صنعتی کشور شد.
رئیس جمهور و دستور تخصیص اعتبار برای نیروگاه زباله سوز مازندراندر پی درخواست سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران از رئیس جمهور در خصوص تخصیص اعتبارات پیش بینی شده برای سالجاری و سال آتی جهت ساخت نیروگاه های زباله سوز در شهرهای ساری و نوشهر ، احمدی نژاد در پی نوشت نامه طاهایی به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور دستور داد تا اقدام و نتیجه اعلام شود
اعتراض کاندیدای بابلسر و فریدونکنار به نتیجه انتخاباتنامزد نهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار بعد اعلام نتیجه انتخابات این حوزه، اعتراض خود را به فرمانداری بابلسر ارسال نمود.
امضاء تفاهم نامه بین آب منطقه ای مازندران و دانشگاه علم و صنعتتفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علم و صنعت ایران و آب منطقه ای مازندران در حوزه پژوهشی مبادله شد. به گزارش سلام شمال ، ، تفاهم نامه همکاری آموزشی پژوهشی بین دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت آب منطقه ای مازندران مبادله شد.
ذخیره 680 میلیون متر مکعب آب در سدهای مازندرانرمضان طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به بارندگی بسیار خوبی که در نیمه اول سال آبی در استان داشته حدود 680 میلیون متر مکعب در تاسیسات آبی استان ذخیره شده که این رقم معادل 85 درصد از ظرفیت تاسیسات مذکور بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 25 درصد افزایش نشان می دهد
همایش دانشجویان پژوهشگر تحصیلات تکمیلی در ساریاولین همایش کشوری ' دانشجویان پژوهشگر تحصیلات تکمیلی ' و سومین همایش استانی ' دانشجویی – پژوهشی ' با حضور جمعی از مسوولان استانی و تنی چند از دانشجویان پژوهشگر ، بعد از ظهر روز دوشنبه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران واقع در ساری آغاز به کار کرد.
آغاز دومین جشنواره نوروزخوانی در بهشهررییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت : دومین جشنواره نوروزخوانی در آستانه سال نو با عنوان ' نوید بهار' در بهشهر آغاز شد و قرار است 10روز به طول بیانجامد .
تندباد با سرعت 100 کیلومتر مازندران را در نوردید رییس اداره هواشناسی نوشهر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : وزش باد از بامداد امروز در منطقه با سرعت 60 کیلومتر شروع شد و بتدریج سرعت آن به یکصد کیلومتر در ساعت رسید و همچنان ادامه دارد.
معرفی مدیرکل جدید تأمین‌اجتماعی مازندرانطی حکمی از سوی مجید موسویان سرپرست سازمان تامین اجتماعی ،مهندس سید محمد نجفی مدیر کل سابق کار و امور اجتماعی مازندران به عنوان مدیر کل جدید تامین اجتماعی استان انتخاب شد.
اعتراض احمد ناطق نوری به نتیجه انتخابات نور احمد ناطق‌نوری، رکورددار حضور در مجلس شورای اسلامی- که جز دور اول مجلس، در تمام دوره‌ها در ساختمان بهارستان به عنوان نماینده حضور داشته- در نهمین دوره انتخابات نتوانست آرای کافی را به خود اختصاص داده و مجددا نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت شود. البته او نسبت به نتیجه انتخابات معترض بوده و بر این باور است تخلفی صورت گرفته که عبدالوحید فیاضی رقیب انتخاباتی وی در شهر نور توانسته در حضور او راهی مجلس نهم شود.
8500 مهندس مازندران پروانه اشتغال ندارند مصطفی خاوری نژاد شامگاه یکشنبه در مراسم روز مهندسی اظهار داشت: به بهانه سالروز حکیم خواجه نصیرالدین طوسی که حکیم، دانشمند، ریاضیدان و از فلاسفه قرن ششم و هفتم است این روز نامگذاری شد. وی افزود: 150 رساله در حوزه های حکمت، منطق، ریاضی،هندسه از این دانشمند به جای مانده و400 هزار جلد کتاب از سراسر دنیا در کتابخانه خواجه نصیر جمع آوری شده است.
نتایج انتخاباتی حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویباربه گزارش سلام شمال ، علی پیرفلک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان قائمشهر بیان داشت: در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار از مجموع 202 هزار و 780 رای صحیح، کمال علی‌پور با 57 هزار و 449 رای و سید هادی حسینی با 56 هزار و 557 رای برای نخستین بار راهی مجلس شدند.
جای موزه منطقه‌ای در مازندران خالی استبه گزارش سلام شمال محمد نجفی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: سیاست کلی سازمان، انتساب درون سازمانی است. این مسئول با بیان اینکه مازندران به ویژه در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: در این حوزه به ذکر یک نکته طبیعت گردی بسنده می‌کنم که نعمتی خدادادی است که در اختیار مردم این استان قرار گرفته است.
کارگروه میراث فرهنگی در مازندارن فعال می‌شودسید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات 12 اسفند، نماد سرزندگی است. وی با بیان اینکه مازندران با این وضع جاده‌ها در بخش عمده‌ای از سال در حوزه گردشگری فعال است، گفت: امیدواریم جاده‌های استان به جاده‌های امن مبدل شده و ناوگان هوایی استان هم تقویت شود.
شرکت 90 درصدی مردم نور و محمودآباد در انتخاباتعبدالقدیر مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نور بیان داشت: مشارکت مردمی بیانگر تائید نظام و حکومت هر کشور است که نمونه بارز مشارکت‌ها در انتخابات‌های آن کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
زنگ منابع طبیعی در مازندران نواخته شد در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری، آیین زنگ منابع طبیعی با حضور مسئولان و دانش‌آموزان در مدارس غرب استان مازندران نواخته شد.
افزایش 75 میلیون دلاری صادرات کالا از مازندران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از افزایش صادرات بیش از 75 میلیون دلاری کالا از مازندران به کشورهای همسایه در سال جاری خبر داد.
نمایشگاه بهاره در ساری افتتاح می شود اسماعیل هادی نژاد سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ساری با اعلام این مطلب افزود در این نمایشگاه بیش از 330 غرقه حضور داشته که محصولاتی از قبیل کیف و کفش،البسه،آجیل و خشکبار؛مرغ و دیگر مایحتاج شب عید مردم با قیمت مناسب توزیع خواهد شد.
نتایج رسمی حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه نتایج آرای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی حوزه مرکزی این شهرستان به این شرح اعلام شده است. کد 27 مربوط به احمد علی مقیمی فرزند غلامرضا با کسب 57 هزار و 822 رای و 78/36 درصد آرا. کد 18 مربوط به محمد جمشیدی اردشیری فرزند محمد حسن با کسب 47 هزار و 515 رای و به دست آوردن 23/30 درصد آرا. کد 24 مربوط به علی اصغر شفیعی خورشیدی فرزند قربانعلی با کسب 14 هزار و 716 و به دست آوردن 26/9 درصد آرا.
82 درصد مردم ساری و میاندرود در انتخابات شرکت کردند فرماندار ساری با اشاره به اینکه محمد دامادی با 93 هزار و740 رای بیشترین رای را در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود به خود اختصاص داد، تصریح کرد: سید رمضان شجاعی کیاسری با 62 هزار و 126 رای نیز توانست در مجلس شورای اسلامی راه یابد. وی ادامه داد: دیگر نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان ساری و میاندرود در رقابت 12 اسفند سال جاری منصورعلی زارعی با 60 هزار و 69 رای، علی اصغر یوسف‌نژاد با 57 هزار و 282 رای، ابوالقاسم روحی با 43 هزار و407 رای، علی‌اکبر خورشیدی با 14 هزار و817 رای، اسماعیل یزدانی با 13 هزار و 812 رای، محمد شفیعی تیلکی با 15 هزار و 389 رای محمدباقر سورکی با 5 هزار و265 رای، جعفر قربانپور با یک‌هزار و 423 رای و نیز حیدرعلی رمضانی با یک هزار و 100 رای را کسب کردند.
نتایج انتخابات مجلس در ساری و میاندورودبا پایان یافتن شمارش آرا در حوزه انتخابیه مرکز مازندران در شهرستانهای ساری و میاندرود محمد دامادی فرزند مرحوم عزت الله دامادی نماینده فقید مردم ساری در مجلس سوم و چهارم شورای اسلامی با بیش از 92 هزار رای بیشترین آرا را در این حوزه به خود اختصاص داد.
اخبار گیلان
آمادگی روسیه برای سرمایه گذاری در پروژه راه آهن رشت آستارا معاون برنامه ریزی استانداری گیلان با اشاره به نقش مؤثر حمل و نقل ریلی در توسعه منطقه گفت: کشور روسیه آماده سرمایه گذاری در پروژه راه آهن رشت - آستارا است.
داد و ستد بیش از هشت میلیون سهم در تالار بورس رشتمدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز 'سه شنبه' بورس اوراق بهادار استان گیلان، هشت میلیون و 930 هزار و 28 سهم به ارزش 20 میلیارد و 694 میلیون و 114 هزار و 500 ریال داد و ستد شده است.
پیشرفت و توسعه، هدیه رییس جمهوری به گیلانی‌ها پیشرفت و توسعه هدیه ای که رییس جمهوری همواره در سفرهای خود به استان‌های مختلف آن را به همراه دارد، امروز مردمان خطه سرسبز استان گیلان از این هدیه رییس جمهور بهره مند می شوند.
دو طرح بزرگ عمرانی در آستارا بهره برداری شد همزمان با سفر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری به استان گیلان، روز دوشنبه دو طرح بزرگ عمرانی در آستارا به بهره برداری رسید.
عزم جدی دولت برای احداث 11 کیلومتر آزاد راه رشت قزوینمقام عالی دولت در استان گیلان گفت: دولت خدمتگزار مصمم است از تمام توان خود برای اجرای11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت - قزوین استفاده کند.
افتتاح دو طرح بزرگ صنعتی و کشاورزی در تالشهمزمان با سفر رییس جمهوری به استان گیلان ، روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی ، دو طرح بزرگ صنعتی و کشاورزی در شهرستان تالش بهره برداری شد.
گیلان ، میزبان گرم دولت یار استان گیلان روز دوشنبه حضور گرم رییس جمهوری از جنس مردمانی به پاکی دریا و بی‌آلایشی جنگل های سبزش را در دفتر تاریخ کهن‌ این سرزمین به ثبت رساند.
داد و ستد بیش از چهار میلیون سهم در تالار بورس رشتمدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز 'دوشنبه' بورس اوراق بهادار استان گیلان، چهار میلیون و 43 هزار و 252 سهم به ارزش 14 میلیارد و 51 میلیون و 14 هزار و 716 ریال داد و ستد شده است.
برپایی نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در آستارا سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان آستارا اعلام کرد : به منظور فراهم کردن زمینه خرید مایحتاج ایام عید ، نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا ، به مدت 10 روز در محل بلوار معاد شهر آستارا برپا می شود
سهم 2 /2 درصدی گیلان از تولید ناخالص داخلی کشورنماینده عالی دولت در گیلان گفت: سهم استان از تولید ناخالص داخلی کشور در سال 89 پس از دوسال کاهش، به 2/2 درصد رسید'مهدی سعادتی' روز دوشنبه در جریان افتتاح 40 پروژه عمرانی، صنعتی و پزشکی در سالن ویدئو کنفرانس اداره کل مخابرات استان گیلان اظهار کرد: این افزایش سهم گیلان از تولید ناخالص ملی کشور در نتیجه سرمایه گذاری های عظیم دولت خدمتگزار محقق شد.
افتتاح بزرگ‌ترین پایانه عرضه آبزیان کشور در گیلانبه مناسبت سفر پر برکت رییس جمهوری به استان گیلان ، بزرگ‌ترین پایانه عرضه آبزیان با حضور مسئولان کشوری و استانی روز دوشنبه در شهرستان رشت افتتاح شد.
احمدی‌نژاد وارد گیلان شد احمدی‌نژاد برای افتتاح 40 پروژه همزمان از طریق ویدئو کنفرانس شرکت مخابرات گیلان وارد این استان شد و قرار است با حضور یک‌روزه وی در گیلان، 16 طرح صنعت و معدن، 11 طرح امور زیربنایی، پنج طرح آموزشی و پزشکی، دو طرح تعاونی، پنج طرح تامین آب به بهره‌برداری برسد.
برگزاری ستاد استقبال از بهار در رشتسید مجتبی خدمت بین دانا با اشاره به اینکه نشست مزبور با هدف فراهم کردن تمهیدات لازم برای نوروز سال 91 ، رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی برگزار شده است، افزود: با اقدامات شهرداری بهاری شاد و زیبا در رشت رقم خواهد خورد.
تسهیلات 5 میلیارد تومانی برای هنرمندان صنایع دستی اسدالله محمدپور بعدازظهر امروز در مراسم تودیع خود از سمت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: اعتبارات تملک دارای و جاری ما در سال گذشته حدود 11 میلیارد تومان بود.
رسیدگی پرونده‌های متخلفان اقتصادی گیلان خارج از نوبتمدیر کل بازرسی گیلان گفت: تعزیرات حکومتی گیلان باید خارج از نوبت نسبت به گزارش‌های تخلفاتی اخلالگران اقتصادی رسیدگی کرده و احکام لازم را صادر کند.
مهدهای کودک گیلان از پنجم فروردین 91 باز هستند معاون اجتماعی بهزیستی گیلان گفت: مهدهای کودک گیلان به منظور رفاه حال والدین شاغل کودکان از پنجم فروردین 91 باز هستند و فعالیت می‌کنند.
3 واحد تولیدی برتر در گیلان معرفی شدند افشین سروش بعد از ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت گیلان از برتری سه شرکت تولیدی حامی مصرف کننده در یازدهمین دوره همایش گرامیداشت روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده خبر داد.
15 طرح صنعت و معدن گیلان افتتاح می‌شودمجموع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر 3 هزار و 310 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: طرح داروهای ضد سرطان سبحان انکولوژی با ظرفیت سالانه یک میلیون تن و سرمایه‌گذاری 600 هزار میلیون ریال با زیربنای 25 هزار مترمربع و اشتغالزایی 170 نفر با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود. وی افتتاح معدن مارن نیاول تولید کننده مارن با ظرفیت سالانه 700 هزار تن و سرمایه‌گذاری 25 هزار و 430 میلیون ریال به مساحت 6 میلیون مترمربع در سیاهکل دیلمان و اشتغالزایی 24 نفر را از پروژه‌های افتتاحی با حضور رئیس جمهور عنوان کرد.
اسامی نامزدهای گیلان که به مجلس نهم راه یافتند به گزارش سلام شمال - آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان به شرح زیر است: رشت: حسن تامینی 1(-جبار کوچکی نژاد2-سیدعلی آقازاده3-غلامعلی جعفرزاده4-نظرعلی علیزاده ) مرحله دوم
جعفرزاده به عنوان پدیده انتخاباتی رشت مطرح شد این جانباز و یادگار 8 سال دفاع مقدس از مدیران شایسته استانی است که سوابق ارزشمندی در سنوات مختلف به ویژه در تصدی پست رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان را در پرونده کاری خود دارد.
حاشیه های انتخابات مجلس نهم در ساعات اولیه رای گیری در گیلان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساعات اولیه صبح امروز جمعه دوازدهم اسفند سال 90 با حاشیه هایی همراه بود.
استاندار گیلان: ملت ایران مانند همیشه حماسه آفرین خواهند بود نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حضور پرشور مردم در آغازین ساعات رأی گیری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران مانند همیشه حماسه آفرین خواهند بود.
داشتن شناسنامه و کارت ملی در روز انتخابات الزامی استکبری مهرورز با اشاره به مدارک مورد نیاز به هنگام رٱی دادن در 12 اسفند، اظهار داشت: با توجه به رایانه‌ای شدن فرآیند ثبت نام رٱی دهندگان برای اخذ رٱی در انتخابات نهمین دوره مجلس در راستای اجرای تبصره هفت ماده 9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنی بر نوین‌سازی شیوه‌های اخذ رٱی، برای شرکت در انتخابات داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است.
رودبار لرزید/ باد ‌هم در حال وزیدن است از رودبار، زلزله‌ای خفیف به قدرت 3 ریشتر رودبار و شهرهای توتکابن و رستم‌آباد را لرزاند.
اعزام 102 تیم پزشکی به مناطق محروم گیلان سازمان بسیج جامعه پزشکی گیلان به منظور خدمات‌رسانی اقدام به اعزام 102 تیم تخصصی و عمومی پزشکی با امکانات دارویی به مناطق محروم این استان کرده است.
اعزام 320 دانش آموز خمام رشت به مناطق دوران دفاع مقدس
بازرسی بیش از 370 هزار واحد صنفی در گیلان
 
اخبار گلستان
جایزه خوش حسابی به پرداخت کنندگان عوارض گرگانشهردار گرگان از اعطای جایزه خوش حسابی به پرداخت کنندگان عوارض شهرداری در ایام پایانی سال خبر داد.
بررسی علل ناکامی نمایندگان مطرح مجلس در گلستانبرخی کارشناسان و اساتید مراکز آموزش عالی منطقه گنبدکاووس، علل ناکامی نمایندگان مطرح ادوار مختلف مجلس را در انتخابات مجلس نهم، عملکرد ضعیف و کم توجهی آنان به مطالبات مردمی دانستند.
کاربران اینترنت مراقب جعل هویت خود باشند رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گلستان از کاربران اینترنتی خواست مراقب جعل هویت خود باشند و از حریم خصوصی خود در فضای سایبری حفاظت کنند.
برگزاری جشنواره تدریس آموزش و پرورش استثنایی در گلستانرئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: با توجه به اهمیت به کارگیری شیوه های فعال تدریس در آموزش و پرورش استثنایی، جشنواره تدریس در گلستان در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
گشایش نمایشگاه فروش بهاره در گرگانهشتمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا 'فروش بهاره' در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در گرگان گشایش یافت. به گزارش ایرنا،‌ این نمایشگاه از امروز دوشنبه پانزدهم اسفند لغایت 24 اسفند ماه به مدت ده روز در ساعات صبح و عصر پذیرای شهروندان گرگانی است.
نگاهی به آمار کل کاندیداهای مجلس نهم در گلستان 64 کاندیدا برای کسب 7 کرسی نمایندگی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در حالی با هم به رقابت پرداختند که 6 نماینده به صورت مستقیم به مجلس راه یافتند و یک نماینده دیگر، باید در دور دوم مشخص شود. به گزارش سلام شمال ، آراء هر یک از کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه انتخابیه استان گلستان به شرح زیر می باشد:
نگاهی به روند تغییر نمایندگان در استان گلستان در حوزه انتخابیه مینودشت، مراوه تپه، کلاله و گالیکش، از میان 165 هزار و 210 رای ماخوذه، 'عبدالکریم رحبی' از کاندیداهای اهل سنت با کسب 47500 رای را به خود اختصاص داد و به مجلس راه یافت، در حالی که 'سیدنجیب حسینی' نماینده فعلی مردم این حوزه انتخابیه تنها 31 هزار و 985 رای را به خود اختصاص داد و باید جای خود را به منتخب مردم در مجلس نهم دهد.
تولید بیش از چهار میلیون اصله نهال در نهالستان های مازندرانمدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: امسال چهار میلیون و 644 هزار و 932 اصله نهال در نهالستان های استان تولید شد و در 693 هکتار از عرصه های کم بازده این خطه کاشته شد.
برپایی هشت نمایشگاه بهاره در گلستانرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: به منظور تنظیم بازار، امسال هشت نمایشگاه بهاره در سطح شهرستانهای استان افتتاح می شود.
طوفان مرکز گلستان را درنوردید وزش باد شدید و توفان صبح دوشنبه موجب ایجاد خسارت در برخی مناطق گرگان شده است. هم اکنون آسمان استان گلستان با وزش باد همراه است.
جزییات نتایج انتخابات حوزه انتخابیه کردکوید جمع آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه 147 هزار و 283 را بود که محمد جواد نظری مهر با 38 هزار و 924 رای بیشتر رای را کسب کرد. همچنین رحمت الله جلالی میاندره 25 هزار و 356 رای، قرباندوردی قورلی زاده 24 هزار و 560 رای، عبداحکیم فیروزی 21 هزار و 74 رای، محمد قلی حاجی ایری 12 هزارو 583 رای، غفارعلی عسگری 11 هزار و 942 رای، عبدالجلال ایری هشت هزار و 180 رای، مهدی ملکی 843 رای و عبدالله جهانشاهی نوکنده 439 رای کسب کردند.
عبدالکریم رجبی منتخب مینودشت در مجلس شد عبدالکریم رجبی در سال 1351 در روستای پلی‎علیا از روستاهای منطقه محروم گلیداغ، در یک خانواده متدین و مذهبی به دنیا آمد. تحصیلات راهنمایی را در روستای گلیداغ سپری کرده و تحصیلات دوره متوسطه را در شهرستان گنبدکاووس گذرانده و در آنجا موفق به دریافت دیپلم رشته علوم ‎تجربی شد.
ریز آرای نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس اعلام شد حیدرعلی احمدی فرماندار شهرستان گنبدکاووس در اطلاعیه فرم شماره 78 آگهی نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این شهرستان را در اجرای ماده 24 قانون انتخابات و ماده 72 آیین‌نامه اجرایی تعداد رای ماخوذه در حوزه انتخابیه گنبدکاووس 153 هزار و 109 اعلام کرد.
میزان مشارکت گلستانی‎ها در انتخابات بیش از 80 درصد است جمشیدی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری که فرمودند «من با تجربه‎ای که از رفتار مردم دارم و با اعتقادی که به لطف الهی دارم، حضور مردم را در 12 اسفند دشمن‌شکن می‌بینم» افزود: حضور مردم دشمن‎شکن بود و دشمنان آن را به پیوستگی امام و امت، ارتباط معنوی بین امت و نظام تحلیل می‎کنند.
‌‌سلیمان عباسی از گنبدکاووس راهی بهارستان شد‌ پس از شمارش آرای در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، ‌‌سلیمان عباسی راهی بهارستان شد. به گزارش سلام شمال ، سلیمان عباسی کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان پس از شمارش آرا از 165 صندوق اخذ رأی در حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس از بقیه کاندیدا پیشی گرفت و به عنوان نماینده مردم گنبدکاووس شناخته شد.
رضا صابری از رامیان و آزادشهر مسافر بهارستان شدپس از شمارش آرا در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر، رضا صابری مسافر بهارستان شد. به گزارش سلام شمال ، رضا صابری کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان پس از شمارش آرا، از 166 صندوق اخذ رأی در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر موفق به کسب اعتماد مردم شد و به عنوان نماینده مردم این حوزه انتخابیه شناخته شد.
نتایج کامل انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان گرگان تعداد رأی مأخوذه در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا را 253 هزار و 572 اعلام کرد. در حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا از 253 هزار و 572 رأی مأخوذه سید علی طاهری با کسب 74 هزار و 501 رأی منتخب اول شد. عبدالحسین ناصری با کسب 50 هزار و 223 رأی و عیسی امامی با 43 هزار و 312 رأی به عنوان منتخبان دوم این حوزه انتخاب شدند که به مرحله دوم راه یافتند
نظری‎مهر دوباره نماینده مردم کردکوی شددکتر محمدجواد نظری‎مهر فرزند شهید و متولد سال 1345 شهر نوکنده که پیش از حضور در مجلس شورای اسلامی دوره هشتم از حوزه انتخابیه کردکوی در شهرستان گرگان داندانپزشک بود، وی پیش از تجربه انتخابات مجلس هشتم، یکبار در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان و بار دیگر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا نامزد شد که در هر دو انتخابات قبلی موفق نبوده است.
اسامی نامزدهای گلستان که به مجلس نهم راه یافتند به گزارش سلام شمال آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گلستان به شرح زیر است: گرگان وآق قلا حجت الاسلام طاهری 1- عبدالحسین ناصری 2-عیسی امامی (دور دوم )
نماینده گرگان در مرحله دوم مشخص می شود وی اظهار داشت: عبدالحسین ناصری با کسب 50 هزار و 23 رای و عیسی امامی با کسب 43 هزار و 312 رای نتواستند حد نصاب رای را کسب کنند و به دور دوم راه یافتند. وی عنوان کرد: در حوزه کردکوی، گمیشان، بندرگز و ترکمن از کل آرای 147 هزار و 283 رای، محمد جواد نظری مهر با 38 هزار و 924 رای به خانه ملت راه یافت.
تقدیر استاندار گلستان از حضور پرشور مردم در انتخابات استاندار گلستان اذعان داشت: شعباتی که مراجعه‌کننده ندارند باید درهای شعب را بسته و شمارش آرا را آغاز کنند ولی شعباتی که همچنان مراجعه‎کننده دارند باید برای رأی دادن، مردم را به داخل شعبه راهنمایی کرده تا درها بسته و پایان انتخابات صورت بگیرد. وی تصریح کرد: اعضای شعب اخذ رأی تا پایان شمارش آرا باید انجام ماموریت کنند تا نتیجه رأی‎گیری آن شعب مشخص شود.
حضور 80 درصدی مردم گلستان در انتخابات مجلس نهم جمشیدی گفت: امتی در برابر دشمن موفق است که تاکتیک های دشمن را بشناسد و مردم ما تاکتیک ها را می شناسند. معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: زمانی که دشمن به پایه های نظام حمله می کند، مردم و امت وارد صحنه می شوند و از پایه های نظام دفاع می کنند.
استاندار گلستان: درصد مشارکت مردم در انتخابات بالا خواهد بود استاندار گلستان گفت: براساس شواهد و قرائن موجود و بازدیدهای صورت گرفته، درصد مشارکت مردم در انتخابات امروز بسیار بالا پیش بینی می شود.
تعداد کاندیداها در گلستان به 66 نفر کاهش یافتمدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در استان گلستان به 66 نفر کاهش یافت. سیدقاسم حسینی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بعد از شش روز از زمان تبلیغاتی انتخابات هفت کاندیدا با مراجعه به فرمانداری استان انصراف خود را از ادامه رقابت در عرصه انتخابات انصراف دادند.
مردم جمعه حماسی رقم می‎زنند در این بیانیه تاکید شده است: مردم آگاه و غیور ایران اسلامی در سه دهه نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر توطئه‎ها ایستادند و با حضور در انتخابات هر بار بیش از پیش به مشروعیت نظام رای دادند و از کیان و هویت اسلامی و ایرانی خویش دفاع کردند و هر بار مشت محکمی به دشمنی‎ها و یاوه‎سرایی‎های بدخواهان زدند.
مردم گلستان حماسه دیگری در انتخابات مجلس خلق می کنند
دعوت چهار ووشوکار گلستانی به مسابقات انتخابی تیم ملی
برگزاری جشنواره هفت سین گرگان
 
مقالات
'به دست خود درختی می نشانم' آنها دانش آموزان سال اول ابتدایی دبستان طالقانی هستند که از ابتدای سال تحصیلی به همت کمیسیون حفاظت محیط زیست انجمن طرفداران توسعه انزلی، آموزش های محیط زیستی را فراگرفته و حالا با فرا رسیدن موسم درختکاری دست به کار شده اند تا زمین را سبز کنند. این مردان کوچک به لطف این آموزش ها می دانند که درختان اکسیژن تولید و هوا را پاک می کنند و آب و خاک را حفظ و مثل سدی طبیعی جلوی سیلاب های مخرب را می گیرند.
به بهانه جشن نیکوکاریمردم این شهر، شب ها را سر بر آستان آسمان می سایند، هنگامه صبح ملائک، بیدارشان می کنند، هیچ همسایه ای نیست که در این شهر سر آسوده بر بالین گذاشته باشد و بی تفااوت روزها را شب کند و اگر تو نیز به این شهر آمدی، دست تو را نیز به محبت می فشارند و تو نیز با خدا در این شهر قدم خواهی زد. یادمان باشد اگر باران آمد ...جشن نیکوکاری مبارک.
سرخدار ،میراث زنده و شاهکار جنگل های شمالسرخدار ، که از آن به عنوان میراث زنده و شاهکار جنگل های شمال نام برده می شود ، از درختانی است که به خاطر خواص دارویی موجود در برگ های آن مورد توجه ستاد گیاهان دارویی مازندران قرار گرفته است.
لزوم توجه منتخبین خانه ملت به وعده ها و شعارها قطار انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به ایستگاه آخر رسید که افراد، چهره ها و گروههای مختلف حاضر در این رویداد سیاسی، مدتها در قالبهای مختلف به تبیین مواضع خود و نقد مواضع رقیبانشان مشغول بودند. این قالبها گاهی به شکل مصاحبه، سخنرانی یا نشست خبری و گاهی نیز به شکل یک مناظره در برنامه های صدا و سیما یا در جایی دیگر همچون دانشگاهها جلوه گری می کرد.
رودخانه "هراز" غزل خداحافظی می‌خواند رودخانه هراز یکی از رودخانه‌های مهم شمالی کشور به شمار می‌رود. طول این رودخانه حدود 125 کیلومتر و از دامنه‌های شمالی البرز مرکزی منشأ می‌گیرد. این رودخانه از جمله رودخانه‌های حفاظت شده در کشور است که اهمیت حیاتی برای حوزه آبخیز مازندران و شهرستان‌های آمل، بابل، فریدونکنار و نور دارد.
انتخاب نهم در مازندران، تغییر با طعم خدمت‌خواهیبا رقم خوردن فصل جدیدی از حماسه اسلامی و ایرانی مردم استان مازندران، سرنوشت سیاسی و اجتماعی این دیار وارد مرحله جدیدی شده است. استان مازندران با نزدیک به 76 کاندیدا برای 12 سهم مازندران در بهارستان، در ماراتن پایانی حضور 11 منتخب مردم استان را مشاهده کرد. حضور وصف‌ناپذیر مردمان شهرهای مختلف استان مازندران در پای صندوق‌های رای دیگر جای شک و شبهه‌ای را در حمایت بی‌چون و چرای مردم از نظام باقی نگذاشته است.
گلستان؛ بهشت پرواز ایراناستان گلستان به دلیل وجود تپه های سرسبز و طبیعی در مناطق مختلف، همواره تمامی قابلیتهای لازم برای ورزشهای هوایی را دارد و به دلیل داشتن سایتهای پروازی متعدد به بهشت پرواز ایران لقب گرفته است.
خودکفایی گندم چگونه برباد رفت ؟ گندم محصولی راهبردی است که افزون بر ارزش غذایی جنبه امنیتی دارد و 50 درصد جیره غذایی کشور ما را تشکیل می دهد. روزی که جشن شکرگزاری خودکفایی گندم برگزار شد مسوولان بصراحت اعلام کردند به عنوان یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان این محصول این پس به حدی از تولید رسیده ایم که دیگر هیچ کشوری نمی تواند از اهرم گندم برای رسیدن به مقاصد سیاسی و استیلا بر ایران استفاده کند. ایران با وارد کردن شش میلیون و 800 هزار تن گندم طی سال 1377 به عنوان نخستین وارد کننده گندم در جهان مطرح بود، اما همزمان با برپایی این مراسم از به عنوان وارد کننده عمده گندم جهان از فهرست فائو خارج شد.
تربت حضرت معصومه(س) دارالشفای عاشقان دلسوخته استتربت حضرت معصومه(س) از بانوان بزرگوار اسلام، قبله گاه قلبهای ارادتمند به اهل بیت(ع) و دارالشفای عاشقان دلسوخته ولایت و امامت است. به گزارش خبرنگار مهر، حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر امام هشتم شیعیان در دهم ربیع الثانی سال 201 هجری قمری در حالی که اشک در دیده و غم دوری برادر به دل داشت، دار فانی را وداع گفت.
سخنی با نمایندگان منتخب مردم مطمئنا" این حضور پرشور ریشه در اعتقادات مردم کشورمان نسبت به خاک و میهن و دین و تبعیت از فرامین رهبر عظیم الشان انقلاب وجواب نه به اجانب داشته تا آنجا که مصاحبه های انجام شده در رسانه ملی از مردم در خصوص علت حضور در انتخابات نیز موارد بر شمرده بالا اعلام می گردید. در استان مازندران نیز نامزدهای انتخاباتی از ماهها قبل با حضور در اجتماعات مختلف ضمن اعلام برنامه های خود عزم جدیشان را برای نشستن کرسی های بهارستان جزم
شعر مازندران از چرخه ی ادبی کشور حذف شده استگفتگوی لیلا مشفق با مریم رزاقی : آن چه در پی آمده،گفت و گوی دو بانوی فرهیخته مازندرانیست.لیلا مشفق-شاعر و نویسنده-با مریم رزاقی-پژوهشگر،استاد دانشگاه و شاعر برجسته معاصر-گفت و گو کرده است.از خانم مشفق جهت ارسال این گفت و گو سپاسگزاریم.
انتخابات به سبک ایرانی مروری بر تاریخچه انتخابات در ایران؛از دوران اشکانیان تا عصر حاضر اولین قانون انتخابات در تاریخ 18 شهریور1285 هجری شمسی به وسیله میرزا حسن خان منیرالملک، مرتضی قلیخان، صنیع الدوله، مخبرالسلطنه، مخبرالملک، موتمن الملک و محتشم السلطنه تهیه و تدوین شد و بلافاصله پس از رسمیت یافتن متمم قانون اساسی، به تصویب مجلس رسید و اولین دوره مجلس شورای ملی در تاریخ 17 مهر 1285 هجری شمسی افتتاح شد.
همه چیز درباره امضای دیجیتالی امضاهای دیجیتالی محرمانگی را تضمین می‌کنند و اطمینان می‌دهند که پیغام‌ها فقط توسط افراد شناخته شده و مجاز بازگشایی می‌گردند؛ زمان‌سنجی امضاهای دیجیتالی همچنین تاریخ و ساعت را نیز اعتبارسنجی می‌کنند. به همین دلیل فرستنده یا گیرنده نمی‌توانند درباره ارسال یا دریافت پیغام ادعای نادرستی مطرح کنند

اخبار جدید ایران و جهان

دولت درک درستی از وضعیت اقتصادی کشور ندارد

برخورد پلیس فتا با سایت‌های غیرمجاز

نقشه پلید مرد شیطان صفت برای فریب زنان

نگرانی از اجرای ناگهانی فاز دوم هدفمندی

تداوم جوسازی‌های نتانیاهو علیه ایران

توکلی: دولت قهرمان قانون شکنی است

مشایی دانشجوی پیام نور شد

کلینتون: رفتار ایران ما را گیج کرده است

ادامه فعالیت جاسبی در شورای انقلاب فرهنگی

نرخ ارز و سکه در بازار تهران

پیام مجید مجیدی خطاب به اصغر فرهادی

دعوت مراجع عظام برای شرکت در انتخابات

حکم محکومیت جوانفکر تایید شد

سخنان ضد ایرانی نتانیاهو مختل شد

شیوه های ابتکاری ایران برای مقابله با تحریم

تاخیر احمدی نژاد در ابلاغ یک قانون کنکوری

گزیده سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح امروز

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز

معرفی باکیفیت‌ترین خودروهای جهان

نتایج انتخابات تا 72 ساعت اعلام می‌شود

درخواست کی‌روش بعد از صعود ایران

اطلاعیه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات

اعتبار گواهینامه رانندگی 10 ساله شد

چرا برنامه تلویزیونی احمدی نژاد لغو شد؟