اخبار برگزیده ایران و جهان

اخبار آموزشی

بخشنامه‌ای که دانشجویان پیام نور را گرفتار کرد!
زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی
97 نفر اول کنکور شریفی شدند
جزئیات تغییر کتاب های درسی
پخش آنلاین دروس خارج فقه یک مرجع تقلید
معاون وزیر علوم:بسیاری از رشته‌های علوم انسانی را نیاز نداریم
RSS Feed of this section



 



 



 

اینترنت اکسپلورر 9 رسما وارد شد
تنها با فیلترینگ نمی توانیم موفق شویم
اطلاعات محرمانه چگونه حفظ می‌شوند؟
اطلاعات محرمانه چگونه حفظ می‌شوند؟
ویندوز 9 به بازار آمد
ثبت جهان با صفر و یک‌ها
RSS Feed of this section

اخبار حوادث

متهم قتل‌های سریالی: نیرویی شیطانی مرا وادار به قتل می‌کرد متهم قتل‌های سریالی زنان مسن در قزوین با اعتراف به پنج فقره قتل گفت: انجام این قتل‌ها دست خودم نبود به طوری که حس می‌کردم کسی به من امر و نهی می‌کند که آن شیطان بود.
پسر مست ، تیشه به ریشه زندگی مادرش زد «مسعود» ادامه داد : مادرم بارها از من خواسته بود کار مناسبی برای خودم دست و پا کنم و هر چه زودتر سر و سامان بگیرم اما باد به پشتم خورده بود و خیلی تنبل شده بودم.بنابراین اصرارهای مادرم ، نتیجه ای نداشت و دایم با هم درگیر بودیم. وی اضافه کرد : پیش از آخرین دعوای خانوادگی «مست مست» بودم که مادرم به شدت اعتراض کرد و از من خواست از خانه به بیرون بروم.من هم که حال خودم را نمی فهمیدم چاقوی آشپزخانه را برداشتم و ضربه ای به سر و گردن مادرم زدم.او ناگهان به روی زمین افتاد و خون ، خانه را برداشت.
شوهر صیغه‌ای از کشتن زهره گفت مرد خشن که در مرخصی از زندان، زن صیغه‌ای‌اش را از زندگی حذف کرد، دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. به گزارش خبرنگار ما، پنجم مرداد 1388 زنی میانسال به اداره آگاهی ورامین رفت و از ناپدید شدن دختر 25‌ساله‌اش به نام «زهره» خبر داد. وی گفت: دخترم سه سال پیش با مردی به نام «مهدی» ازدواج کرد اما به‌خاطر اختلاف شدید خانوادگی از یکدیگر جدا شدند. «مهدی» اما دوباره به خواستگاری دخترم آمد و این بار «زهره» را صیغه کرد.
معمای قتل زمستانیصبح 22 بهمن 88 رضا به محل کارم آمد و طلبش را خواست اما وقتی گفتم ندارم سوار خودرویم شد و گفت تا پولم را ندهی رهایت نمی‌کنم. بعد هم آنقدر با حرف‌هایش عصبی‌ام کرد که ناگهان با کاردی که همراه داشتم ضربه‌ای به گردنش زدم که در جا مرد.
عروسی با قتل داماد، عزا شد نیمه شب دوشنبه - 22 شهریور - به مأموران پلیس اطلاع داده شد در یکی از روستاها، هنگام برگزاری مراسم عروسی بین میهمانان نزاعی رخ داده و جوان 22 ساله ای به نام ابراهیم بر اثر اصابت ضربه‌های چاقو، قمه و باتوم به قتل رسیده است.
توطئه خانوادگی علیه پسر شیطانی روز یکم آذرماه سال 87 محمد خوابیده بود که سراغش رفتیم و غافلگیرش کردیم. اصلا نتوانست مقاومتی کند همه‌مان گریه می‌کردیم اما حقش مرگ بود بعد از قتل برای اینکه از دست جسدش هم خلاص شویم اندام‌هایش را در کیسه‌های سیاهرنگ جاسازی کردیم و پسرانم آنها را به بیابان‌های اطراف تهران برده و در آنجا رهایش کردند
پلیس‌بازی‌های 2 تبهکار با خودروی سیاه وقتی شنیدم تصور دارند من قاچاقچی مواد هستم ترسیدم. آنها کیف دستی‌ام را که 400 هزار تومان پول، کارت عابربانک و دیگر مدارک شخصی‌ام داخل آن بود روی صندلی خودروی‌شان گذاشتند و خواستند برای بازرسی به دیوار بچسبم. آنها بلافاصله داخل خودرو پریده و با سرعت پا به فرار گذاشتند و فهمیدم پلیس نبوده و دزد هستند
دستگیری مادر به اتهام قتل 2 فرزند خردسالشپلیس از دستگیری مادر جوانی خبر داد که متهم است 2 دختر خردسالش را کشته و اجسادشان را در اتاق خواب رها کرده است.
نزاع دو برادر به قتل انجامیدجوان مجروح که از شدت درد به خود می پیچید توسط اطرافیان به بیمارستان رضوی مشهد منتقل شد اما وی به دلیل شدت خونریزی جان سپرد.
قتل فجیع زن جوان در مشهدجسد زن جوانی که به طرز فجیعی کشته شده بود در میان نخاله های ساختمانی در مشهد کشف شد.
سرانجام شوم خیانتزن ۲۱ ساله افزود: از آن روز به بعد پسر همسایه اظهار لطف و علاقه می کرد و می گفت: می خواهد کمکم کند. مختار با این حرف ها مرا خام کرد و از آن جا که با تفکر احمقانه ای درصدد بودم از مسعود انتقام بگیرم با او رابطه مخفیانه برقرار کردم.
محاکمه راننده مینی‌بوس وحشت این راننده 37 ساله 5 زن عفیف و میانسال را سوار مینی‌بوس مسافربری خود کرده ، به بیابانها برده و آنها را قربانی شرارت خود کرد. مهدی که همسر و کودکی 8 ساله دارد با خونسردی تمام صحنه 5 قتل را بازسازی کرده و از تجاوز خود در یکی از این موارد سخن گفت.
کشف بقایای یک جسد در شکم کوسه صیدکننده کوسه گفت: زمانی که ماهی را از آب بیرون می کشید متوجه شد که پای انسانی از دهان آن بیرون زده است.
متجاوز چشم آبی اعدام شد بامداد پنجشنبه 25 شهریور حکم اعدام امیر بیل چی کنگرلو فرزند عبدالله بعد از طی مراحل قانونی و قضایی در ورامین، دادگاه کیفری استان و تأیید دیوان عالی کشور اجرا شد.
هشدار پلیس آگاهی به والدین بی اطلاعی والدین از چگونگی استفاده از کامپیوتر باعث می‌شود که برخی از فرزندان در زمان استفاده از اینترنت از برخی سایت‌ها سوءاستفاده‌ کنند. وی گفت: یکی از راهکارهای موثر در این‌باره، برقراری ارتباطات دوستانه و انتقال تجارب والدین به کودکان است، به طوری که والدین با فرزندانشان تعامل داشته و آنها را در زمان استفاده از اینترنت همراهی کنند.
6 ماه تا 3 سال حبس مجازات خیانت در امانت خداوند در آیه 58 سوره نساء مردم را به رساندن امانت‌ها به صاحبان آنها امر فرموده است: «ان اللَّه یامرکم ان تودوا الامانات الی اهلها» در قابوس‌نامه در باب نگه داشتن امانت، به داستان جالبی بر می‌خوریم که بازخوانی آن خالی از حکمت و فایده نیست:
مراسم عروسی تبدیل به عزا شددر این حادثه ناگوار که بعد از ظهر امروز رخ داد، رویا عروس مشگین‌شهری و صبا داماد اهل رشت پس از انجام خرید وسایل عروسی در رشت عازم برگزاری مراسم عروسی در یکی از تالارهای مشگین‌شهر شدند که در مسیر حرکت بر اثر حادثه رانندگی جان خود را از دست دادند و خانواده و میهمانان منتظر را به عزا نشاندند.
گروگانگیری 5 سرباز در سیستان و بلوچستان بامداد امروز حوالی شهرستان سرباز، افراد ناشناس یک دستگاه اتوبوس را متوقف کردند و تعدادی از افراد این اتوبوس مسافر بری را ربودند.
دختر جوانی در چاه دختر جوان که به چاه ساختمان نیمه کاره سقوط کرده بود با کمک امدادگران آتش نشانی نجات یافت.
دستگیری یک متجاوز با ۱۵ سابقه کیفری یک تبهکار سابقه دار که به چندین اتهام تحت تعقیب قرار داشت، در مخفیگاه خود دستگیر شد.
زنی فرزندش را با دود سیگار سرگرم می کند همسرم برای اینکه با فرزندم بازی کند با دود سیگارش او را سرگرم کرده و من نگران فرزندم هستم.
بدقولی های مرد برایش ۵۱۴ سکه آب خوردزنی به دادگاه آمد و مدعی شد که براساس یک رسم خانوادگی ، همسرش باید ۲ سال بعد از زندگی مشترک، مهریه او را پرداخت می کرد ولی ۹سال از زندگی این زن گذشته و مهریه ۵۱۴ سکه ای اش را دریافت نکرده است.
کمک خواهی بهانه زن شیاد برای سرقت زن شیاد که به بهانه کمک خواهی از مردان سالخورده، به منازل آنها راه پیدا می کرد و با نوشیدنی مسموم آنها را بی هوش و اموال خانه هایشان را سرقت می کرد، تحت تعقیب قرار گرفت.
اعتراف به سرقت طلاهای ۵۰ کودک سه پسر نوجوان که در محله خاک سفید تهرانپارس طلای بچه ها را سرقت می کردند، پس از دستگیری به ۵۰ فقره سرقت از دختران خردسال اعتراف کردند.
دستگیری زن چاقوکش به اتهام اخاذی زنی که برای تامین هزینه اعتیاد شوهرش، رانندگان خودروهای مدل بالا را با چاقو زخمی می کرد و پول زور می گرفت، دستگیر شد.
تحصن یک جانباز مقابل بنیاد شهید ایران خودرو قرار بود به ما ماشین پژو بدهد. به همین خاطر گفتند تعهد بدهید که ماشین را تحویل گرفتید هیچ اعتراض و ادعایی نداشته باشید. ما هم نمی دانتسیم تعهد برای چیست. تا اینکه فهمیدیم به جای پژوهای 18 میلیونی می خواهند پژو 405 با قیمت 12 میلیونی بدهند. یعنی به اسم جانبازان ماشین 18 میلیونی وارد کنند و به جای آن ماشین 12 میلیونی به ما بدهند!
قتل دختر 24 ساله توسط مادرش با انجام تحقیقات جامع و گسترده درباره شناسایی قاتل پس از چند روز از تاریخ وقوع قتل مادر مقتوله به نام «خ ـ م» در محل کلانتری 12 این شهرستان حضور یافته و اقرار کرد که دخترش را به دلیل عدم پایبندی به مسائل اخلاقی در حین تنبیه بدنی به قتل رسانده است و آثار کبودی و زخم‌های موجود در بدن مقتول نیز مربوط به کتک کاری مربوط به یک ماه قبل بوده که توسط وی انجام یافته است.
اجیرکردن دو قاتل برای گرفتن بیمه عمر! این زن به تیم تحقیق گفت: برای گرفتن بیمه عمر همسر و پسر خوانده‌ام نقشه قتل آنان را کشیدم، سپس 2 مرد آدمکش اجیر کردم تا با این جنایات 350 هزار دلار به دست آورم.
کلاهبرداری‌های میلیونی جراح قلابی مرد جوانی که خود را پیمان و مدیرعامل شرکت معرفی می‌کرد، پس از دقایقی گفت‌و‌گو به من پیشنهاد سرمایه‌گذاری در یک چاپخانه را داد. من که به سادگی فریب چرب‌زبانی و وعده‌های توخالی‌اش را خورده بودم، با وی قرار ملاقاتی در شرکتش گذاشتم...
افشای تبهکاری‌های مهندس ساختمان سعادت‌آباد همزمان با اعتراف‌های متهمان مشخص شد مهندس دیگری به نام مازیار – 35 ساله – نیز از همدستان آنهاست که با اطلاع از دستگیری دوستانش متواری شده است. بنابراین تحقیقات برای دستگیری‌اش ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان دریافتند مازیار یکی از مهندسان ساختمان محله سعادت‌آباد بوده که مهرماه 87 فرو ریخت و 17 تن از کارگران را به کام مرگ کشید.

اخبار اقتصادی

رویانیان : قیمت CNG افزایش می یابد محمد رویانیان در سومین همایش بین المللی سی ان جی با بیان اینکه سوخت سی ان جی 70 درصد بنزین ارزش دارد افزود: هم اکنون قیمت این سوخت واقعی نیست
کوکاکولا ارزشمندترین برند جهان شد بر اساس تازه‌ترین فهرست منتشر شده کوکاکولا برای یازدهمین سال پیاپی توانست عنوان باارزش ترین برند جهان را به خود اختصاص دهد.
ایران با گشایش حساب در بانک‌های کره‌ای تحریم‌ها را دور می‌زند در بیانیه ای که وزارت دارائی کره جنوبی در این خصوص منتشر کرده آمده است: بانک مرکزی ایران قصد دارد تا آخر ماه جاری میلادی حساب هایی را در بانک صنعتی کره و ووری بانک افتتاح کند تا صادرکنندگان و واردکنندگان هر دو کشور بتوانند مبادلات مالی خود را بر پایه ون انجام دهند.
نگاهی به قیمت انواع خودرو در بازار
سکه طرح جدید 318 هزار تومان شد! رشد مصرف طلا در کشورهای اسلامی و همزمانی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های طلا و جواهر در بسیاری از کشورهای صاحب نام از یکسو و کاهش استخراج طلا در معادن آفریقای جنوبی از سوی دیگر به افزایش تقاضا و روند رو به رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی دامن زد.
تکلیف بنزین ذخیره شده در کارت‌های سوخت چه می‌شود؟ سردار رویانیان در خصوص سهیمه بنزین خودروهای شخصی نیز گفت: سهیمه بنزین این خودروها نیز در مهرماه همانند قبل همان 60 لیتر خواهد بود.
رشوه‌پردازترین کشورهای دنیا در رده‌بندی منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد نیوزلند با کسب رتبه نخست بهترین وضعیت را از نظر شاخص پرداخت‌های غیرقانونی و رشوه کسب کرده است. سوئد و سنگاپور نیز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
ثبت رکورد جدید برای بهای طلا در پی افزایش نگرانی‌ها در خصوص وضعیت دلار و نیز عدم اطمینان از شرایط اقتصادی و مالی، تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن افزایش یافت و همین امر بهای این فلز گران‌قیمت را به بالاترین میزان خود در تاریخ رساند.
اعلام سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای مهرماهتاکنون سهمیه بنزین به صورت فصلی اختصاص می یافت و در فصل تابستان به ازای هر ماه، 60 لیتر برای خودروهای شخصی در نظر گرفته می شد که از این پس این سهمیه به صورت ماهانه اختصاص خواهد یافت.
توقف صادرات بنزین ترکیه به ایران در حالی این اظهارات منعکس می‌ شود که قیمت خرده فروشی بنزین در ایران هیچ افزایشی نداشته است و هنوز طرح هدفمند کردن یارانه ها که بر اساس آن قیمت بنزین افزایش می یابد به اجرا گذاشته نشده است.
گزارش روز از بازار طلا و ارز امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار 325 هزارتومان، طرح جدید 312 هزارو 500 تومان، نیم سکه 157 هزار و 300 تومان و ربع سکه نیز 79 هزارو 200 تومان اعلام شد.
سهمیه جدید بنزین فردا اعلام می‌شود سردار محمدرضا رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور قصد دارد فردا چهارشنبه سهمیه جدید بنزین خودروها و سیاستهای سوخت و حمل و نقل در هدفمندی یارانه ها را اعلام می‌کند.
نکاتی پیرامون هدفمند کردن یارانه‌ها شرایط مصرف انرژی در کشور به گونه‌ای پیش می‌رود که مآلا علاوه‌بر اسراف خارج از تصور منابع می‌تواند به تدریج امکان صادرات نفت را محدود و عملا قدرت اقتصادی کشور را با مشکل مواجه کند.
نرخ رسمی افزایش اجاره مسکن این در حالی است که با توجه به ماهیت ناهمگن، غیرقابل واردات و زمانبر و سرمایه بر بودن ساخت مسکن، مدیریت این روند با حساسیت خاصی توسط وزارت مسکن و شهرسازی صورت می‌پذیرد تا التهاب بازار به حداقل ممکن برسد.
قیمت ارز و طلا در بازار تهران
اعلام کالابرگ جدیدوی ادامه داد: در هفته گذشته این کالابرگ در چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و لرستان اعلام شد و در هفته جاری نیز گروه بعدی مدنظر قرار خواهد گرفت.
کاهش قیمت سکههمچنین قیمت سکه تمام طرح جدید نسبت به پنج شنبه گذشته ( 314 هزار تومان) 1000 تومان کاهش یافت.
افزایش شدید قیمت مسکن با آزادسازی تسهیلات خرید وی تاکید کرد: حتی اگر تمام سیاستهای اجرا شده در بخش مسکن را نیز قانع کننده ندانیم، این نتیجه حاصل شده است که محدود کردن تسهیلات خرید مسکن در کاهش قیمتهای مسکن بی تاثیر نبوده است.
هدفمند کردن یارانه ها؛ حق دولت و حق مردم از حدود دو سال گذشته تاکنون که بحث هدفمند کردن یارانه ها قوت گرفته و دولت و مجلس عزم خود را برای انجام این اصلاح اساسی در بدنه اقتصادی و اجتماعی کشور جزم کرده اند، همواره این ادعا توسط دولت مطرح شده است که دولت نباید به همه اقشار به صورت برابر یارانه بدهد و توانگران و آنانی که وضع مالی مناسبت تری دارند، نیازی به کمک دولت ندارند و به عنوان مثال همواره رئیس جمهور محترم به صورت ویژه در مورد بنزین اظهار داشته اند: چرا که کسانی که مثلا ماشین دارند باید از یارانه بنزین استفاده کنند و دیگران که وسیله نقلیه ندارند، استفاده نکنند.
نگاهی دیگر به بورس تهران همچنین بورسی شدن شرکت‌های بزرگ دولتی و تقویت بنیه مالی و ترغیب نهادهای شبه دولتی به حضور در بازار سرمایه،‌ انگیزه دو چندانی را به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی برای حضور در بورس به واسطه حمایت دولت از این بازار داده است.
ادامه کاهش قیمت سیم کارت در بازار فروشندگان عدم استقبال از سیمکارتهای دائمی را اشباع بازار از سیمکارتهای اعتباری که تا حدودی مقرون به صرفه تر از سیمکارتهای دائمی از نظر قیمت است می دانند.
واگذاری ۷۰ میلیارد دلار از دارایی دولتوزیر امور اقتصادی و دارایی پشتیبانی مالی از سرمایه گذاری خارجی را یکی از اولویتها در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اعلام کرد و گفت: برنامه گسترده خصوصی سازی با حجم بیش از ۷۰ میلیارد دلار در ایران انجام شده است.
رحیمی: به زودی جشن خانه‌دار شدن تمام ایرانیان را می‌گیریم وی افزود: از مجموع ‌٢٧٢ مصوبه دور دوم ‌٨/٥٨ درصد در دست اقدام ‌٤/٢٩ درصد در دست پیگیری و ‌٧/١٠درصد در مورد آن اقدام شده است.
هدفمندی آغاز نشده، یارانه برق پرمصرف‌ها قطع شد در روزهای اخیر بسیاری از مشترکان برق در استان‌های شمالی و تهران در مواجهه با قبض‌های چند ده هزار تومانی و حتی چند‌صد هزار تومانی از خود می‌پرسند مگر چه اتفاقی افتاده که قبض‌ها نسبت به دوره قبل چند برابر شده است. برخی هم تصور می‌کنند حتما اشتباهی رخ داده و امیدوارند که در دروه بعدی، قبض برق آنها اصلاح شود.
افزایش سود بانکی در زمان هدفمندی یارانه ها باعث شوک اقتصادی می شود یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نظارت دولت بر بازار کالا و خدمات مهم ترین عامل موفقیت قانون هدفمندی یارانه ها است، گفت: افزایش نرخ سود بانکی در زمان هدفمندی یارانه ها موجب شوک اقتصادی می شود.
نحوه پرداخت بدهی دولت به بانک ها وزیر اقتصاد درباره پرداخت بدهی دولت به بانک ها از محل طلب دولت بابت تسهیلات حساب ذخیره ارزی اظهار کرد: این امر برداشت از حساب ذخیره ارزی محسوب می شود و نیاز به مجوز مجلس دارد. در قانون بودجه امسال هم به صراحت به دولت اجازه داده شده است که تا پایان شهریورماه بدهی خود به بانک هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام شان واگذار شده است را از محل مانده حساب ذخیره ارزی وجوه، اداره شده و تسویه سهام کند.
نگاهی به نرخ برخی خودروها در بازار
نگرانی های اقتصادی امارات از تحریم های ایران مسولان بانک های اماراتی با خشم و ناراحتی به خواسته مقام آمریکایی برای پایبندی بیشتر امارات به تحریم ایران پاسخ دادند. فعالان بخش بانکی امارات اعلام کرده اند آمریکا فشارهای خود را علیه این کشور برای تشدید محدودیت های تجارت با ایران، افزایش داده است.
ثبت نام سیم کارت‌ دائمی همراه اول ارزان شدمعاون نظارت سازمان تنظیم مقررات با اشاره به توقف فروش سیم‌کارت‌های 288 هزار تومانی همراه اول گفت: توقف فروش این سیم‌کارت‌ها به همراه اول ابلاغ شده و از این پس تمامی سیم‌کارت‌های دائمی صفر همراه اول با قیمت 150 هزار تومان عرضه خواهد شد.
راه‌اندازی نخستین بانک الکترونیک کشوروی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل اجرایی و جزئیات بانک الکترونیک بزودی ارائه می شود و ارتباط مجازی بانکی با تمامی کشور از این طریق فراهم خواهد شد.

اخبار ورزشی

علی پروین: جای من نیست،شیک پوش‌ها عضو هیئت مدیره می‌شوند سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: جای در هیئت مدیره پرسپولیس نیست و آنجا افرادی باید بروند که کت وشلواری باشند.
دایی: هم خیابان به نام می زنند،هم فحش می دهند! متاسفم که به کریم باقری در شهر خودش توهین می‌شود. از یک طرف خیابانی را در تبریز به نام او می‌کنند و از طرف دیگر در تمام طول بازی به او فحاشی می‌کنند. تاکید می‌کنم که این جا ایران است و همه ما ایرانی هستیم.
خداحافظی فرهاد مجیدیفرهاد مجیدی کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران در پایان دیدار این تیم برابر سایپای البرز با حضور در جمع نمایندگان رسانه های جمعی رسما از تیم ملی فوتبال کشورمان کناره گیری و تاکید کرد که دیگر برای این تیم بازی نخواهد کرد تا جوانها عرصه ملی را تجربه کنند.
دعوت 23 بازیکن به اردوی تیم ملیسیدمهدی رحمتی ، ابراهیم میرزاپور ، علیرضا حقیقی ، خسرو حیدری ، هاشم بیک زاده ، هادی عقیلی ، محمد نصرتی ، سیدجلال حسینی ، حنیف عمران زاده ، احسان حاج صفی ، آندرانیک تیموریان ، فرزاد آشوبی ، پژمان نوری ، محمد نوری ، ایمان مبعلی ، غلامرضا رضایی ، میلاد میداودی ، میلاد زنیدپور ، هادی نوروزی ، کریم انصاری فرد ، محمدغلامی ، مهرداداولادی و فرهاد مجیدی بازیکنانی هستند که باید تا دوشنبه - بیست و نهمِ شهریور خود را در هتل آکادمی فوتبال به کادر فنی معرفی کنند.
ناصر حجازی: پول مشایی را پس دادم باور کنید بحث کمک نیست؛ مهم رفتار و شخصیت افراد است. مثلا نوه امام(ره) بدون آن‌که کمک کند، با گل و شیرینی به منزل‌مان آمد و مرا شرمنده خودشان کرد و حرمت گذاشت. اصلا به نظر من هیچکس نباید به ورزشکاران و پیشکسوتان کمک کند و تمام هزینه‌ها و رسیدگی کردن این ورزشکاران و پیشکسوتان وظیفه فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت‌بدنی است.
قلعه‌نویی: فردوسی‌پور فضای فوتبال را ناپاک کرده استسرمربی تیم فوتبال سپاهان یک روز پس از انتشار بیانیه این باشگاه علیه عادل فردوسی پور و برنامه نود با تاکید بر مواضع این باشگاه گفت: فضای ناپاک علیه سپاهان را فردوسی‌پور و برنامه‌اش ایجاد کرده و داوران مقصر نیستند.
دارایی های فوتبالیست های ایران کریم باقری را نباید با ظاهرش سنجید. او یکی از بیزینس من های موفق در بین ورزشکاران به حساب می آید. منزلش در خیابان فرشته تهران است و در کار تجارت خواروبار است. طبق شنیده ها او ۱۸ تریلی دارد که در کارهای ترانزیت کالا هستند. کاپیتان پرسپولیس همچنین یکی از طرفداران پرو پاقرص اتومبیل بی. ام. و است که معمولاً هر سال مدلش را به روز می کند.
ناگفته های خواندنی از زبان علی داییدر تمرین چند روز قبل پرسپولیس وقتی یک فرد شهرستانی سمت علی دایی رفت و از او برای تهیه جهیزیه خواهرش درخواست کمک کرد، پاسخی شنید که خوشحالی بی‌اندازه‌ای را در پی داشت:« ببینید اصلا نمی‌خواهم راجع به این مسائل حرف بزنم. هرکس هر کاری انجام می‌دهد، برای خدایش می‌کند. در طول روز خیلی‌ها سر تمرین می‌آیند تا کمک‌شان کنم. نامه می‌دهند، حرف می‌زنند و...
تازه ترین رده بندی فیفا و صعود هشت پله ای فوتبال ایرانفوتبال ایران با هشت پله صعود و 546 امتیاز در رده 57 جهان قرار گرفت. استرالیا، ژاپن و کره جنوبی بالاتر از ایران به ترتیب تیم های اول تا سوم آسیا در این رده بندی هستند. پیروزی ایران در دیدارهای دوستانه مقابل ارمنستان، چین و کره جنوبی در این صعود هشت پله ای تاثیر مستقیم داشته است.
فردوسی پور: عینک دودی نزنم حل است؟ پس از حرف های امیر قلعه نویی درباره نود ، اینکه عادل فردوسی پور عامل همه مشکلات سپاهان است ، باشگاه اصفهانی همسو با سرمربی تیمش دست به تحریم عادل فردوسی پور و نود زد. تحریمی که البته مشخص نیست تا چه میزان می تواند سبب اعمال فشار به پر بیننده ترین برنامه سیما باشد. سپاهانی ها حتی تهدید کردند از این پس به جای رفتن به رنامه نود در برنامه های ورزشی شبکه های یک و دو سیما شرکت می کنند.
پشت پرده درگیری کریمی و کعبی در بازی صبابعد از دعوای شدید با مصطفی آجورلو مدیر عامل سابق این باشگاه گه گویا بعدها، منجر به استعفای او شد، علی کریمی به گزینه حسین کعبی رسیده است. کسی که سابقه دعوا با دایی و افشین قطبی را هم در پرونده دارد، در جریان دیدار صبا این بار با حسین کعبی درگیری لفظی پیدا کرد.
سرمربی تیم ملی فوتسال: چوپان دروغگو شده‌ام حسین شمس، سرمربی تیم ملی فوتسال در آستانه تشکیل دور جدید اردوی تیم ملی با انتقاد از بی‌توجهی رسانه‌ها و مسئولان به تیم ملی فوتسال گفت: این بی‌توجهی‌ها باعث شده است که من نزد شاگردانم چوپان دروغگو شوم
پرسپولیس دقیقه 90 پیروزی را از دست دادهفته‌ هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که تیم فوتبال پرسپولیس در دقیقه 90 پیروزی را با تساوی برابر پاس همدان عوض کرد و تیم فوتبال صبای قم نیز در ورزشگاه خانگی موفق شد شکستی دیگر را بر استیل آذین تحمیل کند.
تلاش بلاتر برای حذف تساوی از جام جهانی رییس سوئیسی فدراسیون جهانی فوتبال سخت در تلاش است تا نتیجه تساوی را از جام جهانی فوتبال حذف و با این کار این مسابقه ها را جذاب تر کند.
قلعه‌نویی: عادل، خدا را بنده نیست
مس و استقلال ،تقابل آبی‌ها هفته هشتم دهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر در شرایطی روزهای جمعه و شنبه پیش رو برگزار می شود که بازی مس کرمان و استقلال تهران که از آن به عنوان «تقابل آبی‌ها» یاد می‌شود، جذابترین بازی هفته است. به گزارش مهر، سفر تیم ملی فوتبال ایران به شرق آسیا برای رویارویی با چین و کره جنوبی موجب تعطیلی لیگ برتر برای دو هفته شد. تیم‌های لیگ برتری با پشت سرگذاشتن این وقفه دو هفته‌ای از جمعه به میدان می روند. در روز نخست از هفته هشتم روز جمعه پنج دیدار برگزار می شود
پسر زیدان برای تیم ملی اسپانیا بازی می کند این احتمال وجود دارد که "انزو زیدان"، پسر زین الدین زیدان برای تیم ملی فوتبال اسپانیا به میدان برود.
مجید نامجو مطلق سرمربی تیم فوتبال ابومسلم شد شهسواری تصریح کرد: نامجو مطلق مربی جوان و در عین حال باتجربه‌ای است که تجربه مربیگری در ابومسلم و مشهد را دارد و با جو این شهر آشناست؛ اکثر معیارهای ما برای انتخاب سرمربی فنی بود، ضمن اینکه با صحبتی که با هواداران تیم داشتم نظر مردم مشهد نسبت به نامجو مطلق مثبت است و آن‌ها نیز از حضور وی در ابومسلم استقبال می‌کنند.
پیروزی ایران در زمین کره جنوبی پس از ۳۹ سال شجاعی نزدیک به یک سال پیش در بازی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ هم دروازه کره جنوبی را در سئول باز کرده بود.نتیجه آن بازی یک – یک شده بود.
کاروالیو: مورینیو بهترین مربی دنیاست کاروالیو در گفت وگویی با روزنامه ورزشی AS چاپ اسپانیا درباره کهکشانی ها و مربی پرتغالی شان ابراز کرد: از سالها پیش ژوزه مورینیو را می شناسم و بدیهی است که این بسیار یاری دهنده است. چرا که از شیوه بازی او آگاهی کامل دارم. او بهترین مربی دنیاست و درست می داند که چه باید کرد. احساس می کنم در رئال مادرید به خوبی با دیگر بازیکنان هماهنگ شده بودم و باشگاه هم همانطور است که از قبل درباره اش فکر می کردم.
پنجمین مدال طلای جهان برای سوریان حمید سوریان برای پنجمین بار قهرمان جهان شد. این دلاور مرد کشتی فرنگی کشورمان که در پیکارهای کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان در سالهای 2005، 2006، 2007 و 2009 به ترتیب در بوداپست مجارستان، گوانگژو چین، باکوی جمهوری آذربایجان و کپنهاگ دانمارک به مقام قهرمانی رسیده بود، این بار در مسکوی روسیه افتخارآفرینی کرد و با پیروزی بر حریفانی از الجزیر، بلغارستان، فنلاند، ارمنستان و کره جنوبی مقتدرانه ازعنوان قهرمانی‌اش در دسته 55 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان دفاع کرد.
کشتی فرنگی ایران گل کاشت پس از مدال طلای حمید سوریان ،امیر علی اکبری کشتی گیر جوان و برومند کشورمان دوشنبه شب در فینال مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان موفق شد در وزن 96 کیلوگرم با شکست حریف قدرتمند بلاروس خود دومین طلای ایران دراین رقابت ها را بدست آورد.
دارایی های فوتبالیست های ایران علی کریمی یکی از همین فوتبالیست هایی است که با فوتبال توانسته برای خودش ثروت زیادی دست و پا کند. کریمی با رفتنش به لیگ های حوزه خلیج فارس و پس از آن حضورش در بوندس لیگا خودش را در زمره بازیکنان پولدار فوتبال ایران قرار داد.
کشتی گیر ایرانی رسما آذربایجانی شد! سامان طهماسبی فرنگی کار وزن 84 کیلوگرم ایران و دارنده‌ی دو مدال برنز جهان و طلای آسیا که در المپیک هم نماینده ایران بود، به دلیل مشکلات مالی و عدم توجه لازم به وی، دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان را در مسابقات جهانی مسکو خواهد پوشید تا یک کشتی‌گیر ایرانی رقیب ایرانی‌ها شود.
عادل ! پسر خوب ؛ همه فوتبال حاشیه نیست 90 در ساعات پایانی شب پخش می شود و معمولا کمتر تا آن ساعت از شبانه روز بیدار هستم که بتوانم این برنامه را کامل ببینم . با این وجود به عنوان یکی از اعضای هیات نظارت بر عملکرد صدا و سیما ، همواره می بینم که همکارانم در ارتباط با برنامه عادل فردوسی پور نقدهای مثبت یا منفی زیادی دارند. برای مثال یکی از نکاتی که درباره این برنامه جنجال به پا کرده رویکرد حاشیه محور آن است. شخصا اعتقاد دارم وقتی در جامعه خطا و مشکلی بروز می کند اگر پرده دری کنیم ،
علی دایی:پرسپولیس توانایی شکست همه تیم‌ها را داردعلی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص عملکرد تیمش در این 7 هفته، گفت: به نظرم پرسپولیس در این مدت نتایج خوبی کسب کرد و بازیکنانم عملکرد قابل قبولی داشتند، هرچند می‌توانستند از این بهتر باشند. همه‌چیز در تیم ما از روز اول با نظم خاصی پیش رفت و این یکی از رمز‌های موفقیت ما بود.
فهرست تیم ملی فوتسال مصطفی نظری، مجتبی نصیری نیا، علیرضا نورالهی، آرش نعمت الهی، روزبه رضازاده، محمد کشاورز، علی کیایی، محمود لطفی، حمید احمدی، مهرداد جابری، احسان زحمتکش، رشید قلی پور، علی رهنما، بهروز جعفری، ابراهیم حاجتی، محمد طاهری، علی اصغر حسن زاده، مصطفی طیبی، ابراهیم مسعودی، احمد اسماعیل پور، جواد اصغری مقدم، مسعود دانشور، مهدی جاوید، شهرام شریف زاده و مرتضی عظیمایی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال کشورمان هستند.
روبینیو: میلان و بارسلونا قوی ترین تیم های جهان هستند روبینیو که بتازگی به تیم فوتبال میلان پیوسته، اظهار داشت: رویای دیدار بین تیم های میلان و بارسلونا را در سر دارم. در این لحظه، این دو تیم در جهان بهترین هستند. تیم ما در خط حمله از توانایی بسیار بالایی برخوردار است. میلان در فصل جدید رقابت ها بخوبی یارگیری کرده است و روی کاغذ بسیار قوی شده ایم.
علی پروین: نباید بخش خصوصی را از فوتبال فراری دهیم علی پروین در مورد دلخوری و ناراحتی‌های هدایتی و اتفاقات ناخوشایند در مسیر بخش خصوصی فوتبال کشورمان گفت: من درباره این اتفاقات حرفی نمی‌زنم اما تاکید می‌کنم با ندانم کاری‌ها نباید بخش خصوصی را از فوتبال فراری دهیم زیرا این کار به نفع فوتبال ما نیست.
افشین قطبی: تیمی برای قهرمانی آسیا می‌سازیمسرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: درحال ساختن تیمی هستیم که بتواند ما را به هدفمان که قهرمانی جام ملت‌های آسیا است، برساند به گزارش خبرگزاری مهر، افشین قطبی پس از پیروزی تیم ملی ایران برابر چین ضمن بیان مطلب فوق گفت: درحال ساختن تیمی هستیم که بتواند ما را به هدفمان که قهرمانی جام ملت‌های آسیا است، برساند. تیم ما جوان شده و معدل سنی آن به زیر 25 سال رسیده و امیدواریم تا جام ملت‌ها شرایط بهتری پیدا کنیم.

اخبار علمی و پزشکی

به سمفونی خواب در مغز انسان گوش کنید!محققان نرم‌افزاری را ابداع کرده‌اند که می‌تواند نت‌های ذهن را بخواند. با استفاده از این نرم‌افزار، نوار مغزی و سینتی‌سایزر می‌شود به سمفونی مغز در خواب، خشم یا حتی بی‌حوصلگی گوش کرد.
شیرین‌ترین خبر علمی سال!با پیشرفت مطالعات حوزه ژنتیک، روز به روز توالی ژنوم موجودات بیشتری به دست می‌آید. شاید مثلا رسیدن به ژنوم گیاهی مثل ذرت، با وجود اهمیت بالایش، خیلی برای همه جذاب نباشد، اما داستان درخت کاکائو خیلی فرق می‌کند.
جامعه و آلزایمر حالات روانی و خلق و خوی فرد مبتلا به آلزایمر می‌تواند سریعا تغییر کند و بی‌هیچ توجیه و دلیلی آرامش به اشک و خشم تبدیل شود. در بیشتر موارد شروع بیماری آلزایمر با سوءظن و بدگمانی نسبت به اطرافیان شروع می‌شود به این صورت که نسبت‌های ناروایی (همچون برداشتن وسایل شخصی او که ممکن است اصلا وجود خارجی هم ندارد) را به نزدیکان خود می‌دهند. به همین خاطر اطرافیان به شدت از او آزرده می‌شوند.
بازی‌های رایانه‌ای تصمیم‌‌گیری را تسریع می‌کندمحققان دریافته‌اند که بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای، حساسیت بیشتری به گردش در اطراف دارند و این امر نه تنها موجب بهبود روند بازی رایانه‌ای می‌شود، بلکه مهارت‌های عمومی را ـ که به آنها کمک می‌کند فعالیت‌های روزانه‌ای مانند رانندگی، انجام چند کار با هم، دنبال کردن خودروی دوستان در خیابان‌ها و سفر در شهر ـ بهتر انجام دهند.
پوشش ظروف نچسب، سبب افزایش کلسترول در بدن می‌شود یک پژوهش جدید از سوی محققان دانشکده پزشکی دانشگاه وست ویرجینیا نشان داد: مواد شیمیایی که برای تولید پوشش ظروف نچسب آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند سبب افزایش میزان کلسترول در کودکان شوند.
ویتامین ‍‍C از تخریب سلول‌های مغز پیشگیری می‌کند ویتامین C علاوه بر آنتی اکسیدان بودن، برای تشکیل بافت‌های جدید پیوندی ضروری بوده و کمبود آن علاوه بر مشکلات جسمی، علائمی شامل افسردگی، خستگی بیش از حد، بروز ناگهانی رفتارهای عصبی و هیجانات زیاد را بروز می‌دهد.
کشف ژن نزدیک بینی نزدیک بینی به دلیل طویل شدن کره چشم است که موجب می شود تصویری که به طور عادی باید روی شبکیه تشکیل شود جلوتر از آن شکل بگیرد. به این ترتیب تصویر غیرکانونی می شود و وضوح خود را از دست می دهد.
موفقیت بزرگ دانشمندان هسته ای کشور عضو هیات علمی پژوهشکده فیزیک پلاسما و گداخت هسته‌ای پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به موفقیت‌های پژوهشگران ایرانی در هر چهار روش مدرن گداخت هسته ای و طراحی و ساخت سه دستگاه گداخت هسته ای در کشور، از ارائه طرحی برای ساخت «تاسیسات گداخت هسته‌یی بور» طی سه سال آینده خبر داد که در صورت تصویب، ایران پس از آمریکا دومین کشور جهان خواهد بود که توانسته تحقیقات گداخت هسته‌یی را با هر سه نسل سوخت‌های گداخت انجام دهد.
تصاویر شگفت انگیز اسرار جهان میکروسکوپی اسپایک واکر که یک معلم بازنشسته مدرسه است این جوایز را به دلیل به خدمت گرفتن هنر عکاسی در عرصه پزشکی دریافت کرده است. براساس گزارش گاردین، وی این تصاویر میکروسکوپی را در گاراژ منزل خود که آن را به یک لابراتوار شخصی تبدیل کرده، گرفته است.
علائم هشدار دهنده سرطان هرچند درمان بیماری سرطان در مواردی ممکن است با دشواری هایی همراه باشد اما درصورت تشخیص به موقع می تواند کمک زیادی به درمان باشد لذا در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده خاص و مراجعه به موقع به پزشک متخصص می توان موجب شناسایی به هنگام بیماری سرطان شد.
تصویر خوشحالی در مغزیک تصویر میکروسکوپی زیبا از بلورهای دوپامین هورمون دوپامین یک ماده شیمیایی است که در مغز حرکات، حالات روحی و حافظه را کنترل می کند دوپامین به هورمون خوشحالی معروف است
نقش سوسک ها در جلوگیری از رشد باکتری ها محققان انگلیسی دریافتند که مغز کوچک سوسک ها می تواند به رشد آنتی بیوتیک های جدیدی که مانع از گسترش باکتری های کشنده و مقاوم در برابر درمان می شوند، کمک کند.
تاثیر استرس بر افزایش مرگ در این پژوهش محققان 861 فرد 65 ساله و پیرتر را تحت مطالعه قرار دادند. ظرف 6 سال پس از آغاز تحقیقات 183 تن از این افراد مردند.
یک راه ساده برای طولانی تر شدن عمر محققان انگلیسی می گویند افرادی که مویشان در حال سفید شدن است به راحتی و با پیاده روی روزانه می توانند طول عمر خود را افزایش دهند. محققان بر این باورند که این قبیل اقدامات ساده در صورتی که به صورت منظم و مداوم صورت گیرد طول عمر افراد را در هر سن و با هر جنسیتی و با هر میزان وزنی ، سالم نگاه می دارد.
تقویت حافظه با زبان اشاره استفاده از دستان هنگام صحبت کردن باعث بالا رفتن و بهبود حافظه می‌شود. طبق تحقیقات دانشمندان افرادی که هنگام صحبت کردن از ایما و اشاره استفاده می‌کنند در یادآوری خاطرات ذهن قوی‌تری داشته و زودتر خاطراتشان را به یاد می‌آورند.هر چند قدرت با صدای بلند صحبت کردن بیشتر از قدرت حرکات همراه با ایما و اشاره است.
گوجه فرنگی پخته از بروز سرطان پروستات پیشگیری می کند این محققان در این خصوص توضیح دادند: "ما دریافتیم که یک رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی به ویژه گوجه فرنگی که همراه با دانه ها و پوست آن پخته شده باشد می تواند توسعه تومورهای پروستات و فاکتورهای التهابی مرتبط با فرایند توموری را کاهش دهد. در حقیقت تنها مصرف لیکوپن موجود در گوشت گوجه فرنگی کافی نخواهد بود."
تائید وجود طبقه جدیدی از سیاه چاله‌ها محققان انگلیسی دانشگاه لچستر به همراه ستاره شناسان مرکز تحقیقات فضایی فرانسه و دانشمندان آمریکایی با استفاده از تلسکوپ VLT رصدخانه جنوبی اروپا (اسو) واقع در شیلی یک چشمه پرتوهای ایکس به نام HLX-1 را رصد کردند که یکی از مهمترین اعضای یک طبقه جدید چشمه های فوق نورانی پرتوهای ایکس به شمار می رود. این جرم آسمانی در کهکشان ESO 243-49 در فاصله حدود 300 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد.
فیس بوک باعث افت تحصیلی می‌شودبه گفته روانشناسان، نتایج امتحانات دانشجویانی که بطور متناوب هنگام مطالعه از فیس بوک استفاده می کنند نسبت به دانشجویانی که فعالیتی در این شبکه نداشتند 20 درصد ضعیف تر شده است.
افسردگی در کمین مردانی که تازه پدر شده اند محققان انگلیسی با مطالعه روی ۸۶۹۵۷ خانواده دریافتند که حدود یک پنجم از پدران و بیش از یک سوم از مادران در طول یک سال اول تولد نوزادشان در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.
آ‌مادگی ایران برای تولید 20 داروی رادیواکتیو سازمان انرژی اتمی در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای 8 پژوهشکده تخصصی دارد که یکی از آنها پژوهشکده کشاوری، پزشکی و صنعتی است که موضوع تولید رادیوداروها در این مرکز پیگیری می‌شود.
یک هدف درمانی جدید در مبارزه با سرطان کشف شددانشمندان آمریکایی با هدف کشف راههای جدید در درمان سرطان دریافتند که برخی از مولکولهای کوچک RNA می توانند به صورت گزینشی سلولهای توموری را نابود کنند.
ماهواره رصدگر زمین اروپایی ها سرما خورد! ماهواره اروپایی رصدگر زمین یا Goce به علت سرماخوردگی شدید از کار افتاد و به دلیل سرد شدن بیش از اندازه برخی از سیستمهای خارجی اش دچار اختلال شد.
تلفن همراه را به رختخواب نبرید به گفته دکتر موسوی موحدی همین پدیده در بررسی اثرات امواج در بیماران تالاسمی هم مشاهده شده و در این مورد از نظر ساختار هموگلوبین، ساختمان سوم آن که عامل اصلی عملکردهای این مولکول است، دچار تغییر شده است.
گرسنگی، مغز را هوشیار می‌کند به گزارش روزنامه سان، لیپیدهای طبقه‌ای از مولکول‌ها هستند که شامل چربی‌ها مثل کلسترول و ویتامین‌های محلول در چربی مثل ویتامین‌های A , D می‌شوند.
ده عکس ‌برتر نشنال جئوگرافیکصحنه دیدنی یک ماهی غول‌آسای گونه تارپون در میان گله ماهیان کوچک سیلورساید در سواحل جزیره گراند کایمن در حال شکار.
ابداع محقق ایرانی دانشگاه پوردو برای تزریق بدون درد تمامی داروها محقق ایرانی دانشگاه پوردو و همکارانش در این دانشگاه موفق به ابداع پمپی کوچک شدند که با کمک حرارت بدن فعال شده و می تواند انواع داروها را با کمک میکرو سوزنها از طریق پوست به بدن انسان انتقال دهد بدون اینکه دردی احساس شود.
فست فودها عامل مهم بروز سرطان معده استعضو کمیته راهبردی رادیوتراپی و انکولوژی وزارت بهداشت نسبت به مصرف بی رویه «فست فود» و ارتباط نزدیک آن با سرطان معده هشدار و داد گفت: سرطان معده کشنده ترین سرطان در ایران است که علتی جز «خورد و خوراک» ندارد.
عامل تنبلی را در میان ژن ها جستجو کنید اگر همیشه برای ورزش کردن تنبلی می کنید و به خاطر این تنبلی با خودتان دچار چالش می شوید، علت این سستی و کاهلی را باید در ژنهای خودتان جستجو کنید.
۱۰۰ ژن کاهنده خطر انسداد عروق قلبی شناسایی شد بر اساس مطالعات جدید، پژوهشگران در حدود ۱۰۰ ژن را در ژنوم انسان شناسایی کرده اند که ممکن است در تنظیم سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری انسداد شرائین اکلیلی قلب موثر باشند.
مغز انسان حرف می زند دانشمندان اعلام کردند تا آغاز دوره آزمایشهای بالینی این شیوه بر روی افرادی که قدرت سخن گفتن ندارند و در کما به سر می برند، راه درازی در پیش است.