اخبار جدید

توصیه‌های انتخاباتی عسگر اولادی دبیر کل جبهه پیروان با بیان اینکه ما بیمی از فتنه جدید نداریم، گفت: در انتخابان 88 کلید رمز آشوب کلمه «تقلب» بود و این بار کلید رمز آشوب شاید «انتخابات آزاد» باشد در حالی که هنوز انتخاباتی برگزار نشده است.

تحقیق و تفحص از بانک مرکزی تصویب شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 171 رای موافق با تقاضای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

میزان عیدی 92 کارمندان اعلام شد معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری مبلغ پاداش پایان سال کارمندان دولت (عیدی) را اعلام کرد.

نرخ امروز ارز در مرکز مبادلات ارزی امروز در مرکز مبادلات ارزی هر دلار به قیمت 2455.8 تومان و یورو 3270.8 تومان عرضه می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی اعلام شد که براساس آن دلار 2455.8 تومان بود.

عجیب‌ترین هتل‌های دنیا + تصاویر آیا تا کنون آرزو داشته‌اید که در یک هتل عجیب غریب و متفاوت اقامت کنید؟ در دنیا هتل‌هایی هستند که به میهمانان خود تجربه‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. بنابراین اگر از ماندن در هتل‌های معمولی و یکنواخت خسته شده‌اید و مایلید که در یک فضای متفاوت و عجیب و غریب تعطیلات خود را سپری

کامران دانشجو : نادیده گرفتن کارهای جاسبی بی انصافی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشستی صمیمی با خبرنگاران به بیان خاطراتی از روابط دوستانه خود با رییس‌ جمهور و نحوه ارتباط و تعامل با فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد پرداخت.

امکان ثبت‌نام برای کاندیدای زن در انتخابات ریاست جمهوریسخنگوی شورای نگهبان درباره چگونگی بررسی صلاحیت ها، الزامات اصلاح قانون انتخابات، امکان حضور ساکتین فتنه در انتخابات ریاست جمهوری، امکان حضور زنان در انتخابات و چندقطبی بودن انتخابات اظهارنظر کرد.

محسن رضایی: مردم بخواهند می آیممحسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که شامگاه پنج شنبه در جمع مردم ورامین در مسجد صاحب الزمان(عج) در همایشی با عنوان "گرامیداشت روز غزه" سخنرانی می کرد، گفت: باید بر محور ولایت فقیه و با روش انقلابی و جهادی دور هم جمع شویم تا بر مشکلات غلبه کنیم؛ تنها راه غلبه بر مشکلات همین است.

«کیارستمی» نامزد جایزه‌ی اسکار آسیا شد نامزدهای هفتمین دوره جوایز فیلم آسیا با نامزدی «عباس کیارستمی» برای بهترین کارگردانی و حضور فیلم جدید «بهمن قبادی» در چهار بخش معرفی شدند.

۴ قانونی که رئیس‌جمهور به شورای حل اختلاف ارائه داد لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شب گذشته در برنامه «دیروز، امروز، فردا» در پاسخ به این سؤال که برخی منتقدان دولت معتقدند دولت قانون را اجرا نمی‌کند، از سوی دیگر رئیس جمهور اشاره کرده دولت نهم و دهم قانونمندترین دولت بوده، ارزیابی شما از این مسئله چیست، اظهار داشت: دولت وظیفه خود می‌داند قانون را اجرا کند و اصولاً اگر به ساختار قانون اساسی دقت کنیم و کسی نظام اداری را به خوبی بشناسد، حرکت دولت بدون قانون امکان‌پذیر نیست.

نگاهی به وضعیت اینترنت در جهانآمارها حاکی است که هنوز قریب به 5 میلیارد نفر از مردم جهان به اینترنت دسترسی ندارند.

بنزین 2500 و یارانه 120 هزار تومان! جهان: منابع خبری از مصمم بودن دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر می دهند و شواهد نشان می دهد که دولت این روزها در تلاش است تا با رایزنی با نمایندگان مجلس مقدمات اجرایی نمودن مرحله دوم این طرح را هموار نماید.

بانک مرکزی: کاهش مطالبات معوق بانکی به 64 هزار میلیارد تومان وی تعداد پرونده‌های مطالبات بانک‌های دولتی را 40 میلیون پرونده اعلام کرد و افزود: از 40 میلیون پرونده تسهیلاتی که در بانک‌های دولتی تشکیل شده است حدود هفت میلیون و 100 هزار پرونده جزو مطالبات معوق بانکی به شمار می‌رود که این پرونده‌ها از 100 هزار تومان تا اعداد کلان را شامل می‌شود و بالغ بر 50 درصد مطالبات معوق بیش از 10 میلیارد تومان مطالبه معوق دارد که البته کشاورزان و خشکسالی همه داخل این پرونده قرار می‌گیرند.

آماری جالب درباره اینترنت طی هر سال در دنیا و همچنین اینترنت آن قدر اتفاقات ریز و درشت مهم به وقوع می پیوندد که جمع آوری همه آنها در یک مطلب کاری ناممکن است. در اینجا تنها قصد داریم نگاهی مختصر به اینترنت سال ۲۰۱۲ از نگاه موسسه مانیتور اینترنت pingdom داشته باشیم.

تحلیل زیباکلام از تغییرات در حزب موتلفه به گزارش سلام شمال، دکتر صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی، با بیان این مطلب در گفت وگو با فرارو گفت: با این حال آنچه که اکنون از موضع گیری‌های اخیر برخی از اعضای موتلفه و به طور مشخص آقای حبیب الله عسگراولادی و تبعاتی که این سخنان و موضع گیری‌ها داشته، بروز پیدا کرده نشانه دیگری است از عقب ماندگی سیاسی در جامعه ایران.

موسوی و کروبی صلاحیت کاندیداتوری ندارند حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران اردبیل با بیان این‌که «هر کس امنیت جامعه را مخدوش کند برخورد جدی با وی صورت می‌گیرد» افزود:‌ ما از تلاش نیروی انتظامی قدردانی می‌کنیم که با خواست مردم و طبق قانون اقدام به جمع‌آوری اراذل و اوباش کرده و یقین داریم که آن‌ها در چنگال عدالت گرفتار شده و عقوبت سختی می‌شوند.

حداد عادل: 60 درصد آراء برای ما 3 نفر است غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) طی سخنانی در سومین گردهمایی بزرگ حقوقدانان بسیجی، در پاسخ به پرسش یکی از حضار درباره لزوم وحدت اصولگرایان و همچنین ائتلاف 2+1، اظهار داشت: وحدت یک امر عقلانی و دینی و شرعی است و هرجا که از وحدت فاصله گرفتیم، خسارت آن را داده‌ایم؛ اما انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است.

کاهش 55درصدی ارزش پول ملی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از کاهش 55درصدی ارزش پول ملی که ناشی از نوسانات ارزی در طول کمتر از یکسال گذشته بوده است خبر داد و گفت: رانت زیاد ناشی از نوسانات اخیر بازار ارز خبر داد.

آخرین مهلت ثبت‌نام بدون ‌آزمون دانشگاه ‌آزاد اسلامیرئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: داوطلبان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد تا شنبه ۳۰ دی‌ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند. به گزارش سلام شمال ز، ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با فارس، گفت: ثبت نام کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شنبه 30 دی‌ماه به پایان می‌رسد.

شرط لیسانس برای نامزدی شوراها مدیرکل انتخابات وزارت کشور با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: ما به عنوان مجری انتخابات موظف به اجرای قانون در تمامی مراحل برگزاری انتخابات هستیم.

منتجب نیا: احمدی‌نژاد در قدرت باقی می‌ماند حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا قائم‌مقام حزب اعتمادملی با اشاره به فضای انتخاباتی امروز کشور در گفت‌وگوی خود با ایلنا گفت: دوستان ما طی‌سال‌های گذشته همواره این وعده را به ما می‌دادند که بسیاری از سختگیری‌ها و مشکلاتی که نسبت به برخی از جریان‌های سیاسی به ویژه آنها که درون نظام حرکت می‌کنند،

ژن «مدیریت» کشف شد مطالعه صورت گرفته توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد، تبدیل شدن به یک مدیر موفق یک مسأله ذاتی و ژنتیکی است. به گزارش ایسنا، محققان کالج دانشگاهی لندن (UCL)‌ دو تحقیق گسترده در حوزه سلامت آمریکا را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نمونه DNA‌ بیش از چهار هزار نفر را بررسی کردند.

بزرگترین تلویزیون جهان رونمایی شد + عکس کار طراحی صفحه نمایش عظیم این تلویزیون توسط متخصصان شرکت خودروسازی پورشه انجام شده و شرکت اتریشی C SEED Entertainment‌ این محصول را رونمایی کرده است.

مهمترین عناوین روزنامه های امروز-بازرسان آژانس در تهران؛امیدواریم اجازه رفتن به پارچین را دریافت کنیم - لاریجانی: رهبری از تعرض به قانون اساسی صیانت می‌کنند؛نامه رئیس مجلس به رهبرانقلاب - آئین نامه جدید درباره شرایط کاندیداتوری - گزارش آرمان از تجارت آدامس؛آدامس‌های 6 هزار تومانی جایگزین سقزها

قتل دانشجوی دختر برای اخاذی 3 میلیارد تومانی! ‏ رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری جوان دانشجویی خبر داد که با ربودن دختر هم دانشگاهی‌اش و کشتن او با فرستادن پیامکی برای خانواده این دختر تقاضای 3میلیاردتومان برای رهایی او کرده بود. ‏

تدوین کتابی جامع برای حفظ قرآن در مدارس مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از تدوین کتابی جامع در حوزه حفظ قرآن کریم برای مدارس خبر داد و گفت: نسخه جامع این کتاب در سایت معتبر قرآنی آموزش و پرورش بارگذاری شد.

فهم و دشمن‌شناسی ملت اعجاب‌انگیز است رهبر معظم انقلاب اسلامی ، دشمن‌شناسی و لحظه‌شناسی ملت ایران را یکی از مسائل اعجاب‌انگیز خواندند و فرمودند: در قضایای سال ۸۸، دشمن تصور می‌کرد طراحی ۱۰ ساله او بر ضد جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است؛ اما ملت ایران بر دهان معارضان بین‌المللی زد.

مردم حاضرند یارانه‌های دولت را پس دهند نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه مردم معتقدند برای افزایش قدرت خرید خود باید یارانه‌های نقدی دولت را پس دهند‌،گفت: قدرت خرید مردم نسبت به دو سال قبل به 40 درصد کاهش یافته است.

واکنش رئیس‌مجلس به سخنان رئیس‌جمهور علی لاریجانی بعد از سخنرانی رئیس جمهور، تصریح کرد: اگر رئیس جمهور وقت خود را طوری تنظیم می‌کرد تا نظرات نمایندگان مجلس را استماع می کرد برای تعامل مجلس و دولت مناسب‌تر بود.

اعلام حکم دادگاه فرزند کروبی یک منبع آگاه از صدور ۶ ماه حبس تعزیری برای محمدحسین کروبی خبر داد. به گزارش سلام شمال یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر افزود: شعبه 26 دادگاه انقلاب محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی را به 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

دانشجویان مازندران با آیت‌الله مکارم‌شیرازی دیدار می‌کنند مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نکا از دیدار دانشجویان استان مازندران با آیت‌الله‌ ناصر مکارم‌شیرازی خبر داد. به گزارش سلام شمال حافظ نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه آزاد نکا و بیشتر دانشگاه‌های استان مازندران همزمان با اعزام به اردوی قم و جمکران با آیت‌الله مکارم‌شیرازی دیدار می‌کنند.
اعزام 13 مبلغ فرهنگی به مدارس تیزهوشان مازندران رئیس اداره امور فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: به مناسبت دهه‌فجر امسال 13 مبلغ فرهنگی به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی سطح استان اعزام می‌شوند.
حضور 3 کشتی‌گیر مازندرانی در جام روسیهنایب رئیس هیئت کشتی مازندران از حضور سه کشتی‌گیر مازندرانی در جام بین‌المللی جایزه بزرگ ایوان یاریگین روسیه خبر داد. به گزارش سلام شمال سلمان قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری افزود: این مسابقات که با حضور کشورهای صاحب کشتی دنیا برگزار می‌شود، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با ترکیب کاملا جوان در این پیکارها شرکت می‌کند.
فقط 18 درصد از اعتبارات بنیاد مسکن مازندران جذب شد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از تخصیص 18 درصد از اعتبارات مصوب سال 91 به بنیاد مسکن استان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید مجید هاشمی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات این شهرستان تعداد روستاهای دارای جمعیت استان را بیش از 3 هزار و 200 روستا اعلام کرد و افزود: از این تعداد روستا در مازندران تاکنون طرح هادی در یک‌هزار و 700 روستا مشخص شده است.
صادرات سیمان مازندران به 90 میلیون دلار نزدیک شد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: صادرات سیمان در 9 ماهه سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 55 درصدی به مرز 90 میلیون دلار نزدیک می‌شود.
صدور 10 هزار جلد سند مسکن در مازندران معاون عمران روستایی بنیاد مسکن مازندران گفت: در سال‌ جاری حدود 10 هزار جلد سند مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به فنی‌وحرفه‌ای افزایش یافت مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آملی به فنی‌وحرفه‌ای افزایش یافت. به گزارش سلام شمال اکبر لطفی ظهر امروز در همایش هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آموزش و پرورش آمل با اعلام این‌که با توجه به تجربه چندین ساله بیشتر مراجعان طالبان کار، فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری هستند، اظهار داشت: در چهار سال قبل در آزمون استخدامی 500 نفر شرکت کردند که بیشتر شاخه نظری بودند.
60 درصد دانش‌آموزان باید در فنی‌وحرفه‌ای تحصیل کنند معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: براساس سند تحول بنیادین 60 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای هدایت می‌شوند.
تخریب محور ساری - سمنان بر اثر رانش زمین رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ساری از تخریب محور ساری - سمنان در اثر رانش زمین خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، علی محمدزاده گفت: با توجه به رانش زمین و نشست طولی آسفالت، قسمتی از محور مذکور در کیلومتر 27 (حدفاصل چاچکام به نقیب‌ده) تخریب شد.
تحویل 250 واحد مسکونی به مددجویان مازندران سخنگوی کمیته امداد مازندران از تحویل 250 واحد مسکونی به مددجویان مازندران در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: کمیته امداد استان در ایام دهه مبارک فجر به 500 نوعروس مددجوی این نهاد کمک هزینه جهیزیه پرداخت می‌کند.برای این تعداد جهیزیه 520میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت
گردهمایی بزرگ روحانیت مازندران با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتیبه مناسبت دهه‌فجر گردهمایی بزرگ روحانیت مازندران با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در مصلای ساری برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات مازندران ، مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر اهمیت برگزاری این گردهمایی بر لزوم پیگیری اعضا بر اطلاع‌رسانی، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه‌تر آن تأکید کرد.
منتخبان بوکس غرب مازندران معرفی شدندرئیس هیئت بوکس چالوس با اعلام منتخبان مسابقات بوکس غرب مازندران گفت: بوکس چالوس نیاز به حمایت دارد. به گزارش سلام شمال جعفر محبوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: ورزش بوکس یک ورزش سنگین و قدرتی است و نیاز به حمایت مالی شدید دارد.
رئیس شورای شهر ساری :به مدیریت طاهایی انتقاد دارم رئیس شورای شهر ساری گفت: تعامل مناسبی بین اعضای شورای شهر ساری و فرماندار ساری برگزار شده بود. به گزارش سلام شمال فرامرز نقیبی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساری اظهار داشت: برای رفع مشکلات ساری آنچه که حق مردم ساری بود ادا نشد.
انتقاد فرماندار جدید ساری از بداخلاقی‌های رایج در مازندران فرماندار جدید ساری ‌با اشاره به برخی بداخلاقی‌های رایج در مازندران بیان داشت: برای توسعه استان مچ‌گیری نکنیم‌‌. به گزارش سلام شمال جواد واحدی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع سید عباس حسینی‌نژاد و معارفه‌اش به عنوان فرماندار جدید ساری اظهار داشت: در کنار طاهایی بودن جزء نقطه روشن عمر خدمتی من محسوب می‌شود.
استاندار مازندران: تغییرات را بپذیریم استاندار مازندران گفت: تغییر و تحولات فرمانداران امری عادی است و باید این تغییرات را بپذیریم. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساری التزام عملی نسبت به ولایت فقیه را یکی از شاخصه‌های اصلی مردم و مسئولان انقلاب اسلامی عنوان کرد.
جام حبیبی و موحد را با همکاری ایرانیان مقیم خارج برگزار می‌کنیم مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: مسابقات کشتی جام حبیبی و موحد را اگر فدراسیون حمایت نکرد با همکاری ایرانیان مقیم خارج، در سال آینده میزبان می‌شویم.
هنوز سند نساجی مازندران به نام مالک جدید ثبت نشد مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: هنوز سند نساجی به نام مالک جدید ثبت نشد که این مسئول 500 میلیون تومان برای تیم هزینه کرد.
ساری محروم ترین مرکز استان کشور! فرامرزنقیبی ظهریکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری با بیان اینکه ساری را نمی توان با مرکز استانهای دیگر به لحاظ پیشرفت مقایسه کرد، اظهار داشت: چرا به برخی از شهرهای مازندران توجه بیشتری می شود ولی به ساری که مرکز استان است توجهی نمی شود.
فرماندار جدید بهشهر معارفه شد در ادامه تغییرات جدید مدیریتی در استان مازندران، مراسم تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید بهشهر برگزار شد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، ظهر امروز با حضور امام جمعه بهشهر، معاون سیاسی _ امنیتی استاندار مازندران و اعضای شورای اداری این شهرستان مراسم تودیع محمدرضا البرزی فرماندار سابق و مراسم معارفه محمدتقی نورزاد سرپرست فرمانداری بهشهر برگزار شد.
جزییات جدید طرح انتقال آب شمال به تهران مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از ارائه پیشنهاد تخصیص 300 میلیون متر مکعب آب به استان‌های البرز، تهران و قزوین و صد میلیون متر مکعب آب به استان مازندران خبر داد.
پیش بینی وضع هوای استان مازندران براساس آخرین نقشــــه های پیش یــــابی هــــواشناسی، وضـــعیت جوی استان مازندران از روز یکشنبه تاریخ 1/11/91 تا روز چهارشنبه تاریخ 4/11/91 به شرح زیر پیش بینی می شود . ضمناً تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.
رشد 55 درصدی صادرات سیمان مازندران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات سیمان در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 55 درصدی داشته است.
سواحل ساری و میاندرود به‌همدیگر وصل می‌شوند مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای شروع پروژه ساخت پل ارتباطی سواحل ساری و میاندرود خبر داد.
تدوین سند توسعه سلامت مازندران استاندار مازندران از تدوین سند توسعه سلامت استان در سالجاری خبر داد. سید علی اکبر طاهایی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مازندران، خواستار عرضه گوشت قرمز و طیور بهداشتی در سطح استان شد و گفت: با همکاری دستگاه قضایی استان، شعبه ویژه بررسی تخلفات مربوط به بهداشت و غذا در مرکز و سایرشهرهای مازندران دایر شد.
دامادی: «سد فینسک» مازندران را تهدید می‌کندنماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح بودن پروژه سد فینسک در سرشاخه‌های تجن برای استان سمنان از پیگیری توقف اجرای مراحل این طرح در خانه ملت خبر داد.
پرحادثه‌خیزترین محور مازندران شناسایی شد رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران گفت: محور نور _ نوشهر به عنوان پرحادثه‌خیزترین محور مازندران شناسایی شد. به گزارش سلام شمال محمد پورتیموری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت:
طراحی ماشین ضد ضربه در مازندران یک مخترع مازندرانی از طراحی ماشین ضد ضربه در استان مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال حسن معافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: ماشینی را طراحی کرده‌ام که در هنگام برخود با مانع، خسارتی به ماشین و سرنشینان آن وارد نمی‌شود.
اجرای آزمون الکترونیکی مشاوران فناوری اطلاعات در مازندران دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مازندران گفت: نخستین آزمون الکترونیکی احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات کشور در مازندران برگزار شد. به گزارش سلام شمال دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: نخستین آزمون الکترونیکی احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات کشور در مازندران برگزار شد.
بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر امیرآباد اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در حاشیه دومین اجلاس ملی خزر از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید کردند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، در این بازدید علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، مهدی سنایی رئیس کارگروه خزر، اسماعیل خزایی رئیس کارگروه دفاعی، محمدرضا محسنی ثانی رئیس کارگروه امنیت و سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون با همراهی سید علی نعیمی مدیر بندر امیرآباد و معاونان این بندر، با امکانات و تجهیزات مستقر در بندر، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و طرح‌های توسعه‌ای اراضی پشتیبانی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به عنوان تنها بندر نسل سومی شمال کشور آشنا شدند.
35 اثر فرهنگی مازندران در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید قائم مقام رئیس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: چهار اثر فرهنگی دیگر از شهریور امسال در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
اعزام بیش از 67 هزار گلستانی به اردوهای راهیان نور مسئول ستاد اعزام راهیان نور گلستان از اعزام 67 هزار و 618 گلستانی به مناطق جنوب خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با 10 سال گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
افزایش ورودی پرونده قضایی به شعب اجرای احکام گلستان معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان از افزایش ورودی پرونده قضایی به شعب اجرای احکام استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط‎ عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، فیض‎محمد خورشیدی اظهار داشت: با اجرای این دستورالعمل که از خرداد ماه امسال به دادگستری استان‎ها ابلاغ شده، با سیر نزولی پرونده‎های مانده در شعب اجرای احکام کیفری استان مواجه شدیم.
ایجاد نمایندگی میراث فرهنگی در شهرهای ساحلی گلستان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به زودی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان ایجاد می‌شود.
اجرای طرح ساماندهی اشیای موزه‎ای در گلستان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای ثبت اشیای با قدمت تاریخی و ارزش مادی، اشیای موزه‎ای استان گلستان ساماندهی می‎شوند.
شهرداری گرگان حافظ اعتبار خود باشد عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهرداری با عمل به قراردادها حافظ اعتبار خود در سطح شهر و بازار باشد. به گزارش سلام شمال حسین ربیعی پیش‌ازظهر امروز در چهارصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: کارهای کارشناسی باید با دقت انجام شوند تا قراردادها دچار مشکل نشوند.
ناگفته‌های منتخب اول شورای شهر گرگان منتخب اول شورای شهر گرگان ناگفته‌های حضور در شورای شهر گرگان را طی گفت‌وگویی با فارس عنوان کرد. به گزارش سلام شمال در یک نشست صمیمی با عبدالرضا چراغعلی عضو شورای اسلامی شهر گرگان سئوالات بسیاری پیرامون مباحث مختلف مطرح و البته جواب‌های جالبی هم از سئوالات مطروحه شنیده شد.
احداث نخستین دکل مخابراتی مدیریت بحران در سطح کشور در گرگانمدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور دکل مخابراتی مختص مدیریت بحران در گرگان احداث شد. به گزارش سلام شمال قاسم سمیعی بعد از ظهر امروز در بازدید از پیشرفت کاری ساخت و تجهیز طبقه دوم ساختمان مدیریت بحران استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این دکل مخابراتی به ارتفاع 60 متر و در محوطه اداره کل مدیریت بحران استان نصب شده است.
اجرای طرح امید در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: طرح امید در زندان‎های گرگان و گنبدکاووس اجرا می‎شود. به گزارش سلام شمالبه نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی در نشست با مسئولان زندان‎های استان با بیان اینکه، طرح امید به منظور آموزش مهارت‎های زندگی در کانون‎های آسیب‎پذیر استان اجرا می‎شود اظهار داشت:
درگذشت 2 محیط‎بانان محیط زیست گلستان دو نفر از محیط بانان سخت‌کوش محیط زیست استان گلستان جان خود را در راه حفظ و حراست از انفال الهی فدا کردند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، ظهر امروز در حوزه استحفاظی منطقه حفاظت شده جهان‎نما شهرستان کردکوی سه نفر از ماموران اجرایی محیط‎بانی روستای چمن‎ساور در حین عزیمت به ماموریت بر اثر سانحه به داخل آب‎بندان روستای فوق‎الذکر سقوط کرده
پیشرفت فیزیکی 77 درصدی شبکه‌های فرعی آبیاری سد گلستان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از پیشرفت فیزیکی 77 درصد شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی سد گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان در خصوص طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی سد گلستان گفت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ و کانال‎های اصلی آن در سال 1379 به اتمام رسیده بود، اما به دلیل مشکلات اعتباری، شبکه فرعی آن اجرایی نشد.
برنامه‌ریزی برای تدوین سبک زندگی اسلامی نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت شهرسازی و شیوه زندگی در شهرها از نگاه اسلام،‌ گفت: رعایت موازین شهر اسلامی ضرورت دارد. به گزارش سلام شمال آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز در سی‌امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‌ها در هتل شهاب گرگان اظهار داشت: آداب و سنن شهری، ساخت و سازها و فرهنگ‌ها باید براساس موازین اسلامی باشند.
1200 سالمند گرگانی ساماندهی شدند
برگزاری جشنواره در گلستان یک فرصت طلایی است معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در گلستان یک فرصت مهم و طلایی است. به گزارش سلام شمال ابوالحسن امامی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: امسال پنج گروه در جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر شرکت کردند که سه گروه از برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر و دو گروه از آنها از استان گلستان هستند
اطلاعات مربوط به بانوان دقیق نیست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: آمار مهم‌ترین نیاز دستگاه اجرایی برای سیاستگذاری، برنامه‎ریزی و مدیریت است، اما متأسفانه آمار و اطلاعات دقیق درباره بانوان وجود ندارد.
گرگان میزبان مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های کشور عضو شورای اسلامی شهر گرگان از میزبانی این شهرستان برای برگزاری سی‎امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی اجتماعی خبر داد. به گزارش سلام شمال عبدالرضا چراغعلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان از برگزاری بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی، کلانشهرها و مراکز استان‎ها در این مدت خبر داد و اظهار داشت:
دومین 4 قلوهای گنبدی در گنبدکاووس متولد شدند در کمتر از یک هفته دومین چهارقلوهای گنبدی در بیمارستان برزویه گنبدکاووس متولد شدند. به گزارش سلام شمال حال مادر چهارقلوهای گنبدی مطلوب است و بر اساس اعلام سوپروایزر بالینی بیمارستان برزویه شهرستان گنبدکاووس این چهارقلوها با گذشت 9 ماه از زمان بارداری سالم به دنیا آمده‌اند.
تلاش می‎کنیم گلستان میزبان جشنواره فیلم و موسیقی فجر شود معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: با توجه به نزدیکی دهه مبارک فجر برنامه‎های بسیار متنوع تلاش می‎کنیم استان گلستان میزبان جشنواره فیلم و موسیقی فجر شود.
فرش ترکمن ارزش صادرات دارد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از مذاکره با گمرکات کشور برای استقرار کارشناس برای صادرات فرش ترکمن خبر داد و گفت: فرش ترکمن یک رشته تخصصی بوده و ارزش صادرات به خارج از کشور را دارد.
رونمایی از ثبت واقعه 5 آذر گرگان در فهرست میراث معنوی کشور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از رونمایی از ثبت واقعه پنج آذر گرگان در فهرست میراث معنوی کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، قربان عباسی با برشمردن نقش مردم منطقه در وقایع انقلاب اظهار داشت:
حمل و نقل گلستان، استان برتر در فعالیت دستگاه‎های ترددشمار برخط مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان از احراز رتبه اولی این اداره کل در میزان فعالیت دستگاه‎های ترددشمار برخط در سطح کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان، مهدی میقانی اظهار داشت: این موفقیت براساس ارزیابی به عمل آمده از سوی مرکز مدیریت راه‎های کشور با بررسی وضعیت برخط بودن و فعالیت دستگاه‎های ترددشمار برخط در سه ماهه سوم سال‌جاری، صورت گرفت.
انتقاد رئیس کل دادگستری گلستان از روند روبه‎رشد پرونده‎ها رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر کیفیت رسیدگی در محاکم از روند رو به رشد پرونده‌های مانده در شعب استان انتقاد کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در جمع روسا و دادستان‎های سراسر استان اظهار داشت: باید به گونه‎ای مدیریت کنیم که همه کارکنان قضایی و اداری، برای تحقق اهداف تشکیلاتی سازمان، تلاش کنند.
شناسایی نیروهای شاخص در دستگاه قضایی گلستان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گلستان از شناسایی افراد شاخص در دستگاه قضایی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، محمود سعیدی در نشست روسای دادگستری‎ها و دادستان‎های سراسر استان با اشاره به پیشینه شکل‎گیری معاونت ارزشیابی قضات اظهار داشت:
بازدید مهمانان خارجی همایش اقیانوس‎شناسی از اماکن تاریخی گلستانبه گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، حمید عمرانی‎رکاوندی اظهار داشت: در راستای برپایی کارگاه بین‎المللی "آسیب‎شناسی تغییرات سریع ‎تراز آب دریاچه‎های بزرگ و پاسخ انسان به آن" در موسسه ملی اقیانوس‎شناسی و حضور متخصصان بین‎المللی در این کارگاه و همچنین بازدید از مناطق ساحلی شبه جزیره
نداشتن اسپانسر مهم‌ترین مشکل ورزش گلستان‎ است رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان گفت: نداشتن اسپانسر و حمایت‎‌کننده مالی از مشکلات ورزش استان‎ است. به گزارش سلام شمال وحیدرضا میرا پیش‌ازظهر امروز در جمع دوندگان ملی‌پوش شهرستان بندرترکمن که در مسابقات غرب آسیا صاحب مدال شدند اظهار داشت: حمایت مدیر عامل شرکت کانسار خزر از دوومیدانی استان گلستان و به خصوص از هیئت دو شهرستان بندرترکمن در این شرایط سخت اقتصادی جای تقدیر دارد که امیدواریم دیگر شرکت‎های تولید و صنعتی استان چنین اقدامات مشابه را انجام دهند.
ارشاد گلستان در زمینه دفاع مقدس کم‌کاری نکرده است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: منتقدین بنده در زمینه دفاع مقدس کم‌کاری نکرده‌ام، دوستان مستند سخن بگویند. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: آن عده‌ای از دوستان و مدیران که بنده را در زمینه ترویج دفاع مقدس متهم به کم‌کاری می‌کنند مستند و با مدارک سخن بگویند تا بنده بتوانم آنها را بپذیرم.
پسرکلو: پروژه فرهنگی فاخر گودال سرخ رسماً پایان یافت معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا گلستان از پایان اجرای نمایش فاخر گودال سرخ پس از 31 شب خبر داد. به گزارش سلام شمال ابوطالب پسرکلو عصر یکشنبه در جمع بسیجیان گرگان اظهار داشت: یکی از برنامه‎های فرهنگی که امسال مقارن با عزاداری سرور و سالار شهیدان و ایام 28 صفر در گلستان اجرا شد نمایش فاخر گودال سرخ بود که از تاریخ 20 آذر 1391 شروع شد و بعد از طی 31 شب در شب 28 صفر مقارن با رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به پایان رسید.
پخش جشن میلاد پیامبر در گنبدکاووس از سیمای گلستان فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: برنامه حریم یار در شهرستان گنبدکاووس ضبط و در ایام هفته وحدت از شبکه گلستان پخش خواهد شد. به گزارش سلام شمال نورالله نوراللهی عصر یکشنبه در جلسه بزرگداشت هفته وحدت پیشاپیش این هفته و فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و ایام میلاد پیامبر اعظم (ص) را تبریک گفت
حداکثر زمان ابلاغ اوراق قضایی در گلستان به 3 روز رسید معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: حداکثر زمان ابلاغ اوراق قضایی به سه روز رسیده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان ، احمد جعفری با بیان اینکه واحد ابلاغ از شهریور امسال در گرگان فعال شده اظهار داشت: با آغاز به کار این واحد، فرآیند رسیدگی به پرونده‎های ورودی به شعب شورا که پیش از این بین سه تا شش ماه طول می‎کشید را به کمتر از سه ماه کاهش داده است.
گلستان با سکونت 20 قوم نماد واقعی وحدت در کشور است مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: این استان با سکونت بیش از 20 قوم نماد واقعی وحدت در کشور است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: در راستای برپایی جشنواره ملی صدای عشایر در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در تهران، اقوام و عشایر استان گلستان در این جشنواره حضور یافته و به اجرای برنامه و معرفی آداب و رسوم قوم خود خواهند پرداخت.
کاهش شدید دما از اواخر دوشنبه هفته جاری در گلستان مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان و گزارش‎های دریافتی از اواخر روز دوشنبه هفته جاری استان کاهش دمای محسوسی را تجربه خواهد کرد.
فعالیت 35 خانه عالم در گیلان مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 35 خانه عالم در استان خبر داد و گفت: گیلان نیازمند توسعه خانه عالم است. به گزارش سلام شمال حجت‌ الاسلام جمال یاری در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گیلان با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این نهاد در بخش فرهنگی است.
اجرای طرح بایگانی راکد سازمان‌های دولتی گیلان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اجرای طرح راکد بایگانی سازمان‌ها و اداره‌های دولتی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عباس‌نژاد کارسیدانی در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان با اشاره به اجرای طرح بایگانی راکد سازمان‌ها و اداره‌های دولتی، اظهار کرد:
نفرات برتر تیراندازی اهداف ثابت گیلان معرفی شدند نفرات برتر سومین مرحله مسابقات لیگ تیراندازی اهداف ثابت گیلان در رشته‌های تفنگ بادی و تپانچه بادی در رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال مرحله سوم نخستین دوره رقابت‌های لیگ تیراندازی اهداف ثابت گیلان با نام «بزرگداشت غزه» در دو بخش آقایان و بانوان در سالن تیراندازی سردار جنگل رشت با حضور 14 تیم و 42 تیرانداز در دو رشته تپانچه بادی و تفنگ بادی 10 متر برگزار و در پایان نفرات برتر معرفی شدند.
شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا برتر استانی شد مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا گفت: شورای آموزش و پرورش صومعه‌سرا در سال جاری دارای رتبه برتر استانی شده است. به گزارش سلام شمال سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: فرهنگیان به دلیل حساسیت شغلی، تاثیرگذارترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.
اعزام 30 معلول گیلان به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از اعزام 30 هنرمند معلول استان به دومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر خبر داد. به گزارش سلام شمال رحیم تکاملی در جلسه بهزیستی استان با اشاره به حضور معلولان گیلان در جشنواره منطقه خزر اظهار کرد: تعداد 30 نفر معلولان هنرمند به همراه جمعی از مربیان و عوامل اجرایی و پشت صحنه به جشنواره تئاتر معلولان منطقه خزر اعزام شده‌اند.
صدور 540 کارت امر به معروف در گیلان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از صدور 540 کارت امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در جلسه شورای اداری استان ستاد احیای امر به معروف را دارای ظرفیت‌های مختلف و متعددی دانست.
افتتاح 175 پروژه رشت در دهه فجر فرماندار رشت از افتتاح 175 پروژه این شهرستان در دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در جمع اعضای کمیته اطلاع‌رسانی و ارتباطات ستاد دهه فجر گیلان در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد:‌ دهه فجر یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ نظام جمهوری اسلامی است.
حجم سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی ستودنی است رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی گیلان گفت: حجم سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی ستودنی است. به گزارش سلام شمال منصور مولایی‌پور در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی بیشتر استفاده شود، اظهار کرد:
مدیران گیلان از جذب نیروی سفارشی خودداری کنند استاندار گیلان گفت: مدیران گیلان از جذب نیروی انسانی طبق سفارش، نفوذ و یا فامیل‌بازی خودداری کنند. به گزارش سلام شمال کیهان هاشم‌نیا در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با بیان اینکه از 7 هزار و 500 سال پیش تا زمان پذیرش اسلام از طرف ایرانیان نفوذ گسترده تمدن ایرانی نفوذ سرزمینی و بخشی نیز فرهنگی بود، اظهار کرد:
گیلان نایب قهرمان لیگ پومسه ایران شد رئیس هیئت تکواندو گیلان گفت: با برگزاری دیدارهای پایانی لیگ، پومسه آقایان تیم هیئت تکواندو گیلان در بخش تیمی نایب قهرمان شد و یک طلا و سه نقره انفرادی کسب کرد.
گزارش تصویری روستای طارم سرا منطقه رانکوه شهرستان املشگزارش تصویری روستای طارم سرا منطقه رانکوه شهرستان املش
اشتغال 1300 نفر در شیلات گیلان مدیر کل شیلات گیلان از پیش‌بینی اشتغال یک هزار و 300 نفر در شیلات استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت سعیدی در جلسه ملاقات عمومی با مردم تالش با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب است، اظهار کرد: به‌زودی شاهد اتفاق‌های بسیار خوب در امر گسترش پرورش ماهی و کشاورزی خواهیم بود.
جذب 400 نیروی جدید شهرداری رشت در سال 92 شهردار رشت از جذب 400 نفر نیروی جدید به بدنه شهرداری این شهر در ابتدای سال آینده خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی ثابت‌قدم در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر نگاه شهرداری در تدوین بودجه سال آینده را تمرکززدایی و تقویت سیستم‌های نظارتی دانست و اظهار کرد: این امر موجب می‌شود تا شهرداری و سازمان‌های تابعه از نگاه صرفا هزینه‌ای خارج شده و به طرف تامین منابع درآمدی برای اداره خود باشند.
دارنده دستکش طلایی بوکس جهان درگذشت قهرمان اسبق و پیشکسوت گیلانی بوکس ایران، آسیا و جهان و دارنده دستکش طلایی در رشت دارفانی را وداع گفت. به گزارش سلام شمال حسین اغماض قهرمان اسبق مشت‌زنی ارتش‌های جهان و دارنده مدال‌های قهرمانی آسیا شب گذشته در سن 64 سالگی به دلیل عفونت پا در بیمارستان رازی رشت دار فانی را وداع گفت.
برگزاری 3 کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی ورزشی در گیلان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری سه کارگاه آموزشی مدیریت ورزشی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد بابایی در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی ورزشی در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل ورزش و جوانان گیلان افزایش دانش علمی کارکنان، هیئت‌های ورزشی و مسئولان باشگاه‌هاست.
بلند مرتبه‌سازی رشت امکان‌سنجی می‌شود معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت از آغاز مطالعات امکان‌سنجی بلند مرتبه‌سازی در این شهر خبر داد. به گزارش سلام شمال مجید نوروزی ظهر امروز در جلسه شهرداری این شهر تدوین رویکرد مقدماتی برای ظرفیت سنجی و هدایت بلند مرتبه‌سازی در شهر رشت را از اهداف مهم عنوان کرد.
قرارداد ساخت راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت‌ ـ آستارا به مرحله نهایی رسید استاندار گیلان گفت: قرارداد ساخت راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت ‌ـ آستارا با سرمایه‌گذاری کشور چین در مراحل نهایی شدن قرار دارد و برای ساخت آن بیش از 600 میلیارد تومان هزینه می‌شود.
صومعه‌سرا 5 بخش می‌شود نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌زودی صومعه‌سرا از سه بخش به پنج بخش تبدیل می‌شود. به گزارش سلام شمال حمید رضا خصوصی‌ثانی در جمع مردم منطقه تنیان این شهرستان، خدمات‌ رسانی و در کنار مردم بودن را از وظایف محوری مسئولان و مدیران دولتی صومعه‌سرا عنوان کرد.
نخستین شهید انقلاب رودباری است فرماندار رودبار شهید سید یونس رودباری را نخستین شهید انقلاب اسلامی معرفی کرد و یادآور شد: شهید سید یونس با شهادت خود پرچمدار شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی لقب گرفت.
نیک‌فرد رئیس پلیس لنگرود شد حسین نیکفرد با معرفی فرمانده انتظامی گیلان ، رئیس پلیس جدید لنگرود شد. به گزارش سلام شمال فرمانده انتظامی گیلان در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس جدید این شهرستان اظهار داشت: خدمتگزاری شایسته به مردم و تلاش در راستای ایجاد امنیت پایدار به عنوان سرلوحه مجموعه نیروی انتظامی مطرح است.
نوجوانان فوتبالیست گیلان به اردوی تیم ملی دعوت شدند با اعلام اسامی نفرات جدید دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان، نام هفت فوتبالیست نوجوان گیلانی در این لیست به چشم می‌خورد.
ارائه آموزش مهارت‌های زندگی در مقاطع تحصیلی گیلان آموزش مهارت‌های زندگی در مقاطع تحصیلی گیلان با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش استان انجام می‌شود. به گزارش سلام شمال کارشناس پیشگیری بهزیستی گیلان در همایش تخصصی و آموزشی پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه امروزه ترویج اعتیاد خطری برای تمام آحاد جامعه تبدیل شده است، اظهار کرد: تا چندی قبل مصرف مواد مخدر تنها در بین طبقه مرفه جامعه رواج داشت اما امروز تمام اقشار جامعه را تهدید می‌کند.
برتری پلیس فتای گیلان در کشور رئیس پلیس فتای گیلان از احراز رتبه برتر کشوری این پلیس در اجرای طرح مبارزه با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی حوزه فضای مجازی خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج محمدخانی در جلسه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اجرای طرح مبارزه با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، اظهار کرد: این طرح که طبق ابلاغیه پلیس فتا ناجا در آذر ماه سال جاری با مشارکت پلیس فتا دیگر استان‌های کشور با
کشف 150 قطعه سکه ساسانی در رودبار فرمانده انتظامی رودبار از کشف 150 قطعه سکه دوران ساسانی از دو قاچاقچی عتیقه در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال سید رسول صمدی در جلسه انتظامی این شهرستان اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی مستقر در پارک ساحلی منجیل روز گذشته در هنگام کنترل خودروهای عبوری و در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس به سرنشینی دو نفر از مسیر تهران به رشت که در حال حرکت بود،
راه‌اندازی 250 مرکز درمانی ترک اعتیاد در گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی 250 مرکز درمانی ترک اعتیاد استان در دو سال اخیر خبر داد. به گزارش سلام شمال ارسلان داداشی در همایش تخصصی و آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد) در سالن اجتماعات مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر، اظهار کرد: رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد در جامعه عهده‌دار هستند.
آبرسانی به 58 روستای گیلان در دهه فجر مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از افتتاح بالغ بر 39 طرح آبرسانی در بیش از 58 روستای استان در دهه فجر خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدعلی فرامینی در نخستین جلسه ستاد دهه فجر آبفار استان با اشاره به بهره‌برداری بیش از 39 طرح آبرسانی در شهرستان‌های مختلف استان، اظهار کرد: با افتتاح این تعداد پروژه به 58 روستای گیلان آبرسانی می‌شود.
شجریان در رشت به روی صحنه می‌رود کنسرت همایون شجریان به مدت دو روز 28 و 29 دی جاری در رشت برگزار می‌شود. به گزارش سلام شمال کنسرت همایون شجریان از ساعت 7 شب روز پنجشنبه و جمعه در سالن ورزشی گیلان ابتدای جاده تهران مقابل کارخانه سیمکو برگزار می‌شود.
وقتی آقای مدیر کل دست رد به سینه پدر امیر علی می‌زند مدیر کل کمیته امداد گیلان در مقابل درخواست کمک پدرامیر علی گفت: برای نجات فرزندت هیچ کاری از دست من ساخته نیست. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس محمد بیابانگردی پدر امیر علی سه ساله که به بیماری نادر آبسه مغزی مبتلا است، با در دست داشتن پرونده بیماری فرزندش و با سفارش عزیز پورعزیزی مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان که به نمایندگی از استاندار این استان پیگیر تامین مالی هزینه جراحی امیرعلی شده است، امروز به کمیته امداد گیلان معرفی شد.
وجود 20 هزار رقبه در گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از وجود 20 هزار رقبه در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در افتتاح مجهزترین دارالقرآن هوشمند گیلان در این شهرستان با اشاره به اینکه امسال تمام اطلاعات اداره اوقاف سامانه‌ای شده است، اظهار کرد: هرگونه عملیات مالی از طریق سامانه کنترل می‌شود.
700 فرزند شهید گیلان جذب کار می‌شوند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: بالغ بر 700 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران گیلان جذب کار می‌شوند. به گزارش سلام شمال احمد اسماعیلی در حاشیه ملاقات با ایثارگران و خانواده‌های شهدای این شهرستان درباره وضعیت استخدام فرزندان شهدا در دستگاه‌های دولتی به خبرنگار فارس اظهار کرد: طبق ماده 44 قانون تمام دستگاه‌ها موظف هستند 25 درصد نیازهای استخدامی خود را از بین جانبازان و آزادگان بدون شغل، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر تامین کنند.
الزامات اولین و آخرین بودجه اصل واژه بودجه فرانسوی است که به کیف چرمی اطلاق میشد که وجه نقد را در آن نگهداری می کردند، در فرهنگ لغات اکسفورد نیز به مقدار پولی که فرد یا سازمان در یک دوره زمانی خاص در آینده در قالب یک طرح مصرف میکند اطلاق میشود . از بودجه به عنوان شرح صورت وضعیت و پیش بینی در آمدها و هزینه ها در یک دوره زمانی آینده و ابزار مناسب مدیریتی برای کنترل و سلامت مالی و ابزار اصلی برنامه ریزی،بیان سیاست ها و برنامه های دولت و ابزار بررسی سالانه اهداف و برنامه ها نیز تعریف میشود به هر حال بودجه کلیه رفتارها و اعمال دولت در طی یک سال را نیز نشان میدهد .
ضرورت مدیریت بهینه بر منابع آبی روایت این روزهای سفره‌های آب زیرزمینی حکایت حساب پس‌انداز زمین است که هر روزآب می‌رود تا موجودی و مصرفمان با هم جور نشود و آخر همه این ماجراها ختم می شود به روزگاری که شاید نفس مایه حیات هم بگیرد.
مدیریت صحیح درفرآیند تحقیق و پژوهش تحقیق را می‌توان فرآیندی گام به گام و نظام مند در جهت حل مسئله‌ای خاص یا به عبارت گسترده‌تر، فرآیندی برنامه‌ریزی شده، هوشیارانه، نظام‌مند و قابل اعتماد برای کشف حقایق، درک عمیق‌تر مسائل و پاسخگویی و رفع نیازهای زمینه‌ای خاص تعریف کرد.
هدفمندی در انتظارگام دوم در پی توقف اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و برگزاری جلسات پی در پی درباره چگونگی ادامه این قانون، اکنون از سوی برخی کارشناسان اقتصادی این نظریه مطرح شده که دولت برای مقابله با از بین رفتن آثار مثبت گام اول، اقدام به اجرای گام دوم در برخی بخش‌ها کند.
ربیع‌الاوّل ماه هجرت و ولادت رسول خدا پس از پایان این دو ماه پربرکت و پرتحرّک «یا بن آدم خلقت من الحرکه فتحرّک» ماه ربیع الاوّل فرا می‌رسد که با خود یک دنیا مطلب و سخن دارد، از جمله آنها موضوع هجرت حضرت از مکّه به سوی مدینه می‌باشد، که هجرت «نقطه عطف» شد و آغاز تحوّل در «جزیره العرب»، و تاریخ اسلام ورق خورد، حضرت وارد فضای جدید شد و «فاز جدیدی»‌برای پیروان در حصار و زندان مکّه «وطاقت علیهم انفسهم»‌ بوجود آمد. سران قریش مکّه پس از 13 سال دعوت پنهانی «در سه سال» و علنی و آشکار «در 10 سال» به این نتیجه رسیدند
مردی که عاشق شهادت بود روحانی شهید سید مجتبی نواب صفوی از طرف پدر میرلوحی و از طرف مادر منتسب به سادات درچه بود. همچنین عنوان نواب صفوی را از طرف خانواده مادر داشت.
اعتماد به نفس ، نقشه راه موفقیت انسان همواره به دنبال بهتر شدن زندگی خود است و به همین دلیل هر چه در این راه به او کمک کند، مورد توجه آدمی قرار می‌گیرد، یکی از مواردی که نقش مهمی در بهبود زندگی انسان دارد، اعتماد به نفس است. پدیده روانی که امروزه نقش آن در رسیدن به موفقیت حائز اهمیت است و این خود دلیل مهمی برای ابراز علاقه عمومی به این توانمندی است، به طوری که اعتماد به نفس بیش از سایر موضوع‌های روان‌شناسی مورد توجه قرار می‌گیرد.
به یادبود مرحوم دکتر سیدجعفر شهیدی سالها پیش از آنکه در دورة دکتری، افتخار شاگردی استاد دکتر شهیدی را پیدا کنم، ایشان را در محفل روانشاد سیدالشعرا امیری فیروزکوهی دیده بودم. سید الشعرا امیری فیروز کوهی، در خیابان زرین نعل خانه داشت، حوالی میدان ژالة سابق و میدان شهدای فعلی، و هر هفته عصر سه‌شنبه دوستداران و ارادتمندان ایشان پروانه‌وار گرد او در خانه‌اش جمع می‌شدند.
یکپارچه سازی ، کلید توسعه کشاورزی ایران با وسعت یک میلیون و 648 هزار و 195کیلومتر مربع دارای 14.5 هکتار جنگل، 84.5 میلیون هکتار مرتع، 32.5 میلیون هکتاربیابان و 2.5 میلیون هکتار بیشه‌زار است که حدود 83 درصد عرصه کشور را در بر گرفته است و از 36 میلیون هکتار اراضی ملی تنها نیمی از آن تحت کشت، زراعت و باغبانی دربخش کشاورزی قرار گرفته و 18 میلیون هکتار اراضی ملی خالی مانده است این در حالی است که تامین و توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش همواره با فقر تاریخی مواجه بوده است.
اقتصاد دانش بنیان؛ کلید اقتصاد مقاومتی حمایت از فعالیت ‌های دانش بنیان به جای شرکت‌های دانش بنیان؛ تصمیم مهم و حیاتی است که دستگاه‌های مربوطه در دولت برای جلوگیری از برخی رانت‌ها و دوری از تجربیات غلط گذشته باید اتخاذ کنند.
اندر حکایت محرومیت سوادکوه شهرستان سوادکوه سرزمینی چهار فصل با با مساحت 2441و ویژ‌گی‌های منحصر به فردکه از لحاظ گردشگری و مذهبی به واسطه‌ی وجود بقعه‌های متبرک وگونه های جانوری نظیر کل، بز و قوچ و مارهای سمی و خطرناک شوکا ، گوزن، خرس، پلنگ، گراز و گرگ وپرندگانی نظیر کبک ، کبک دری، قرقاول (عروس جنگل) در کوهها و جنگل های این بخش گوی سبقت را از دیگر نقاط شمالی کشور ربوده است
میرزا کوچک سردار جنبش جنگل میرزا کوچک جنگلی سردار جنبش جنگل در تاریخ تشیع گیلان چون نگینی می‌درخشد و راهش الگوی انسان‌های ظلم‌ستیز و آزادی‌خواه است. به گزارش سلام شمال میرزا یونس فرزند میرزا بزرگ که بعدها مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی شد، اهل رشت بود و در سال 1298 هجری قمری در محله استادسرای این شهر و در خانواده‌ای متوسط چشم به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی را در رشت مدرسه علمیه حاج حسن (صالح آباد) گذراند.
مباهله؛ سند عظمت اهل بیت(ع) مباهله در اصل از «بَهل» به معنی رها کردن و برداشتن قید و بند از چیزی است. اما مباهله به معنای لعنت کردن یکدیگر و نفرین کردن است. کیفیت مباهله به این گونه است که افرادی که درباره مساله مذهبی مهمی گفت‌وگو دارند در یک جا جمع شوند و به درگاه خدا تضرّع کنند و از او بخواهند که دروغ‌گو را رسوا سازد و مجازات کند.
فیس‌بوک عامل فرجام زندگی‌های خانوادگی فرجام بسیاری از زندگی‌های خانوادگی به دلیل عضویت در فیس‌بوک تبدیل به بلای خانمان‌سوز دیگر در گیلان شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس شبکه‌های اجتماعی غربی با اهداف شوم برای طبقه‌ متوسط‌ و به ویژه جوانان فعالیت‌های خود را کلید زده و سال‌هاست در خلا اطلاع‌رسانی و معرفی ماهیت خود از طرف مسئولان و کارشناسان رسانه‌ای یکه‌تازی می‌کنند.
مشارکت سیاسی، ضرورت‌ها و راهبردهاحیات بشری در عصر حاضر به اقتضای وضعیت زمانی شرایط تازه و متفاوتی برای خود مهیا ساخته است. اگر در روزگاری ساختار محدود و خُرد یک مجموعه انسانی اجازه می‌داد تا یک فرد یا یک کانون کوچک بی‌نیاز از اجزای آن گروه یا جمعیت در مقام هدایتگر محض و مطلق برآید پیچیدگی‌های خاص زمان حاضر جوابگوئی چنین مدل و الگوئی را مختل نموده است.
نگاه‌های نادرست به مبحث تورم و ارزدر سال‌های اخیر اقتصاد کشور دچار مشکلاتی بوده که قابل پنهان کردن نیست و کارشناسان متعددی هم در داخل، این مشکلات را مورد بررسی منصفانه قرار داده‌اند. اما اخیرا سایت تابناک مصاحبه‌ای درخصوص تورم و نرخ ارز با یک اقتصاددان غربی به نام «استیو هنک» انجام داده است که نشان می‌دهد فرد نامبرده یا اطلاعات ناکافی از اقتصاد ایران دارد یا مغرضانه صحبت کرده است.
نگاهی به کاندیدای فراجناحیدر شرایط فعلی و در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری که مباحثی همچون انتخاب یک کاندیدای فراجناحی برای اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود باید به این نکته توجه کرد که در مرحله اول ما به یک شرایط معقول و قانونمدار در کشور احتیاج داریم تا از فضای فعلی خارج شویم. بحث اینکه اصلاح‌طلبان با چه گزینه‌ای می‌توانند به هدف خود برسند موضوع جداگانه‌ای است که در مقاطع بعدی باید در مورد آن صحبت کرد.
از استقبال کتبی تا انقیاد عملیبار اول نیست که رهبر انقلاب به مسئولین به ویژه مسئولین ارشد نظام و سران قوا تذکر می‌دهند که اختلاف نظرها را به میان مردم نکشانند و وقت و نیرو و امکانات خود و کشور را صرف منازعاتی نکنند که برای کشور بی‌فایده و برای مردم ملال آور است.
21 دلیل برای مخالفت با انتقال آب دریای مازندران انتقال آب دریای مازندران به سمنان بازتاب منفی در میان اهالی رسانه ها و مردم داشته است . در میان کارشناسان حفاظت محیط زیست از جمله منتقدان جدی این مساله هستند.به گزارش دریا نیوز ، 21 دلیل کارشناسی و فنی برای مخالفت با آب دریای مازندران به استان سمنان وجود دارد که از جمله آنان می توان به موارد زیر اشاره کرد :
چرا 14 آبان روز ملّی مازندران شد حدود چهار پنچ سال پیش بود که از تعدادی از اهل قلم مازندران دعوت شد که یک روز از سال را به عنوان روز ملّی مازندران پیشنهاد کنند، از ساری من دعوت شدم، از آمل جناب استاد هومند و از بابل و امیرکلا جناب استاد مهدوی و از سوادکوه حضرت استاد خانم یوسفی و ....و... در ارشاد اسلامی به مدیریت جناب امامزاده جمع شدیم، غیر از من همه ی اعضای این نشست صاحبان قلم توانا و از مفاخر مازندران هستند و می توانند از رأی خودشان دفاع کنند،
هدفمند کردن برنامه هدفمندسازی یارانه‌هاشرایط اقتصادی کشور به خصوص تورم بالا و افزایش نرخ ارز باعث شده که تصمیم‌گیران اقتصادی در جهت متوقف کردن فاز دوم برنامه هدفمندی یارانه‌ها گام بردارند. همین شرایط به همراه واقعیت‌های اقتصاد ایران لزوم بازبینی کلیت این برنامه را هم گوشزد می‌کند. برنامه هدفمندی یارانه‌ها باید به سمت برنامه هدفمند کردن کمک‌های دولتی در قالب نظام حمایت اقتصادی از اقشار کم درآمد تغییر جهت دهد.
تملق و چاپلوسی یا تمجید و مبالغه‌گوییاخیرا رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از برخی مطالب و یا اشعار و سرودهایی که در برخی دیدار‌ها خوانده می‌شوند، تأکید کردند اظهار محبت از جانب مردم به خدمتگزاران خود، مطلوب و مورد تأیید اسلام است، ولی این اظهار محبت، نباید موجب بیان سخنان، تعابیر، و اوصاف مبالغه‌آمیز شود. در همین راستا نیز اگر نگاهی به وضعیت کنونی رواج تملق، مبالغه گویی و چاپلوسی در بین جامعه و رابطه بین مردم و مسئولان داشته باشیم باید گفت این امر یکی از چالش‌های کنونی جامعه است. در این میان اگر نگاهی به این پدیده داشته باشیم باید گفت تملق کلا غیرواقع جلوه دادن حقیقت و چاپلوسی هم نوعی تزویر و خدعه برای فریب مخاطب است.
چه تعداد گرسنه در کشور داریم؟رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به تازگی اعلام کرد که طبق آمار، 5 درصد از جمعیت ایران از گرسنگی رنج می‌برند. با این حساب می‌توان گفت که بیش از 3 میلیون و 750 هزار نفر در کشور از گرسنگی رنج می‌برند. البته با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و افزایش روزافزون قیمت محصولات غذایی در ماههای اخیر می‌توان ادعا کرد که آمار واقعی، فراتر از ارقام مذکور بوده و با استمرار این روند، فراتر از آن نیز خواهد رفت.
سلیقه‌سازی نخستین گام تغییر سبک زندگیاشاره‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری در رابطه با سبک زندگی و نگرانی‌های ایشان درباره موضوع یادشده اهمیت بررسی، تبیین و آسیب‌شناسی موضوع مورد اشاره را چندین برابر می‌کند. برای حرکت به سوی فرهنگ بیگانه به‌ویژه در حال حاضر که جنگ نرم به شکلی گسترده در جریان است نخستین گام تغییر سبک زندگی و ایجاد خدشه در نگرش‌های افراد یک جامعه است. با توجه به ابعاد مختلف آن از پوشیدن لباس تا خوردن غذا، سفر کردن، ساختن فیلم و نوشتن کتاب، سرودن شعر و نوشتن نثر همه ابعاد یک انسان زنده را دربرگرفته است و اگر بتوان در آن خللی ایجاد کرد می‌توان به پیشرفت جنگ نرم و هدف‌های شوم بعدی آن اطمینان داشت.
تناقض تحریم و اقتدارتحریم و تداوم تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، مهمترین راهکار، شیوه و منطق غرب در مواجهه با مخالفان خود به حساب می‌آید و از این رو می‌توان گفت اقدامات «سلبی گرایانه» غرب از ناتوانی در مواجهه با یک موضوع، پدیده و یا روند فعال حکایت می‌کند و دقیقا به دلیل عدم تناسب میان واکنش و کنش به نتیجه نمی‌رسد و از همین حالا نتیجه این مواجهه روشن است و کم نیستند کسانی در خود غرب که بر بی نتیجه بودن آن تاکید می‌ورزند و خبر آن هر روزه به رسانه‌ها راه می‌یابد.
نهیب اعتدال... «برخی از همین‌هایى که در استقبالِ امروز بودند، خانم‌هایى بودند که در عرف معمولى به آنها می‌گویند «خانم بدحجاب» ؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. گفتا شیخا هر آنچه گویى هستم / آیا تو چنان که می‌نمایى هستى؟».
خردورزی، اخلاق و حقوق؛ جوهره سبک زندگی در تمدن اسلامیرهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و جوانان خراسان شمالی «خردورزی، اخلاق و حقوق» را مایه‌های اصلی فرهنگ صحیح ازنظر اسلام عنوان کردند و فرمودند ما نیز باید بطور جدی به این مقولات بپردازیم وگرنه پیشرفت اسلامی و تمدن نوین آن شکل نخواهد گرفت. ایشان تمدن سازی نوین اسلامی را دارای دو بخش «ابزاری» و «حقیقی و اساسی» دانستند و یادآور شدند که سبک زندگی دینی بخش حقیقی آن را تشکیل می‌دهد که براین اساس با توجه به پیشرفت کشور ایران در زمینه سخت افزاری که همان علم و اقتصاد و سیاست است پیشرفت چشمگیری در زمینه سبک زندگی نداشته ایم.
امام جواد(ع) و پنج سفارش مهم به مناسبت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه امام محمدتقی(ع) سزاوار است یکی از سفارشات ایشان که دربرگیرنده نکات بسیار ارزشمند است را مرور کنیم، آن حضرت فرمودند: "اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو، اگر مدحت کنند شاد مشو، و اگر نکوهشت کنند، بی تابی مکن.
افزایش کارایی با استانداردامسال، سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و روز جهانی استاندارد فرصتی است تا ضمن گرامیداشت این روز همزمان با ۱۶۵ کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد، به این موضوع بیندیشیم که در این روزها که بدون تردید‌، سرعت پیشرفت فناوری‌ها با سرعت نور برابری می‌کند و اقتصاد، مرزهای سیاسی را متوجه خود کرده، چگونه باید با تکیه بر استانداردهای بومی، تهدیدهای موجود در فضای کسب و کار را به یک فرصت تبدیل کرد.
گره‌های سیاسی بر پیکره اقتصاد ایرانپیش نیازهای یک حرکت اقتصادی سالم را سیاست‌ورزان آماده می‌کنند. اگر سیاست‌ورزان نخواهند، نتوانند یا ندانند این امکان وجود دارد که یک حرکت اقتصادی به مقصد نرسد. در این خصوص مثال‌های زیادی قابل طرح است. طرح موسوم به هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند مثالی واضح از این داستان باشد.