اخبار جدید

افتتاح دانشگاه کودکان در اتریش
دانش آموزان کارنامه حجاب می‌گیرند
کودکان بی‌سواد در بی‌خبری نظام آموزشی
جزییات انتقال دانشجویان علوم‌ پزشکی دانشگاه‌های خارجی به داخل
وجود بیش از 2 هزار رشته در دانشگاه علمی کاربردی
افزایش ظرفیت دوره‌های کارشناسی ارشدودکتری دانشگاه پیام‌نور

RSS Feed of this section







بالگردهای جاسوسی که در کف دست پنهان می شوند
انگشتان خود را هک کنید!
تبلت جدید مایکروسافت به بازار می آید
اختراع ۳۰۰ ساله ، دقیق ترین زمان سنج جهان شد
۸ شغلی که روبات ها حسرت آن را خواهند داشت!
همکاری توییتر و NBC برای پوشش بازی های المپیک

RSS Feed of this section

اخبار جدید ایران و شمال

تصاویر شگفت انگیز از افتتاحیه المپیک لندن تصاویر شگفت انگیز از افتتاحیه المپیک لندن
گزارش تصویری افتتاح المپیک لندنافتتاح المپیک لندن , گزارش تصویری افتتاح المپیک لندن , عکس افتتاح المپیک لندن , تصاویر افتتاح المپیک لندن
خبر خوش برای دانشجویان انصرافی به گفته معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متقاضیان انصرافی بازگشت به تحصیل از فردا به مدت دو هفته امکان نام نویسی و ارسال تقاضای خود را بر اساس دستورالعمل جدید دارند.
یک ویژگی جدید و جالب به گوگل اضافه شد تا پیش از امروز اگر شما عبارت 7*15 را در گوگل تایپ می کردید اولین نتیجه جست و جویی که در صفحه ظاهر می شد، عدد 105 بود. حالا گوگل یک قدم فراتر رفته است و پاسخ را روی یک ماشین حساب مجازی به شما نشان می دهد.
اوج گیری طلا و ارز و هشدار به معامله گراناز روز گذشته بهای طلا و ارز در بازار غیر رسمی کشور شروع به اوج گیری مجدد کرده است. این در حالی است که از چندی پیش بانک مرکزی اقدام به موج دوم واگذاری سکه های طلا در بازار به قصد کنترل بهای طلا در بازار کرده بود. چنانچه پیش از این نیز گفته میشد، این اقدام بانک مرکزی تنها تلاشی بیهوده بوده است.
۲۰۰ فیلم اکران‌نشده در سینمای ایران در 31 سال گذشته بیش از 200 فیلم ساخته شده در سینمای ایران فرصت اکران روی پرده سینماها را نیافتند به گزارش خبرآنلاین سینمای ایران در طول 30 سال فعالیت در حالی داشته‌های خود را روی پرده سینما به عرضه مخاطبان رساند که آنچه روی پرده سینماها رفت تمام بضاعت هنرمندان این عرصه نبود.
ابلاغ شرایط افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه با ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی ، سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها 10 میلیون تومان شد. بانک مرکزی طی بخشنامه ای به بانک‌های دولتی، غیردولتی و شرکت دولتی پست‌بانک «شرایط و ضوابط افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه» را ابلاغ کرد.
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران کنگره آمریکا در تلاش است تا دور جدیدی از تحریم‌‌ها علیه نفت ایران را تا آخر هفته آتی و پیش از آغاز تعطیلات خود نهایی کند. به گزارش «انتخاب» ؛ بر اساس بسته تحریمی جدید آمریکا که بیش از هفت ماه درباره آن بررسی
ایجاد پردیس‌های تک جنسیتی در دانشگاه آزاد رییس دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه درخواست برای ایجاد واحد تک جنسیتی علوم و تحقیقات در دو شهر خبر داد. دکتر خسرو دانشجو با اشاره به ارائه درخواست دو واحد برای ایجاد پردیس تک جنیستی علوم و تحقیقات، گفت: این واحدها خواستار ایجاد پردیس تک جنسیتی برای هر دو طیف هستند.
پر استر‌س‌ترین فن آوری‌های امروزی کدامند؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها یک سوم مردم عقیده دارند تکنولوژی برای آنها استرس زا است اما وقتی صحبت از یک فن آوری خاص به میان می آید، تعداد این افراد ناگهان دوبرابر می شود!
تسهیلات انتخاب رشته برای کنکوری‌ها سازمان سنجش آموزش کشور به گفته مشاور عالی این سازمان، تسهیلاتی در زمان انتخاب رشته کنکور 91در اختیار داوطلبانی که به مرحله انتخاب رشته راه یافته اند، ارائه خواهد داد. حسین توکلی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 91 خاطرنشان کرد که نتایج اولیه آزمون سراسری سال 91 به صورت کارنامه تنظیم و در روز 15 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد.
توزیع ۴۶ هزار کیسه زباله با «پرچم اسرائیل» یک مقام مسوول در استان گیلان اعلام کرده که قرار است در آستانه «روز جهانی قدس» بیش از ۴۶ هزار کیسه زباله با پرچم اسرائیل توزیع شود
آرمان‌ها و واقعیت‌های امروز ایران و انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ، آرمانگرایی همراه با واقع‌بینی را رمز حرکت پیشرو ملت و نظام اسلامی در ۳۲ سال اخیر برشمردند و با تأکید بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های تعیین کننده ملت و نظام اسلامی، به تشریح ضرورت‌ها و باید‌ها و نبایدهای مقابله با چالش‌های پیچیده دشمن پرداختند.
تصمیمات جدید برای مهارگرانی و تورم جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که ۶ نفر از مسئولان اقتصادی دولت به همراه نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی در مجلس شورای اسلامی مهمان بهارستانی‌ها بودند. قرار براین بود که در این جلسه دولتمردان برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت تولید و توجه بیشتر به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و یافتن راهکارهایی به منظور ساماندهی وضعیت موجود، گزارشاتی را ارائه کنند و به همین دلیل جلسه ۵ ساعته مجلس به‌صورت غیرعلنی برگزار شد.
نمادهای المپیک از آغاز تا امروز نخستین بار در بازی‌های المپیک زمستانی 1968 «گرنوبل» بود که پای «نمادهای عروسکی» به دنیای ورزش باز شد. بیشتر این نمادها هم برگرفته از «حیوانات محلی» بوده‌اند و کمتر پیش آمده که نمادی انسانی با هدف تجاری ـ تبلیغاتی به کار گرفته شود. هرچند گرنوبل برخلاف جانشینانش سرنوشتی تجاری نیافت.
روایت توکلی از فیلتر شدن «الف» روز شنبه 91/4/24 طی نامه ای خطاب به دادستان استدلال کردم که تشریفات قانونی در فیلتر کردن رعایت نشده است و به همین دلیل ادامه فیلتر ماندن الف قانونی نیست و باید متوقف شود.
60 امضا برای استیضاح وزیر ورزششخصا معتقدم المپیک ربطی به وزیر ورزش ندارد و نتیجه عمل مسوولین قبلی و تلاش خود ورزشکاران است و وزیر بعضا کارهایی انجام می‌دهد که فدراسیون‌ها را تضعیف می‌کند‌.‌
عناوین روزنامه‌های صبح امروز کشور * شرق - مجلس و دولت به توافق رسیدند: حذف ارز مسافرتی - وزارت بهداشت: اعتبار کنترل جمعیت حذف شد - مقام معظم رهبری: فشارهای دشمن موجب تجدیدنظر در محاسبات ایران نمی‌شود - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: ایران قصد اعزام نیروی نظامی به سوریه ندارد
مردودی های پایه اول متوسطه می توانند در پایه دوم ثبت نام کنند مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از امکان ورود و تحصیل دانش آموزان مردودی پایه اول متوسطه در پایه های دوم دوره متوسطه و شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش خبر داد.
بهداد سلیمی : رکورد را جا به جا خواهم کردوزنه‌بردار فوق‌سنگین مازندرانی تیم ملی کشورمان در آستانه بازی‌های المپیک 2012 لندن گفت: با توکل به خدا رکورد را جا به جا خواهم کرد. به گزارش سلام شمال بهداد سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در حال حاضر از هر نظر آمادگی خوبی دارم و مشکل خاصی بابت گرفتن مدال ندارم.
تاکید شورای نگهبان بر اصلاح قانون انتخابات سخنگوی شورای نگهبان با ذکر این مسئله که ما بر اصلاح قانون انتخابات اصرار داریم گفت: بحث اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص قرار دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان امروز سه شنبه طی سخنانی در برنامه "نگاه روز" که از رادیو ایران پخش شد اظهار داشت: قانون انتخابات قانونی است که اوایل انقلاب تدوین شده و فضای سیاسی دهه 60 که این قانون در آن مدون شد با فضای کنونی تفاوت‌های زیادی دارد.
آمار دارندگان موبایل در سراسر دنیا یک گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی اعلام کرده که سه چهارم از جمعیت کل دنیا به یک تلفن همراه دسترسی دارند، آماری که نسبت به سال 2000 شش برابر شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، از یک میلیارد نفری که در سال 2000 از مشترکان تلفنهای همراه بودند و امسال این تعداد به 6 میلیارد نفر رسیده است که 5 میلیارد آن در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند.
قطار آزادراه تهران ـ شمال روی ریل افتاد معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم وزارت راه با یک کنسرسیوم ایرانی برای ساخت قطعات دو و سه آزاد راه تهران شمال خبر داد. به گزارش سلام شمال مهندس سیداحمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یک کنسرسیوم ایرانی شامل دو شرکت برای ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران ـ شمال با ما صحبت کرده‌اند که به این منظور تفاهم لازم کسب شد.
قیمت جهانی نفت افزایش یافت تازه ترین گزارش موسسه مالی اچ اس بی سی نشان می دهد شاخص تولیدات صنعتی در چین طی ماه جولای به 49.5 واحد رسیده است که این بالاترین رقم از ماه فوریه به شمار می رود .
شغل‌های عجیب در المپیک ۲۰۱۲ در فاصله چند روز مانده تا بازی‌های المپیک ۲۰۱۲، اخبار و حواشی بسیاری در مورد این بازی‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است. به گزارش روزنامه تهران امروز، در این بازی‌ها که امسال در لندن برگزار خواهد شد نکات جالب توجهی می‌توان یافت که لذت تماشای مسابقات را دوبرابر می‌کند.
نتایج سرشماری اعلام شد رییس مرکز آمار با اعلام گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس مسکن اعلام کرد: نرخ رشد سالانه جمعیت از 1.62 درصد در دوره 1375-1385 به 1.29 درصد در دوره 1385 – 1390 رسیده است. به گزارش سلام شمال عادل آذر جمعیت نهایی کشور را 75 میلیون و 149 هزار و 669 اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 49.6 درصد زن و 50.4 درصد مرد هستند. وی با بیان این‌که 28.5 درصد جمعیت کشور روستایی و 71.4 آن شهری هستند، گفت: 0.1 درصد نیز غیر ساکن هستند.
واکنش دولتی به احتمال تغییر قانون انتخاباتمعاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی تاکید کرد: اجرای انتخابات از وظایف اصلی قوه مجریه است وعدول از آن عبور از شاکله قانون اساسی و سیره امام و رهبری است.
راه اندازی رشته «رسانه های دیجیتال» رئیس شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از راه اندازی رشته رسانه های دیجیتال با همکاری وزارت علوم خبر داد.
سیلی شهردار بر گوش شهروند شمالی شهردار یکی از شهرهای استان مازندران در اقدامی تعجب برانگیز در حین درگیری لفظی با یک شهروند، سیلی محکمی به گوش او زد.
برخورد با کافی‌نت‌هایی که فیلترشکن دارند وی افزود: همواره مجرمان سعی می‌کنند جهت پنهان ماندن و دور ماندن از تعقیب قانونی ارتکاب جرم از فضاهای مجازی بهره بگیرند و از این فناوری‌ها جهت تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده کنند.
بانوی ووشو کار آملی به مسابقات آسیایی اعزام می شود بانوی ووشو کار آملی با برتری در مسابقات انتخابی به همراه تیم ملی ووشو بانوان به مسابقات آسیایی که درکشور تایوان برگزار می شود، اعزام خواهد شد. به گزارش سلام شمال 'صدیقه دریایی' روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در مسابقات انتخابی که در تهران برگزارشد، با پیروزی بر رقیب دیرینه اش به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمد.
300 مدرسه جدید در مازندران یک نوبته شد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از یک نوبته شدن 300 مدرسه جدید در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ' محمدعلی امیری ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : در حال حاضر 147 مدرسه دو نوبته در استان فعال است که امیدواریم با همت خیران و حمایت مسوولان این مدارس هم در آینده نزدیک تک نوبته شود.
راز مرگ مشکوک زنی در آمل پس از یک سال برملا شد معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری یک نفر قاتل در آمل در چند روز گذشته خبر داد و گفت : با دستگیری این قابل راز مرگ مشکوک یک زن آملی بر ملا شد.
خدمتی که در اذهان مازنی ها حک می شود رییس جمهوری ایران که با شعار عدالت محوری و خدمت صادقانه از حدود هفت سال قبل سکان قوه مجریه را به دست گرفته،‌برای سال آخر خدمت دولتش،‌طرح مهر ماندگار را برنامه ریزی کرده است تا این بار نیز خدمت صادقانه دولت در ذهن ساکنان مازندران به عنوان خاستگاه علویان حک کند.
نمایشگاه فرهنگ رضوی در ساری گشایش یافت نمایشگاه فرهنگ رضوی با هدف ترویج سیره حضرت امام رضا ( ع ) با حضور سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران روز شنبه در محل مجتمع فرهنگی و هنری استان در ساری گشایش یافت.
7800 شغل در مازندران ایجاد شد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: براساس برنامه امسال 7 هزار و 800 فرصت شغلی در مازندران ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسیده است. به گزارش سلام شمال علی بابایی کارنامی ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان مازندران با بیان اینکه تعهد امسال ایجاد 98 هزار فرصت شغلی در مازندران است، اظهار داشت: برخی دستگاه‌های اجرایی در ورود به سامانه رصد به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
ساری میزبان نمایشگاه رضوی می‌شود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری گفت: ساری میزبان نمایشگاه رضوی می‌شود. به گزارش سلام شمال سید مهدی سعیدی ساروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: ‌ماه رمضان و هفته فرهنگ رضوی فرصتی مغتنم است برای تبیین فرهنگ آسمانی و نشر معارف علوی و رضوی که از طریق آن می‌توان پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و ائمه اطهار «ع» را ایجاد کرد
یونسکو به آیین‌های بومی مازندران توجه ویژه می‌کند دبیرکل کمیسیون ملی سازمان جهانی یونسکو در ایران از توجه یونسکو به تنوع زیست محیطی و آیین‌های فرهنگی و بومی در مازندران خبر داد.
برنامه‌های نشاط‌ آفرین در شبکه تبرستان ساخته می‌شود مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: برنامه‌های نشاط آفرین و دین‌محور در شبکه تبرستان ساخته می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شبکه تبرستان، بهرام حمیدی در دیدار حجت‌الاسلام سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با مدیران صدا و سیمای مرکز مازندران با بیان اینکه تولید سریال‌های فاخر و تله فیلم‌های جذاب از اولویت‌های رسانه ملی و استانی است،
گزارش تصویری افتتاح طرح پزشک خانواده مازندرانمراسم افتتاح طرح پزشک خانواده شهری مازندران با حضور وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.
بانوی ووشو کار آملی به مسابقات آسیایی اعزام می شود بانوی ووشو کار آملی با برتری در مسابقات انتخابی به همراه تیم ملی ووشو بانوان به مسابقات آسیایی که درکشور تایوان برگزار می شود، اعزام خواهد شد. به گزارش سلام شمال 'صدیقه دریایی' روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در مسابقات انتخابی که در تهران برگزارشد، با پیروزی بر رقیب دیرینه اش به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمد.
آب کدر 20 روستای ساری افتتاح خانه بهداشت را کمرنگ کرد آب کدر 20 روستای ساری که از سوی اهالی روستای پنبه‌چوله ساری مطرح شد، جشن افتتاح آخرین خانه بهداشت روستایی مازندران را کمرنگ کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس مشکل آلودگی آب در 20 روستای مرکزی ساری به حدی جدی بود که جشن افتتاح آخرین خانه بهداشت در روستای پنبه‌چوله هم چنگی به دل اهالی این روستا نزد.
بنیاد شهید مازندران در 18 شهرستان کلاس های قرآنی برگزار می کند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از برگزاری کلاس های قرآنی در 18 شهرستان استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش سلام شمال ' عباسعلی رضایی ' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این برنامه ها ویژه خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و آزادگان برای ماه مبارک رمضان است.
اختصاص هفت هزار میلیارد ریال برای توسعه بندر امیرآباد بهشهراستاندار مازندران گفت : تاکنون هفت هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه بندر امیرآباد بهشهر هزینه شده است. به گزارش سلام شمال' سیدعلی اکبر طاهایی ' روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان از تعریض و چهارخطه کردن جاده بندر امیرآباد به رستمکلا به عنوان یکی از طرح های توسعه ای این بندر یاد کرد و افزود : این طرح به طول 20 کیلومتر که از جمله مصوبات سفر هیات دولت به مازندران است ، به رغم برخی محدویت های مالی ، در حال انجام است.
کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی در بهشهر برگزار می شود فرماندار بهشهر گفت : با هدف تجلیل از مقام شامخ علما و شناسایی بیشتر علمای منطقه ، اولین کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی از فضلای نامدار مازندران به زودی در بهشهر برگزار می شود .
افتتاح طرح پزشک خانواده در مازندران با حضور وزرای بهداشت و تعاون طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع، در مازندران، با حضور وزاری بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی و محلی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اجرا در آمده است .
افتتاح اورژانس بیمارستان امام (ره) ساری با حضور وزیر تعاون اورژانس بیمارستان امام خمینی ( ره ) ساری با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، استاندار مازندران ، جمعی از مسئولان و دست اندرکاران و تنی چند از شهروندان ، پنجشنبه شب به بهره برداری رسید . به گزارش سلام شمالاین مجموعه درمانی از بزرگ ترین مراکز اورژانس استان است که شب گذشته پنجشنبه شب ) به بهره برداری رسید .
اسکیت باز مازندرانی به اردوی تیم ملی دعوت شد رئیس هیات اسکیت مازندران ، از دعوت اسکیت باز این استان به مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'حسین خیری نیا' روزجمعه به خبرنگار ایرنا گفت: 'سهند رئیسی' تنها اسکیت باز مازندرانی است که از سوی کادرفنی تیم ملی به همراه 18 اسکیت باز دیگر به مرحله جدید اردوی تیم ملی دعوت شد.
نماینده ولی فقیه در مازندران:ملت منسجم است ، سه قوه باید متحدتر شوند نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری بااشاره به تورم و گرانی موجود و قول مسوولان برای رفع مشکلات ، گفت: امروز ملت منسجم است و سه قوه نیز باید متحدتر شوند تا بر مشکلات فائق آییم .
راه‌اندازی نخستین دانشگاه هیئت امنایی منتظر تایید دانشجو رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی در آمل گفت: طرحی با استفاده از آخرین شیوه‌های مدیریتی دانشگاه‌های روز دنیا تدوین شده که امیدواریم با تصویب آن نخستین دانشگاهی باشیم که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.
غیبت مربیان کشتی مازندران در المپیک باوجود حضور شش کشتی‌گیر در المپیک 2012 لندن ، مربی‌ای از مازندران به این پیکارها اعزام نمی‌شود. به گزارش سلام شمال' مسابقات المپیک 2012 لندن روزهای ششم تا 22 مرداد به میزبانی کشور انگلستان در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار می‌شود.
دبیرکل سازمان جهانی یونسکو وارد روستای کندلوس شد دبیرکل سازمان جهانی یونسکو در ایران برای بازدید از بافت باارزش روستای گردشگری کندلوس در کجور وارد این روستا شد. به گزارش سلام شمال' هدف از این بازدید بررسی به ثبت‌رساندن این روستا در فهرست آثار جهانی سازمان جهانی یونسکو است.
اسپانسر باشگاه سایپا شمال مشخص می‌شودمدیرعامل تیم فوتبال سایپا شمال قائمشهر گفت: این تیم از مجموعه سایپا خارج شده و به زودی اسپانسر جدید باشگاه در فصل جدید لیگ دسته یک کشور مشخص می‌شود. به گزارش سلام شمال'مهدی پیروزرام ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری بیان داشت: با توجه به اینکه مسئولان شرکت سایپا سال گذشته به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان و کادر فنی عمل نکردند، سایپا شمال از مجموعه آن باشگاه خارج شد.
احداث 47 هتل در مازندران معطل زمین معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به مصوبه احداث 47 هتل در مازندران تا پایان سال جاری با اعتبار 35 میلیارد تومان، گفت: در بحث واگذاری زمین به ویژه در سواحل با مشکل مواجه هستیم. به گزارش سلام شمال' سیدعیسی هاشمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران اظهار داشت: از یک هزار و 192 پروژه مهر ماندگار در کشور، 38 پروژه در مازندران مصوب شده است
طرح مسافرت دریایی قبل از فصل باران راه‌اندازی شوداستاندار مازندران با بیان اینکه یکی از آرزوهای ما راه‌اندازی حمل و نقل مسافر دریایی و بین بندری بود، گفت:‌ اگر تا قبل از فصل باران و طوفان خزر، این طرح انجام شود، آثار بهتری دارد.
افتتاح یک‌هزار و صد و نهمین خانه بهداشت مازندران با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، یک‌هزار و 100 و نهمین خانه بهداشت مازندران افتتاح شد. به گزارش سلام شمال'مصداقی‌نیا معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که برای افتتاح طرح پزشک خانواده به مازندران سفر کرد عصر امروز در حاشیه افتتاح این طرح در روستای پنبه‌چوله ساری، یک‌هزار و 100 و نهمین خانه بهداشت مازندران را افتتاح کرد.
طرح پزشک خانواده در مازندران آغاز شد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی طرح پزشک خانواده شهری در مازندران افتتاح شد. به گزارش سلام شمال'طرح پزشک خانواده شهری در مازندران، مراسم افتتاح طرح پزشک خانواده شهری مازندران با حضور وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران افتتاح شد.
29 درصد مردم مازندران پزشک خود را انتخاب کردند رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ‌در طرح پزشکی خانواده ، 29 درصد از جمعیت استان مازندران، پزشک خود را انتخاب کردند. به گزارش سلام شمال'محمدمهدی ناصحی عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح پزشک خانواده در مجتمع دانشگاهی علوم پزشکی پیامبر اعظم (ص)که با حضور وزیر بهداشت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: ‌پزشک خانواده، یکی از برنامه‌های مهم ملی عدالت محورانه است که در دولت دهم پایه‌گذاری شد.
درآمدهای مالیاتی مازندران امسال حدود 40 درصد افزایش یافتمدیرکل امور مالیاتی مازندران از افزایش 7/38 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری خبر داد.
پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان کنکور در مازندران دایر می شود رییس گروه مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش مازندران گفت : پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها در 31 نقطه اعم از شهرستان ها و مناطق محروم استان دایر می شود.
رتبه های برتر جشنواره فرآیند تدریس ابتدایی گیلان معرفی شدند رییس روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در جشنواره فرآیند تدریس ابتدایی با رویکرد درس پژوهشی سال تحصیلی 91 - 90 گیلان تالشی ها رتبه های برتر را کسب کردند.
بیش از یک میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز 'شنبه' بورس اوراق بهادار گیلان ، یک میلیون و 140 هزار و 394 سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد.
سرپرست جدید هیات تیراندازی گیلان معرفی شد سرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: با هماهنگی انجام شده بین مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و فدراسیون تیراندازی کشور، سرپرست هیات تیراندازی گیلان معرفی شد.
اختصاص بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی گیلان نماینده عالی دولت در گیلان از اختصاص یک هزار و 640 میلیارد ریال اعتبار برای طرح توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی سعادتی در جلسه کارگروه کشاورزی استان اظهار داشت: با اختصاص این میزان اعتبار و اجرای طرح توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی؛ زمینه فعالیت برای 18 هزار و 500 نفر در این حوزه در گیلان فراهم می شود.
وزارت کشور طرح جامع ترافیک رشت را تایید کند معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهردار رشت گفت: طرح جامع ترافیک رشت که نقشه راه این شهر است تهیه شده اما هنوز به تایید وزارت کشور نرسیده و برای اجرای پروژه قطار شهری این طرح باید تایید شود.
انقراض سمورهای آبی در تالاب‌های گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سمور آبی پستاندار زیبا و نادر به دلیل صید غیرمجاز در تالاب‌های گیلان در خطر انقراض قرار دارد. به گزارش سلام شمال امیر عبدوس صبح امروز در نشست محیط زیست استان وضعیت سمورهای آبی «شنگ» را در خطر انقراض خواند و اظهار کرد: اخیرٱ سمورهای آبی به دلیل گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری تعبیه شده در تالاب‌های استان در خطر انقراض قرار دارند.
انتشار 15 کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان گیلان معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان از انتشار 15 کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان این استان در دفاع مقدس تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد پرحلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به جمع‌آوری تاریخ شفاهی رزمندگان گیلان از 1.5 سال گذشته اظهار کرد: تاریخ شفاهی رزمندگان در واقع تاریخ شفاهی دفاع مقدس است که جمع‌آوری می‌شود
کاهش آمار دختران فراری در گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از کاهش 1.3 درصدی آمار دختران فراری از منزل نسبت به آمار 4.3 درصدی سال گذشته در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عزیز پورعزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کاهش جرایم مختلف در استان اظهار کرد: با برگزاری جلسه با دستگاه‌های مختلف تلاش شده از وقوع جرایم در گیلان پیشگیری شود.
برگزاری جشنواره "سقوط صهیونیسم" در رشت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره "سقوط صهیونیسم" در عمارت کلاه فرهنگی در 26 ماه جاری در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت روز جهانی قدس را همدردی
نخستین پیش دبستانی هوشمند در آستارا افتتاح شد نخستین پیش‌ دبستانی هوشمند آستارا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح شد. به گزارش سلام شمال مدیر نخستین مرکز پیش دبستانی هوشمند آستارا در مراسم افتتاح این پیش‌دبستانی، اظهار کرد: با توجه به مصوبه وزارت آموزش و پرورش درباره واگذاری پیش دبستانی یا آمادگی به بخش‌خصوصی، نخستین مرکز پیش دبستانی هوشمند در این شهرستان با نام «پارمیس» فعالیت خود را آغاز کرد.
گیلان قطب آموزش چای و ابریشم کشور شد مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: گیلان قطب آموزش چای و ابریشم با 20 نوع استاندارد در کشور شد. به گزارش سلام شمال رسول شمشادی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر به مناسبت هفته مهارت اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های زیادی انجام شده است
بین المللی شدن دانشگاه علوم و تحقیقات آمل تصویب شد رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی از تصویب بین المللی شدن این واحد دانشگاهی با مصوبه دانشگاه آزاد اسلامی و موافقت اتحادیه مربوطه خبر داد.
گیلان مقام دوم جشنواره ورزش بومی محلی کشور را کسب کرد مسوول روابط عمومی هیات ورزش های همگانی گیلان گفت: استان گیلان در جشنواره ورزش بومی محلی شمال و شمال شرق کشور عنوان دوم را کسب کرد.
اختصاص هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ملی به گیلاننماینده عالی دولت در گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی استان از اختصاص هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ملی به گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'مهدی سعادتی' روز پنجشنبه در این جلسه اظهار کرد: 350 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش تملک دارایی کشور اختصاص یافته که سهم گیلان از این اعتبار، دو هزار و 210 میلیارد ریال می باشد.
سه گیلانی در اردوی تیم ملی کانوپلوی ایران حضور یافتندسرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: سه گیلانی در اردوی تیم ملی کانوپلوی بانوان ایران حضور یافتند.
قرآن خطی مربوط به دوره قاجاریه به سازمان اسناد گیلان اهدا شد یک جلد قرآن خطی مربوط به اواسط دوره قاجاریه به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اهدا شد. به گزارش سلام شمال مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان ضمن اعلام خبر فوق بیان کرد: این قرآن نفیس در قطع وزیری است و توسط یک خانواده لاهیجی که حاضر به ذکر نام نشده اند، اهدا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: خانه های قدیمی استان مرمت می شوندمدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت چندین خانه قدیمی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'امید عزیزی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بناهای تاریخی خانه عضدی، خانه سیگارودی و خانه نیکوکار در سال جاری با هدف حفظ و احیاء مرمت می شوند.
برگزاری محافل قرآنی با حضور قاری مصری در گیلان مسوول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: تلاوت قرآن کریم با حضور استاد 'فاروق احمد ضیف' قاری برجسته کشور مصر در 10 شهرستان استان انجام می شود.
شرکت صدرا مالک باشگاه داماش گیلان شد در مراسمی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، مدیرعامل باشگاه داماش و تعدادی از هواداران تیم فوتبال این باشگاه، شرکت صدرا مالک باشگاه داماش گیلان شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم که روز جمعه در دفتر این باشگاه در رشت برگزار شد، بهرام قویدل مدیرعامل شرکت صدرا بیان داشت: صدرا یک شرکت خصوصی است و اولین هدف ما نیز بحث تجاری بوده و سابقه اسپانسری باشگاه پرسپولیس تهران را داریم.
امام جمعه رشت: مسلمانان برای مقابله با دشمنان باید یکپارچه باشند نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : مسلمانان و امت های اسلامی باید برای مقابله با فتنه انگیزی های دشمنان، متحد و یکپارچه باشند. به گزارش سلام شمال آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به همدستی برخی کشورها عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سقوط دولت مرکزی سوریه افزود: دمشق، پایگاه مقاومت است بر همین اساس است که دولت های غربی برای زوال دولت حامی مقاومت همدست شده اند.
فعالیت تشکل بسیج دانشجویی در 93 درصد دانشگاه‌های گیلان معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها مغفول واقع شده‌اند، گفت: هم‌اکنون در 93 درصد دانشگاه‌های گیلان دفتر تشکل بسیج دانشجویی فعال است.
اجرای طرح ولایت بسیج دانشجویی در گیلان مسئول ناحیه بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری طرح ولایت بسیج دانشجویی با حضور 400 دانشجو در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال' غلامرضا ملک‌علیپور ظهر امروز در جریان برگزاری ضیافت اندیشه قرآنی در دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه طرح ضیافت اندیشه فرصتی برای تقویت مبانی فکری دانشجویان است، اظهار کرد: برگزاری این طرح‌ در روند رشد و تعالی دانشجویان جامعه اسلامی تأثیرگذار است.
افزایش 32 درصدی بودجه عمرانی گیلان استاندار گیلان از افزایش 32 درصدی اعتبارات تملک دارایی ‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال'مهدی سعادتی در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان با تبریک ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال کشور در مقطع مهمی در سطح بین‌المللی قرار دارد.
اختصاص 5.5 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه گیلان معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از اختصاص 5.5 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه استان در بودجه سال 91 خبر داد. به گزارش سلام شمال'محمدحسین اصغریان در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان بودجه حوزه‌های علمیه استان در سال گذشته را 275 میلیون تومان خواند و اظهار کرد: امسال بودجه حوزه‌های علمیه گیلان 20 برابر شده است.
3 خانه تاریخی گیلان مرمت می‌شوند مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت سه خانه‌ تاریخی استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال' امید عزیزی بعد از ظهر امروز در جلسه میراث فرهنگی استان با اشاره به اقدام‌های حوزه میراث فرهنگی در زمینه مرمت آثار تاریخی گیلان اظهار کرد: امسال بناهای تاریخی خانه عضدی، خانه سیگارودی و خانه نیکوکار مرمت می‌شوند.
استاندار گیلان:فرهنگ و گردشگری اولویت امسال گیلان استاستاندار گیلان موضوع فرهنگ و گردشگری را اولویت فعالیت‌های سال جاری در این استان عنوان کرد. به گزارش سلام شمال' مهدی سعادتی در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به کاهش بسیاری از جرایم در استان اظهار کرد: اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان مقام نخست کشوری را کسب کرده است.
کسب مقام قهرمانی تیم رباتیک واحد رشت معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از کسب نخستین مقام قهرمانی تیم رباتیک این دانشگاه در سطح کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال'علی محمدی ترکاشوند بعد از ظهر امروز جمع قهرمانان رباتیک واحد رشت اظهار
20 هزار دانش آموز از برنامه های سازمان دانش آموزی گیلان بهره می برند رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان گفت: تابستان امسال، 20 هزار دانش آموز از برنامه های این سازمان بهره می برند. به گزارش سلام شمال 'نادر یارحسینی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد از دانش آموزان عضو مجامع دانش آموزی، اعضای انجمن حجاب و عفاف ، یاران معرفت، تشکل های پیشتاز و فرزانه هستند.
ورزشکاران گیلانی چهارمدال کسب کردند سرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: ورزشکاران گیلانی چهارمدال رقابت های دوومیدانی معلولان جهان را کسب کردند. به گزارش سلام شمال 'سعید علیپور' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درجریان این رقابت ها که در جمهوری چک برگزار شد، ورزشکاران گیلانی موفق به کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز شدند.
اعضای هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان رشت معرفی شدند رییس هیات ورزش های نابینایان رشت گفت: اعضای کیمیته های مختلف این هیات در شهرستان رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال 'جهانبخش عسگری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی احکام جداگانه ای، حسن کدیور به عنوان دبیر و مسوول کمیته پاورلیفتینگ و طیبه دعابی به عنوان نایب رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان شهرستان رشت معرفی شدند.
بودجه پژوهشی دانشگاه بندرگز به صورت صد درصد جذب شد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد بندرگز گفت: بودجه پژوهشی این واحد در سال 90 به صورت صد درصد جذب شد. به گزارش سلام شمالمهندس 'محسن تجری' اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه کمی و کیفی فعالیت های حوزه معاونت پژوهشی و فناوری و آیین نامه نحوه تخصیص اعتبارات پژوهشی که بر اساس سیاست ها و جهت گیری های کلان پژوهش تنظیم شده است در سال 90 این واحد دانشگاهی موفق به جذب 100 درصدی بودجه پژوهشی شد.
تولید گندم امسال گلستان حدود یک میلیون تن برآورد می شود مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: میزان تولید گندم امسال استان با توجه به واقعیات موجود، در حد میانگین بلندمدت، یعنی یک میلیون تن برآورد شده است. به گزارش سلام شمال مهندس 'حسین محمدی' روز شنبه افزود: این میزان برآورد تولید شامل 550 هزار تن گندم آبی و 450 هزار تن گندم دیم است.
اهدای بسته آموزشی ماه مبارک رمضان به شهروندان گرگانی واحد فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به منظور ایجاد فضای معنوی در میان شهروندان، ترویج شعائر مذهبی و عیدهای معتبر اسلامی، به تهیه بسته های آموزشی ویژه ماه مبارک رمضان با نام رمضان، بهار رحمت، مبادرت ورزید.
برنامه ریزی درراستای جذب گردشگر خارجی و داخلی به استان گلستان معاون گردشگری گلستان از برنامه ریزی درراستای جذب بیش از 231هزار نفر گردشگران خارجی و داخلی به استان خبرداد. به گزارش سلام شمال 'علی مومنی' روز شنبه به ایرنا گفت: در راستای جذب گردشگر ورودی به استان گلستان و تعهد این استان جهت جذب بیش از 231 هزار گردشگر داخلی وخارجی، اولین جلسه برنامه ریزی جذب گردشگر ورودی به استان گلستان برگزار شد.
پذیرش مقاله رئیس دانشگاه آزاد بندرگز در کنفرانس بین المللی هلندمقاله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز در کنفرانس بین المللی هلند پذیرفته شد. به گزارش سلام شمال مهندس 'محسن تجری' معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بندرگز گفت: مقاله دکتر 'سورنا نسیمی' رئیس دانشگاه با عنوان بررسی امواج ناشی از باد در جزیره کیش (خلیج فارس) پذیرش شد.
جدول برنامه های محافل انس با قرآن کاروان نور درگلستان جدول برنامه های محافل انس با قرآن کاروان نور استان گلستان درشهرستانهای مختلف اعلام شد. به گزارش سلام شمال جدول زمان بندی پنجمین کاروان نور در 10 شهر استان گلستان بدین شرح اعلام شده است:
ارسال 17فیلم وفیلمنامه به جشنواره پویانمایی سیره رضوی گلستان مسئول دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی در گلستان گفت: 17 فیلم و فیلمنامه به دبیرخانه این جشنواره در استان گلستان ارسال شده است.
میانگین نرخ بیکاری در گلستان 8.7 درصد است مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: میانگین نرخ بیکاری استان در سال گذشته 8.7 درصد اعلام شده است. به گزارش سلام شمال حسینعلی خواجه‎مظفری صبح امروز در حاشیه جلسه با مدیران دستگاه‎های اجرایی استان در گفت‎وگو با خبرنگاران گلستان اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی استان 39.8 درصد، نرخ اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی 21.6 درصد، بخش صنعت 21.7 درصد است و بیش از 51 درصد نیز در بخش خدمات رشد داشته‎ایم.
رایگان شدن حامل‎های انرژی اماکن مذهبی در گلستان رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان گفت: هزینه مصرفی و حق انشعاب حامل‌های انرژی برای مساجد، حسینیه‎ها و دارالقرآن‎های شهر و روستا بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بند الحاقی 28 لایحه بودجه امسال، رایگان اعلام شده است.
تربیت 2000 حافظ و قاری قرآنی در گرگان رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: اجرای طرح تربیت 2 هزار حافظ و قاری قرآن در 9 بقعه متبرکه شهرستان گرگان صورت می‎گیرد.
شمارش معکوس برای ریل‎گذاری راه‎آهن گرگان - اینچه‎برونمعاون عمرانی استاندار گلستان از ریل‎گذاری راه‎آهن گرگان – اینچه‎برون تا یک هفته دیگر در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال عبدالرضا دادبود پیش از ظهر امروز در جلسه مهر ماندگار که در استانداری گلستان برگزار شد، با بیان اینکه عمده پروژه‎های مهر ماندگار در گلستان فعال هستند ‌اظهار داشت: در حوزه آبرسانی به شهر گرگان و شبکه آبرسانی به سد قره‎سو و نرماب فعالیت خوبی انجام گرفته به طوری که پروژه سد نرماب از لحاظ امکانات به عنوان یکی از مجهزترین سدهای کشور محسوب می‎شود.
امام جمعه گرگان: کشتار مسلمانان میانمار به دلیل تعصبات قومی است نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مسلمانان مظلوم میانمار به دلیل تعصبات قومی و مذهبی کشتار می شوند. به گزارش سلام شمال آیت اله 'سیدکاظم نورمفیدی' در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: امت اسلامی با چند صد میلیون جمعیت این جنایات را می بیند و سکوت می کند، امیدواریم این سکوت هر چه زودتر پایان یابد و مسلمانان این کشور از این ظلم ها رهایی یابند.
برگزاری همایش تحول بنیادین آموزش و پرورش در گرگان همایش تحول بنیادین آموزش و پرورش با همکاری فرمانداری گرگان و با حضور شورا و دهیاری روستاهای شهرستان گرگان در سالن حکمت آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.
صدور 30 فقره جواز با سرمایه‎گذاری 114 میلیارد تومان در گلستانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در سال جاری صدور 30 فقره جواز با سرمایه‎گذاری 114 میلیارد تومان در استان صورت گرفت که نسبت به سال گذشته افت 60 درصد را نشان می‌دهد.
بازارچه مرزی اینچه برون به منطقه آزاد تجاری تبدیل می شود نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی از تبدیل بازارچه مرزی اینچه برون این شهرستان به منطقه آزاد تجاری خبر داد. به گزارش سلام شمال دکتر 'سلیمان عباسی' پنج شنبه شب درآیین بزرگداشت 6 مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای دراین شهرستان، گفت: پیگیری های لازم برای تحقق این مهم انجام و مقدمات آن نیز فراهم شده است.
پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: بزودی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی (PhD by Research) در مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه پذیرش می شود.
تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ودانشگاه آزاد تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول در راستای ارتقای سطح تحقیقاتی و بهینه سازی انجام امور اجرایی امضاء شد.
300 میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه شبکه برق گلستان تصویب شد نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: 300 میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه شبکه های برق استان گلستان به ویژه شبکه هایی که در جریان سیلاب های اخیر آسیب دیدند، به تصویب رسید.
دهم تیرماه روز گنبدکاووس نامگذاری شد رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از نامگذاری دهم تیرماه به نام روز گنبدکاووس خبر داد. به گزارش سلام شمال'محمدرضا شهرکی' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: با موافقت و تصویب اعضای شورای اسلامی این شهر و به مناسبت رخ داد مهم ثبت جهانی بلندترین برج آجری دنیا در اجلاس یونسکو در دهم تیرماه امسال، این روز به نام روز گنبدکاووس نامگذاری شد.
جشن محو بی سوادی مددجویان کمیته امداد گلستان برگزار می شود رئیس اداره فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: درصد هستیم تا پایان سال جاری جشن محو بی سوادی را برای مددجویان این نهاد برگزار کنیم.
6 پروژه اختصاصی مهر ماندگار در گنبدکاووس معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: شش پروژه اختصاصی مهر ماندگار شهرستان گنبدکاووس در حال انجام است. به گزارش سلام شمال' نورمحمد جعفری صبح امروز در جلسه‌ای پیرامون پروژه‌های مهر ماندگار که در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد اظهار داشت: پروژه‌های اختصاصی مهر ماندگار در شهرستان گنبدکاووس شامل راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب شهری، تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان 96 تختخوابی،
صدور 30 فقره جواز با سرمایه‎گذاری 114 میلیارد تومان در گلستانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در سال جاری صدور 30 فقره جواز با سرمایه‎گذاری 114 میلیارد تومان در استان صورت گرفت که نسبت به سال گذشته افت 60 درصد را نشان می‌دهد. به گزارش سلام شمال' ناصر فخرموحدی صبح امروز در سومین جلسه تخصصی کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: افت استقبال سرمایه‎گذاری در گلستان به نسبت سال گذشته به دلیل محدودیت‎های بانکی در بخش صدور مجوزها بوده است.
طرح ضیافت افطار ویژه فرهنگیان برگزار می شود مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از برگزاری طرح ضیافت افطار ویژه فرهنگیان و خانواده های آنان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
معلم گنبدی رتبه اول کشوری را درجشنواره تجارب موفق آموزشی کسب کرد کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس، از کسب رتبه نخست کشوری جشنواره تجارب موفق آموزشی توسط یکی از معلمان این شهرستان خبر داد.
تشکیل انجمن راهنمایان تورهای گردشگری در استان گلستان معاون گردشگری گلستان گفت: برای نخستین بار در استان های شمالی کشور، انجمن راهنمایان تور در استان گلستان تشکیل و راه اندازی شد.
نشست ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی گلستاناولین جلسه کارگروه ماده 18 ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی استان گلستان با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزارشد.
روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی گلستان در جایگاه دوم کشوریروابط عمومی و امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی، جدول رده بندی ارزیابی سایت های استانی در تیر ماه را منتشر کرد که روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان گلستان در جایگاه دوم قرار گرفت.
احتمال بارندگی از چهارشنبه تا صبح پنج‎شنبه در گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان از احتمال بارندگی در گلستان از فردا چهارشنبه تا صبح پنج‎شنبه خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید باقری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: با توجه به اخطاریه جدیدی که هواشناسی صادر کرده است شاهد بارندگی در گلستان طی اواخر این هفته و اوایل هفته آینده خواهیم بود.
سرپرست جدید هیأت کونگ فو گلستان معرفی شد در مراسمی با حضور اعضای مجمع، 'سیدمحمد موسوی' به عنوان سرپرست جدید هیأت کونگ فو استان گلستان معرفی شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از هیأت کونگ فو به عنوان هیأتی فعال نام برد و از زحمات تاجیک سرپرست سابق هیأت در زمان تصدی این سمت تقدیر کرد.
نمایشگاه آثار تجسمی در حوزه هنری گلستان برپا شد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار تصویرسازی نسرین سیاحی از اول مردادماه به مدت 10 روز در محل نگارخانه سوره حوزه هنری استان گلستان واقع در خیابان اول لشگر، فردوسی نهم برپا شد.

اخبار ایران و شمال

خبر خوش برای دانشجویان انصرافی به گفته معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متقاضیان انصرافی بازگشت به تحصیل از فردا به مدت دو هفته امکان نام نویسی و ارسال تقاضای خود را بر اساس دستورالعمل جدید دارند.
یک ویژگی جدید و جالب به گوگل اضافه شد تا پیش از امروز اگر شما عبارت 7*15 را در گوگل تایپ می کردید اولین نتیجه جست و جویی که در صفحه ظاهر می شد، عدد 105 بود. حالا گوگل یک قدم فراتر رفته است و پاسخ را روی یک ماشین حساب مجازی به شما نشان می دهد.
اوج گیری طلا و ارز و هشدار به معامله گراناز روز گذشته بهای طلا و ارز در بازار غیر رسمی کشور شروع به اوج گیری مجدد کرده است. این در حالی است که از چندی پیش بانک مرکزی اقدام به موج دوم واگذاری سکه های طلا در بازار به قصد کنترل بهای طلا در بازار کرده بود. چنانچه پیش از این نیز گفته میشد، این اقدام بانک مرکزی تنها تلاشی بیهوده بوده است.
۲۰۰ فیلم اکران‌نشده در سینمای ایران در 31 سال گذشته بیش از 200 فیلم ساخته شده در سینمای ایران فرصت اکران روی پرده سینماها را نیافتند به گزارش خبرآنلاین سینمای ایران در طول 30 سال فعالیت در حالی داشته‌های خود را روی پرده سینما به عرضه مخاطبان رساند که آنچه روی پرده سینماها رفت تمام بضاعت هنرمندان این عرصه نبود.
ابلاغ شرایط افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه با ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی ، سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها 10 میلیون تومان شد. بانک مرکزی طی بخشنامه ای به بانک‌های دولتی، غیردولتی و شرکت دولتی پست‌بانک «شرایط و ضوابط افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه» را ابلاغ کرد.
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران کنگره آمریکا در تلاش است تا دور جدیدی از تحریم‌‌ها علیه نفت ایران را تا آخر هفته آتی و پیش از آغاز تعطیلات خود نهایی کند. به گزارش «انتخاب» ؛ بر اساس بسته تحریمی جدید آمریکا که بیش از هفت ماه درباره آن بررسی
ایجاد پردیس‌های تک جنسیتی در دانشگاه آزاد رییس دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه درخواست برای ایجاد واحد تک جنسیتی علوم و تحقیقات در دو شهر خبر داد. دکتر خسرو دانشجو با اشاره به ارائه درخواست دو واحد برای ایجاد پردیس تک جنیستی علوم و تحقیقات، گفت: این واحدها خواستار ایجاد پردیس تک جنسیتی برای هر دو طیف هستند.
پر استر‌س‌ترین فن آوری‌های امروزی کدامند؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها یک سوم مردم عقیده دارند تکنولوژی برای آنها استرس زا است اما وقتی صحبت از یک فن آوری خاص به میان می آید، تعداد این افراد ناگهان دوبرابر می شود!
تسهیلات انتخاب رشته برای کنکوری‌ها سازمان سنجش آموزش کشور به گفته مشاور عالی این سازمان، تسهیلاتی در زمان انتخاب رشته کنکور 91در اختیار داوطلبانی که به مرحله انتخاب رشته راه یافته اند، ارائه خواهد داد. حسین توکلی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 91 خاطرنشان کرد که نتایج اولیه آزمون سراسری سال 91 به صورت کارنامه تنظیم و در روز 15 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد.
توزیع ۴۶ هزار کیسه زباله با «پرچم اسرائیل» یک مقام مسوول در استان گیلان اعلام کرده که قرار است در آستانه «روز جهانی قدس» بیش از ۴۶ هزار کیسه زباله با پرچم اسرائیل توزیع شود
آرمان‌ها و واقعیت‌های امروز ایران و انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ، آرمانگرایی همراه با واقع‌بینی را رمز حرکت پیشرو ملت و نظام اسلامی در ۳۲ سال اخیر برشمردند و با تأکید بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های تعیین کننده ملت و نظام اسلامی، به تشریح ضرورت‌ها و باید‌ها و نبایدهای مقابله با چالش‌های پیچیده دشمن پرداختند.
تصمیمات جدید برای مهارگرانی و تورم جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که ۶ نفر از مسئولان اقتصادی دولت به همراه نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی در مجلس شورای اسلامی مهمان بهارستانی‌ها بودند. قرار براین بود که در این جلسه دولتمردان برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت تولید و توجه بیشتر به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و یافتن راهکارهایی به منظور ساماندهی وضعیت موجود، گزارشاتی را ارائه کنند و به همین دلیل جلسه ۵ ساعته مجلس به‌صورت غیرعلنی برگزار شد.
نمادهای المپیک از آغاز تا امروز نخستین بار در بازی‌های المپیک زمستانی 1968 «گرنوبل» بود که پای «نمادهای عروسکی» به دنیای ورزش باز شد. بیشتر این نمادها هم برگرفته از «حیوانات محلی» بوده‌اند و کمتر پیش آمده که نمادی انسانی با هدف تجاری ـ تبلیغاتی به کار گرفته شود. هرچند گرنوبل برخلاف جانشینانش سرنوشتی تجاری نیافت.
روایت توکلی از فیلتر شدن «الف» روز شنبه 91/4/24 طی نامه ای خطاب به دادستان استدلال کردم که تشریفات قانونی در فیلتر کردن رعایت نشده است و به همین دلیل ادامه فیلتر ماندن الف قانونی نیست و باید متوقف شود.
60 امضا برای استیضاح وزیر ورزششخصا معتقدم المپیک ربطی به وزیر ورزش ندارد و نتیجه عمل مسوولین قبلی و تلاش خود ورزشکاران است و وزیر بعضا کارهایی انجام می‌دهد که فدراسیون‌ها را تضعیف می‌کند‌.‌
عناوین روزنامه‌های صبح امروز کشور * شرق - مجلس و دولت به توافق رسیدند: حذف ارز مسافرتی - وزارت بهداشت: اعتبار کنترل جمعیت حذف شد - مقام معظم رهبری: فشارهای دشمن موجب تجدیدنظر در محاسبات ایران نمی‌شود - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: ایران قصد اعزام نیروی نظامی به سوریه ندارد
مردودی های پایه اول متوسطه می توانند در پایه دوم ثبت نام کنند مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از امکان ورود و تحصیل دانش آموزان مردودی پایه اول متوسطه در پایه های دوم دوره متوسطه و شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش خبر داد.
بهداد سلیمی : رکورد را جا به جا خواهم کردوزنه‌بردار فوق‌سنگین مازندرانی تیم ملی کشورمان در آستانه بازی‌های المپیک 2012 لندن گفت: با توکل به خدا رکورد را جا به جا خواهم کرد. به گزارش سلام شمال بهداد سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در حال حاضر از هر نظر آمادگی خوبی دارم و مشکل خاصی بابت گرفتن مدال ندارم.
تاکید شورای نگهبان بر اصلاح قانون انتخابات سخنگوی شورای نگهبان با ذکر این مسئله که ما بر اصلاح قانون انتخابات اصرار داریم گفت: بحث اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص قرار دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان امروز سه شنبه طی سخنانی در برنامه "نگاه روز" که از رادیو ایران پخش شد اظهار داشت: قانون انتخابات قانونی است که اوایل انقلاب تدوین شده و فضای سیاسی دهه 60 که این قانون در آن مدون شد با فضای کنونی تفاوت‌های زیادی دارد.
آمار دارندگان موبایل در سراسر دنیا یک گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی اعلام کرده که سه چهارم از جمعیت کل دنیا به یک تلفن همراه دسترسی دارند، آماری که نسبت به سال 2000 شش برابر شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، از یک میلیارد نفری که در سال 2000 از مشترکان تلفنهای همراه بودند و امسال این تعداد به 6 میلیارد نفر رسیده است که 5 میلیارد آن در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند.
قطار آزادراه تهران ـ شمال روی ریل افتاد معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم وزارت راه با یک کنسرسیوم ایرانی برای ساخت قطعات دو و سه آزاد راه تهران شمال خبر داد. به گزارش سلام شمال مهندس سیداحمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یک کنسرسیوم ایرانی شامل دو شرکت برای ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران ـ شمال با ما صحبت کرده‌اند که به این منظور تفاهم لازم کسب شد.
قیمت جهانی نفت افزایش یافت تازه ترین گزارش موسسه مالی اچ اس بی سی نشان می دهد شاخص تولیدات صنعتی در چین طی ماه جولای به 49.5 واحد رسیده است که این بالاترین رقم از ماه فوریه به شمار می رود .
شغل‌های عجیب در المپیک ۲۰۱۲ در فاصله چند روز مانده تا بازی‌های المپیک ۲۰۱۲، اخبار و حواشی بسیاری در مورد این بازی‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است. به گزارش روزنامه تهران امروز، در این بازی‌ها که امسال در لندن برگزار خواهد شد نکات جالب توجهی می‌توان یافت که لذت تماشای مسابقات را دوبرابر می‌کند.
نتایج سرشماری اعلام شد رییس مرکز آمار با اعلام گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس مسکن اعلام کرد: نرخ رشد سالانه جمعیت از 1.62 درصد در دوره 1375-1385 به 1.29 درصد در دوره 1385 – 1390 رسیده است. به گزارش سلام شمال عادل آذر جمعیت نهایی کشور را 75 میلیون و 149 هزار و 669 اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 49.6 درصد زن و 50.4 درصد مرد هستند. وی با بیان این‌که 28.5 درصد جمعیت کشور روستایی و 71.4 آن شهری هستند، گفت: 0.1 درصد نیز غیر ساکن هستند.
واکنش دولتی به احتمال تغییر قانون انتخاباتمعاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی تاکید کرد: اجرای انتخابات از وظایف اصلی قوه مجریه است وعدول از آن عبور از شاکله قانون اساسی و سیره امام و رهبری است.
راه اندازی رشته «رسانه های دیجیتال» رئیس شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از راه اندازی رشته رسانه های دیجیتال با همکاری وزارت علوم خبر داد.
سیلی شهردار بر گوش شهروند شمالی شهردار یکی از شهرهای استان مازندران در اقدامی تعجب برانگیز در حین درگیری لفظی با یک شهروند، سیلی محکمی به گوش او زد.
برخورد با کافی‌نت‌هایی که فیلترشکن دارند وی افزود: همواره مجرمان سعی می‌کنند جهت پنهان ماندن و دور ماندن از تعقیب قانونی ارتکاب جرم از فضاهای مجازی بهره بگیرند و از این فناوری‌ها جهت تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده کنند.
اجرای 3-3-6 انحراف از سندتحول بنیادین است براساس منویات مقام معظم رهبری و ماموریتی که به آموزش و پرورش داده شد، قرار بود که ابتدا سند تحول براساس فلسفه اسلامی تدوین و سپس سندهای پایین دستی برای تحقق سند تحول بنیادین تدوین شود اما حالا شاهد هستیم که بدون ایجاد زیرساختها، اضافه کردن یک پایه و دو کتاب جدید را بخشی از تحول بنیادین می خوانند.
قهرمانی تیم فوتبال پدیده ساری در لیگ مناطق جوانان کشور مسئول کمیته جوانان هیئت فوتبال استان از قهرمانی تیم فوتبال پدیده ساری در لیگ مناطق جوانان کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال علی شفاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: در این دوره از مسابقات 16 تیم در چهار منطقه کشور رقابت کردند که گروه شمال به میزبانی ساری در زمین ورزشی تجهیزات مدارس برگزار شد.
بنیاد شهید مازندران در 18 شهرستان کلاس های قرآنی برگزار می کند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از برگزاری کلاس های قرآنی در 18 شهرستان استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش سلام شمال ' عباسعلی رضایی ' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این برنامه ها ویژه خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و آزادگان برای ماه مبارک رمضان است.
اختصاص هفت هزار میلیارد ریال برای توسعه بندر امیرآباد بهشهراستاندار مازندران گفت : تاکنون هفت هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه بندر امیرآباد بهشهر هزینه شده است. به گزارش سلام شمال' سیدعلی اکبر طاهایی ' روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان از تعریض و چهارخطه کردن جاده بندر امیرآباد به رستمکلا به عنوان یکی از طرح های توسعه ای این بندر یاد کرد و افزود : این طرح به طول 20 کیلومتر که از جمله مصوبات سفر هیات دولت به مازندران است ، به رغم برخی محدویت های مالی ، در حال انجام است.
کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی در بهشهر برگزار می شود فرماندار بهشهر گفت : با هدف تجلیل از مقام شامخ علما و شناسایی بیشتر علمای منطقه ، اولین کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی از فضلای نامدار مازندران به زودی در بهشهر برگزار می شود .
افتتاح طرح پزشک خانواده در مازندران با حضور وزرای بهداشت و تعاون طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع، در مازندران، با حضور وزاری بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی و محلی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اجرا در آمده است .
افتتاح اورژانس بیمارستان امام (ره) ساری با حضور وزیر تعاون اورژانس بیمارستان امام خمینی ( ره ) ساری با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، استاندار مازندران ، جمعی از مسئولان و دست اندرکاران و تنی چند از شهروندان ، پنجشنبه شب به بهره برداری رسید . به گزارش سلام شمالاین مجموعه درمانی از بزرگ ترین مراکز اورژانس استان است که شب گذشته پنجشنبه شب ) به بهره برداری رسید .
اسکیت باز مازندرانی به اردوی تیم ملی دعوت شد رئیس هیات اسکیت مازندران ، از دعوت اسکیت باز این استان به مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'حسین خیری نیا' روزجمعه به خبرنگار ایرنا گفت: 'سهند رئیسی' تنها اسکیت باز مازندرانی است که از سوی کادرفنی تیم ملی به همراه 18 اسکیت باز دیگر به مرحله جدید اردوی تیم ملی دعوت شد.
نماینده ولی فقیه در مازندران:ملت منسجم است ، سه قوه باید متحدتر شوند نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری بااشاره به تورم و گرانی موجود و قول مسوولان برای رفع مشکلات ، گفت: امروز ملت منسجم است و سه قوه نیز باید متحدتر شوند تا بر مشکلات فائق آییم .
راه‌اندازی نخستین دانشگاه هیئت امنایی منتظر تایید دانشجو رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی در آمل گفت: طرحی با استفاده از آخرین شیوه‌های مدیریتی دانشگاه‌های روز دنیا تدوین شده که امیدواریم با تصویب آن نخستین دانشگاهی باشیم که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.
غیبت مربیان کشتی مازندران در المپیک باوجود حضور شش کشتی‌گیر در المپیک 2012 لندن ، مربی‌ای از مازندران به این پیکارها اعزام نمی‌شود. به گزارش سلام شمال' مسابقات المپیک 2012 لندن روزهای ششم تا 22 مرداد به میزبانی کشور انگلستان در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار می‌شود.
دبیرکل سازمان جهانی یونسکو وارد روستای کندلوس شد دبیرکل سازمان جهانی یونسکو در ایران برای بازدید از بافت باارزش روستای گردشگری کندلوس در کجور وارد این روستا شد. به گزارش سلام شمال' هدف از این بازدید بررسی به ثبت‌رساندن این روستا در فهرست آثار جهانی سازمان جهانی یونسکو است.
اسپانسر باشگاه سایپا شمال مشخص می‌شودمدیرعامل تیم فوتبال سایپا شمال قائمشهر گفت: این تیم از مجموعه سایپا خارج شده و به زودی اسپانسر جدید باشگاه در فصل جدید لیگ دسته یک کشور مشخص می‌شود. به گزارش سلام شمال'مهدی پیروزرام ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری بیان داشت: با توجه به اینکه مسئولان شرکت سایپا سال گذشته به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان و کادر فنی عمل نکردند، سایپا شمال از مجموعه آن باشگاه خارج شد.
احداث 47 هتل در مازندران معطل زمین معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به مصوبه احداث 47 هتل در مازندران تا پایان سال جاری با اعتبار 35 میلیارد تومان، گفت: در بحث واگذاری زمین به ویژه در سواحل با مشکل مواجه هستیم. به گزارش سلام شمال' سیدعیسی هاشمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران اظهار داشت: از یک هزار و 192 پروژه مهر ماندگار در کشور، 38 پروژه در مازندران مصوب شده است
طرح مسافرت دریایی قبل از فصل باران راه‌اندازی شوداستاندار مازندران با بیان اینکه یکی از آرزوهای ما راه‌اندازی حمل و نقل مسافر دریایی و بین بندری بود، گفت:‌ اگر تا قبل از فصل باران و طوفان خزر، این طرح انجام شود، آثار بهتری دارد.
افتتاح یک‌هزار و صد و نهمین خانه بهداشت مازندران با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، یک‌هزار و 100 و نهمین خانه بهداشت مازندران افتتاح شد. به گزارش سلام شمال'مصداقی‌نیا معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که برای افتتاح طرح پزشک خانواده به مازندران سفر کرد عصر امروز در حاشیه افتتاح این طرح در روستای پنبه‌چوله ساری، یک‌هزار و 100 و نهمین خانه بهداشت مازندران را افتتاح کرد.
طرح پزشک خانواده در مازندران آغاز شد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی طرح پزشک خانواده شهری در مازندران افتتاح شد. به گزارش سلام شمال'طرح پزشک خانواده شهری در مازندران، مراسم افتتاح طرح پزشک خانواده شهری مازندران با حضور وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران افتتاح شد.
29 درصد مردم مازندران پزشک خود را انتخاب کردند رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ‌در طرح پزشکی خانواده ، 29 درصد از جمعیت استان مازندران، پزشک خود را انتخاب کردند. به گزارش سلام شمال'محمدمهدی ناصحی عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح پزشک خانواده در مجتمع دانشگاهی علوم پزشکی پیامبر اعظم (ص)که با حضور وزیر بهداشت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: ‌پزشک خانواده، یکی از برنامه‌های مهم ملی عدالت محورانه است که در دولت دهم پایه‌گذاری شد.
درآمدهای مالیاتی مازندران امسال حدود 40 درصد افزایش یافتمدیرکل امور مالیاتی مازندران از افزایش 7/38 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری خبر داد.
پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان کنکور در مازندران دایر می شود رییس گروه مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش مازندران گفت : پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها در 31 نقطه اعم از شهرستان ها و مناطق محروم استان دایر می شود.
محور فعالیت های پرورشی در پروژه مهر تاسیس مدارس قرآنی استمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت : محور فعالیت های پرورشی در پروژه مهر ، تاسیس مدارس تخصصی قرآنی است.
تمدید مهلت ثبت نام جشنواره تولید محتوای الکترونیکی آموزش و پرورشمعاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران از تمدید مهلت ثبت نام برای شرکت در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی خبر داد.
فرزندان شاهد و ایثارگر گنجینه های ارزشمند ایثار و فداکاری اندرئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را بسیار مهم دانست و گفت : فرزندان شاهد و ایثارگر گنجینه های ارزشمند و ماندگار ایثار و فداکاری هستند.
افزایش پروازهای هفتگی فرودگاه نوشهررییس فرودگاه نوشهر از افزایش شمار پروازهای هفتگی این فرودگاه از هفته جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال 'علی متانت ' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : به دلیل استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران و درخواست آنان برای راه اندازی یک خط پروازی وسط هفته ای به مقصد تهران و برعکس ، شرکت هواپیمایی آسمان با صدور مجوز پروازی دراین مسیر موافقت کرد.
دستگیری قاتل یک زن جوان ساروی پس از دو هفتهمعاون اجتماعی فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری قاتل یک زن جوان ساروی در کمتر از دو هفته خبر داد.
رشته تخصصی دستیاری ارتوپدی در بیمارستان امام (ره) ساری راه اندازی می شودمعاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی دوره دستیاری رشته تخصصی ارتوپدی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری خبر داد وگفت: افزایش دوره های تخصصی در دستور کار این مجموعه دانشگاهی است .
لیگ فوتبال مازندران تعطیل شد نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران از تعطیلی لیگ فوتبال استان در تمامی رده‌های سنی خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد هادی خلردی عصر امروز در حاشیه نشست‌ اجرای هیئت فوتبال مازندران در جمع خبرنگاران بیان داشت: برای رفاه حال بازیکنان و کادر فنی تصمیم گرفته شد تمامی مسابقات لیگ فوتبال باشگاه‌های مازندران در تمامی رده‌ها پس از ماه مبارک رمضان برگزار شود.
تجلیل از خبرنگاران با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور دبیر شورای اطلاع‌رسانی محمودآباد از برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزرات کشور در 15 مرداد ماه خبر داد.
حضور ناطق نوری در مراسم شب احیا در مازندران مشاور ارشد نماینده ولی فقیه در مازندران برنامه‌های مراسم شب احیا در مرکز استان مازندران را اعلام کرد و از حضور ناطق نوری در یکی از شب‌های احیا ماه رمضان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام محمد قاسمی عصر امروز در مراسم پرتوی از قرآن مرکز مازندران اظهار داشت: مراسم شب‌های احیا در مرکز استان مازندران با حضور شخصیت‌های کشوری در مصلی امام خمینی(ره)ساری برگزار می‌شود.
هزار مدرسه مازندران به اینترنت ملی متصل شدند مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: تاکنون یک هزار مدرسه مازندران به اینترنت ملی متصل شدند. به گزارش سلام شمالمحمدعلی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری 2 هزار و 360 مدرسه استان مازندران باید به اینترنت ملی متصل شوند، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس استان تاکنون یک هزار و 34 مدرسه مازندران به اینترنت ملی متصل شدند.
کانون‌های قرآن در روستاهای مازندران نیازمند ساماندهی است نماینده ولی فقیه در مازندران بر ساماندهی کانون‌های قرآن در روستاهای مازندران تاکید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در قاریان قرآن، مداحان و هیئت‌های مذهبی مازندران گفت: امامزادگان و مساجد پایگاه مستحکم برای ترویج فرهنگ اسلامی و باورهای دینی هستند.
خوشه‌دهی 80 درصد مزارع برنج مازندران‏ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خوشه‌دهی 80 درصد مزارع برنج در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی ابراز داشت: تا پایان تیر سال جاری بیش از 80 درصد اراضی ‏شالیزاری استان مازندران به مرحله خوشه‌دهی رسیده‌اند.
بین المللی شدن دانشگاه علوم و تحقیقات آمل تصویب شد رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی از تصویب بین المللی شدن این واحد دانشگاهی با مصوبه دانشگاه آزاد اسلامی و موافقت اتحادیه مربوطه خبر داد.
گیلان مقام دوم جشنواره ورزش بومی محلی کشور را کسب کرد مسوول روابط عمومی هیات ورزش های همگانی گیلان گفت: استان گیلان در جشنواره ورزش بومی محلی شمال و شمال شرق کشور عنوان دوم را کسب کرد.
اختصاص هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ملی به گیلاننماینده عالی دولت در گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی استان از اختصاص هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ملی به گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'مهدی سعادتی' روز پنجشنبه در این جلسه اظهار کرد: 350 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش تملک دارایی کشور اختصاص یافته که سهم گیلان از این اعتبار، دو هزار و 210 میلیارد ریال می باشد.
سه گیلانی در اردوی تیم ملی کانوپلوی ایران حضور یافتندسرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: سه گیلانی در اردوی تیم ملی کانوپلوی بانوان ایران حضور یافتند.
قرآن خطی مربوط به دوره قاجاریه به سازمان اسناد گیلان اهدا شد یک جلد قرآن خطی مربوط به اواسط دوره قاجاریه به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اهدا شد. به گزارش سلام شمال مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان ضمن اعلام خبر فوق بیان کرد: این قرآن نفیس در قطع وزیری است و توسط یک خانواده لاهیجی که حاضر به ذکر نام نشده اند، اهدا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: خانه های قدیمی استان مرمت می شوندمدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت چندین خانه قدیمی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'امید عزیزی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بناهای تاریخی خانه عضدی، خانه سیگارودی و خانه نیکوکار در سال جاری با هدف حفظ و احیاء مرمت می شوند.
برگزاری محافل قرآنی با حضور قاری مصری در گیلان مسوول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: تلاوت قرآن کریم با حضور استاد 'فاروق احمد ضیف' قاری برجسته کشور مصر در 10 شهرستان استان انجام می شود.
شرکت صدرا مالک باشگاه داماش گیلان شد در مراسمی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، مدیرعامل باشگاه داماش و تعدادی از هواداران تیم فوتبال این باشگاه، شرکت صدرا مالک باشگاه داماش گیلان شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم که روز جمعه در دفتر این باشگاه در رشت برگزار شد، بهرام قویدل مدیرعامل شرکت صدرا بیان داشت: صدرا یک شرکت خصوصی است و اولین هدف ما نیز بحث تجاری بوده و سابقه اسپانسری باشگاه پرسپولیس تهران را داریم.
امام جمعه رشت: مسلمانان برای مقابله با دشمنان باید یکپارچه باشند نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : مسلمانان و امت های اسلامی باید برای مقابله با فتنه انگیزی های دشمنان، متحد و یکپارچه باشند. به گزارش سلام شمال آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به همدستی برخی کشورها عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سقوط دولت مرکزی سوریه افزود: دمشق، پایگاه مقاومت است بر همین اساس است که دولت های غربی برای زوال دولت حامی مقاومت همدست شده اند.
فعالیت تشکل بسیج دانشجویی در 93 درصد دانشگاه‌های گیلان معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها مغفول واقع شده‌اند، گفت: هم‌اکنون در 93 درصد دانشگاه‌های گیلان دفتر تشکل بسیج دانشجویی فعال است.
اجرای طرح ولایت بسیج دانشجویی در گیلان مسئول ناحیه بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری طرح ولایت بسیج دانشجویی با حضور 400 دانشجو در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال' غلامرضا ملک‌علیپور ظهر امروز در جریان برگزاری ضیافت اندیشه قرآنی در دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه طرح ضیافت اندیشه فرصتی برای تقویت مبانی فکری دانشجویان است، اظهار کرد: برگزاری این طرح‌ در روند رشد و تعالی دانشجویان جامعه اسلامی تأثیرگذار است.
افزایش 32 درصدی بودجه عمرانی گیلان استاندار گیلان از افزایش 32 درصدی اعتبارات تملک دارایی ‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال'مهدی سعادتی در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان با تبریک ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال کشور در مقطع مهمی در سطح بین‌المللی قرار دارد.
اختصاص 5.5 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه گیلان معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از اختصاص 5.5 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه استان در بودجه سال 91 خبر داد. به گزارش سلام شمال'محمدحسین اصغریان در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان بودجه حوزه‌های علمیه استان در سال گذشته را 275 میلیون تومان خواند و اظهار کرد: امسال بودجه حوزه‌های علمیه گیلان 20 برابر شده است.
3 خانه تاریخی گیلان مرمت می‌شوند مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت سه خانه‌ تاریخی استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال' امید عزیزی بعد از ظهر امروز در جلسه میراث فرهنگی استان با اشاره به اقدام‌های حوزه میراث فرهنگی در زمینه مرمت آثار تاریخی گیلان اظهار کرد: امسال بناهای تاریخی خانه عضدی، خانه سیگارودی و خانه نیکوکار مرمت می‌شوند.
استاندار گیلان:فرهنگ و گردشگری اولویت امسال گیلان استاستاندار گیلان موضوع فرهنگ و گردشگری را اولویت فعالیت‌های سال جاری در این استان عنوان کرد. به گزارش سلام شمال' مهدی سعادتی در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به کاهش بسیاری از جرایم در استان اظهار کرد: اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان مقام نخست کشوری را کسب کرده است.
کسب مقام قهرمانی تیم رباتیک واحد رشت معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از کسب نخستین مقام قهرمانی تیم رباتیک این دانشگاه در سطح کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال'علی محمدی ترکاشوند بعد از ظهر امروز جمع قهرمانان رباتیک واحد رشت اظهار
20 هزار دانش آموز از برنامه های سازمان دانش آموزی گیلان بهره می برند رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان گفت: تابستان امسال، 20 هزار دانش آموز از برنامه های این سازمان بهره می برند. به گزارش سلام شمال 'نادر یارحسینی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد از دانش آموزان عضو مجامع دانش آموزی، اعضای انجمن حجاب و عفاف ، یاران معرفت، تشکل های پیشتاز و فرزانه هستند.
ورزشکاران گیلانی چهارمدال کسب کردند سرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: ورزشکاران گیلانی چهارمدال رقابت های دوومیدانی معلولان جهان را کسب کردند. به گزارش سلام شمال 'سعید علیپور' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درجریان این رقابت ها که در جمهوری چک برگزار شد، ورزشکاران گیلانی موفق به کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز شدند.
اعضای هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان رشت معرفی شدند رییس هیات ورزش های نابینایان رشت گفت: اعضای کیمیته های مختلف این هیات در شهرستان رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال 'جهانبخش عسگری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی احکام جداگانه ای، حسن کدیور به عنوان دبیر و مسوول کمیته پاورلیفتینگ و طیبه دعابی به عنوان نایب رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان شهرستان رشت معرفی شدند.
دعوت هشت بسکتبالیست گیلانی به اردوی تیم ملی نوجوانان ایرانرییس هیات بسکتبال استان گیلان گفت: هشت بسکتبالیست گیلانی به اردوی های تیم ملی نوجوانان ایران دعوت شدند. به گزارش سلام شمال 'طاهره زین جنابی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارسلان جعفری، رضا تبریزی و مجتبی گیلان نژاد از استان گیلان به همراه ورزشکارانی از دیگر استان های کشور به گروه اول اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران دعوت شدند.
ثبت نام یکهزار و 300 پزشک در گیلان تاکنون در طرح پزشک خانوادهمعاون بهداشت و درمان علوم پزشکی گیلان از ثبت نام یک هزار و300 پزشک و پیرا پزشک به منظور اجرای طرح پزشک خانواده در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'ارسلان داداشی' روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رشت اظهار کرد: از این تعداد 200 نفر پزشک و یک هزار و100 نفر پیراپزشک هستند.
تساوی خانگی ملوان مقابل صنعت نفت آبادان دیدار تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ برتر ، چهارشنبه شب با نتیجه مساوی دو بر دو خاتمه یافت. به گزارش سلام شمال گل نخست این دیدار را سید جلال رافخایی در بیست و پنجمین ثانیه بازی از روی پاس پژمان نوری برای ملوان به ثمر رساند.
نصب شعار مرگ بر آمریکا بر سردر اداره‌های گیلان معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان خواستار نصب شعارهای مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سردر اداره‌های گیلان شد.
جذب دانشجوی 3 رشته مهارت در دانشکده علمی‌کاربردی صومعه‌سرا مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا از جذب دانشجو در سه رشته مهارتی تحصیلی فناوری خودرو، جوشکاری و تاسیسات از مهر امسال در دانشکده علمی‌کاربردی مهارت این شهرستان خبر داد.
تجهیز کتابخانه‌های لنگرود به اینترنت پرسرعت رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لنگرود گفت: تمام کتابخانه‌های عمومی لنگرود به شبکه داخلی و خط اینترنت پر سرعت تجهیز شدند. به گزارش سلام شمال مهرداد پازوکی عصر امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به ایجاد کتابخانه لنگرود اظهار کرد: کتابخانه شهر لنگرود از سال 1348 تاسیس شد و ساختمان فعلی آن در سال 1356 به بهره‌برداری رسید.
ممنوعیت ورود کالای نشان‌دار خارجی به مدارس گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از ممنوعیت ورود لوازم‌التحریر، پوشاک و کیف با نشان خارجی مغایر با ارزش‌های اسلامی به مدارس این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عزیز پورعزیزی عصر امروز در جلسه کمیته نظارت ستاد صیانت گیلان با تاکید بر تلاش مدیران در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: استمرار تلاش و پیگیری مصوبات، ارائه نظرها و پیشنهادها و اطلاع‌رسانی به‌موقع در اجرای برنامه‌های راهبردی اثرگذار است.
توسعه ورزش گیلان نیازمند تعامل هیئت‌های ورزشی است مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: توسعه ورزش گیلان نیازمند تعامل و حمایت مسئولان از جمله هیئت‌های ورزشی و مدیران شهرستانی است. به گزارش سلام شمال محمد بابایی عصر امروز در جمع ورزشکاران گیلان تکریم ارباب رجوع و برطرف کردن مشکلات مردم را یکی از آموزه‌های دینی دانست و اظهار کرد: همه انسان‌ها اگر از خداوند قدرتی دریافت کرده‌اند باید در راه رضای او و حل مشکلات بندگانش گام بردارند.
22 هیئت ورزشی در رودبار فعالیت می‌کنند رئیس ورزش و جوانان رودبار از فعالیت 22 هیئت ورزشی در رودبار خبر داد. به گزارش سلام شمال هاشم اسماعیلی صبح امروز در جمع روسای هیئت‌های ورزشی این شهرستان آشنایی با جایگاه رشته‌های ورزشی رودبار را از اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.
پرداخت 542 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان گیلان رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان از پرداخت بالغ بر 542 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات این بانک به متقاضیان بخش‌های مختلف استان خبر داد.
طرح پزشک خانواده شهری از شهریور امسال در گیلان اجرا می شود رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری از اول شهریور امسال همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال دکتر 'حسن بهبودی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در اجرای طرح پزشک خانواده شهروندان در شهرها تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
بازارچه مرزی اینچه برون به منطقه آزاد تجاری تبدیل می شود نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی از تبدیل بازارچه مرزی اینچه برون این شهرستان به منطقه آزاد تجاری خبر داد. به گزارش سلام شمال دکتر 'سلیمان عباسی' پنج شنبه شب درآیین بزرگداشت 6 مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای دراین شهرستان، گفت: پیگیری های لازم برای تحقق این مهم انجام و مقدمات آن نیز فراهم شده است.
پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: بزودی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی (PhD by Research) در مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه پذیرش می شود.
تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ودانشگاه آزاد تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول در راستای ارتقای سطح تحقیقاتی و بهینه سازی انجام امور اجرایی امضاء شد.
300 میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه شبکه برق گلستان تصویب شد نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: 300 میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه شبکه های برق استان گلستان به ویژه شبکه هایی که در جریان سیلاب های اخیر آسیب دیدند، به تصویب رسید.
دهم تیرماه روز گنبدکاووس نامگذاری شد رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از نامگذاری دهم تیرماه به نام روز گنبدکاووس خبر داد. به گزارش سلام شمال'محمدرضا شهرکی' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: با موافقت و تصویب اعضای شورای اسلامی این شهر و به مناسبت رخ داد مهم ثبت جهانی بلندترین برج آجری دنیا در اجلاس یونسکو در دهم تیرماه امسال، این روز به نام روز گنبدکاووس نامگذاری شد.
جشن محو بی سوادی مددجویان کمیته امداد گلستان برگزار می شود رئیس اداره فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: درصد هستیم تا پایان سال جاری جشن محو بی سوادی را برای مددجویان این نهاد برگزار کنیم.
6 پروژه اختصاصی مهر ماندگار در گنبدکاووس معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: شش پروژه اختصاصی مهر ماندگار شهرستان گنبدکاووس در حال انجام است. به گزارش سلام شمال' نورمحمد جعفری صبح امروز در جلسه‌ای پیرامون پروژه‌های مهر ماندگار که در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد اظهار داشت: پروژه‌های اختصاصی مهر ماندگار در شهرستان گنبدکاووس شامل راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب شهری، تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان 96 تختخوابی،
صدور 30 فقره جواز با سرمایه‎گذاری 114 میلیارد تومان در گلستانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در سال جاری صدور 30 فقره جواز با سرمایه‎گذاری 114 میلیارد تومان در استان صورت گرفت که نسبت به سال گذشته افت 60 درصد را نشان می‌دهد. به گزارش سلام شمال' ناصر فخرموحدی صبح امروز در سومین جلسه تخصصی کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: افت استقبال سرمایه‎گذاری در گلستان به نسبت سال گذشته به دلیل محدودیت‎های بانکی در بخش صدور مجوزها بوده است.
طرح ضیافت افطار ویژه فرهنگیان برگزار می شود مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از برگزاری طرح ضیافت افطار ویژه فرهنگیان و خانواده های آنان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
معلم گنبدی رتبه اول کشوری را درجشنواره تجارب موفق آموزشی کسب کرد کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس، از کسب رتبه نخست کشوری جشنواره تجارب موفق آموزشی توسط یکی از معلمان این شهرستان خبر داد.
تشکیل انجمن راهنمایان تورهای گردشگری در استان گلستان معاون گردشگری گلستان گفت: برای نخستین بار در استان های شمالی کشور، انجمن راهنمایان تور در استان گلستان تشکیل و راه اندازی شد.
نشست ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی گلستاناولین جلسه کارگروه ماده 18 ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی استان گلستان با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزارشد.
روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی گلستان در جایگاه دوم کشوریروابط عمومی و امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی، جدول رده بندی ارزیابی سایت های استانی در تیر ماه را منتشر کرد که روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان گلستان در جایگاه دوم قرار گرفت.
احتمال بارندگی از چهارشنبه تا صبح پنج‎شنبه در گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان از احتمال بارندگی در گلستان از فردا چهارشنبه تا صبح پنج‎شنبه خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید باقری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: با توجه به اخطاریه جدیدی که هواشناسی صادر کرده است شاهد بارندگی در گلستان طی اواخر این هفته و اوایل هفته آینده خواهیم بود.
سرپرست جدید هیأت کونگ فو گلستان معرفی شد در مراسمی با حضور اعضای مجمع، 'سیدمحمد موسوی' به عنوان سرپرست جدید هیأت کونگ فو استان گلستان معرفی شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از هیأت کونگ فو به عنوان هیأتی فعال نام برد و از زحمات تاجیک سرپرست سابق هیأت در زمان تصدی این سمت تقدیر کرد.
نمایشگاه آثار تجسمی در حوزه هنری گلستان برپا شد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار تصویرسازی نسرین سیاحی از اول مردادماه به مدت 10 روز در محل نگارخانه سوره حوزه هنری استان گلستان واقع در خیابان اول لشگر، فردوسی نهم برپا شد.
برگزاری دومین نشست رؤسای کانون مداحان و شاعران آئینی شمال کشور دومین نشست منطقه‌ای رؤسای کانون مداحان و شاعران آئینی شمال کشور با حضور نمایندگانی از گیلان، مازندران، سمنان، خراسان شمالی در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در گرگان برگزار شد.
برگزاری 20 محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان 20 محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.
هشدار هواشناسی گلستان درخصوص آبگرفتگی معابرو وقوع سیلاب ناگهانیاداره کل هواشناسی گلستان با اشاره به پیش بینی بارش های رگباری نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع سیلاب ناگهانی در استان هشدار داد. به گزارش سلام شمال این اداره کل اعلام کرد: طبق نقشه های پیش یابی از بعد از ظهر روز سه شنبه (امروز) سامانه ناپایدار به تدریج به استان گلستان نفوذ کرده و تا روز جمعه مورخه 7/5/91 به تناوب موجب رگبار و رعد وبرق دربرخی از نواحی استان خواهد شد.
ده کارگاه آموزشی 'مهارت های زندگی' در گرگان آغاز شدبا موافقت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان ، 10 کارگاه آموزش رایگان 'هنر زندگی گردن' (مهارت های زندگی) برای شهروندان در خانه فرهنگ پرسش این شهر آغاز شد. به گزارش سلام شمالاز جمله موضوعات این کارگاه های آموزشی، 'آشنایی با بهداشت روانی و تاثیر آن بر جامعه، آشنایی با تعارضات خانوادگی و راه های کاهش آن، تفاوت زندگی خوشبینانه با بدبینانه'، است.
آغاز دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید استان در دانشگاه گلستاندومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید استان گلستان به میزبانی دانشگاه گلستان آغاز به کار کرد. به گزارش سلام شمالدر مراسم افتتاح این دوره، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: رشد علمی ما 11 درصد بیشتر از رشد علمی جهان است.
بارندگی های اخیر هفت میلیارد ریال به مدارس کلاله خسارت وارد کرد فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش کلاله اعلام کرد: در جریان بارندگی ها وسیلاب های اخیر این منطقه 7 میلیارد ریال به مدارس این شهرستان خسارت وارد کرد.
زنگ خطر سیل بار دیگر در گلستان به صدا در آمد براساس اعلام نقشه های پیش بینی هواشناسی از بامداد روز چهارشنبه آسمان استان گلستان تحت شرایط نامساعد جوی قرار خواهد گرفت. به گزارش سلام شمال براین اساس، از اوایل بامداد تا صبح چهارشنبه این وضعیت ادامه خواهد داشت و از روز شنبه نیز بار دیگر این شرایط در استان به وجود می آید.
همایش طلایه‎داران حجاب و عفاف در گنبدکاووس برگزار شد همایش طلایه‎داران حجاب و عفاف با حضور بانوان فرهیخته شهرستان گنبدکاووس برگزار شد. به گزارش سلام شمال امام جمعه گنبدکاووس ظهر امروز در همایش طلایه‌داران عفاف و حجاب این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور بانوان صاحبنظر این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: حجاب به معنای پوشش اسلامی است و مخالف با فعالیت بانوان در اجتماع، دانشگاه و یا محیط کار و محافل اقتصادی نیست.
رتبه چهارم گلستان در فعالیت‎های عفاف و حجاب در کشور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: گلستان رتبه چهارم کشور را در فعالیت‎های عفاف و حجاب دارد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد صبح امروز در جمع کارشناسان فرهنگی دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: تبلیغات اسلامی در یک سال گذشته در زمینه عفاف و حجاب رتبه ممتاز را در بین نهادها و ادارات استان داشته است
افق چشم‎انداز صنعت گلستان ایجاد صنایع پایدار است رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: افق چشم‎انداز صنعت گلستان ایجاد صنایع پایدار و مادر است. به گزارش سلام شمال رمضان بهرامی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه نمایندگان دوره قبل کارنامه قابل قبولی در بخش صنعت نداشتند اظهار داشت: اکثریت نمایندگان این دوره مورد تایید فعالان اقتصادی در حوزه کار و کارگری هستند.
تحقق 18 هزار فرصت آموزشی فنی‎وحرفه‎ای در گلستان مدیرکل آموزش فنی‎وحرفه‎ای گلستان گفت: در یک سال گذشته 18 هزار فرصت آموزشی فنی‎وحرفه‎ای در گلستان محقق شده است. به گزارش سلام شمال ابوطالب جلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در نظام مهارت و فناوری بنا داریم ذهن همه جوانان و نوجوانان را با گسترش آموزش‎های فنی و حرفه‎ای توانمند سازیم که در این راستا برنامه‎های جدی آموزشی در بحث موضوع اشتغال در دستور کار قرار گرفته است
پیگیری جدی برای همگانی کردن بیمه در گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: برای همگانی کردن بیمه شهری و روستایی در گلستان از ظرفیت تمام شرکت‎های بیمه استفاده خواهیم کرد و این روند با جدیت پیگیری می‎شود. به گزارش سلام شمال عبدالرضا دادبود در جلسه بیمه‎ حوادث گلستان، اظهار داشت: موضوع بیمه در استان‎های حادثه‎خیز یک موضوع محوری است که چندین سال مورد توجه قرار گرفته و تمام تلاش‎ها بر این بوده که مردم گلستان با فرهنگ و ظرفیت بیمه بیشتر آشنا شوند.
تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز اعلام شد تقویم آموزشی نیم سال اول سال تحصیلی 92 - 91 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز اعلام شد. به گزارش سلام شمال معاون آموزشی دانشجویی این دانشگاه گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده انتخاب واحد منحصرا به صورت اینترنتی و بر اساس جدول زمان بندی رشته ها از تـاریخ 18شهریور لغایت 26 شهریور انجام می گیرد.
تشکیل مجمع خیرین سلامت در شهرستان بندرگز جلسه انتخابات اعضای مجمع خیرین سلامت شهرستان بندرگز در محل سالن همایش های مرکز بهداشت این منطقه برگزار شد. به گزارش سلام شمال در این جلسه دکتر حسینی سرپرست شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرگز ، احمدی معاون فرماندار مطالبی در خصوص اهمیت کارهای خیر و عام المنفعه ، نحوه تشکیل مجمع خیرین سلامت و اقدامات مهم خیرین در سالهای اخیر بیان کردند.
به یاد خلبان جوان شهید سرلشکر سید علی اقبالی پنجم مرداد سالروز خاکسپاری پیکر خونین سرلشکر خلبان جوان شهید سید علی اقبالی دوگاهه است که دشمن بعثی نیمی از پیکرش را در شهر نینوا و نیمی دیگر را در قبرستان موصل دفن کرده بود. به گزارش سلام شمال' شهید علی اقبالی دوگاهه جوان‌ترین استاد خلبان نیروی هوایی ارتش ایران سرلشکر
ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی؛ کلید اشتغال پایدار در جامعه آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقاء و ترویج فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان و نوجوانان کلید اشتغال پایدار و الگویی موفق برای پیشبرد اهداف ایجاد اشتغال مفید و پایدار در جامعه است. به گزارش سلام شمال بسط، گسترش و ترویج فرهنگ مهارت آموزی از ضروریات اجتناب ناپذیر هر جامعه است که دست اندرکاران آموزش های فنی و حرفه ای برای تحقق این مهم تلاش می کنند.
نگاهی به زندگینامه آیت الله میرزاهاشم آملی آیت الله میرزاهاشم آملی که از او به عنوان یکی از مراجع بزرگ تقلید در دهه های گذشته یاد می شد ، امروز نیز به واسطه حضور دو فرزندش در راس دو قوه مقننه و قضائیه برای بسیاری از مردم شناخته شده است. به گزارش سلام شمال اکنون حدود 20 سال از عروج ملکوتی آن عالم ربانی می گذرد و مجموعه علمی و دانشگاهی شهرستان آمل در آستانه سالگرد وفاتش ، مراسم یادبودی را با حضور فرزندان آن مرحوم تدارک دیده اند.
خوشه‌های طلایی برنج ایستاده غرق شدند خوشه‌های طلایی برنج در حالی که آماده برداشت بودند گرفتار سیلاب شدند. به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کشاورزى مهم‌ترین شاخص فعالیت اقتصادى در گیلان محسوب می‌شود که تامین زندگى و معاش قشرهاى وسیعى از مردم این استان با تولید محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد.
شرح دعای روز دوم ماه رمضان اولین تقاضای روزه دار باتقوا (پرهیزگار) رضایت پروردگار است. آن گونه که از قرآن استفاده می‌شود، نعمت‌های جاودان بهشت برای مؤمنان آماده شده، ولی بالاترین نعمت برای این مؤمنان، رضایت خداوند است. وعد الله المومنین والمومنات جنات تجری من تحتها الانهارخالدین فیها ومساکن طیبة فی جنات عدن و رضوان من الله اکبر ذلک هو الفوز العظیم(توبه ، ۷۲)
معلم فداکار گیلانی درس بزرگ عشق و ایثار را به همگان آموخت صحبت از معلم ایثارگری است که طپش قلبش با ضربان قلب دانش آموزانش به صدا درمی آمد و هنوز هر چند دیگر در کنار ما نیست و نمی تواند حضور مستقیم در کلاس درس داشته باشد، اما زنده یاد' حسن امیدزاده' معلم فداکار گیلانی،درس بزرگ و فراموش ناشدنی یعنی درس عشق و ایثار را به همگان آموخت. ایثار کلمه ای است که حد و مرز ندارد و بالاترین متاعی است که از لابه لای کردارها و رفتارها به یادگار می ماند و در این میان معلمی که شغل انبیاست؛ خود حکایت دردها و مشقت هایی است که روزانه در کلاس درس و در محیط پاکی به نام مدرسه به یاد می ماند.
آیینها و رسوم ویژه رمضان در تالش رمضان که از راه می رسد یک شادمانی معنوی جامعه را در برمی گیرد. انگار که میهمان عزیزی از راه رسیده است، بی آنکه دلدادگان کوی یار غصه تشنه و گرسنه ماندن در روزهای گرم تابستان را بخورند و خم به ابرو بیاورند. این میهمان که می آید ، همه به میهمانی دعوت می شوند. رمضان آمد تا همه را به میهمانی فرا خواند و خوان گسترده معرفت را به همه تشنه کامان بچشاند.
ترجمه و شرح دعای روز اول ماه مبارک رمضان اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ خدایا روزه مرا روزه صائمین قرار بده ؛ صائمین چه کسانی هستند ؟ سه نوع روزه داریم ؛ ۱- روزه عام ۲- روزه خاص ۳- روزه خاص الخاص
بگوییم؛ ماه رمضان آمد، نه رمضان … رمضان از مصدر «رمض» به مفهوم شدت گرما و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است. انتخاب چنین واژه‌ای به راستی از دقت نظر و لطافت خاصی برخوردار است چرا که سخن از گداخته شدن است و شاید به تعبیری دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بی امانش، زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است. رمضان اسمی از اسماء الهی است و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه کرد.
در ماه رمضان ، سایه گسترده نعمات الهی را دریابیم و بیارامیم با حلول ماه مبارک رمضان ، سایه نعمات الهی بر مردم گسترده تر می شود و مسلمانان خود را برای این ضیافت الهی آماده می کنند تا توشه های فراوانی از آن گیرند و این موقعیتی است که که قدردان نعم الهی باشیم و در سایه گسترده این نعمات بیارامیم . به گزارش سلام شمالدر آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و مسلمانان با اندوخته های خود در ماه شعبان، به ماه رمضان ،شهرالله قدم می گذارند تا دل و جان خود را با آب زلال وحی بشویند به کمال قرب الهی برسند .
طلوع ماه بندگی و حال و روز میهمانانی دلداده بانگ دوباره ربنا در گرگ و میش روشنی ای که در فرار از تاریکی دست و پا می زند و ثانیه هایی که از پیوستن به پایان فرار می کنند و عطر پیچیده از راز و نیاز که از شکر دیداری دوباره می گرید ، بار دیگر رمضان با آمدنش خالصانی آرزومند بندگی را میهمان می کند. حال و هوایت غربت دارد و از ثانیه هایی پرعظمت و دست های حمد و ثنایی که نزول رحمت را از بلندای آسمان می طلبند و چشمانی پشیمان که در حسرت بخشودگی می بارند، سرشار است .
آغازی پرامید در امتداد توسعه اطلاع رسانی تشکیل شورایی به منظور هماهنگ کردن فعالیت های روابط عمومی شهرستان های گیلان، گامی نو در جهت ایجاد تحولات اساسی در این پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است که با انعکاس فعالیت های سازمان ها ، علاوه بر پیگیری مطالبات مردم سعی دارد تا به وظیفه خطیر خود در امر اطلاع رسانی جامه عمل بپوشاند.
تکدی گری معضل بر پیکر مازندران پرداختن به مسایل اجتماعی، ادای دین محققان به جامعه است که از دل آن برخاسته اند. مساله تکدی گری پدیده ای است که کمتر کسی در جامعه با آن مواجه نشده است و درباره آن فکر نکرده باشد. سالهاست که متولیان دولتی و غیر دولتی تلاش دارند تا چهره شهر را از این مساله پاک کنند در این زمینه تلاش های قابل تقدیری از سوی متولیان امور در قالب ستاد ساماندهی متکدیان صورت گرفته که در سنوات اخیر برجسته تر بوده است.
جای خالی مرکز استان در کلان شهر ! اگر اهل سیاست نباشید و به صورت مستمر هم روزنامه ها، سایت ها ی خبری و تحلیلی را مروری نداشته باشید و اخبار را از رسانه های دیداری و شنیداری هم دنبال نکنید، اما حداقل چشمان تان و یا گوش هایتان با این واژه ها آشناست که "مازندارن مظلوم واقع شده" و یا "محرومیتش در لابلای سبزی جنگل ها و آبی دریایش پنهان مانده". حرف هایی که هر از چند گاهی از زبان مدیران محترم و یا منتخبین خدوم مردم در قالب نطق هایی رنگارنگ به درستی بیان می شود اما همواره در حد و اندازه همان نطق های رنگارنگ باقی می ماند! این در حالی است که همه مشکل ، درد و راه حل درمان را می دانند اما سال هاست که علی رغم تلاش های صورت گرفته این مشکلات همچنان پابرجاست!
به مدیران جوان اعتماد کنید، حتی اگر جوانی کنند! نظام مدیریتی کشور و طبعاً مدیریت مازندران و یکایک شهرهای استان، نیاز مبرم به پوست اندازی و کادرسازی دارد و نسل امروز مدیریت مثل همه نسلها، شدیداً مکلف به پشتوانه سازی برای تأمین نیازهای مدیریتی در عرصه منابع انسانی است و بی تردید، بهترین بستر برای تعیین مناسب ترین گزینه های آلترناتیوی، بستر مستعد و مهیای جوانان تحصیلکرده و آینده ساز است.
تولید ملی را جور دیگر باید دید تولید ملی از نگاه صنعتگران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که با اعتقاد قلبی همراه است، را جور دیگر باید دید. به گزارش سلام شمال جامعه برای پیشرفت و تعالی نیازمند برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف است.
معین ، یادگار واژه و قلم آنان که واژه را می شناسند استاد ' محمد معین ' نام آشنای‌شان؛ و آنان که معین می‌شناسند، حرمت واژه پاس می دارند و سوگند قرآن به قلم، تعهدشان. به گزارش سلام شمال روز چهاردهم تیرماه ، به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان 'روز قلم' در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و به قطع پاس‌داشتی است برای اندیشمندانی که قلم به نیکی به دست گرفتند و نگاشتند و در راه کمال آدمی کوشیدند و حلقه ای برای اتصال علم دیروز و امروز شدند؛ آن‌گونه که امیر بیان علی (ع) فرمود: 'اندیشه‏های دانشمندان، به بلندای قدرت قلم‏هاشان است.'
روز قلم؛ بهانه قدردانی از زبان گویایی به وسعت تاریخ نامگذاری روزی تحت عنوان قلم فرصتی مغتنم برای قدردانی از جایگاه ارزشمند و متعالی زبان گویای حقایقی نشأت گرفته از عقل ، احساس و معرفت با قدمتی به وسعت تاریخ است. به گزارش سلام شمال قلم پیوند واژه‌هایی سرشار از عقل و خرد با حقیقت است که انسانیت را در ادای مسئولیت خطیر خود جاوید و آیه شریفه 'ن و القلم و مایسطرون 'را در سوگند به قلم و آنچه می نویسند، سربلند می‌کند.
از قلم های جوهری تا قلم های نوری، حدیث نامکرر عاشقی اهل قلم که باشی و نوشتن هر روز برای تو روز قلم است؛ فرقی نمی کند که پر را در جوهر بزنی و بنویسی ، دگمه های کیبورد را بفشاری و یا قلم نوری بدست گیری. به گزارش سلام شمال قلم چنان تو را سحر می کند که رهایی از آن را تنها در نوشتن می بینی .
نگاه های ملتمسی که از دود و دم می بارند بلای خانمانسوز اعتیاد با همه آثار مخرب فردی و اجتماعی خود ، با خلق لحظه هایی پر هراس برای خانواده ها نگاه های ملتمسی که با فریاد بی گناهی از دود و دم می بارند را یادآور می شود.
وقتی«گفت‌وگو» به پایان می‌رسد حتماً شنیده‌اید که می‌گویند وقتی سیاست به پایان می‌رسد، جنگ آغاز می‌شود. می‌توان این تعبیر را به نحو دیگری نیز بیان کرد؛ وقتی گفت‌وگو به پایان می‌رسد، خشونت آغاز می‌شود. انسان‌ها معمولا سه نوع کنش از خود بروز می‌دهند؛ نخست، کنشی است که انسان در ارتباط با طبیعت از خود بروز می‌دهد. انسان، با طبیعت برخوردی استخدامی و استثماری دارد. طبیعت بی‌جان چون موم در دست انسان قرار دارد و انسان با خرد ابزاری خود هر نوع تصرفی در آن می‌کند. به خصوص انسان مدرن که به سوژه بدل شده است، طبیعت را چون «ابژه‌ای» در معرض هر نوع دخل و تصرف قرار می‌دهد.
مختصری از زندگینامه شهید عبدالوهاب قاسمی شهید حجت الاسلام قاسمی در پنج سالگی ، قرآن را دلربا تلاوت می کرد. شهید قاسمی در همان نوجوانی نزد عموی بزرگوارش ، مقدمات علوم ادبیات عرب را آموخت. شهید قاسمی بعد از سپری شدن نوجوانی ، در نزد افاضل حوزه علمیه بابل ادامه تحصیل داد و در شمار طلاب علوم دینی قرار گرفت و سپس راهی تهران شد و در دو مدرسه شیخ ابوالحسن و حاج میرزا ابوالفتح به تحصیل علوم دینی اشتغال داشت و در سال ۱۳۳۴ جهت تکمیل تحصیلات علوم دینی راهی مشهد مقدس گردید و در مدرسه مبارکه سلیمان خان رحل اقامت افکند.
همکاری منطقه ای و بین المللی راه توسعه شمال کشور همانگونه که می دانید در عصر حاضر بسیاری از کشورها برای توسعه بیشتر و برون رفت از مشکلات ملی در قالب پیمان های بین المللی حاضر شدند همکاری های گسترده ای با یکدیگر داشته باشند . اتحادیه اروپا ، شورای همکاری کشورهای خلیج فارس ، سازمان همکاری کشور های عضو اکو و شانگهای و دهها سازمان مشابه ، نهادهای مشخصی از همکاری های بین المللی هستند
آل سعود چگونه به قدرت رسیدند؟ تاریخ حاکمیت آل سعود بر عربستان به قرن هیجده میلادی باز می‌گردد. مبانی حکومتی که "ابن سعود” پایه‌ریزی کرد، بر دو اصل متمرکز بود: "شمشیر” و ترویج مذهب "وهابی”.
یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مناجات شعبانیه این مناجات، نمونه‌ کاملى از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبى است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوى عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.
راهکارهایی ساده برای تسکین دندان درد شبانه وقتی که دراز می کشیم فشار رگ ها مقداری افزایش پیدا می کند همین امر باعث می شود که عروقی هم که در ناحیه اتاق پالپ وجود دارد فشارشان افزایش پیدا کرده و فشار داخلی پالپ دندان باز هم افزایش پیدا کرده و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.
کوچ ستاره‌های فوتبال مازندران سرمایه‌گذاران قادر به حمایت فوتبال مازندران نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی در آیند. فوتبال مازندران در زمینه استعدادیابی قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما با توجه به این همه استعداد ذاتی در فوتبال استان بنا به دلایلی، سرمایه‌گذاران و حامیان مالی قادر به حمایت فوتبال مازندران و تیم‌های مختلف باشگاهی نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی درآیند.
طرح انتقال آب خزر به کویر از حرف تا عمل طرح انتقال آب خزر به کویر از نظر برخی از کارشناسان نیاز به بررسی بیشتری دارد. دوشنبه 28 فروردین سال جاری سواحل شهرستان میاندرود در استان مازندران شاهد زمین‌خوردن کلنگ ساخت پروژه‌ای بود که طی آن نخستین بار انتقال آب دریای خزر با هدف تامین آب شیرین بخش‌های مرکزی کشور کلید خورد.
"آب" بنوشید تا بهتر "درس" بخوانید مصرف پروتئین همراه صبحانه قبل از امتحان موجب افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود، بنابراین مصرف تخم مرغ، پنیر و شیر به توان مغز کمک می‌کند و مصرف آنها در صبح روز امتحان به همراه ترکیبات حاوی فیبر مفید است.
حضرت زینب(س)؛ اسطوره‌ای پایان‌ناپذیر تاریخ شیعه، تاریخ مظلومیت و مصیبت است، روزی در عزای رسول خدا(ص)، روزی در ماتم شهادت خیرالنسا(س)، روزی در اندوه غربت و شهادت علی(ع)، روزی در عزای شهادت غریبانه حسن(ع) که جگرش را پاره کردند و روزی دیگر در ماتم عظیم‌ترین حادثه تاریخ که عاشورا و حسین(ع) بود.

اخبار جدید ایران و شمال

آرمان‌ها و واقعیت‌های امروز ایران و انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ، آرمانگرایی همراه با واقع‌بینی را رمز حرکت پیشرو ملت و نظام اسلامی در ۳۲ سال اخیر برشمردند و با تأکید بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های تعیین کننده ملت و نظام اسلامی، به تشریح ضرورت‌ها و باید‌ها و نبایدهای مقابله با چالش‌های پیچیده دشمن پرداختند.
تصمیمات جدید برای مهارگرانی و تورم جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که ۶ نفر از مسئولان اقتصادی دولت به همراه نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی در مجلس شورای اسلامی مهمان بهارستانی‌ها بودند. قرار براین بود که در این جلسه دولتمردان برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت تولید و توجه بیشتر به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و یافتن راهکارهایی به منظور ساماندهی وضعیت موجود، گزارشاتی را ارائه کنند و به همین دلیل جلسه ۵ ساعته مجلس به‌صورت غیرعلنی برگزار شد.
نمادهای المپیک از آغاز تا امروز نخستین بار در بازی‌های المپیک زمستانی 1968 «گرنوبل» بود که پای «نمادهای عروسکی» به دنیای ورزش باز شد. بیشتر این نمادها هم برگرفته از «حیوانات محلی» بوده‌اند و کمتر پیش آمده که نمادی انسانی با هدف تجاری ـ تبلیغاتی به کار گرفته شود. هرچند گرنوبل برخلاف جانشینانش سرنوشتی تجاری نیافت.
روایت توکلی از فیلتر شدن «الف» روز شنبه 91/4/24 طی نامه ای خطاب به دادستان استدلال کردم که تشریفات قانونی در فیلتر کردن رعایت نشده است و به همین دلیل ادامه فیلتر ماندن الف قانونی نیست و باید متوقف شود.
60 امضا برای استیضاح وزیر ورزششخصا معتقدم المپیک ربطی به وزیر ورزش ندارد و نتیجه عمل مسوولین قبلی و تلاش خود ورزشکاران است و وزیر بعضا کارهایی انجام می‌دهد که فدراسیون‌ها را تضعیف می‌کند‌.‌
عناوین روزنامه‌های صبح امروز کشور * شرق - مجلس و دولت به توافق رسیدند: حذف ارز مسافرتی - وزارت بهداشت: اعتبار کنترل جمعیت حذف شد - مقام معظم رهبری: فشارهای دشمن موجب تجدیدنظر در محاسبات ایران نمی‌شود - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: ایران قصد اعزام نیروی نظامی به سوریه ندارد
مردودی های پایه اول متوسطه می توانند در پایه دوم ثبت نام کنند مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از امکان ورود و تحصیل دانش آموزان مردودی پایه اول متوسطه در پایه های دوم دوره متوسطه و شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش خبر داد.
بهداد سلیمی : رکورد را جا به جا خواهم کردوزنه‌بردار فوق‌سنگین مازندرانی تیم ملی کشورمان در آستانه بازی‌های المپیک 2012 لندن گفت: با توکل به خدا رکورد را جا به جا خواهم کرد. به گزارش سلام شمال بهداد سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در حال حاضر از هر نظر آمادگی خوبی دارم و مشکل خاصی بابت گرفتن مدال ندارم.
تاکید شورای نگهبان بر اصلاح قانون انتخابات سخنگوی شورای نگهبان با ذکر این مسئله که ما بر اصلاح قانون انتخابات اصرار داریم گفت: بحث اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص قرار دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان امروز سه شنبه طی سخنانی در برنامه "نگاه روز" که از رادیو ایران پخش شد اظهار داشت: قانون انتخابات قانونی است که اوایل انقلاب تدوین شده و فضای سیاسی دهه 60 که این قانون در آن مدون شد با فضای کنونی تفاوت‌های زیادی دارد.
آمار دارندگان موبایل در سراسر دنیا یک گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی اعلام کرده که سه چهارم از جمعیت کل دنیا به یک تلفن همراه دسترسی دارند، آماری که نسبت به سال 2000 شش برابر شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، از یک میلیارد نفری که در سال 2000 از مشترکان تلفنهای همراه بودند و امسال این تعداد به 6 میلیارد نفر رسیده است که 5 میلیارد آن در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند.
قطار آزادراه تهران ـ شمال روی ریل افتاد معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم وزارت راه با یک کنسرسیوم ایرانی برای ساخت قطعات دو و سه آزاد راه تهران شمال خبر داد. به گزارش سلام شمال مهندس سیداحمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یک کنسرسیوم ایرانی شامل دو شرکت برای ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران ـ شمال با ما صحبت کرده‌اند که به این منظور تفاهم لازم کسب شد.
قیمت جهانی نفت افزایش یافت تازه ترین گزارش موسسه مالی اچ اس بی سی نشان می دهد شاخص تولیدات صنعتی در چین طی ماه جولای به 49.5 واحد رسیده است که این بالاترین رقم از ماه فوریه به شمار می رود .
شغل‌های عجیب در المپیک ۲۰۱۲ در فاصله چند روز مانده تا بازی‌های المپیک ۲۰۱۲، اخبار و حواشی بسیاری در مورد این بازی‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است. به گزارش روزنامه تهران امروز، در این بازی‌ها که امسال در لندن برگزار خواهد شد نکات جالب توجهی می‌توان یافت که لذت تماشای مسابقات را دوبرابر می‌کند.
نتایج سرشماری اعلام شد رییس مرکز آمار با اعلام گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس مسکن اعلام کرد: نرخ رشد سالانه جمعیت از 1.62 درصد در دوره 1375-1385 به 1.29 درصد در دوره 1385 – 1390 رسیده است. به گزارش سلام شمال عادل آذر جمعیت نهایی کشور را 75 میلیون و 149 هزار و 669 اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 49.6 درصد زن و 50.4 درصد مرد هستند. وی با بیان این‌که 28.5 درصد جمعیت کشور روستایی و 71.4 آن شهری هستند، گفت: 0.1 درصد نیز غیر ساکن هستند.
واکنش دولتی به احتمال تغییر قانون انتخاباتمعاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی تاکید کرد: اجرای انتخابات از وظایف اصلی قوه مجریه است وعدول از آن عبور از شاکله قانون اساسی و سیره امام و رهبری است.
راه اندازی رشته «رسانه های دیجیتال» رئیس شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از راه اندازی رشته رسانه های دیجیتال با همکاری وزارت علوم خبر داد.
سیلی شهردار بر گوش شهروند شمالی شهردار یکی از شهرهای استان مازندران در اقدامی تعجب برانگیز در حین درگیری لفظی با یک شهروند، سیلی محکمی به گوش او زد.
برخورد با کافی‌نت‌هایی که فیلترشکن دارند وی افزود: همواره مجرمان سعی می‌کنند جهت پنهان ماندن و دور ماندن از تعقیب قانونی ارتکاب جرم از فضاهای مجازی بهره بگیرند و از این فناوری‌ها جهت تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده کنند.
اجرای 3-3-6 انحراف از سندتحول بنیادین است براساس منویات مقام معظم رهبری و ماموریتی که به آموزش و پرورش داده شد، قرار بود که ابتدا سند تحول براساس فلسفه اسلامی تدوین و سپس سندهای پایین دستی برای تحقق سند تحول بنیادین تدوین شود اما حالا شاهد هستیم که بدون ایجاد زیرساختها، اضافه کردن یک پایه و دو کتاب جدید را بخشی از تحول بنیادین می خوانند.
قهرمانی تیم فوتبال پدیده ساری در لیگ مناطق جوانان کشور مسئول کمیته جوانان هیئت فوتبال استان از قهرمانی تیم فوتبال پدیده ساری در لیگ مناطق جوانان کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال علی شفاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: در این دوره از مسابقات 16 تیم در چهار منطقه کشور رقابت کردند که گروه شمال به میزبانی ساری در زمین ورزشی تجهیزات مدارس برگزار شد.
همکاری نمایندگان مجلس برای توسعه صنعت در مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خواستار همکاری نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی برای توسعه صنعت در استان شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شـرکت شهرک‌هـای صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد در نشست مشترک با سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در مازندران وجود دارد که باید با حمایت‌های ویژه همه دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان از این ظرفیت برای رشد و پیشرفت صنعت استان استفاده کنیم.
4 هزار سبد غذایی طرح همای رحمت مازندران توزیع شد معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بیش از 4 هزار سبد غذایی در طرح همای رحمت در استان مازندران توزیع شد
بلندترین سد ایران در گیلان احداث می‌شود مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به ساخت سد شفارود در رضوانشهر اشاره کرد و گفت: بلندترین سد ایران با ارتفاع 137 متر در گیلان احداث می‌شود. به گزارش سلام شمال سیف‌الله آقابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رضوانشهر با اشاره به ساخت سد شفارود در این شهرستان اظهار کرد: سد شفارود یکی از سه پروژه سدسازی در گیلان است
واکنش رییس مجلس به اظهارات آیت‌الله لاریجانی رئیس مجلس همچنین گفت: اصل بحث اینکه نمایندگان در ایفای وظایف نمایندگی و اظهار نظر و رای‌شان کاملا آزادند و کسی در این زمینه حق تعقیب یا توقیف نمایندگان را ندارد، این یک اصل قانونی است و کسی حق ابطال آن را ندارد و کسی نمی‌تواند خلاف آن نظر دهد اما بحث در توهین و افتراست.
40 سالگی سید حسن خمینی سید احمد خمینی فرزند دوازده ساله سید حسن خمینی به مناسبت سالروز تولد پدرش (سید حسن خمینی) در روز 31 تیر 88 چنین نوشت :«فردا اول مرداد تولد پدرم است .پدر عزیزم تولدت مبارک .از خدا می‌خواهم هر روز بزرگ تر از روز قبل باشی و نور وجودت چشم دشمنان تنگ نظرت را کور کند
تصاویر: گردهمایی اصلاح طلبان در یک مراسم مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام محمد منهاج سفیر سابق ایران در لیبی و از اعضای بیت امام(ره) شب گذشته در حرم حضرت امام خمینی(س) برگزار شد.
نماینده مجلس: مسکن ارزان می شود رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ظرف دو ماه آینده قیمت مسکن کاهش 50 درصدی دارد بنابراین به خریدارن مسکن توصیه می شود فعلا دست نگه دارند.
مجید انصاری: این‌بار نوبت اصلاح‌طلبان است یک عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد که با وجود محدودیت‌های موجود برای جریان اصلاح‌طلب، این جریان سیاسی دارای نظم در جلسات و انسجام در فعالیت‌هاست.
کشف اسرار ستون‌های آفرینش جهان اسرار یکی از شناخته‌شده‌ترین تصاویر نجومی دیده شده تا کنون به نظر می‌رسد که توسط دانشمندان حل شده است. به گزارش ایسنا، تصویر مشهور «سه ستون آفرینش» ابتدا توسط تلسکوپ فضایی هابل در سال 1995 در سحابی عقاب ثبت شد.
نرخ ارز و سکه در بازار قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه به 706 هزار تومان و قیمت هر دلار نیز در بازار آزاد به 1910 تومان رسید. به گزارش سلام شمال قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه در بازار به 706 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز به 702 هزار و 500 تومان رسید.
درآمدهای مالیاتی مازندران امسال حدود 40 درصد افزایش یافتمدیرکل امور مالیاتی مازندران از افزایش 7/38 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری خبر داد.
پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان کنکور در مازندران دایر می شود رییس گروه مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش مازندران گفت : پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها در 31 نقطه اعم از شهرستان ها و مناطق محروم استان دایر می شود.
محور فعالیت های پرورشی در پروژه مهر تاسیس مدارس قرآنی استمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت : محور فعالیت های پرورشی در پروژه مهر ، تاسیس مدارس تخصصی قرآنی است.
تمدید مهلت ثبت نام جشنواره تولید محتوای الکترونیکی آموزش و پرورشمعاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران از تمدید مهلت ثبت نام برای شرکت در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی خبر داد.
فرزندان شاهد و ایثارگر گنجینه های ارزشمند ایثار و فداکاری اندرئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را بسیار مهم دانست و گفت : فرزندان شاهد و ایثارگر گنجینه های ارزشمند و ماندگار ایثار و فداکاری هستند.
افزایش پروازهای هفتگی فرودگاه نوشهررییس فرودگاه نوشهر از افزایش شمار پروازهای هفتگی این فرودگاه از هفته جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال 'علی متانت ' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : به دلیل استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران و درخواست آنان برای راه اندازی یک خط پروازی وسط هفته ای به مقصد تهران و برعکس ، شرکت هواپیمایی آسمان با صدور مجوز پروازی دراین مسیر موافقت کرد.
دستگیری قاتل یک زن جوان ساروی پس از دو هفتهمعاون اجتماعی فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری قاتل یک زن جوان ساروی در کمتر از دو هفته خبر داد.
رشته تخصصی دستیاری ارتوپدی در بیمارستان امام (ره) ساری راه اندازی می شودمعاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی دوره دستیاری رشته تخصصی ارتوپدی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری خبر داد وگفت: افزایش دوره های تخصصی در دستور کار این مجموعه دانشگاهی است .
لیگ فوتبال مازندران تعطیل شد نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران از تعطیلی لیگ فوتبال استان در تمامی رده‌های سنی خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد هادی خلردی عصر امروز در حاشیه نشست‌ اجرای هیئت فوتبال مازندران در جمع خبرنگاران بیان داشت: برای رفاه حال بازیکنان و کادر فنی تصمیم گرفته شد تمامی مسابقات لیگ فوتبال باشگاه‌های مازندران در تمامی رده‌ها پس از ماه مبارک رمضان برگزار شود.
تجلیل از خبرنگاران با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور دبیر شورای اطلاع‌رسانی محمودآباد از برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزرات کشور در 15 مرداد ماه خبر داد.
حضور ناطق نوری در مراسم شب احیا در مازندران مشاور ارشد نماینده ولی فقیه در مازندران برنامه‌های مراسم شب احیا در مرکز استان مازندران را اعلام کرد و از حضور ناطق نوری در یکی از شب‌های احیا ماه رمضان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام محمد قاسمی عصر امروز در مراسم پرتوی از قرآن مرکز مازندران اظهار داشت: مراسم شب‌های احیا در مرکز استان مازندران با حضور شخصیت‌های کشوری در مصلی امام خمینی(ره)ساری برگزار می‌شود.
هزار مدرسه مازندران به اینترنت ملی متصل شدند مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: تاکنون یک هزار مدرسه مازندران به اینترنت ملی متصل شدند. به گزارش سلام شمالمحمدعلی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری 2 هزار و 360 مدرسه استان مازندران باید به اینترنت ملی متصل شوند، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس استان تاکنون یک هزار و 34 مدرسه مازندران به اینترنت ملی متصل شدند.
کانون‌های قرآن در روستاهای مازندران نیازمند ساماندهی است نماینده ولی فقیه در مازندران بر ساماندهی کانون‌های قرآن در روستاهای مازندران تاکید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در قاریان قرآن، مداحان و هیئت‌های مذهبی مازندران گفت: امامزادگان و مساجد پایگاه مستحکم برای ترویج فرهنگ اسلامی و باورهای دینی هستند.
خوشه‌دهی 80 درصد مزارع برنج مازندران‏ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خوشه‌دهی 80 درصد مزارع برنج در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی ابراز داشت: تا پایان تیر سال جاری بیش از 80 درصد اراضی ‏شالیزاری استان مازندران به مرحله خوشه‌دهی رسیده‌اند.
مجلس برای اتمام آزاد راه تهران - شمال به دولت کمک می‌کند رئیس کمیته راه و ترابری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مصصم است برای اتمام آزاد راه تهران – شمال به دولت کمک کند. به گزارش سلام شمالکمال علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با انتقاد از طولانی شدن ساخت آزاد راه تهران – شمال خواستار بررسی موانع اجرایی شدن آن شد و اظهار داشت: زمان 30 ساله برای ساخت یک آزاد راه قابل قبول نیست.
ایجاد 2300 فرصت شغلی برای مددجویان مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران از اختصاص 107 واحد مسکن مهر برای معتادان بهبود یافته مراکز سازمان بهزیستی مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمالهفته بهزیستی و عملکرد این سازمان حمایتی در زمینه‌های مختلف از جمله توانمندسازی، ساخت مسکن برای مددجویان و ایجاد اشتغال برای افراد تحت حمایت این سازمان و مشکلات پیش‌روی خانواده بزرگ بهزیستی سبب شد تا با عالی‌ترین مقام سازمان بهزیستی کشور در مازندران درحاشیه جشن "دیدار با فرشتگان" موسسه توانبخشی یاس به گفت‌وگو بنشینیم.
صنعت در مازندران برای 1200 نفر شغل ایجاد کرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در چهار ماه گذشته برای یک‌هزار و 252 نفر در بخش صنعت مازندران اشتغالزایی شد. به گزارش سلام شمال مرتضی هاشم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در چهار ماه گذشته، 181 فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 628 میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال 4 هزار و 362 نفر صادر شده است
7700 دانشجوی شاهد و ایثارگر در مازندران تحصیل می‌کنند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: 7 هزار و 775 دانشجوی شاهد و ایثارگر در مراکز آموزشی عالی دولتی و آزاد مازندران مشغول تحصیل هستند. به گزارش سلام شمال عباسعلی رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساماندهی امور آموزشی و تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر را دغدغه مهم مدیران و مسئولان اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران ذکر کرد.
تحصیل ۷۰ درصدی دانشجویان شاهد در دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: بر اساس اعلام ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، حدود ۷۰ درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند. به گزارش سلام شمال کیومرث نیازآذری ظهر امروز در جلسه ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ساری، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بسیار مهم خواند.
افتتاح فاز اول ساختمان موسسه قرآنی نورالهدی ساری مدیر موسسه قرآنی نورالهدی ساری از افتتاح فاز اول ساختمان موسسه قرآنی نورالهدی در پنجم مرداد ماه با حضور استاندار مازندران و قاریان کشوری و بین‌المللی خبر داد.
زمین‌لرزه لاریجان مازندران را لرزاند زلزله عصر امروز بخش لاریجان در شهرستان آمل استان مازندران را لرزاند. به گزارش سلام شمال این زمین لرزه‌ای که مرکز آن دماوند در استان تهران گزارش شده است، در بخش لاریجان مازندران نیز گزارش شد.
48 شهردار مازندران تحصیلات مرتبط دارند معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: از 56 شهردار مازندران 48 تن دارای تحصیلات مرتبط هستند. به گزارش سلام شمال سید عیسی هاشمی حیدری بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پل چهارم چشمه کیله و بهره‌برداری از پل واچک تنکابن بیان داشت: با توجه به اینکه در استان بیشتر مدیریت‌های شهری تخصصی شده‌اند به طور طبیعی می‌توانیم رشد و توسعه‌ استان را متصور شویم زیرا در سایه تخصص و بکارگیری نیروهای مجرب و تلاشگر امور شهرها نیز با دیدگاه تخصصی صورت می‌گیرد و دیگر در این عرصه جای آزمون و خطا نیست
وزیر بهداشت در مازندران 8 پروژه افتتاح می‌کند معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هشت پروژه به ارزش 2 میلیارد و 110 میلیون تومان همزمان با حضور وزیر بهداشت در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. به گزارش سلام شمال حسین رنجبران بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری برنامه‌های افتتاحی سفر فردای وزیر بهداشت به مازندران را تشریح کرد.
رئیس قوه قضائیه دقایقی قبل وارد مازندران شد آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه دقایقی قبل برای شرکت در بیستمین سالگرد پدر بزرگوارشان آیت‌الله میرزاهاشم آملی و حضور در همایش آیت جاوید وارد آمل شد.
میز ملی صادرات مرکبات در مازندران تشکیل می‌شود معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران اعلام کرد: میز ملی صادرات مرکبات در آینده نزدیک در مازندران تشکیل می‌شود.
برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری در مازندراندبیر هیات دوچرخه سواری مازندران از قطعی شدن زمان برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری تور مازندران در نیمه نخست مهرماه امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال 'سید تقی خدادادی ' روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات روزهای هفتم تا 11 مهرماه امسال در رده سنی جوانان درمسیرشهرهای مرکزی وشرق مازندران برگزارمی شود.
آغاز عملیات اجرایی ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب قائمشهر عملیات اجرایی ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب قائمشهر روز سه شنبه با حضور مدیر کل دادگستری مازندران آغاز شد. به گزارش سلام شمال دادستان عمومی و انقلاب قائمشهر در آیین آغاز ساخت این ساختمان گفت : تهیه زمین این مجموعه بر اساس مصوبه سفر هیات دولت می بایست از طریق دولتی تامین می شد.
جویبار در مازندران ، المپیکی ترین شهر جهان محسوب می شود شهر جویبار در استان مازندران با داشتن سه نماینده در المپیک لندن ، بالاترین سرانه را با توجه به آمار جمعیتی در این رخداد بین المللی به خود اختصاص داده است و از این لحاظ المپیکی ترین شهر جهان محسوب می شود. به گزارش سلام شمال بر اساس بررسی های آماری صورت گرفته از رقابت های المپیکی گذشته ، پایتخت های بزرگ جهان به ازای هر 500 هزار نفر جمعیت تنها یک سهمیه در رقابت های المپیک داشتند در حالی که شهر جویبار با کمتر از 71 هزار نفر جمعیت سه سهمیه در المپیک لندن دارد.
انتقاد مربی سابق تیم ملی از مسوولان کشتی مازندرانمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران که در آستانه آغاز رقابت های المپیک لندن از جمع کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کنار گذاشته شد ، از مسوولان کشتی مازندران نسبت به حمایت نکردن از خود انتقاد کرد.
آکادمی فوتبال باشگاه نساجی به زودی فعالیت خود را آغاز می کند مسوول امور نقل و انتقالات باشگاه نساجی مازندران گفت : همزمان با برگزاری مسابقه دوستانه تیم ملی جوانان ایران و جوانان این باشگاه ، آکادمی فوتبال باشگاه نساجی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می کند .
20 هزار دانش آموز از برنامه های سازمان دانش آموزی گیلان بهره می برند رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان گفت: تابستان امسال، 20 هزار دانش آموز از برنامه های این سازمان بهره می برند. به گزارش سلام شمال 'نادر یارحسینی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد از دانش آموزان عضو مجامع دانش آموزی، اعضای انجمن حجاب و عفاف ، یاران معرفت، تشکل های پیشتاز و فرزانه هستند.
ورزشکاران گیلانی چهارمدال کسب کردند سرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: ورزشکاران گیلانی چهارمدال رقابت های دوومیدانی معلولان جهان را کسب کردند. به گزارش سلام شمال 'سعید علیپور' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درجریان این رقابت ها که در جمهوری چک برگزار شد، ورزشکاران گیلانی موفق به کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز شدند.
اعضای هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان رشت معرفی شدند رییس هیات ورزش های نابینایان رشت گفت: اعضای کیمیته های مختلف این هیات در شهرستان رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال 'جهانبخش عسگری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی احکام جداگانه ای، حسن کدیور به عنوان دبیر و مسوول کمیته پاورلیفتینگ و طیبه دعابی به عنوان نایب رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان شهرستان رشت معرفی شدند.
دعوت هشت بسکتبالیست گیلانی به اردوی تیم ملی نوجوانان ایرانرییس هیات بسکتبال استان گیلان گفت: هشت بسکتبالیست گیلانی به اردوی های تیم ملی نوجوانان ایران دعوت شدند. به گزارش سلام شمال 'طاهره زین جنابی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارسلان جعفری، رضا تبریزی و مجتبی گیلان نژاد از استان گیلان به همراه ورزشکارانی از دیگر استان های کشور به گروه اول اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران دعوت شدند.
ثبت نام یکهزار و 300 پزشک در گیلان تاکنون در طرح پزشک خانوادهمعاون بهداشت و درمان علوم پزشکی گیلان از ثبت نام یک هزار و300 پزشک و پیرا پزشک به منظور اجرای طرح پزشک خانواده در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'ارسلان داداشی' روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رشت اظهار کرد: از این تعداد 200 نفر پزشک و یک هزار و100 نفر پیراپزشک هستند.
تساوی خانگی ملوان مقابل صنعت نفت آبادان دیدار تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ برتر ، چهارشنبه شب با نتیجه مساوی دو بر دو خاتمه یافت. به گزارش سلام شمال گل نخست این دیدار را سید جلال رافخایی در بیست و پنجمین ثانیه بازی از روی پاس پژمان نوری برای ملوان به ثمر رساند.
نصب شعار مرگ بر آمریکا بر سردر اداره‌های گیلان معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان خواستار نصب شعارهای مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سردر اداره‌های گیلان شد.
جذب دانشجوی 3 رشته مهارت در دانشکده علمی‌کاربردی صومعه‌سرا مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا از جذب دانشجو در سه رشته مهارتی تحصیلی فناوری خودرو، جوشکاری و تاسیسات از مهر امسال در دانشکده علمی‌کاربردی مهارت این شهرستان خبر داد.
تجهیز کتابخانه‌های لنگرود به اینترنت پرسرعت رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لنگرود گفت: تمام کتابخانه‌های عمومی لنگرود به شبکه داخلی و خط اینترنت پر سرعت تجهیز شدند. به گزارش سلام شمال مهرداد پازوکی عصر امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به ایجاد کتابخانه لنگرود اظهار کرد: کتابخانه شهر لنگرود از سال 1348 تاسیس شد و ساختمان فعلی آن در سال 1356 به بهره‌برداری رسید.
ممنوعیت ورود کالای نشان‌دار خارجی به مدارس گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از ممنوعیت ورود لوازم‌التحریر، پوشاک و کیف با نشان خارجی مغایر با ارزش‌های اسلامی به مدارس این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عزیز پورعزیزی عصر امروز در جلسه کمیته نظارت ستاد صیانت گیلان با تاکید بر تلاش مدیران در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: استمرار تلاش و پیگیری مصوبات، ارائه نظرها و پیشنهادها و اطلاع‌رسانی به‌موقع در اجرای برنامه‌های راهبردی اثرگذار است.
توسعه ورزش گیلان نیازمند تعامل هیئت‌های ورزشی است مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: توسعه ورزش گیلان نیازمند تعامل و حمایت مسئولان از جمله هیئت‌های ورزشی و مدیران شهرستانی است. به گزارش سلام شمال محمد بابایی عصر امروز در جمع ورزشکاران گیلان تکریم ارباب رجوع و برطرف کردن مشکلات مردم را یکی از آموزه‌های دینی دانست و اظهار کرد: همه انسان‌ها اگر از خداوند قدرتی دریافت کرده‌اند باید در راه رضای او و حل مشکلات بندگانش گام بردارند.
22 هیئت ورزشی در رودبار فعالیت می‌کنند رئیس ورزش و جوانان رودبار از فعالیت 22 هیئت ورزشی در رودبار خبر داد. به گزارش سلام شمال هاشم اسماعیلی صبح امروز در جمع روسای هیئت‌های ورزشی این شهرستان آشنایی با جایگاه رشته‌های ورزشی رودبار را از اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.
پرداخت 542 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان گیلان رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان از پرداخت بالغ بر 542 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات این بانک به متقاضیان بخش‌های مختلف استان خبر داد.
طرح پزشک خانواده شهری از شهریور امسال در گیلان اجرا می شود رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری از اول شهریور امسال همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال دکتر 'حسن بهبودی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در اجرای طرح پزشک خانواده شهروندان در شهرها تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
تشکل معنوی رمضانیه در دانشگاه پیام نور گیلان تشکیل شد مدیر امور فرهنگی دانشگاه پیام نور گیلان از راه اندازی و تشکیل تشکل معنوی رمضانیه در این دانشگاه خبر داد. به گزارش سلام شمال 'سلیمان حجازی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تشکل هر ساله به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان گیلان با هدف کمک به نیازمندان و محرومان تشکیل می شود.
تاریخ شفاهی ارامنه گیلان تدوین می شود بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان و دانشکده دولتی ایران شناسی ارمنستان ، تاریخ شفاهی مهاجران گیلانی و ارامنه تدوین می شود. به گزارش سلام شمالاین تفاهمنامه که به امضای حسین عباس نژاد کارسیدانی مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان و رییس دانشکده ایران شناسی ایروان رسیده؛ به منظور ایجاد زمینه مناسب برای مبادله اطلاعات تاریخی و اسناد قدیمی موجود در آرشیو مراکز اسنادی ارمنستان با مرکز گیلان است.
بیش از یک میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز 'سه شنبه' بورس اوراق بهادار گیلان، یک میلیون و 601 هزار و 43 سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد. به گزارش سلام شمال 'محمدرضا مهران فر' عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان سهم به ارزش اقتصادی 4 میلیارد و 36 میلیون و 340 هزار و 54 ریال داد و ستد شد که از این میزان 49 درصد مربوط به خرید و بقیه فروش سهام را شامل می شود.
تحصیل بیش از دو هزار و 900 دانشجو در دانشگاه آزاد فومن و شفت رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: در زمان حاضر دو هزار و 981 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل علم و دانش هستند.
برگزاری نخستین جلسه ستاد اجرایی همایش تجلیل از خبرنگاران در گیلاننخستین جلسه ستاد اجرایی همایش تجلیل از خبرنگاران عصر روز سه شنبه در استانداری گیلان برگزار شد. به گزارش سلام شمال مشاور استاندار و رییس اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان در این جلسه با اشاره به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی، بر لزوم برگزاری مراسمی شایسته و در شأن فعالان حوزه رسانه تأکید کرد.
برگزاری مسابقه عکاسی «زندگی قرآنی» در رشت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از برگزاری نخستین مسابقه عکاسی با موضوع «زندگی قرآنی» در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال رضا ثقتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه نخستین مسابقه عکاسی «زندگی قرآنی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب جشنواره بزرگ قرآنی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود،
سفر رئیس جمهور داغستان به گیلان استاندار گیلان از رئیس جمهوری داغستان برای سفر به این استان پس از پایان ماه مبارک رمضان دعوت کرد. به گزارش سلام شمال مهدی سعادتی ظهر امروز در گفت‌وگوی تلفنی با محمد سلام محمدوف رئیس جمهور خودمختار داغستان از وی دعوت کرد پس از این ماه مبارک به گیلان سفر کند.
برگزاری جشن گلریزان در گیلان مدیرعامل ستاد دیه گیلان از برگزاری جشن گلریزان به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید کامران‌زاده عصر امروز در جلسه ستاد دیه استان با بیان اینکه جشن گلریزان هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشن به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان غیر عمد صورت می‌گیرد.
وجود 50 هزار ورزشکار بیمه شده در گیلان رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان از وجود بالغ بر 50 هزار نفر ورزشکاران بیمه شده در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد حق‌شناس عصر امروز در جمع اعضای هیئت پزشکی استان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان اظهار کرد:
صدور ماهانه 40 هزار دفترچه بیمه خدمات درمانی در گیلان مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان از صدور ماهانه 40 هزار دفترچه بیمه خدمات درمانی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمود عاطف‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان دارای بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است، اظهار کرد: 53.9 درصد این جمعیت شهرنشین هستند.
برپایی محافل قرآنی گیلان با حضور قاری مصری مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برپایی محافل قرآنی با حضور استاد «فاروق احمد ضیف» قاری برجسته مصر در این استان خبر داد و گفت: این قاری مصری در 10 شهر استان به تلاوت قرآن می‌پردازد.
مجریان طرح‌های نیمه تمام گیلان ثبت‌نام کنند معاون برنامه‌ریزی توسعه و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان آخرین مهلت ثبت‌نام مجریان طرح‌های نیمه تمام استان در سامانه وزارت صنعت ، معدن و تجارت را 20 مرداد جاری عنوان کرد.
برنج‌زارهایی که از تشنگی می‌سوزند کشاورزان رستم‌آباد رودبار هر روز سوختن ناشی از تشنگی برنج‌زارهای خود را به دلیل کم‌آبی به نظاره می‌نشینند. به گزارش سلام شمال با وجود بارندگی‌های زیاد در گیلان کشاورزان برای تامین آب مورد نیاز خود با مشکل مواجه می‌شوند و این به خاطر بارش‌های غیر فصول زراعی و بدون ذخیره‌سازی شده است.
نمایشگاه کتاب و نرم افزارهای قرآنی در رشت گشایش یافت نمایشگاه کتاب و نرم افزارهای قرآنی بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت گشایش یافته است. به گزارش سلام شمال رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، ضمن اعلام این خبر افزود: در نمایشگاه یاد شده جدیدترین نرم افزارهای قرآن هوشمند ارایه می شود.
گیلان درحوزه سی ان جی در کشور رتبه اول را کسب کرد روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان اعلام کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان در حوزه CNG در بین مناطق 37گانه کشور رتبه اول را کسب کرد.
یک گیلانی در رقابت های جهانی کاراته حضور می یابد مسوول اجرایی هیات کاراته استان گیلان گفت: یک کاراته کار این استان در رقابت های جهانی سبک های آزاد کاراته حضور می یابد. به گزارش سلام شمال 'علی اسماعیلی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویا صالحی از استان گیلان با درخشش در اردوی تیم ملی کاراته سبک های آزاد ایران ، به عضویت تیم ملی در آمد .
طرح ضیافت افطار ویژه فرهنگیان برگزار می شود مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از برگزاری طرح ضیافت افطار ویژه فرهنگیان و خانواده های آنان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
معلم گنبدی رتبه اول کشوری را درجشنواره تجارب موفق آموزشی کسب کرد کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس، از کسب رتبه نخست کشوری جشنواره تجارب موفق آموزشی توسط یکی از معلمان این شهرستان خبر داد.
تشکیل انجمن راهنمایان تورهای گردشگری در استان گلستان معاون گردشگری گلستان گفت: برای نخستین بار در استان های شمالی کشور، انجمن راهنمایان تور در استان گلستان تشکیل و راه اندازی شد.
نشست ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی گلستاناولین جلسه کارگروه ماده 18 ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی استان گلستان با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزارشد.
روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی گلستان در جایگاه دوم کشوریروابط عمومی و امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی، جدول رده بندی ارزیابی سایت های استانی در تیر ماه را منتشر کرد که روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان گلستان در جایگاه دوم قرار گرفت.
احتمال بارندگی از چهارشنبه تا صبح پنج‎شنبه در گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان از احتمال بارندگی در گلستان از فردا چهارشنبه تا صبح پنج‎شنبه خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید باقری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: با توجه به اخطاریه جدیدی که هواشناسی صادر کرده است شاهد بارندگی در گلستان طی اواخر این هفته و اوایل هفته آینده خواهیم بود.
سرپرست جدید هیأت کونگ فو گلستان معرفی شد در مراسمی با حضور اعضای مجمع، 'سیدمحمد موسوی' به عنوان سرپرست جدید هیأت کونگ فو استان گلستان معرفی شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از هیأت کونگ فو به عنوان هیأتی فعال نام برد و از زحمات تاجیک سرپرست سابق هیأت در زمان تصدی این سمت تقدیر کرد.
نمایشگاه آثار تجسمی در حوزه هنری گلستان برپا شد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار تصویرسازی نسرین سیاحی از اول مردادماه به مدت 10 روز در محل نگارخانه سوره حوزه هنری استان گلستان واقع در خیابان اول لشگر، فردوسی نهم برپا شد.
برگزاری دومین نشست رؤسای کانون مداحان و شاعران آئینی شمال کشور دومین نشست منطقه‌ای رؤسای کانون مداحان و شاعران آئینی شمال کشور با حضور نمایندگانی از گیلان، مازندران، سمنان، خراسان شمالی در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در گرگان برگزار شد.
برگزاری 20 محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان 20 محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.
هشدار هواشناسی گلستان درخصوص آبگرفتگی معابرو وقوع سیلاب ناگهانیاداره کل هواشناسی گلستان با اشاره به پیش بینی بارش های رگباری نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع سیلاب ناگهانی در استان هشدار داد. به گزارش سلام شمال این اداره کل اعلام کرد: طبق نقشه های پیش یابی از بعد از ظهر روز سه شنبه (امروز) سامانه ناپایدار به تدریج به استان گلستان نفوذ کرده و تا روز جمعه مورخه 7/5/91 به تناوب موجب رگبار و رعد وبرق دربرخی از نواحی استان خواهد شد.
ده کارگاه آموزشی 'مهارت های زندگی' در گرگان آغاز شدبا موافقت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان ، 10 کارگاه آموزش رایگان 'هنر زندگی گردن' (مهارت های زندگی) برای شهروندان در خانه فرهنگ پرسش این شهر آغاز شد. به گزارش سلام شمالاز جمله موضوعات این کارگاه های آموزشی، 'آشنایی با بهداشت روانی و تاثیر آن بر جامعه، آشنایی با تعارضات خانوادگی و راه های کاهش آن، تفاوت زندگی خوشبینانه با بدبینانه'، است.
آغاز دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید استان در دانشگاه گلستاندومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید استان گلستان به میزبانی دانشگاه گلستان آغاز به کار کرد. به گزارش سلام شمالدر مراسم افتتاح این دوره، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: رشد علمی ما 11 درصد بیشتر از رشد علمی جهان است.
بارندگی های اخیر هفت میلیارد ریال به مدارس کلاله خسارت وارد کرد فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش کلاله اعلام کرد: در جریان بارندگی ها وسیلاب های اخیر این منطقه 7 میلیارد ریال به مدارس این شهرستان خسارت وارد کرد.
زنگ خطر سیل بار دیگر در گلستان به صدا در آمد براساس اعلام نقشه های پیش بینی هواشناسی از بامداد روز چهارشنبه آسمان استان گلستان تحت شرایط نامساعد جوی قرار خواهد گرفت. به گزارش سلام شمال براین اساس، از اوایل بامداد تا صبح چهارشنبه این وضعیت ادامه خواهد داشت و از روز شنبه نیز بار دیگر این شرایط در استان به وجود می آید.
همایش طلایه‎داران حجاب و عفاف در گنبدکاووس برگزار شد همایش طلایه‎داران حجاب و عفاف با حضور بانوان فرهیخته شهرستان گنبدکاووس برگزار شد. به گزارش سلام شمال امام جمعه گنبدکاووس ظهر امروز در همایش طلایه‌داران عفاف و حجاب این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور بانوان صاحبنظر این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: حجاب به معنای پوشش اسلامی است و مخالف با فعالیت بانوان در اجتماع، دانشگاه و یا محیط کار و محافل اقتصادی نیست.
رتبه چهارم گلستان در فعالیت‎های عفاف و حجاب در کشور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: گلستان رتبه چهارم کشور را در فعالیت‎های عفاف و حجاب دارد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد صبح امروز در جمع کارشناسان فرهنگی دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: تبلیغات اسلامی در یک سال گذشته در زمینه عفاف و حجاب رتبه ممتاز را در بین نهادها و ادارات استان داشته است
افق چشم‎انداز صنعت گلستان ایجاد صنایع پایدار است رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: افق چشم‎انداز صنعت گلستان ایجاد صنایع پایدار و مادر است. به گزارش سلام شمال رمضان بهرامی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه نمایندگان دوره قبل کارنامه قابل قبولی در بخش صنعت نداشتند اظهار داشت: اکثریت نمایندگان این دوره مورد تایید فعالان اقتصادی در حوزه کار و کارگری هستند.
تحقق 18 هزار فرصت آموزشی فنی‎وحرفه‎ای در گلستان مدیرکل آموزش فنی‎وحرفه‎ای گلستان گفت: در یک سال گذشته 18 هزار فرصت آموزشی فنی‎وحرفه‎ای در گلستان محقق شده است. به گزارش سلام شمال ابوطالب جلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در نظام مهارت و فناوری بنا داریم ذهن همه جوانان و نوجوانان را با گسترش آموزش‎های فنی و حرفه‎ای توانمند سازیم که در این راستا برنامه‎های جدی آموزشی در بحث موضوع اشتغال در دستور کار قرار گرفته است
پیگیری جدی برای همگانی کردن بیمه در گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: برای همگانی کردن بیمه شهری و روستایی در گلستان از ظرفیت تمام شرکت‎های بیمه استفاده خواهیم کرد و این روند با جدیت پیگیری می‎شود. به گزارش سلام شمال عبدالرضا دادبود در جلسه بیمه‎ حوادث گلستان، اظهار داشت: موضوع بیمه در استان‎های حادثه‎خیز یک موضوع محوری است که چندین سال مورد توجه قرار گرفته و تمام تلاش‎ها بر این بوده که مردم گلستان با فرهنگ و ظرفیت بیمه بیشتر آشنا شوند.
تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز اعلام شد تقویم آموزشی نیم سال اول سال تحصیلی 92 - 91 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز اعلام شد. به گزارش سلام شمال معاون آموزشی دانشجویی این دانشگاه گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده انتخاب واحد منحصرا به صورت اینترنتی و بر اساس جدول زمان بندی رشته ها از تـاریخ 18شهریور لغایت 26 شهریور انجام می گیرد.
تشکیل مجمع خیرین سلامت در شهرستان بندرگز جلسه انتخابات اعضای مجمع خیرین سلامت شهرستان بندرگز در محل سالن همایش های مرکز بهداشت این منطقه برگزار شد. به گزارش سلام شمال در این جلسه دکتر حسینی سرپرست شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرگز ، احمدی معاون فرماندار مطالبی در خصوص اهمیت کارهای خیر و عام المنفعه ، نحوه تشکیل مجمع خیرین سلامت و اقدامات مهم خیرین در سالهای اخیر بیان کردند.
رونق معاملات سکه در تالار بورس گلستان مدیر تالار بورس استان گلستان از رونق معاملات سکه طلا در این تالار و خرید و فروش 23 هزار و 330 عدد سکه خبر داد. به گزارش سلام شمال 'علی احسانی' روز دوشنبه به ایرنا گفت: در هفته ای که گذشت 23 هزار و 330 عدد سکه به ارزش 186 میلیارد و 640 میلیون ریال در این تالار داد و ستد شد.
آیت الله نورمفیدی: فرهنگ مهارت آموزی در جامعه باید گسترش یابد نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار با مدیر و کارکنان اموزش فنی و حرفه ای بر گسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه تأکید کرد. به گزارش سلام شمال در دومین روز از هفته مهارت مدیر و جمعی از کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان با آیت الله نورمفیدی در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
صادرات استان گلستان امسال 71 درصد افزایش یافت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اعلام کرد: میزان صادرات استان در سه ماهه سال جاری 58 میلیون دلار بوده که نسبت به سه ماه سال گذشته که حدود 34 میلیون دلار بوده است، 71 درصد رشد یافته است.
تشکیل گشت‌های ارشاد لسانی در گلستان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان از تشکیل گشت‌های ارشاد لسانی و اجرای طرح کنترل و کاهش پدیده روزه‎خواری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری استان گلستان،‌ حسین شعبانی گفت: در این طرح به تمام واحدهای صنفی اعلام شده به منظور پاسداشت ماه مبارک رمضان از عرضه مواد خوراکی به مشتریان به نحوی که در همان واحد صنفی مصرف شود خودداری کنند.
بهره‎مندی همه روستاهای کردکوی از نعمت گاز مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: تمام روستاهای شهرستان کردکوی که قابلیت گازرسانی داشته از نعمت گاز بهره‎مند شدند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان،‌ رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: در شهرستان کردکوی 26 پروژه روستایی که قابلیت گازرسانی داشتند از این سوخت پاک بهره‎مند شدند.
آمادگی سپاه گلستان برای کنترل و کاهش سرقت در روستاها معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان از اعلام آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کنترل و کاهش سرقت در نقاط مختلف از جمله روستاهای استان خبر داد.
افزایش 30 درصدی تولید ماهیان گرم‎آبی در گلستان مدیر کل شیلات استان گلستان از افزایش 30 درصدی تولید ماهیان گرم‎آبی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 18 هزار تن از انواع ماهیان گرم آبی در استان تولید شود.
بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری در گلستان اجرا شد مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا و چاه در استان اجرا می‌شود.
ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی؛ کلید اشتغال پایدار در جامعه آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقاء و ترویج فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان و نوجوانان کلید اشتغال پایدار و الگویی موفق برای پیشبرد اهداف ایجاد اشتغال مفید و پایدار در جامعه است. به گزارش سلام شمال بسط، گسترش و ترویج فرهنگ مهارت آموزی از ضروریات اجتناب ناپذیر هر جامعه است که دست اندرکاران آموزش های فنی و حرفه ای برای تحقق این مهم تلاش می کنند.
نگاهی به زندگینامه آیت الله میرزاهاشم آملی آیت الله میرزاهاشم آملی که از او به عنوان یکی از مراجع بزرگ تقلید در دهه های گذشته یاد می شد ، امروز نیز به واسطه حضور دو فرزندش در راس دو قوه مقننه و قضائیه برای بسیاری از مردم شناخته شده است. به گزارش سلام شمال اکنون حدود 20 سال از عروج ملکوتی آن عالم ربانی می گذرد و مجموعه علمی و دانشگاهی شهرستان آمل در آستانه سالگرد وفاتش ، مراسم یادبودی را با حضور فرزندان آن مرحوم تدارک دیده اند.
خوشه‌های طلایی برنج ایستاده غرق شدند خوشه‌های طلایی برنج در حالی که آماده برداشت بودند گرفتار سیلاب شدند. به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کشاورزى مهم‌ترین شاخص فعالیت اقتصادى در گیلان محسوب می‌شود که تامین زندگى و معاش قشرهاى وسیعى از مردم این استان با تولید محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد.
شرح دعای روز دوم ماه رمضان اولین تقاضای روزه دار باتقوا (پرهیزگار) رضایت پروردگار است. آن گونه که از قرآن استفاده می‌شود، نعمت‌های جاودان بهشت برای مؤمنان آماده شده، ولی بالاترین نعمت برای این مؤمنان، رضایت خداوند است. وعد الله المومنین والمومنات جنات تجری من تحتها الانهارخالدین فیها ومساکن طیبة فی جنات عدن و رضوان من الله اکبر ذلک هو الفوز العظیم(توبه ، ۷۲)
معلم فداکار گیلانی درس بزرگ عشق و ایثار را به همگان آموخت صحبت از معلم ایثارگری است که طپش قلبش با ضربان قلب دانش آموزانش به صدا درمی آمد و هنوز هر چند دیگر در کنار ما نیست و نمی تواند حضور مستقیم در کلاس درس داشته باشد، اما زنده یاد' حسن امیدزاده' معلم فداکار گیلانی،درس بزرگ و فراموش ناشدنی یعنی درس عشق و ایثار را به همگان آموخت. ایثار کلمه ای است که حد و مرز ندارد و بالاترین متاعی است که از لابه لای کردارها و رفتارها به یادگار می ماند و در این میان معلمی که شغل انبیاست؛ خود حکایت دردها و مشقت هایی است که روزانه در کلاس درس و در محیط پاکی به نام مدرسه به یاد می ماند.
آیینها و رسوم ویژه رمضان در تالش رمضان که از راه می رسد یک شادمانی معنوی جامعه را در برمی گیرد. انگار که میهمان عزیزی از راه رسیده است، بی آنکه دلدادگان کوی یار غصه تشنه و گرسنه ماندن در روزهای گرم تابستان را بخورند و خم به ابرو بیاورند. این میهمان که می آید ، همه به میهمانی دعوت می شوند. رمضان آمد تا همه را به میهمانی فرا خواند و خوان گسترده معرفت را به همه تشنه کامان بچشاند.
ترجمه و شرح دعای روز اول ماه مبارک رمضان اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ خدایا روزه مرا روزه صائمین قرار بده ؛ صائمین چه کسانی هستند ؟ سه نوع روزه داریم ؛ ۱- روزه عام ۲- روزه خاص ۳- روزه خاص الخاص
بگوییم؛ ماه رمضان آمد، نه رمضان … رمضان از مصدر «رمض» به مفهوم شدت گرما و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است. انتخاب چنین واژه‌ای به راستی از دقت نظر و لطافت خاصی برخوردار است چرا که سخن از گداخته شدن است و شاید به تعبیری دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بی امانش، زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است. رمضان اسمی از اسماء الهی است و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه کرد.
در ماه رمضان ، سایه گسترده نعمات الهی را دریابیم و بیارامیم با حلول ماه مبارک رمضان ، سایه نعمات الهی بر مردم گسترده تر می شود و مسلمانان خود را برای این ضیافت الهی آماده می کنند تا توشه های فراوانی از آن گیرند و این موقعیتی است که که قدردان نعم الهی باشیم و در سایه گسترده این نعمات بیارامیم . به گزارش سلام شمالدر آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و مسلمانان با اندوخته های خود در ماه شعبان، به ماه رمضان ،شهرالله قدم می گذارند تا دل و جان خود را با آب زلال وحی بشویند به کمال قرب الهی برسند .
طلوع ماه بندگی و حال و روز میهمانانی دلداده بانگ دوباره ربنا در گرگ و میش روشنی ای که در فرار از تاریکی دست و پا می زند و ثانیه هایی که از پیوستن به پایان فرار می کنند و عطر پیچیده از راز و نیاز که از شکر دیداری دوباره می گرید ، بار دیگر رمضان با آمدنش خالصانی آرزومند بندگی را میهمان می کند. حال و هوایت غربت دارد و از ثانیه هایی پرعظمت و دست های حمد و ثنایی که نزول رحمت را از بلندای آسمان می طلبند و چشمانی پشیمان که در حسرت بخشودگی می بارند، سرشار است .
آغازی پرامید در امتداد توسعه اطلاع رسانی تشکیل شورایی به منظور هماهنگ کردن فعالیت های روابط عمومی شهرستان های گیلان، گامی نو در جهت ایجاد تحولات اساسی در این پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است که با انعکاس فعالیت های سازمان ها ، علاوه بر پیگیری مطالبات مردم سعی دارد تا به وظیفه خطیر خود در امر اطلاع رسانی جامه عمل بپوشاند.
تکدی گری معضل بر پیکر مازندران پرداختن به مسایل اجتماعی، ادای دین محققان به جامعه است که از دل آن برخاسته اند. مساله تکدی گری پدیده ای است که کمتر کسی در جامعه با آن مواجه نشده است و درباره آن فکر نکرده باشد. سالهاست که متولیان دولتی و غیر دولتی تلاش دارند تا چهره شهر را از این مساله پاک کنند در این زمینه تلاش های قابل تقدیری از سوی متولیان امور در قالب ستاد ساماندهی متکدیان صورت گرفته که در سنوات اخیر برجسته تر بوده است.
جای خالی مرکز استان در کلان شهر ! اگر اهل سیاست نباشید و به صورت مستمر هم روزنامه ها، سایت ها ی خبری و تحلیلی را مروری نداشته باشید و اخبار را از رسانه های دیداری و شنیداری هم دنبال نکنید، اما حداقل چشمان تان و یا گوش هایتان با این واژه ها آشناست که "مازندارن مظلوم واقع شده" و یا "محرومیتش در لابلای سبزی جنگل ها و آبی دریایش پنهان مانده". حرف هایی که هر از چند گاهی از زبان مدیران محترم و یا منتخبین خدوم مردم در قالب نطق هایی رنگارنگ به درستی بیان می شود اما همواره در حد و اندازه همان نطق های رنگارنگ باقی می ماند! این در حالی است که همه مشکل ، درد و راه حل درمان را می دانند اما سال هاست که علی رغم تلاش های صورت گرفته این مشکلات همچنان پابرجاست!
به مدیران جوان اعتماد کنید، حتی اگر جوانی کنند! نظام مدیریتی کشور و طبعاً مدیریت مازندران و یکایک شهرهای استان، نیاز مبرم به پوست اندازی و کادرسازی دارد و نسل امروز مدیریت مثل همه نسلها، شدیداً مکلف به پشتوانه سازی برای تأمین نیازهای مدیریتی در عرصه منابع انسانی است و بی تردید، بهترین بستر برای تعیین مناسب ترین گزینه های آلترناتیوی، بستر مستعد و مهیای جوانان تحصیلکرده و آینده ساز است.
تولید ملی را جور دیگر باید دید تولید ملی از نگاه صنعتگران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که با اعتقاد قلبی همراه است، را جور دیگر باید دید. به گزارش سلام شمال جامعه برای پیشرفت و تعالی نیازمند برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف است.
معین ، یادگار واژه و قلم آنان که واژه را می شناسند استاد ' محمد معین ' نام آشنای‌شان؛ و آنان که معین می‌شناسند، حرمت واژه پاس می دارند و سوگند قرآن به قلم، تعهدشان. به گزارش سلام شمال روز چهاردهم تیرماه ، به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان 'روز قلم' در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و به قطع پاس‌داشتی است برای اندیشمندانی که قلم به نیکی به دست گرفتند و نگاشتند و در راه کمال آدمی کوشیدند و حلقه ای برای اتصال علم دیروز و امروز شدند؛ آن‌گونه که امیر بیان علی (ع) فرمود: 'اندیشه‏های دانشمندان، به بلندای قدرت قلم‏هاشان است.'
روز قلم؛ بهانه قدردانی از زبان گویایی به وسعت تاریخ نامگذاری روزی تحت عنوان قلم فرصتی مغتنم برای قدردانی از جایگاه ارزشمند و متعالی زبان گویای حقایقی نشأت گرفته از عقل ، احساس و معرفت با قدمتی به وسعت تاریخ است. به گزارش سلام شمال قلم پیوند واژه‌هایی سرشار از عقل و خرد با حقیقت است که انسانیت را در ادای مسئولیت خطیر خود جاوید و آیه شریفه 'ن و القلم و مایسطرون 'را در سوگند به قلم و آنچه می نویسند، سربلند می‌کند.
از قلم های جوهری تا قلم های نوری، حدیث نامکرر عاشقی اهل قلم که باشی و نوشتن هر روز برای تو روز قلم است؛ فرقی نمی کند که پر را در جوهر بزنی و بنویسی ، دگمه های کیبورد را بفشاری و یا قلم نوری بدست گیری. به گزارش سلام شمال قلم چنان تو را سحر می کند که رهایی از آن را تنها در نوشتن می بینی .
نگاه های ملتمسی که از دود و دم می بارند بلای خانمانسوز اعتیاد با همه آثار مخرب فردی و اجتماعی خود ، با خلق لحظه هایی پر هراس برای خانواده ها نگاه های ملتمسی که با فریاد بی گناهی از دود و دم می بارند را یادآور می شود.
وقتی«گفت‌وگو» به پایان می‌رسد حتماً شنیده‌اید که می‌گویند وقتی سیاست به پایان می‌رسد، جنگ آغاز می‌شود. می‌توان این تعبیر را به نحو دیگری نیز بیان کرد؛ وقتی گفت‌وگو به پایان می‌رسد، خشونت آغاز می‌شود. انسان‌ها معمولا سه نوع کنش از خود بروز می‌دهند؛ نخست، کنشی است که انسان در ارتباط با طبیعت از خود بروز می‌دهد. انسان، با طبیعت برخوردی استخدامی و استثماری دارد. طبیعت بی‌جان چون موم در دست انسان قرار دارد و انسان با خرد ابزاری خود هر نوع تصرفی در آن می‌کند. به خصوص انسان مدرن که به سوژه بدل شده است، طبیعت را چون «ابژه‌ای» در معرض هر نوع دخل و تصرف قرار می‌دهد.
مختصری از زندگینامه شهید عبدالوهاب قاسمی شهید حجت الاسلام قاسمی در پنج سالگی ، قرآن را دلربا تلاوت می کرد. شهید قاسمی در همان نوجوانی نزد عموی بزرگوارش ، مقدمات علوم ادبیات عرب را آموخت. شهید قاسمی بعد از سپری شدن نوجوانی ، در نزد افاضل حوزه علمیه بابل ادامه تحصیل داد و در شمار طلاب علوم دینی قرار گرفت و سپس راهی تهران شد و در دو مدرسه شیخ ابوالحسن و حاج میرزا ابوالفتح به تحصیل علوم دینی اشتغال داشت و در سال ۱۳۳۴ جهت تکمیل تحصیلات علوم دینی راهی مشهد مقدس گردید و در مدرسه مبارکه سلیمان خان رحل اقامت افکند.
همکاری منطقه ای و بین المللی راه توسعه شمال کشور همانگونه که می دانید در عصر حاضر بسیاری از کشورها برای توسعه بیشتر و برون رفت از مشکلات ملی در قالب پیمان های بین المللی حاضر شدند همکاری های گسترده ای با یکدیگر داشته باشند . اتحادیه اروپا ، شورای همکاری کشورهای خلیج فارس ، سازمان همکاری کشور های عضو اکو و شانگهای و دهها سازمان مشابه ، نهادهای مشخصی از همکاری های بین المللی هستند
آل سعود چگونه به قدرت رسیدند؟ تاریخ حاکمیت آل سعود بر عربستان به قرن هیجده میلادی باز می‌گردد. مبانی حکومتی که "ابن سعود” پایه‌ریزی کرد، بر دو اصل متمرکز بود: "شمشیر” و ترویج مذهب "وهابی”.
یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مناجات شعبانیه این مناجات، نمونه‌ کاملى از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبى است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوى عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.
راهکارهایی ساده برای تسکین دندان درد شبانه وقتی که دراز می کشیم فشار رگ ها مقداری افزایش پیدا می کند همین امر باعث می شود که عروقی هم که در ناحیه اتاق پالپ وجود دارد فشارشان افزایش پیدا کرده و فشار داخلی پالپ دندان باز هم افزایش پیدا کرده و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.
کوچ ستاره‌های فوتبال مازندران سرمایه‌گذاران قادر به حمایت فوتبال مازندران نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی در آیند. فوتبال مازندران در زمینه استعدادیابی قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما با توجه به این همه استعداد ذاتی در فوتبال استان بنا به دلایلی، سرمایه‌گذاران و حامیان مالی قادر به حمایت فوتبال مازندران و تیم‌های مختلف باشگاهی نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی درآیند.
طرح انتقال آب خزر به کویر از حرف تا عمل طرح انتقال آب خزر به کویر از نظر برخی از کارشناسان نیاز به بررسی بیشتری دارد. دوشنبه 28 فروردین سال جاری سواحل شهرستان میاندرود در استان مازندران شاهد زمین‌خوردن کلنگ ساخت پروژه‌ای بود که طی آن نخستین بار انتقال آب دریای خزر با هدف تامین آب شیرین بخش‌های مرکزی کشور کلید خورد.
"آب" بنوشید تا بهتر "درس" بخوانید مصرف پروتئین همراه صبحانه قبل از امتحان موجب افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود، بنابراین مصرف تخم مرغ، پنیر و شیر به توان مغز کمک می‌کند و مصرف آنها در صبح روز امتحان به همراه ترکیبات حاوی فیبر مفید است.
حضرت زینب(س)؛ اسطوره‌ای پایان‌ناپذیر تاریخ شیعه، تاریخ مظلومیت و مصیبت است، روزی در عزای رسول خدا(ص)، روزی در ماتم شهادت خیرالنسا(س)، روزی در اندوه غربت و شهادت علی(ع)، روزی در عزای شهادت غریبانه حسن(ع) که جگرش را پاره کردند و روزی دیگر در ماتم عظیم‌ترین حادثه تاریخ که عاشورا و حسین(ع) بود.
چرا زینب کبری(س) عقیلۀ بنی هاشم است؟ هم وجود مبارک حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیلۀ بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبری؛ عقل برای این ها به منزلۀ فصل مقوّم بود. اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او. کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند [اما] برخی از افراد، حافظ کمالند

اخبار ایران و شمال

واکنش رییس مجلس به اظهارات آیت‌الله لاریجانی رئیس مجلس همچنین گفت: اصل بحث اینکه نمایندگان در ایفای وظایف نمایندگی و اظهار نظر و رای‌شان کاملا آزادند و کسی در این زمینه حق تعقیب یا توقیف نمایندگان را ندارد، این یک اصل قانونی است و کسی حق ابطال آن را ندارد و کسی نمی‌تواند خلاف آن نظر دهد اما بحث در توهین و افتراست.
40 سالگی سید حسن خمینی سید احمد خمینی فرزند دوازده ساله سید حسن خمینی به مناسبت سالروز تولد پدرش (سید حسن خمینی) در روز 31 تیر 88 چنین نوشت :«فردا اول مرداد تولد پدرم است .پدر عزیزم تولدت مبارک .از خدا می‌خواهم هر روز بزرگ تر از روز قبل باشی و نور وجودت چشم دشمنان تنگ نظرت را کور کند
تصاویر: گردهمایی اصلاح طلبان در یک مراسم مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام محمد منهاج سفیر سابق ایران در لیبی و از اعضای بیت امام(ره) شب گذشته در حرم حضرت امام خمینی(س) برگزار شد.
نماینده مجلس: مسکن ارزان می شود رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ظرف دو ماه آینده قیمت مسکن کاهش 50 درصدی دارد بنابراین به خریدارن مسکن توصیه می شود فعلا دست نگه دارند.
مجید انصاری: این‌بار نوبت اصلاح‌طلبان است یک عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد که با وجود محدودیت‌های موجود برای جریان اصلاح‌طلب، این جریان سیاسی دارای نظم در جلسات و انسجام در فعالیت‌هاست.
کشف اسرار ستون‌های آفرینش جهان اسرار یکی از شناخته‌شده‌ترین تصاویر نجومی دیده شده تا کنون به نظر می‌رسد که توسط دانشمندان حل شده است. به گزارش ایسنا، تصویر مشهور «سه ستون آفرینش» ابتدا توسط تلسکوپ فضایی هابل در سال 1995 در سحابی عقاب ثبت شد.
نرخ ارز و سکه در بازار قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه به 706 هزار تومان و قیمت هر دلار نیز در بازار آزاد به 1910 تومان رسید. به گزارش سلام شمال قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه در بازار به 706 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز به 702 هزار و 500 تومان رسید.
آغاز تحویل سبد کالای کارمندان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که همه سازمان‌ها و ادارات دولتی باید سبد کالای ماه رمضان کارمندان خود را فقط به صورت کالایی ارائه کنند.
آغاز ثبت نام وام مسکن روزنامه‌نگاران اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اعلام کرد : به اطلاع خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال در عرصه مطبوعات و رسانه می‌رساند، متقاضیان دریافت وام مسکن روزنامه‌نگاران می‌توانند از روز یکشنبه مورخ 1/5/91 با مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک اطلاعات خبرنگاران(سمان) به نشانی www.saman-gov.ir اقدام به ارسال مدارک و ثبت تقاضای خود نمایند.
اعضای جدید شورای عالی جمعیت هلال احمر با رای مجمع عمومی اعضای جدید شورای عالی جمعیت هلال احمر انتخاب شدند. به گزارش خبرگزاری مهر، از مجموع ۳۸ نفر کاندیدای حاضر در شورای عالی جمعیت هلال احمر و ۱۰ نفر کاندیداتوری بازرسی، با رای اعضای مجمع عمومی، ۷ نفر به عنوان اعضای شورای عالی و دو نفر به عنوان بازرس در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر انتخاب شدند.
وقوع زلزله امنیتی در چهار نقطه جهان مقامات امنیتی چهار کشور در طول 24 ساعت کشته و یا برکنار شدند .اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا تغییر و تحولات امنیتی رخ داده در طول آن 24 ساعت، به طور اتفاقی بوده و یا سناریویی جدید در منطقه را دنبال می کند ؟
اجرای طرح پزشک خانواده شهری در مازندران پنجم مرداد ماه آغاز می شود رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : اجرای طرح پزشک خانواده شهری در این استان از روز پنجم مرداد ماه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، ' محمد مهدی ناصحی ' ، افزود : اقدامات لازم برای اجرای این طرح از ماه های پیش در استان صورت گرفت و هم اکنون بسترهای لازم فراهم شده است.
آیین نامه شیوه راه اندازی مدارس قرآنی ابلاغ شد آیین نامه شیوه راه اندازی مدارس قرآنی با امضای دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و رئیس این شورا ابلاغ شد. به گزارش سلام شمال به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، شورای عالی آموزش و پرورش در هشتصدو شصت و یکمین جلسه خود آیین نامه نحوه راه اندازی مدارس قرآنی را اصلاح کرد.
استخدام 25 هزار کادر بهداشتی و درمانی در کشور استخدام رییس نظام پرستاری کشور از استخدام 25 هزار کادر بهداشتی و درمانی در کشور خبرداد. به گزارش سلام شمال رییس سازمان نظام پرستاری در گفت و گویی با تاکید بر اجرای قانون بهره‌وری ساعت کار پرستاران، افزود: امسال 25 هزار نفر به عنوان کادر بهداشت و درمان استخدام می‌شوند که قرار است 70 درصد آنان پرستار باشند که بخش عظیمی از کمبود پرستاران را مرتفع می‌سازد.
دوچرخه‌سواری در مازندران همگانی می‌شود سرپرست جدید هیئت دوچرخه‌سواری مازندران گفت: این رشته ورزشی در سطح استان همگانی می‌شود. به گزارش سلام شمال علی نبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: در حال حاضر از دوچرخه‌سواری استقبال خوبی در بین نوجوانان و جوانان شده که به این منظور باید در سراسر استان گسترده شود.
نابغه 8 ساله جوان‌ترین عضو مایکروسافت یک کودک هشت ساله پاکستانی جوان ترین عضو مایکروسافت شد. به گزارش سلام شمال روزنامه روسی «اوترا»،نوشت: شرکت کامپیوتری مایکروسافت جوانترین متخصص را به استخدام خود درآورد.
شهریه دانشگاه آزاد افزایش می یابدرییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای کاهش شهریه‌ها نیاز به تامین منابع مالی جدید داریم و ارتباط با صنعت این منابع را تامین می‌کند و تا زمانی که این منابع مالی تامین نشود نمی توانیم شهریه ها را کم کنیم.
نامه سرگشاده قرائتی در آستانه ماه نزول قرآن حجت‌الاسلام قرائتی استاد اخلاق و معلم قرآن، در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نزول قرآن، در نوشتاری به بیان جایگاه رفیع قرآن پرداخته و در ادامه از کم‌توجهی و بی‌مهری به این کتاب آسمانی گله کرده است.
هشدار وزیر ارتباطات درباره بدافزار جدید مشکل اخیر نیز یکی از این موارد است و آن‌ها براساس روانشناسی اجتماعی که انجام داده‌اند و با توجه به علاقه‌مندی مردم ایران به ائمه اطهار، بدافزاری را به نام Mahdi ایجاد کردند و در قالب پاورپوینت و فایل ارسال می‌شود؛ ما از مردم می‌خواهیم که فایل‌ها و ای‌میل‌هایی را که از طریق کاربران ناشناخته برای آن‌ها ارسال می‌شود را باز نکنند.
حمله شدید رییس جمهور یمن به ایران منصور هادی با متهم کردن ایران به فعالیت های جاسوسی در یمن تهدید کرد که در صورت ادامه این رفتار دولت ایران قطعا هزینه آن را خواهد پرداخت.
استخدام 30 هزار نفر در ادارات دولتی سی هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه ها براساس مجوز دولت امسال در ادارات استخدام می شوند. به گزارش سلام شمال مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت کشور در شهرکرد گفت : براساس دستور العمل ، جذب و ساماندهی نیروهای جدید از سوی استانداریها و بر اساس تخصص و تعهد افراد انجام می گیرد .
«شنبه» اول ماه مبارک رمضان است طبق روال معمول، بیست و نهم هر ماه قمری استهلال انجام می‌شود. بنابراین امروز (پنجشنبه 29 شوال) نیز استهلال انجام می‌گیرد اما طبق پیش‌بینی‌ها، هلال ماه مبارک رمضان در امروز قابل رؤیت نیست و فردا رؤیت می‌شود.
بهترین راه رفع تشنگی برای روزه داران معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه خوردن چای برای رفع تشنگی پس از سحری اشتباه است، گفت:روزه داران برای رفع تشنگی از میوه‌های مانند خربزه و هندوانه که نگهدارنده آب هستند تغذیه کنند.
احمدی‌نژاد: مخالفین بازار ارز را بهم می‌ریزند رییس‌جمهور یادآور شد: در کشور مشکلاتی وجود دارد و فشارهایی نیز به دولت وارد می‌شود، عده‌ای که مخالف دولت هستند، مخالفت خود را به صورت مستقیم مطرح نمی‌کنند، بلکه به عنوان مثال بازار ارز را به هم می‌زنند تا بگویند که طرح هدفمندی یارانه‌ها شکست خورده است، این یک نبرد سنگین است، به خصوص که گاهی دست ما بسته است و ممکن است با بیان برخی از مسائل دشمن سوءاستفاده کند و طراحی‌های جدید علیه ملت ما داشته باشد.
لاریجانی: یارانه به تنبلی تبدیل نشود در این بین ممکن است در ذهن برخی افراد این سوال به وجود آید که آیا مساله هسته‌یی آن‌قدر مهم است که این فشارها به ایران تحمیل شود؟ موضوع این است که صرفا مساله هسته‌یی در میان نیست؛ به طوری که به گفته و اعتراف خود آنها حتی اگر ما بمب اتم هم داشته باشیم که هیچ‌گاه سیاست‌مان این نبوده است، آنها باز هم با ما دشمنی می‌کنند؛ چون به گفته‌شان ما طرح‌هایشان را در خاورمیانه به هم می‌زنیم.
اعمال آخرین جمعه ماه شعبان روزهای آخر شعبان است و عده‌ای از توفیقات این ماه معظم بازمانده‌اند، امام رضا(ع) برای این دسته از افراد راهکاری را ارائه می‌دهند که در این لحظات آخر ماه رسول خدا(ص) ره‌توشه‌ای از ماه شعبان برای ماه رمضان برچینند.
رویدادهای تاریخی ماه مبارک رمضان ماه رمضان ماه میهمانی خداست و این عبارت رسا و زیبا، آنچنان شگرف و سترگ است که در عظمت این ماه، بس!
آخرین آمار ایدز در دنیا دختران 15 تا 24 ساله بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند و حدود 1.2 میلیون زن و دختر در سال 2011 به ایدز مبتلا شده‌اند.
تایید رسمی داروی جدید پیشگیری از ایدز سازمان غذا و داروی آمریکا داروی جدید پیشگیری از بیماری ایدز را به نام «ترووادا» تایید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، سازمان غذا و داروی آمریکا داروی ترووادا را به عنوان اولین درمان پیشگیری از ایدز را برای افراد در معرض ابتلا تایید کرد که به گفته مسئولان می تواند موارد ابتلای جدید را به این بیماری کاهش دهد.
افزایش 15 درصد سرانه مدارسمعاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از افزایش 15 درصدی سرانه مدارس خبر داد و گفت: درباره بیمه طلایی بازنشستگان مأیوس نشده ایم.
اجرای 1000 پروژه راهسازی در مازندران مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: یک‌هزار و 38 پروژه راهسازی در مازندران در حال اجرا است. به گزارش سلام شمال علی اسد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با اعلام اینکه بیش از 100 پروژه در بخش مسکن مازندران در حال اجرا است، بیان کرد: هم اکنون یک‌هزار و 38 پروژه راهسازی در مازندران در حال انجام است.
برنامه زمان‌بندی پروژه‌های مهر ماندگار اعلام شود معاون عمرانی استاندار مازندران، گفت: برنامه زمان‌بندی تمام پروژه‌های مهر ماندگار باید به معاونت عمرانی اعلام شود. به گزارش سلام شمال سید عیسی هاشمی ظهر امروز در جلسه پیگیری و بررسی پروژه‌های مهر ماندگار مازندران اظهار داشت:‌ پروژه‌های مهر ماندگار بر این مبنا است که همه مشکلات رفع شده و فقط باید اجرا شود.
احداث 11 نیروگاه در استان‌های مازندران و گلستانمدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از احداث 11 نیروگاه با مشارکت بخش خصوصی در استان‌های مازندران و گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین افضلی از تعامل برق منطقه‌ای مازندران وگلستان با بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها خبر داد و گفت: تمام پروژه‌های احداث و توسعه و بهره‌برداری تاسیسات به جزء نظارت عالیه توسط شرکت‌های مشاور و پیمانکاران بخش خصوصی انجام می‌شود و این شرکت هیچ پروژه‌ای را به‌صورت امانی انجام نمی‌دهد.
دومین چشمه آب شور جهان در معرض آسیبدر ستاد تسهیلات سفر شهرستان ساری مطرح شد، چشمه اب معدنی سورت در معرض آسیب قرار گرفت. به گزارش سلام شمال چشمه آب معدنی سورت یک چشمه آب نمک در منطقه چهار دانگه ساری و در پشت کوه ساری قرار دارد و همچنین در ارتفاعات منطقه سورت در 5 کیلومتری قلعه‌سر و شرق روستای اروست، 100 کیلومتری شمال دامغان واقع شده‌است و دارای منظره‌های بدیعی از پله‌کان‌های آب ریز با رنگ نارنجی است.
تعطیلی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های مازندران رئیس سازمان لیگ هیئت فوتبال مازندران از تعطیلی یک ماهه لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال جمشید پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان در دور برگشت سوم شهریور ماه انجام می‌شود.
پرورش اردک ارگانیک در مازندران مدیر کمیته امداد شهرستان ساری گفت: در اجرای طرح‌های اشتغال کمیته امداد شهرستان ساری اردک در زمین کشاورزی به روش ارگانیک پرورش یافت.
احداث 2 کتابخانه عمومی در میاندرود رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی میاندرود گفت: دو کتابخانه عمومی در این شهرستان احداث می‌شود. به گزارش سلام شمال مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی و اهدای کتاب در جامعه، از وجود 13 هزار عنوان و 16 هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی میاندرود واقع در شهر سورک مرکز این شهرستان خبر داد.
4 کمپ ترک اعتیاد در نوشهر راه‌اندازی می‌شود رئیس اداره بهزیستی شهرستان نوشهر گفت: چهار کمپ ترک اعتیاد در نوشهر راه‌اندازی می‌شود. به گزارش سلام شمال جواد بسطامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی بهزیستی در این شهرستان اظهار داشت: فعالیت اورژانس اجتماعی شامل بخش‌های کاهش طلاق، مداخله در بحران، سامانه 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه اجتماعی است.
مازندران در موقوفه رتبه سوم کشوری دارد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: استان مازندران با دارا بودن موقوفات و بیش از 14 هزار موقوفه رتبه سوم کشور را دارا است. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در گردهمایی بزرگ روحانیت این استان بیان داشت: استان مازندران با دارا بودن موقوفات و بیش از 14 هزار موقوفه رتبه سوم کشور را دارا است و با دارا بودن بیش از یک هزار و 300 امامزاده رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
برنامه‌های صداوسیمای مازندران در ماه رمضان اعلام شد مدیرکل صداو سیمای مرکز مازندران از اعلام ویژه برنامه‌های این مرکز در ماه رمضان پرداخت. به گزارش سلام شمال بهرام حمیدی اظهار داشت:‌ «ساجدان» عنوان برنامه‌ای است ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان که هر شب با هدف ارشادی تربیتی در وقت ملکوتی سحر به تعداد 30 برنامه 90 دقیقه‌ای با اجرای ابوالقاسم ساداتی به صورت زنده از صدای شبکه تبرستان پخش می‌شود
اجرای طرح حافظان قرآن در ساری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از آغاز به‌ کار تربیت حافظان قرآن کریم در امامزادگان مرکز استان خبر داد
شموشک به شهرداری نوشهر واگذار شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان نور، نوشهر، جویبار در مجلس و مسئولان استان و شهرستان نوشهر تیم فوتبال شموشک به شهرداری نوشهر واگذار شد.
تیم دانشگاه آزاد قهرمان مسابقات والیبال ساحلی کشور شد تیم دانشگاه آزاد اسلامی (الف) به مقام قهرمانی نهمین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی باشگاه های کشور در مازندران دست یافت. به گزارش سلام شمال در دیدار پایانی این مسابقات که عصرجمعه درساحل شهرستان نور در غرب مازندران برگزارشد، تیم دانشگاه آزاد ( الف ) با ترکیب ' آق محمد سلاق' و' پرویز فرخی' برابر تیم بانک ملی نور میزبان مسابقات قرار گرفت و با نتیجه 2برصفر پیروز شد.
دانش آموز مازندرانی قهرمان مسابقات کشتی المپیاد دانش آموزی شدمعاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: دانش آموز این استان قهرمان مسابقات کشتی آزاد المپیاد دانش آموزی جهان شد.
مازندران نایب قهرمان وزنه برداری نوجوانان کشور شد رییس هیات وزنه برداری مازندران گفت : تیم اعزامی وزنه برداری مازندران به رقابت های قهرمانی نوجوانان کشور که در سنندج برگزار شد ، به عنوان نایب قهرمانی کشور دست یافت. به گزارش سلام شمال ' ‌عباس رحیمی ' ‌روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در پایان این مسابقات ، تیم مازندران با 538 امتیاز و چهار امتیاز کمتر نسبت به تیم قهرمان ، در جایگاه دوم ایستاد.
سه دختر مازندرانی به اردوی تیم ملی فوتبال جوانان دعوت شدند نایب رییس کمیته بانوان هیات فوتبال مازندران گفت : با دعوت کادر فنی ، سه دختر مازندرانی به اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان کشور دعوت شدند. به گزارش سلام شمال ' فاطمه بوداغی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ' کوثر کمالی ' ، ' شقایق روزبهان ' و ' گلاره جلیلیان ' به عنوان نمایندگان فوتبال بانوان مازندران در این اردوی آماده ساز شرکت خواهند کرد.
نتایج تیمی و انفرادی لیگ شنای مازندرانسرپرست هیئت شنا مازندران از قهرمانی تیم قائمشهر در لیگ قهرمانی استان مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال علی‌نقی اباذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: مرحله سوم و پایانی لیگ شنای استان که به میزبانی نکا در رده‌های مختلف سنی برگزار شد در مجموع سه مرحله، تیم قائمشهر شب گذشته با یک هزار و 177 امتیاز قهرمان شد.
مشکلات حوزه صنعت و معدن مازندران بررسی می‌شود رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از بررسی کارشناسی مشکلات صنعت و معدن مازندران در این به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران،‌ حسین هدایتی در سومین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اظهار داشت: در اجرای ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه، کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با تشکیل جلسات پی در پی و نظرخواهی از مدیران بنگاه‌ها و تشکل‌های تولیدی برای شناسایی مشکلات و ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات در رفع موانع پیش روی صنایع و معادن مازندران تشکیل کارگروه‌های کارشناسی را در دستور کار خود قرار داده است.
احداث زباله‌سوز ساری باید امسال عملیاتی شود استاندار مازندران گفت: احداث زباله‌سوز ساری باید امسال عملیاتی شود. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی منطقه پشتکوه چهاردانگه ساری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره تعداد مصوبات سفر قبلی استاندار مازندران به منطقه محروم چهاردانگه اظهار داشت: سفر قبلی ما به چهاردانگه به نوعی دیدار با مردم منطقه محروم چهاردانگه بود و بررسی مشکلات مردم این منطقه بود.
برپایی نمایشگاه قرآن در مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن در مازندران برپا می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،‌ حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نشست کمیته مناسبت‌های این اداره کل بیان داشت: در این ماه علاوه بر نمایشگاه‌های جذاب و متنوع ده‌ها رویداد معنوی فرهنگی و هنری برای خانواده‌های مازندرانی اجرا می‌شود.
مبادی ورودی و خروجی مازندران با نمادهای ایثار مزین می‌شودعضو شورای مشورتی استاندار مازندران در امور ایثارگران گفت: مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مازندران با نمادهای ایثار و شهادت مزین می‌شود.
برگزاری مراسم روز پاک در شهرک‌های صنعتی مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از برگزاری مراسم روز پاک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد در حاشیه مراسم روز پاک در شهرک صنعتی منصورکنده بابل گفت: این مراسم با هدف بالا بردن روحیه همکاری و مشارکت در واحدهای صنعتی و ایجاد زمینه حفظ و نگهداری محیط زیست برگزار شده است.
اعزام مبلغان رمضان به 400 مسجد آمل رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیش از 400 مبلغ و روحانی به مساجد و حسینیه‌های این شهرستان برای تبلیغ اعزام شدند.
واردات برنج در زمان برداشت محصول به مازندران ممنوع شود فرماندار بابل با ابراز نگرانی از وضعیت ورود کالاها از جمله برنج و شکایات متعدد شورای ها و دهیاران این شهرستان گفت: واردات بی رویه برنج در زمان برداشت محصول به مازندران ممنوع شود.
ارائه رشته داروسازی در مقطع دکتری عمومی دردانشگاه علوم وتحقیقات آملرییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی، از اخذ مجوز نهایی و تایید مسوولان وزارت بهداشت و درمان با ارایه و راه اندازی رشته داروسازی در مقطع دکتری عمومی در این واحد دانشگاهی خبر داد.
سد گلورد تیرماه سال آینده آبگیری خواهد شد نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت : با تخصیص بیشتر اعتبارات و بودجه ها ، سد گلورد تیرماه سال آینده آبگیری خواهد شد . به گزارش سلام شمال ' احمد علی مقیمی ' روز پنجشنبه در پایان بازدید 3 ساعته از این طرح بزرگ عمرانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت های موجود منطقه برای تکمیل سریعتر این طرح استفاده کنیم تا شاهد بهره برداری به موقع آن باشیم .
امام جمعه ساری: روحانیت مرزبانان شریعت و سربازان ولایت هستند نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری از جامعه روحانیت به عنوان مرزبانان شریعت و سربازان ولایت یاد کرد و گفت: روحانیت و علما از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچنان در تمامی عرصه های انقلاب و پیشبرد اهداف عالیه حاکمیت نظام اسلامی پیشتاز هستند.
استاندار: مازندران پرورشگاه استعدادهای مختلف ورزشی است استاندار مازندران گفت : کسب سهمیه های متعدد و قابل اعتنا توسط ورزشکاران مازندران برای حضور در رقابت های المپیک لندن ، نشانه قدرت و توانمندی جوانان استان و پرورنده استعدادهای مختلف ورزشی است . به گزارش سلام شمال، ' سیدعلی اکبر طاهایی ' در مراسم بهره برداری از خانه اسکواش مازندران در ساری اظهار داشت : یکی از موارد مهم در زمینه سازی کشف استعدادهای جدید ورزشی ، فراهم کردن زیرساخت های انجام ورزش ها است .
دو وزنه بردار مازندرانی به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند رییس هیات وزنه برداری مازندران گفت : دو وزنه بردار مازندرانی با دعوت کادر فنی ، به اردوی آماده سازی تیم ملی نوجوانان کشور دعوت شدند . به گزارش سلام شمال ' عباس رحیمی ' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : 'مهدی فروتن' و 'کیانوش باقری' در این مرحله از اردو که از دوم مرداد ماه در کمپ تیم های ملی وزنه برداری آغاز می شود ، شرکت خواهند کرد .
آمل بیشترین تعداد بیمه شده تامین اجتماعی مازندران را دارد رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان آمل گفت: شهرستان آمل با بیش از54هزار بیمه شده تامین اجتماعی، بالاترین آمار تعداد بیمه شدگان را در میان شعبه های این نهاد درمازندران دارد. به گزارش سلام شمال ' عباس کهین پور ' روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از112هزار دفترچه بیمه برای افراد زیرپوشش تامین اجتماعی در آمل صادر شده که این تعداد نیز در میان سایر شهرستانهای مازندران بالاترین رقم است.
ناپدید شدن هواپیمای آموزشی در رودسر مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از ناپدید شدن یک فروند هواپیمای آموزشی با دو سرنشین در رودسر خبرداد و گفت: عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما ادامه دارد.
مدال‌آوران رقابت‌های جهانی صومعه‌سرا تجلیل شدند مدال‌آوران رقابت‌های جهانی، آسیایی و ملی عرصه‌های مختلف ورزش صومعه‌سرا تجلیل شدند. به گزارش سلام شمال نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران عرصه ورزش این شهرستان با اشاره به فواید ورزش در سلامت جامعه و توسعه اماکن ورزشی اظهار کرد: 8 سالن ورزشی در مناطق شهری و روستایی صومعه‌سرا با 20 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
مجوز ایجاد دانشکده داروسازی گیلان صادر شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از صدور مجوز ایجاد دانشکده داروسازی با جذب 30 دانشجو در سال جاری در این استان خبر داد.
انتشار آلبوم موسیقی "دست‌کلا" در گیلان معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان از انتشار آلبوم موسیقی دارای منظومه‌های گیلکی و بسیار متفاوت "دست‌کلا" در این استان خبر داد.
تربیت 33 هزار حافظ قرآن در گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از تربیت بالغ بر 32 هزار و 700 نفر حافظ قرآن در 354 بقعه استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اجرای طرح تربیت حافظ قرآن را یکی از برنامه‌های مهم اوقاف عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح در 354 بقعه گیلان اجرا می‌شود.
ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در ضیافت اندیشه دانشگاه گیلان مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان گفت: یکی از کارکردهای حلقه‌های مذهبی در طرح ضیافت اندیشه قرآنی ایجاد فضای گفت‌وگو و کرسی‌های آزاداندیشی است. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام سعید مهدوی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشجویی در تالار حکمت دانشگاه گیلان خداوند را مظهر ستار بودن خواند.
برگزاری اولین آزمون بین المللی زبان انگلیسی IELTS شمال کشور در گیلاناولین آزمون بین المللی زبان انگلیسی IELTS شمال کشور از صبح امروز شنبه در مرکز این آزمون در رشت آغاز شد. به گزارش سلام شمال رییس مرکز آموزشی فرهنگی سما واحد رشت گفت: این آزمون از صبح امروز با شرکت 50 نفر از داوطلبان از استان های مختلف کشور آغاز شده و تا عصر ادامه دارد.
عضویت فرماندار آستارا در شورای عالی جمعیت هلال احمر کیوان اسدپور، فرماندار شهرستان آستارا با رای اعضای مجمع هلال احمر کل کشور، از بین 51 نفر نامزد، به عنوان یکی از هفت عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور شد.
پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت معلم فداکار گیلانیدر پیام تسیلت 'حمید رضا حاجی بابایی' وزیر آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت زنده یاد 'حسن امیدزاده' معلم فداکار گیلانی آمده است: این معلم فداکار گیلانی، چون شمع سوخت تا راه را بر رهروان طریقت علم و دانش روشنایی بخشد.
جابجایی 105 هزار مسافر از فرودگاه رشتمعاون فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: 105 هزار و 888 مسافر در سه ماه اول امسال از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد داخل و خارج از کشور جابجا شده اند. به گزارش سلام شمال 'محمد میرزایی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد را نشان می دهد.
داماش گیلان و فولاد خوزستان امتیازها را تقسیم کردند تیم فوتبال داماش گیلان و فولاد خوزستان به تساوی یک بر یک رضایت دادند. به گزارش سلام شمال دو تیم فوتبال داماش گیلان و فولاد خوزستان از هفته نخست لیگ برتر شامگاه جمعه در ورزشگاه شهید عضدی رشت با حضور حدود 10 هزار تماشاگر به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان دو تیم با تساوی یک بر یک امتیازها را بین خود تقسیم کردند.
برگزاری جشنواره شیوه‌های نوین آموزشی در گیلان دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از برگزاری جشنواره شیوه‌های نوین آموزشی در سال جاری در گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تشکیل ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در 20 سال گذشته اظهار کرد: کانون‌های مذکور طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و به این تصمیم رسیدند در جوار مساجدی که آمادگی و استعداد لازم وجود دارد، کانون‌های فرهنگی و هنری راه‌اندازی شود.
طرح ضیافت الهی در 289 بقعه متبرکه گیلان اجرا می شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در 289 بقعه متبرکه این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام و المسلمین 'ولی عادلی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی با استفاده از ظرفیت های فضای معنوی ماه مبارک رمضان از اهداف اجرای این طرح از سوی اوقاف و امور خیریه است.
گیلان قهرمان رقابت های تکواندو ناشنوایان کشور شد رییس هیات ورزش های ناشنوایان گیلان گفت: گیلان قهرمان رقابت های تکواندوی ناشنوایان کشور و انتخابی تیم ملی برای شرکت در رقابت های جهانی شد. به گزارش سلام شمال'کریم لیاقت جو' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پایان این مسابقات، تیم تکواندوی ناشنوایان گیلان، با کسب دو مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز قهرمان کشور شد.
'حسن امیدزاده' معلم فداکار گیلانی درگذشت 'حسن امیدزاده' معلم فداکار استان گیلان اهل شهرستان شفت شب گذشته در سن 58 سالگی از دنیا رفت. این معلم فدکار پس از سال ها تحمل رنج ناشی از سوختگی، شب گذشته در بیمارستان شهرستان فومن جان خود را از دست داد. به گزارش سلام شمال حسن امید زاده معلم فداکاری است که در یک واقعه آتش سوزی در مدرسه ای محل خدمت جان دانش آموزان را نجات داد.
عرصه جدید اطلاع رسانی در گیلان در حال شکل گیری است مشاور استاندار و رئیس روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان گفت: عرصه جدیدی از اطلاع رسانی در استان در حال شکل گیری است. به گزارش سلام شمال 'حسین راد' روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان های گیلان اظهار کرد: تشکیل این شورا ، گامی مهم در جهت ارتقای جایگاه روابط عمومی ها و اطلاع رسانی در استان است.
نقش شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان در اطلاع رسانینماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش مهم روابط عمومی ها گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی ها به عنوان گامی نو در استان، تحولاتی مثبت در اطلاع رسانی ایجاد می کند. به گزارش سلام شمال'مهدی سعادتی' روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان های گیلان ایجاد تحولات اساسی را نیازمند احساس تکلیف روابط عمومی ها دانست و با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی استانی و شهرستانی روابط عمومی در گیلان، از روند فعالیت این شورا ابراز رضایت کرد.
رقابت داوطلبان در آزمون پزشکی دانشگاه آزاد رشت پایان یافت آزمون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت صبح و عصر امروز 'پنجشنبه' با شرکت پنج هزار و 39 داوطلب مرد و زن در این دانشگاه برگزار شد. به گزارش سلام شمال مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: آزمون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه در دو نوبت صبح و عصر امروز همزمان با سراسر کشور در رشت برگزار شد.
آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی در فومن آغاز شد رقابت داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته سال 1391 دانشگاه آزاد اسلامی ، صبح روز جمعه همزمان با حوزه های امتحانی سراسر کشور، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت آغاز شد. به گزارش سلام شمال معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 289 نفر برای شرکت در آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت امسال ثبت نام کرده اند.
رمضان، ماه زدودن آلودگی ها از جسم و جان است نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در پیامی مشترک به مناسبت فرارسیدن ماه پرفضیلت رمضان گفتند: رمضان ، ماه نزول و بهار قرآن، ماه استغفار و انابه و دعا و راز و نیاز با معبود و ماه زدودن آلودگی ها از جسم و جان است. به گزارش سلام شمال آیت الله زین العابدین قربانی و مهدی سعادتی در این پیام مشترک افزوده اند: رمضان ، فرصتی برای صیقل جسم و جان و ارتباط و خلوت انسی با خدا و تدبر در قرآن و عرصه ای بی نظیر برای پالایش و اصلاح جامعه است.
تشکیل جامعه روحانیت مبارز به زودی در گیلان امام جمعه موقت رشت از تشکیل جامعه روحانیت مبارز گیلان به ‌زودی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده عصر امروز در همایش بزرگ علما، روحانیون و طلاب در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به ارسال اساسنامه جامعه روحانیت مبارز مرکز به گیلان اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز در مرکز استان و در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.
دانش‌آموزان استثنایی گیلان خوش درخشیدند دانش‌آموزان استثنایی گیلان در ششمین دوره مسابقات هنرهای دستی و تجسمی دانش‌آموزان استثنایی افتخارآفرینی کردند. به گزارش سلام شمال مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان عصر امروز در جلسه آموزش و پرورش استثنایی استان به منظور قدردانی از تلاش‌های دانش‌آموزان اظهار کرد: تیم پنج نفره گیلان در مسابقات هنرهای دستی و تجسمی سراسر کشور که از تاریخ 24 تا 27 تیر جاری در تهران برگزار شد، در رشته‌های طراحی، نقاشی و نشریه دیواری حائز مقام نخست شدند.
یک میلیون گیلانی زیرپوشش پزشک خانواده هستند مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان گفت: یک‌میلیون و 47 هزار نفر در گیلان زیرپوشش پزشک خانواده هستند. به گزارش سلام شمال محمود عاطف‌راد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح واحد میز خدمت اداره کل بیمه خدمات درمانی گیلان، هدف از راه‌اندازی این دفتر را دستیابی آسان مردم به خدمات بیمه درمانی عنوان کرد.
بی احتیاطی راننده، یک خبرنگار گیلانی را به کما فرستاد بر اثر برخورد یک دستگاه پیکان وانت در روستای گل افزان در ورودی شهر فومن با عابر پیاده که یکی از خبرنگاران استان گیلان بود، وی به کما رفت. به گزارش سلام شمال 'سمیه اکبری' عضو گروه خبرنگاران در خانه مطبوعات گیلان که در یکی از نشریات محلی این استان فعالیت می کند، عصر روز گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه پیکان وانت در محور رشت به فومن روستای گل افزان، به شدت مجروح شد.
جشنواره نکوداشت 90 ساله ها در رشت برگزار می شود - رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت از برگزاری جشنواره نکوداشت 90ساله ها در شهر رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال 'محمدحسن عاقل منش' در چهارصد و شصت و دومین جلسه این شورا در روز چهارشنبه اظهار داشت: مراسم بزرگداشت 90ساله های شهر رشت به دلیل قدر و منزلت سالمندان در فرهنگ اسلامی و ایرانی ، بالا بودن متوسط سن پیری در گیلان و توجه دادن جامعه به سالمندان انجام می شود.
ورزشکار آستارایی قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ شد نیما مجیدی کاپیتان تیم ملی کیک بوکسینگ ایران ، قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ کاپ آزاد اروپا در کشور گرجستان شد. به گزارش سلام شمال نیما مجیدی روز چهارشنبه هنگام بازگشت به موطن خود و در حاشیه استقبال مسوولان محلی شهرستان آستارا از وی به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات قهرمانی کیک بوکسینگ در سطح حرفه ای و با حضور 10 تیم از کشورهای مختلف اروپا و آسیا به میزبانی شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان برگزار شد.
آغاز اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سواحل گیلان رئیس پلیس گیلان از آغاز اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و گفت: پلیس طبق تکلیف شرعی و قانونی این امر مهم را با لحاظ قراردادن تمام جوانب در سطح استان به مرحله اجرا در می‌آورد.
امدادرسانی هوایی به محاصره شدگان سیل گیلان مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی هوایی به سیل‌زدگان استان خبر داد و گفت: تاکنون 25 خانوار محاصره شده در سیل اخیر گیلان از طریق امداد هوایی نجات یافتند.
تشکیل شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از تشکیل شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابوطالب اصغری عصر امروز در نخستین جلسه شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فعالیت سازمان بسیج حقوقدانان را نوپا خواند و اظهار کرد: یکی از اهداف این سازمان سازماندهی حقوقدانان بسیجی و ایجاد انسجام بین حقوقدانان است.
اعزام 1000 مبلغ دینی به مناطق مختلف گیلان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از اعزام بالغ بر یک‌هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
افزایش 30 درصدی تولید ماهیان گرم‎آبی در گلستان مدیر کل شیلات استان گلستان از افزایش 30 درصدی تولید ماهیان گرم‎آبی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 18 هزار تن از انواع ماهیان گرم آبی در استان تولید شود.
بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری در گلستان اجرا شد مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا و چاه در استان اجرا می‌شود.
برگزاری همایش ملی غدیر، بصیرت و وحدت از سوی دانشگاه گلستان همایش ملی با عنوان 'غدیر، بصیرت و وحدت' نیمه اول آبان ماه امسال از سوی دانشگاه گلستان در گرگان برگزار می شود. به گزارش سلام شمال محورها و موضوعات این همایش به شرح ذیل است: 1- غدیر و ولایت: - پیشینه غدیر در سنت پیامبر اعظم صلی ا.. علیه و آله
برگزاری آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی در گلستان دوره آموزشی تخصصی اصول و فنون مداحی با حضور رییس کانون مداحان کشور در استان گلستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال رییس کانون مداحان گلستان دراین زمینه اظهار داشت: برای حضور در این آموزش تخصصی از مداحان شهرستان‎های گرگان و آق‎قلا دعوت به عمل آمده است.
ورزش گنبدکاووس به رغم همه موفقیت ها مظلوم واقع شد رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی ایران گفت: ورزش گنبدکاووس به رغم همه موفقیت ها و افتخار افرینی ها ، مظلوم واقع شده است. به گزارش سلام شمال ' محمد علیپور ' روز شنبه در جلسه مشترک با مسوولان و مسوولان هیات های ورزشی شهرستان گنبدکاووس افزود: ورزش گنبدکاووس در ایران زبانزد است و موفقیت های ورزشکاران این شهر باعث افتخار برای همه گنبدی ها و گلستانی ها است.
به بیش از چهار هزار آسیب دیده سیل در گلستان امدادرسانی شد مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: دربارندگی های اخیر از 25 تیر ماه تاکنون به چهار هزار و 38 آسیب دیده از وقوع سیل، امدادرسانی شده است. به گزارش سلام شمال 'مجتبی اکبری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت به 75 روستای استان امدادرسانی شد و تعداد 962 منزل که دچار آبگرفتگی شده بود، توسط موتورپمپ تخلیه شد.
اجرای 36 پروژه مهر ماندگار در گلستان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از اجرای 36 پروژه مهر ماندگار در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی صبح امروز در جمع روحانیون شهرستان گرگان اظهار داشت: پروژه‎های راه‎آهن گرگان به اینچه‎برون، بیش از چهار سد در استان، آبرسانی به شهرهایی که مشکل آب شرب دارند، احداث شش بیمارستان و جزیره آشوراده از جمله طرح‎های مهر ماندگار است که با اجرای آن، چهره اقتصادی و تولیدی استان تغییر پیدا خواهد کرد.
گلستان رتبه اول کشور را در مبارزه با مواد مخدر دارد معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: استان گلستان رتبه اول کشور را در مبارزه با مواد مخدر دارد. به گزارش سلام شمال علیرضا جمشیدی در حاشیه دیدار با روحانیون شهرستان گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: همه باید برای ریشه‎کن شدن این بلای خانمان‎سوز تلاش کنیم چرا که نتیجه کرامت انسانی، جامعه‎ای سالم خواهد بود.
اختصاص امکانات اینترنتی به روحانیون گلستانمدیرعامل مخابرات استان گلستان گفت: برای توسعه و تبلیغ دین امکانات اینترنتی به روحانیون مبلغ داده می‎شود. به گزارش سلام شمال سید اسحاق حسینی در جمع روحانیون شهرستان گرگان اظهار داشت: مخابرات استان گلستان در زمینه خدمات‎رسانی توانسته است رتبه اول را در کشور کسب کند.
معرفی روابط عمومی شهرکهای صنعتی گلستان ،به عنوان روابط عمومی برتر در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت،‌ معدن و تجارت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات این وزارت در نمایشگاه بین المللی تهران برگزارشد روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان به عنوان روابط عمومی برتر در بین شرکت ها و ادارات تابعه وزارت صنعت، معرفی شد.
همایش نقش نماز در سلامت خانواده در گرگان برگزار شد
امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه کشاورزی گرگان ودانشگاه روسیهتفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با دانشگاه دولتی 'کالمیک' روسیه، به امضاء رسید. به گزارش سلام شمال دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان روز پنج شنبه گزارش داد:‌ در این تفاهم نامه که اخیرا به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید، تبادل تجارب، دانش و یافتن راه حل هایی برای مشکلات طرفین، تبادل دانشجو و استاد، مورد موافقت قرار گرفت.
شهریه مدارس غیردولتی گنبدکاووس تا 15 درصد افزایش می یابد کارشناس مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گنبدکاووس از افزایش 10 تا 15 درصدی شهریه مدارس غیردولتی این شهرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد. به گزارش سلام شمال 'بابک نورمحمدی' روز پنج شنبه در گردهمایی مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی این شهرستان گفت: بر اساس بخش نامه اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش، 10 درصد به نرخ شهریه سال تحصیلی گذشته مدارس غیردولتی اضافه می شود
شعبه تامین اجتماعی در شهرستان مراوه تپه راه اندازی شد رئیس تامین اجتماعی شهرستان کلاله اعلام کرد: به منظور تسهیل در ارائه خدمات بهینه به اهالی مراوه تپه، شعبه اقماری تامین اجتماعی در این شهرستان مرزی راه اندازی شد.
معرفی مدیران ادارات تبلیغات اسلامی و صنعت، معدن و تجارت کلالهطی آیین های جداگانه ای که روز پنج شنبه برگزار شد، مدیران جدید ادارات تبلیغات اسلامی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان کلاله ، معرفی و مشغول به کار شدند. به گزارش سلام شمالطی حکمی از سوی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین رضا دیلمی به سمت رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله معرفی شد.
ساعات کار ادارات استان گلستان در ماه رمضان اعلام شد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، ساعات کار ادارات و بانک های استان گلستان را در ماه مبارک رمضان اعلام کرد. 'علی اکبر سوخت سرایی' اظهار داشت: ساعت کار ادارات در ماه مبارک رمضان از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ' 8:30 تا 13.30 ' و در روز پنج شنبه خروج یک ساعت کمتر ' 12:30' خواهد بود.
بازدید خبرنگاران از مراکز آموزش فنی و حرفه ای گرگان خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات مختلف کشوری و استانی با حضور در مراکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران شهرستان گرگان از کارگاههای آموزشی این مراکز بازدید کردند.
برگزاری آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی در گلستان با حضور رئیس کانون مداحان کشور آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی در گلستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال رئیس کانون مداحان گلستان صبح امروز در حاشیه این مراسم در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برای حضور در این آموزش تخصصی از مداحان شهرستان‎های گرگان و آق‎قلا دعوت به عمل آمده است.
زمان برگزاری آزمون استخدامی شهرداریهای گلستانمعاون توسعه و برنامه ریزی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: آزمون استخدامی شهرداری های استان گلستان در 23 شهرداری استان بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
سطوح پروازی در فرودگاه گرگان توسعه می یابد مدیرکل فرودگاه های گلستان گفت: با اتمام عملیات روکش نهایی باند فرودگاه گرگان، این فرودگاه پذیرای هواپیماهای پهن پیکر در شمال کشور می‌شود. به گزارش سلام شمال 'محمدعلی ملکیان' از پیشرفت 90 درصدی روکش نهایی آسفالت باند فرودگاه گرگان خبر داد و افزود: در این عملیات، طول باند فرودگاه گرگان 300 متر افزایش می‌یابد.
بارش شدید باران در آزادشهر سه قربانی گرفت بارش شدید باران در شهرستان آزادشهر سه قربانی بر جای گذاشت. به گزارش سلام شمال باران شدیدی که از عصر دیروز در گلستان آغاز و باعث جاری شدن سیل در سطح شهرها، روستاها و مزارع شده بود؛ علاوه بر زیان‌های مالی زیاد باعث کشته شدن سه نفر از شهروندان آزادشهری شد.
برگزاری سومین دوره مسابقات بین‎المللی اسکواش در گرگان سومین دوره مسابقات بین‎المللی اسکواش جام میلاد در خانه اسکواش شهرستان گرگان در حال برگزاری است. به گزارش سلام شمال رئیس هیئت اسکواش استان گلستان ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: خانواده اسکواش کشور به ویژه استان گلستان فرامین مقام معظم رهبری بر پایه "تحصیل، تهذیب و ورزش" را سرلوحه قرار داده و این مهم در تمامی ورزشکاران گلستانی کاملا محسوس و مشهود است.
فعالیت 150 مرکز ترک اعتیاد و درمانی در گلستان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از فعالیت بیش از 150 مرکز ترک اعتیاد و درمانی در استان گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،‌ علیرضا جمشیدی در همایش بزرگ "بهبود یافتگان" مواد مخدر که با حضور 5 هزار نفری و مسئولان استانی، بهبود یافتگان و خانواده‎های آنها در مصلای گرگان برگزار شد،
تمام دستگاه‎های گلستان برای مقابله با سیل آماده باشندمعاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در پی بارش‎های شدید شب گذشته و خسارت‎های وارده همه دستگاه‎های اجرایی استان برای مقابله با سیلاب در آماده‎باش هستند. به گزارش سلام شمال به نقل از ‌روابط عمومی استانداری گلستان،‌ عبدالرضا دادبود در حاشیه جلسه ستاد بحران استان اظهار داشت: از ساعات آغاز بارندگی، اقدامات اولیه شامل ارائه خدمات امداد و نجات، بازگشایی معابر، در صورت لزوم تغییر مسیر و ارائه خدمات به آن دسته از افرادی که منازل مسکونی و تجاری آنها دچار خسارت شد، خدمات به نحو مطلوب صورت گرفته و در حال انجام است.
قهرمانی تیم‌های والیبال گلستان در منطقه سه کشور رئیس هیئت والیبال استان گلستان گفت: تیم‌های والیبال گلستان قهرمان منطقه سه کشور شدند. به گزارش سلام شمال علیرضا نورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مسابقات قهرمانی والیبال امیدهای منطقه سه که از 21 تیرماه سال جاری در شهر زاهدان آغاز شد با قهرمانی تیم والیبال گلستان به پایان رسید.
ریاست جمهوری ،رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان را منصوب کرد رییس جمهوری طی حکمی دکتر 'عبدالله عباسی' را به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی گلستان منصوب کرد.
گلستان رتبه نخست را در ارزیابی عملکرد ستاد انتخابات کشور کسب کردرئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: در پی اعلام نتایج ارزیابی و سنجش عملکرد ستادهای انتخابات سراسر کشور، استان گلستان حائز رتبه نخست در میان استانداری های سراسر کشور شد. به گزارش سلام شمال 'سیدمحمدقاسم حسینی' اظهار داشت: ستاد انتخابات کشور به منظور ارزیابی و سنجش عملکرد مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اقدام به ارزیابی انتخابات استانداری ها کرد.
محورهای پیامک ادبی جشنواره رضوی در استان گلستان اعلام شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ، محورهای پیامک ادبی سومین جشنواره رضوی در این استان را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال تک بیت ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای امام رضا(ع)- تمثیل، رویاپردازی ها و صور خیال و سایر آرایه های ادبی در شعر و ظنر و زندگینامه، سفرتاریخی امام رضا(ع) به ایران، جملات کوتاه با الهام از روایات و احادیث مرتبط با امام رضا(ع) با ذکر منبع روایات از محورهای این جشنواره است.
مسابقات بسکتبال نونهالان گلستان با قهرمانی تیم مینودشت پایان یافت مسابقات مینی بسکتبال نونهالان استان گلستان روز سه شنبه با قهرمانی شهرستان مینودشت در این شهرستان پایان یافت. به گزارش سلام شمال در این دوره از مسابقات که در سالن شهید سیدمنصور حسینی برگزار شد، هشت تیم از شهرستان های گرگان ، اق قلا ، بندرگز ، کردکوی ، رامیان ، گنبدکاووس ، آزادشهر و مینودشت شرکت داشتند.
سیلاب موجب مرگ چهار شهروند گلستانی شد مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بر اثر بارش بسیار شدید باران و سیلاب ناشی از آن، در شب گذشته و بامداد امروز سه شنبه، چهار نفر از هم استانی ها جان خود را از دست دادند.
خوشه‌های طلایی برنج ایستاده غرق شدند خوشه‌های طلایی برنج در حالی که آماده برداشت بودند گرفتار سیلاب شدند. به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کشاورزى مهم‌ترین شاخص فعالیت اقتصادى در گیلان محسوب می‌شود که تامین زندگى و معاش قشرهاى وسیعى از مردم این استان با تولید محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد.
شرح دعای روز دوم ماه رمضان اولین تقاضای روزه دار باتقوا (پرهیزگار) رضایت پروردگار است. آن گونه که از قرآن استفاده می‌شود، نعمت‌های جاودان بهشت برای مؤمنان آماده شده، ولی بالاترین نعمت برای این مؤمنان، رضایت خداوند است. وعد الله المومنین والمومنات جنات تجری من تحتها الانهارخالدین فیها ومساکن طیبة فی جنات عدن و رضوان من الله اکبر ذلک هو الفوز العظیم(توبه ، ۷۲)
معلم فداکار گیلانی درس بزرگ عشق و ایثار را به همگان آموخت صحبت از معلم ایثارگری است که طپش قلبش با ضربان قلب دانش آموزانش به صدا درمی آمد و هنوز هر چند دیگر در کنار ما نیست و نمی تواند حضور مستقیم در کلاس درس داشته باشد، اما زنده یاد' حسن امیدزاده' معلم فداکار گیلانی،درس بزرگ و فراموش ناشدنی یعنی درس عشق و ایثار را به همگان آموخت. ایثار کلمه ای است که حد و مرز ندارد و بالاترین متاعی است که از لابه لای کردارها و رفتارها به یادگار می ماند و در این میان معلمی که شغل انبیاست؛ خود حکایت دردها و مشقت هایی است که روزانه در کلاس درس و در محیط پاکی به نام مدرسه به یاد می ماند.
آیینها و رسوم ویژه رمضان در تالش رمضان که از راه می رسد یک شادمانی معنوی جامعه را در برمی گیرد. انگار که میهمان عزیزی از راه رسیده است، بی آنکه دلدادگان کوی یار غصه تشنه و گرسنه ماندن در روزهای گرم تابستان را بخورند و خم به ابرو بیاورند. این میهمان که می آید ، همه به میهمانی دعوت می شوند. رمضان آمد تا همه را به میهمانی فرا خواند و خوان گسترده معرفت را به همه تشنه کامان بچشاند.
ترجمه و شرح دعای روز اول ماه مبارک رمضان اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ خدایا روزه مرا روزه صائمین قرار بده ؛ صائمین چه کسانی هستند ؟ سه نوع روزه داریم ؛ ۱- روزه عام ۲- روزه خاص ۳- روزه خاص الخاص
بگوییم؛ ماه رمضان آمد، نه رمضان … رمضان از مصدر «رمض» به مفهوم شدت گرما و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است. انتخاب چنین واژه‌ای به راستی از دقت نظر و لطافت خاصی برخوردار است چرا که سخن از گداخته شدن است و شاید به تعبیری دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بی امانش، زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است. رمضان اسمی از اسماء الهی است و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه کرد.
در ماه رمضان ، سایه گسترده نعمات الهی را دریابیم و بیارامیم با حلول ماه مبارک رمضان ، سایه نعمات الهی بر مردم گسترده تر می شود و مسلمانان خود را برای این ضیافت الهی آماده می کنند تا توشه های فراوانی از آن گیرند و این موقعیتی است که که قدردان نعم الهی باشیم و در سایه گسترده این نعمات بیارامیم . به گزارش سلام شمالدر آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و مسلمانان با اندوخته های خود در ماه شعبان، به ماه رمضان ،شهرالله قدم می گذارند تا دل و جان خود را با آب زلال وحی بشویند به کمال قرب الهی برسند .
طلوع ماه بندگی و حال و روز میهمانانی دلداده بانگ دوباره ربنا در گرگ و میش روشنی ای که در فرار از تاریکی دست و پا می زند و ثانیه هایی که از پیوستن به پایان فرار می کنند و عطر پیچیده از راز و نیاز که از شکر دیداری دوباره می گرید ، بار دیگر رمضان با آمدنش خالصانی آرزومند بندگی را میهمان می کند. حال و هوایت غربت دارد و از ثانیه هایی پرعظمت و دست های حمد و ثنایی که نزول رحمت را از بلندای آسمان می طلبند و چشمانی پشیمان که در حسرت بخشودگی می بارند، سرشار است .
آغازی پرامید در امتداد توسعه اطلاع رسانی تشکیل شورایی به منظور هماهنگ کردن فعالیت های روابط عمومی شهرستان های گیلان، گامی نو در جهت ایجاد تحولات اساسی در این پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است که با انعکاس فعالیت های سازمان ها ، علاوه بر پیگیری مطالبات مردم سعی دارد تا به وظیفه خطیر خود در امر اطلاع رسانی جامه عمل بپوشاند.
تکدی گری معضل بر پیکر مازندران پرداختن به مسایل اجتماعی، ادای دین محققان به جامعه است که از دل آن برخاسته اند. مساله تکدی گری پدیده ای است که کمتر کسی در جامعه با آن مواجه نشده است و درباره آن فکر نکرده باشد. سالهاست که متولیان دولتی و غیر دولتی تلاش دارند تا چهره شهر را از این مساله پاک کنند در این زمینه تلاش های قابل تقدیری از سوی متولیان امور در قالب ستاد ساماندهی متکدیان صورت گرفته که در سنوات اخیر برجسته تر بوده است.
جای خالی مرکز استان در کلان شهر ! اگر اهل سیاست نباشید و به صورت مستمر هم روزنامه ها، سایت ها ی خبری و تحلیلی را مروری نداشته باشید و اخبار را از رسانه های دیداری و شنیداری هم دنبال نکنید، اما حداقل چشمان تان و یا گوش هایتان با این واژه ها آشناست که "مازندارن مظلوم واقع شده" و یا "محرومیتش در لابلای سبزی جنگل ها و آبی دریایش پنهان مانده". حرف هایی که هر از چند گاهی از زبان مدیران محترم و یا منتخبین خدوم مردم در قالب نطق هایی رنگارنگ به درستی بیان می شود اما همواره در حد و اندازه همان نطق های رنگارنگ باقی می ماند! این در حالی است که همه مشکل ، درد و راه حل درمان را می دانند اما سال هاست که علی رغم تلاش های صورت گرفته این مشکلات همچنان پابرجاست!
به مدیران جوان اعتماد کنید، حتی اگر جوانی کنند! نظام مدیریتی کشور و طبعاً مدیریت مازندران و یکایک شهرهای استان، نیاز مبرم به پوست اندازی و کادرسازی دارد و نسل امروز مدیریت مثل همه نسلها، شدیداً مکلف به پشتوانه سازی برای تأمین نیازهای مدیریتی در عرصه منابع انسانی است و بی تردید، بهترین بستر برای تعیین مناسب ترین گزینه های آلترناتیوی، بستر مستعد و مهیای جوانان تحصیلکرده و آینده ساز است.
تولید ملی را جور دیگر باید دید تولید ملی از نگاه صنعتگران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که با اعتقاد قلبی همراه است، را جور دیگر باید دید. به گزارش سلام شمال جامعه برای پیشرفت و تعالی نیازمند برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف است.
معین ، یادگار واژه و قلم آنان که واژه را می شناسند استاد ' محمد معین ' نام آشنای‌شان؛ و آنان که معین می‌شناسند، حرمت واژه پاس می دارند و سوگند قرآن به قلم، تعهدشان. به گزارش سلام شمال روز چهاردهم تیرماه ، به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان 'روز قلم' در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و به قطع پاس‌داشتی است برای اندیشمندانی که قلم به نیکی به دست گرفتند و نگاشتند و در راه کمال آدمی کوشیدند و حلقه ای برای اتصال علم دیروز و امروز شدند؛ آن‌گونه که امیر بیان علی (ع) فرمود: 'اندیشه‏های دانشمندان، به بلندای قدرت قلم‏هاشان است.'
روز قلم؛ بهانه قدردانی از زبان گویایی به وسعت تاریخ نامگذاری روزی تحت عنوان قلم فرصتی مغتنم برای قدردانی از جایگاه ارزشمند و متعالی زبان گویای حقایقی نشأت گرفته از عقل ، احساس و معرفت با قدمتی به وسعت تاریخ است. به گزارش سلام شمال قلم پیوند واژه‌هایی سرشار از عقل و خرد با حقیقت است که انسانیت را در ادای مسئولیت خطیر خود جاوید و آیه شریفه 'ن و القلم و مایسطرون 'را در سوگند به قلم و آنچه می نویسند، سربلند می‌کند.
از قلم های جوهری تا قلم های نوری، حدیث نامکرر عاشقی اهل قلم که باشی و نوشتن هر روز برای تو روز قلم است؛ فرقی نمی کند که پر را در جوهر بزنی و بنویسی ، دگمه های کیبورد را بفشاری و یا قلم نوری بدست گیری. به گزارش سلام شمال قلم چنان تو را سحر می کند که رهایی از آن را تنها در نوشتن می بینی .
نگاه های ملتمسی که از دود و دم می بارند بلای خانمانسوز اعتیاد با همه آثار مخرب فردی و اجتماعی خود ، با خلق لحظه هایی پر هراس برای خانواده ها نگاه های ملتمسی که با فریاد بی گناهی از دود و دم می بارند را یادآور می شود.
وقتی«گفت‌وگو» به پایان می‌رسد حتماً شنیده‌اید که می‌گویند وقتی سیاست به پایان می‌رسد، جنگ آغاز می‌شود. می‌توان این تعبیر را به نحو دیگری نیز بیان کرد؛ وقتی گفت‌وگو به پایان می‌رسد، خشونت آغاز می‌شود. انسان‌ها معمولا سه نوع کنش از خود بروز می‌دهند؛ نخست، کنشی است که انسان در ارتباط با طبیعت از خود بروز می‌دهد. انسان، با طبیعت برخوردی استخدامی و استثماری دارد. طبیعت بی‌جان چون موم در دست انسان قرار دارد و انسان با خرد ابزاری خود هر نوع تصرفی در آن می‌کند. به خصوص انسان مدرن که به سوژه بدل شده است، طبیعت را چون «ابژه‌ای» در معرض هر نوع دخل و تصرف قرار می‌دهد.
مختصری از زندگینامه شهید عبدالوهاب قاسمی شهید حجت الاسلام قاسمی در پنج سالگی ، قرآن را دلربا تلاوت می کرد. شهید قاسمی در همان نوجوانی نزد عموی بزرگوارش ، مقدمات علوم ادبیات عرب را آموخت. شهید قاسمی بعد از سپری شدن نوجوانی ، در نزد افاضل حوزه علمیه بابل ادامه تحصیل داد و در شمار طلاب علوم دینی قرار گرفت و سپس راهی تهران شد و در دو مدرسه شیخ ابوالحسن و حاج میرزا ابوالفتح به تحصیل علوم دینی اشتغال داشت و در سال ۱۳۳۴ جهت تکمیل تحصیلات علوم دینی راهی مشهد مقدس گردید و در مدرسه مبارکه سلیمان خان رحل اقامت افکند.
همکاری منطقه ای و بین المللی راه توسعه شمال کشور همانگونه که می دانید در عصر حاضر بسیاری از کشورها برای توسعه بیشتر و برون رفت از مشکلات ملی در قالب پیمان های بین المللی حاضر شدند همکاری های گسترده ای با یکدیگر داشته باشند . اتحادیه اروپا ، شورای همکاری کشورهای خلیج فارس ، سازمان همکاری کشور های عضو اکو و شانگهای و دهها سازمان مشابه ، نهادهای مشخصی از همکاری های بین المللی هستند
آل سعود چگونه به قدرت رسیدند؟ تاریخ حاکمیت آل سعود بر عربستان به قرن هیجده میلادی باز می‌گردد. مبانی حکومتی که "ابن سعود” پایه‌ریزی کرد، بر دو اصل متمرکز بود: "شمشیر” و ترویج مذهب "وهابی”.
یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مناجات شعبانیه این مناجات، نمونه‌ کاملى از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبى است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوى عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.
راهکارهایی ساده برای تسکین دندان درد شبانه وقتی که دراز می کشیم فشار رگ ها مقداری افزایش پیدا می کند همین امر باعث می شود که عروقی هم که در ناحیه اتاق پالپ وجود دارد فشارشان افزایش پیدا کرده و فشار داخلی پالپ دندان باز هم افزایش پیدا کرده و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.
کوچ ستاره‌های فوتبال مازندران سرمایه‌گذاران قادر به حمایت فوتبال مازندران نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی در آیند. فوتبال مازندران در زمینه استعدادیابی قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما با توجه به این همه استعداد ذاتی در فوتبال استان بنا به دلایلی، سرمایه‌گذاران و حامیان مالی قادر به حمایت فوتبال مازندران و تیم‌های مختلف باشگاهی نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی درآیند.
طرح انتقال آب خزر به کویر از حرف تا عمل طرح انتقال آب خزر به کویر از نظر برخی از کارشناسان نیاز به بررسی بیشتری دارد. دوشنبه 28 فروردین سال جاری سواحل شهرستان میاندرود در استان مازندران شاهد زمین‌خوردن کلنگ ساخت پروژه‌ای بود که طی آن نخستین بار انتقال آب دریای خزر با هدف تامین آب شیرین بخش‌های مرکزی کشور کلید خورد.
"آب" بنوشید تا بهتر "درس" بخوانید مصرف پروتئین همراه صبحانه قبل از امتحان موجب افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود، بنابراین مصرف تخم مرغ، پنیر و شیر به توان مغز کمک می‌کند و مصرف آنها در صبح روز امتحان به همراه ترکیبات حاوی فیبر مفید است.
حضرت زینب(س)؛ اسطوره‌ای پایان‌ناپذیر تاریخ شیعه، تاریخ مظلومیت و مصیبت است، روزی در عزای رسول خدا(ص)، روزی در ماتم شهادت خیرالنسا(س)، روزی در اندوه غربت و شهادت علی(ع)، روزی در عزای شهادت غریبانه حسن(ع) که جگرش را پاره کردند و روزی دیگر در ماتم عظیم‌ترین حادثه تاریخ که عاشورا و حسین(ع) بود.
چرا زینب کبری(س) عقیلۀ بنی هاشم است؟ هم وجود مبارک حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیلۀ بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبری؛ عقل برای این ها به منزلۀ فصل مقوّم بود. اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او. کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند [اما] برخی از افراد، حافظ کمالند
اعتکاف؛ اوج آسمانی با قلب‌های زمینی اعتکاف بهانه‌ای برای توجه به خود، خودشناسی و خداشناسی است، ایام پرباری که بار معنوی آن می‌تواند انسان‌ساز و جامعه‌ساز باشد.
اعتکاف خلوتی آگاهانه برای گفت و شنود با محبوب است رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: اعتکاف در حقیقت خلوتی آگاهانه و هوشمندانه برای گفت و شنود با محبوب و معشوق اصلی است و در اسلام نیز به حضور قلب و تفکر بسیار تاکید و سفارش شده است.