اخبار جدید

هاشمی کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود
رنگارنگترین میوه جهان کشف شد +عکس
احتمال استیضاح وزیر علوم
مسئولیت جدید جاسبی با حکم احمدی نژاد
نتایج نهایی کنکور سراسری
مهمترین علل طلاق در کشور
اجرای 1800 طرح اشتغال در کمیته امداد گلستان
مخالفت معاون استاندار گلستان با ساخت بیمارستان هزار تختخوابی
نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
قیمت برخی از خودروهای داخلی
مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز
رتبه علمی ایران در منطقه و جهان
علی مطهری: دولت برای انتخابات برنامه دارد
آیا این «آخرین رئیس جمهوری» است؟
عدم افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد
پنجاه تصویر به یاد ماندنی پارا المپیک
علیخانی: به برخی کارهای دولت مشکوکم
آزمون دکتری همچنان حاشیه‌ساز است
گزارش تصویری مراسم اختتامیه پارا المپیک
تاکید قرائتی بر راه اندازی ازدواج موقت
ضرورت اقدام عاجل ارزی از سوی دولت
ادعاهای جدید «یوکیا آمانو» علیه ایران
احمدی نژاد : من نگفتم قیمت ارز کاهش می یابد
هاشمی ‌: برگزاری انتخابات آزاد باعث افزایش اعتماد مردم خواهد شد
محورهای اصلی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی
باهنر: مصلحت نیست هاشمی وارد میدان ریاست جمهوری شود
سبقت ارز و دلار در بازار
راه‎اندازی سیستم پیامکی «‌زائر حج‌» برای نخستین بار
صورت حشرات از نمای نزدیک / تصاویر
تصویر / استخر شیشه ای معلق درطبقه 24‎

RSS Feed of this section

ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی قائمشهر تجلیل می‌شوند
اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان‌های مازندران
گزارش تصویری یادواره سرداران و 1100 شهید ساری
تماس 260 هزار شهروند با پلیس مازندران
جانباز مازندرانی به خیل شهادت پیوست
راهیابی 3 گروه‌ نمایشی مازندران به جشنواره «تئاتر ماه»

RSS Feed of this section





اخبار ایران و شمال

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز - معاون توسعه بازرگانی داخلی اعلام کرد: توزیع کالا در استان های میهمان پذیر - ایران، مصر و ترکیه در مسیر رایزنی گام بر می دارند/ استقبال «اسد» از طرح صلح تهران - بانک مرکزی 73 هزار میلیارد تومان پول چاپ کرد - طالبان 17 زن و مرد را سربرید
سوال مجلس از دو وزیر درباره پارازیت‌ها عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این کمیسیون پس از پایان تعطیلات مجلس از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت و درمان درباره بیماری‌زا بودن پارازیت‌های ماهواره‌ای سوال می‌کند.
اسامی 10 وزیر امضاکننده «نامه به رهبری» به گفته یک منبع مطلع افرادی هم‌چون «منوچهر متکی»، «مصطفی پورمحمدی»، «علیرضا طهماسبی»، «سید‌کاظم وزیری‌هامانه»، «غلامحسین نوذری»،«داوود دانش جعفری»، «سیدمحمد جهرمی»، «محمدمهدی زاهدی»، «پرویز کاظمی» و «محمود فرشیدی» که به ترتیب سابقه تکیه بر کرسی وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور، صنایع، نفت، امور اقتصادی و دارایی، کار و امور اجتماعی، علوم تحقیقات و فناوری، رفاه و تامین اجتماعی، آموزش و پرورش را داشته‌اند، این نامه را امضا کرده‌اند.
در برنامه جنجالی 90 چه گذشت ؟ برنامه ۹۰ شب گذشته مانند همیشه دیدنی بود؛ پس از گذشت سه روز از زمان برگزاری دیدار حساس پایتخت که با بازی ضعیف دو تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید بار دیگر موضوع ریخت و پاش های فراوان این باشگاه‌ها با پخش برنامه نود داغ شد ، نظرسنجی 90 درباره عامل جذاب نبودن دیدار پرسپولیس و استقلال بود که در پایان 3 ساعت و 20 دقیقه، از یک میلیون و 579 هزار شرکت کننده، حدود 70 درصد بازیکنان، 17 درصد تماشاگران و 13 درصد مربیان را علت این امر دانستند.
ملک عبدالله اداره امور عربستان را واگذار کرد پادشاه عربستان اداره امور کشورش را به ولیعهد خود واگذار کرد. به گزارش العالم، ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی برای گذراندن مرخصی از این کشور خارج شد.
متن کامل گزارش وزیر اقتصاد در محضر رهبری متن کامل گزارش وزیر اقتصاد در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دولت از سوی وزارت اقتصاد منتشر شد.در این گزارش از آغاز قریب‌الوقوع معاملات گواهی ارزی و تلاش غرب برای شبهه افکنی در میان مردم از طریق تشکیک در آمارهای رسمی کشور سخن به میان آمده است.
نگاهی به قیمت برخی خودروها نگاهی به قیمت برخی خودروها
تعداد «بیسوادان» کشور اعلام شد وی افزود: اگر این آمار بر اساس خوداظهاری افراد به درستی ثبت شده باشد که به نظر می‌رسد درست است، در مقایسه با سال 85 که تعداد بیسوادان کشور 4 میلیون و 150 هزار نفر بود در وضعیت مناسبی قرار نداریم، چرا که نتوانستیم بیسوادی را کاهش دهیم. رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور خبر داد: بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی مرکز آمار، تعداد بیسوادان 10 تا 49 ساله کشور سه میلیون و 860 هزار نفر اعلام شده است.
وام مسکن مهر 30 میلیون تومان می‌شود لاهوتی هزینه آماده سازی مسکن مهر در تمام نقاط کشور را یکسان ندانست و تصریح کرد: در برخی از نقاط مانند لنگرود که پروژه مسکن مهر در بهترین نقطه شهر قرار دارد هزینه آماده‌سازی آن بیشتر است.
چرا اجلاس سران عدم تعهد در تهران مهم است؟ دشمنان ایران قصد دارند با استفاده از اقدامات اقتصادی، سیاسی ، دیپلماتیک و رسانه ای ، ایران را منزوی کنند اما استقبال گسترده و جدی از اجلاس تهران، به معنی شکست این تلاش هاست.
کاهش چشمگیر سهمیه حج تمتع ایران هرچند نمی‌توان با صراحت در این‌باره سخن گفت، ولی از سخنان مقامات حج کشور این‌طور برمی‌آید که سهمیه‌ حج امسال برای ایران، همان 75هزار نفر است. در حالی که سال گذشته ایران بیش از 98 هزار نفر سهمیه‌ حج تمتع داشت.
بنویسید ' دریافت شهریه ممنوع ' بخوانید ' دریافت شهریه آزاد 'همه ساله همزمان با فرارسیدن ایام شهریور تب و تاب والدین برای نام نویسی دانش آموزان در مراکز آموزشی از یک سو و تاکید مسوولان مبنی بر ممنوع بودن دریافت هرگونه وجه از سوی مدیران مدارس نقلهای شنیدنی به دنبال دارد.
قیمت سکه و دلار کاهش یافت قیمت سکه و دلار در مقایسه با روز گذشته کاهش داشته، به گونه‌ای که امروز سکه تمام طرح قدیم در بازار840 هزار تومان و طرح جدید 838 هزار تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که روز گذشته قیمت این سکه‌ها به ترتیب 850 و 846 هزار تومان بود.
بیانبه هاشمی برای هفته دولت هاشمی رفسنجانی با صدور پیامی یاد و خاطره "رئیس جمهور و نخست وزیر شهید جمهوری اسلامی " را گرامی داشت و تاکید کرد: امروز هم مخالفان داخلی و خارجی دست از برنامه‌های شوم خویش برنداشته‌اند و همچنان برای حذف دلسوزان نظام تلاش می‌کنند .
پازل تعطیلی پنج‌شنبه مدارس در آستانه فروپاشی تعطیلی یا برگزاری کلاس‌های درس در روزهای پنج‌شنبه، موضوعی است که در آستانه ورود به سال تحصیلی جدید به مناظره میان مجلسی‌ها و آموزش و پرورشی‌ها بدل شده و نمایندگان مجلس برای لغو تعطیلات پنج‌شنبه‌های مدارس طرحی آماده کرده‌اند که می‌تواند ایده افزایش تعطیلات آخر هفته را بی‌نتیجه سازد.
آمار عجیب طلاق در میان زوج های جوان به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، محسن کرمی روز شنبه در نشستی خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت به شرح آمارهای وقایع حیاتی کشور در سال 90 پرداخت و گفت: در سال گذشته یک میلیون و 382 هزار و 229 واقعه ولادت رخ داد که نسبت به سال قبل 1،4 درصد افزایش داشت. وی ادامه داد: از این تعداد 708 هزار و 395 واقعه مربوط به پسران و 673 هزار و 834 واقعه مربوط به دختران بوده که به این ترتیب شاخص نسبت جنسی در سال 90 همچون اغلب سال‌های گذشته، 105 به 100 است یعنی به ازای هر 105 پسر در کشور، 100 دختر متولد می‌شود
پاسخ تند کرباسچی به باهنر کرباسچی در بخش دیگری از اظهاراتش، با اشاره به این جمله باهنر که « (در انتخابات مجلس اخیر) رتبه من پنجم بود ، به رتبه 25 هلم دادند...تقلب یکی دو درصد بود» ، تصریح کرد: ادعای تقلب در انتخابات برای همه انتخابات خلاف است یا بعضی از آنها؟ / راستی شما در نقد جناب آقای کروبی اینقدر دست‌تان خالی است؟
هدیه ۷۰۰میلیارد تومانی دولت به‌ مردم از ابتدای سالجاری تاکنون با ورود بیش از یک میلیون دستگاه خودرو جدید به ناوگان حمل و نقل کشور مصرف بنزین به طور متوسط روزانه ۳ میلیون لیتر افزایش یافته است.
تابعیت دوگانه معاون دانشگاه پیام‌نور یکی از طراحان تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام‌نور با رد ادعای انصراف 70 درصدی نمایندگان از تحقیق و تفحص دانشگاه پیام‌نور، از تابعیت دوگانه معاون دانشگاه پیام‌نور خبر داد.
مقدمات اجرای حکم مرتضوی فراهم شده است رییس دیوان عدالت اداری گفت: با توجه به اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقدمات اجرای حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری برای برکناری سعید مرتضوی از سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است.
تازه‌ترین قیمت سکه و دلار در بازار قیمت سکه و دلار در مقایسه با چند روز گذشته افزایش داشته، به گونه‌ای که امروز سکه تمام طرح قدیم در بازار850 هزار تومان و طرح جدید 846 هزار تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که سه روز پیش قیمت این سکه‌ها به ترتیب 800 و 798هزار تومان بود.
دلایل شرکت نکردن ترکیه در اجلاس تهران در حالی که ایران پیش از این اعلام کرده بود از رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در اجلاس عدم تعهد در تهران دعوت کرده است، اخبار حاکی از رد این دعوت از سوی دولت ترکیه است. یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری این کشور، دلایل این امر را برای رسانه‌های ترکیه‌ای تشریح کرده است.
گزارش جدید آژانس و ادعاهای جدید علیه ایران بازتاب برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، انتشار ادعاهایی جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران در گزارش آتی آژانس، تأکید دوباره آمریکا بر ادامه مسیر دیپلماسی با ایران، اظهارات جنگ‌طلبانه میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و دعوت ایران از نخست وزیر دولت فلسطین برای شرکت در اجلاس غیرمتعهد‌ها، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
سریعترین خودروهای مدل 2013 جهان معرفی شدند سایت خبری سی.ان.بی.سی در تازه‌ترین گزارش خود سریعترین خودروهای مدل 2013 جهان را معرفی کرد. سی.ان.بی.سی براساس اطلاعاتی که در سایت TotalCarScore انتشار یافته، اعلام کرده که بوگاتی ویرون سوپر اسپورت با سرعتی معادل 431 کیلومتر بر ساعت سریعترین خودروی مدل 2013 جهان است. قیمت پایه این خودرو 2.4 میلیون دلار اعلام شده است.
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز - این بار «وین» میزبان دور تازه است/ فردا؛ مذاکره فنی ایران و آژانس - مردم سرگردان شده اند / «تعرفه درمان » از رویا تا واقعیت - اوج گیری تب و تاب میزبانی از غیر متعهدها
سبک‌ترین ماده جامد جهان ساخته شد سبک‌ترین ماده جامد جهان که 500 برابر مستحکم‌تر از نمونه‌های پیشین است ، ساخته شد. به گزارش ایرنا به نقل از 'ساینتفیک'، سبک‌ترین ماده جامد جهان که با نام 'ایروژل' شناخته می‌شود پیش از این از جنس 'سیلیکا' ساخته می‌شد و بسیار شکننده بود، اما نمونه جدید این ماده 500 برابر محکم‌تر از نمونه پیشین است و از انعطاف‌پذیری بالایی نیز برخوردار است.
زمان واریز سهمیه بنزین عیدانه دولت معاون وزیر نفت از واریز 30 لیتر سهمیه بنزین عیدانه تا چند روز آینده در راستای اجرای تصمیم هیات دولت خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر مشکلی در تامین این سهمیه اضافی بنزین خودروها وجود ندارد.
ثروتمندترین کشورهای مسلمان جهان قطر، کویت و برونئی در رتبه‌های برتر 10 کشور مسلمان ثروتمند جهان هستند که اسلام دین اکثر جمعیت آن‌ها است.
نرخ انواع سکه و ارز در بازار آزاد بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در معاملات امروز - پنج شنبه - بازار تهران 827 هزار تومان بود که این رقم نسبت به روز گذشته 27 هزار تومان رشد داشت.
60 متر ساحل دریاها را آزاد کردیممعاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: 60 متر ساحل دریاها را آزاد کردیم و انتظار نداریم آپارتمان‌های چند طبقه در سواحل احداث شود. به گزارش سلام شمال هادی ابراهیمی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری رامسر که به منظور معارفه فرماندار جدید این شهرستان برگزار شد خواستار فعال شدن گروه‌های مبارزه با مواد مخدر در غرب مازندران شد.
مدیر عامل صدرا: ایران در ساخت شناورهای دریایی خودکفا شد مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: در رابطه با بحث ساخت و فرآیند ساخت شناورها خودکفا هستیم، ولی این به معنای خودکفایی در تامین تجهیزات و ماشین‌آلات نیست.
برگزاری اردوی تیم ملی بوکس در مازندران رئیس هیئت بوکس مازندران از برپایی اردوی10 روزه تیم ملی جوانان بوکس کشور در شهرستان نور خبر داد. به گزارش سلام شمال حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: ملی پوشان در این اردو زیر نظر مربیان اکبر احدی و مجتبی فرجی در دو نوبت صبح وعصر تمرینات آماده سازی خود را پیگیری می‌کنند
حضور فوتبالیست‌های جدید در ترکیب نساجی مازندران مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نساجی مازندران از پیوستن 3 بازیکن جدید به ترکیب تیم فوتبال نساجی مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد سعادتمند بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری با بیان اینکه باید از تمامی استعدادهای فوتبالی برای کسب موفقیت بهره برد، بیان داشت: تلاش خواهیم کرد انتظارات کادر فنی را برای جذب بازیکنان برآورده سازیم.
صدور 11 هزار تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران رئیس دادگستری مازندران گفت: بیش از 11 هزار تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران صادر شده است. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام حسین طالبی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه کلاردشت که با حضور جمعی از مدیران قضایی استان، فرماندار چالوس، امام جمعه و دیگر مدیران شهرستان چالوس برگزار شد، افزود: با تلاش و پیگیری دادگستری‌های شهرستان‌ها به بیش از 9 هزار مورد از این پرونده‌ها برخورد قانونی شده است.
راه‌اندازی پایگاه بسیج در سطح اتحادیه‌های صنفی مازندران رئیس بسیج اصناف مازندران گفت: مهمترین برنامه بسیج اصناف بحث ایجاد و راه‌اندازی پایگاه در سطح اتحادیه‌ها است. نظام شجره طیبه الصالحین در سطح بسیج عملیاتی می‌شود.
ساماندهی آب و فاضلاب مازندران 1200 میلیارد تومان نیاز دارد مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: در برنامه پنج ساله یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب استان نیاز است. به گزارش سلام شمال بعدازظهر امروز کلنگ اجرای طرح آبرسانی به شهر کلاردشت با حضور مسئولان استانی و شهری در هفته دولت به زمین نشست.
خیران بابلی شناسنامه‌دار می‌شوند دبیر مجمع خیران بابل گفت: به منظور مشارکت خیران در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، خیران بابلی شناسنامه‌دار می‌شوند. به گزارش سلام شمال مرتضی بزرگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: نخستین همایش ایثار و همیاری مازندران برای توسعه، بهسازی و مقاوم سازی مدارس شهرستان بابل با کمک خیران بابلی مقیم تهران و خیران این شهرستان، هشتم شهریورماه سال جاری در سالن اجتماعات دبیرستان پورنگ برگزار می‌شود.
راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان در مازندران رئیس اداره بهزیستی تنکابن گفت: راه‌اندازی یک کمپ ترک اعتیاد بانوان با محوریت تنکابن در غرب مازندران در دستور کار قرار دارد که پیگیر آن هستیم. به گزارش سلام شمال صبح امروز به مناسبت هفته دولت دو طرح اشتغالزایی و دو پروژه رفاهی و یک مرکز خدمات مددجویان در بهزیستی تنکابن به بهره‌برداری رسید.
23 هزار مسکن مهر در مازندران بهره‌برداری می‌شود معاون عمرانی استاندار مازندران با اعلام اینکه 38 طرح مهر ماندگار در این استان وجود دارد، از بهره‌برداری 23 هزار مسکن مهر در مازندران تا پایان سال جاری خبر داد.
دیدار مسئولان و خبرنگاران مازندرانی با آیت‌الله حسن‌زاده آملی صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت در آمل، مسئولان و خبرنگاران حاضر در مراسم با آیت‌الله حسن‌زاده آملی دیدار کردند.
تمام مدارس کلاردشت یک‌نوبته شدند رئیس آموزش و پرورش کلاردشت گفت: تمامی مدارس کلاردشت یک‌نوبته شدند. به گزارش سلام شمال همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان سالن ورزشی شهید شهرام مرادمرزه و مدرسه شهید بهشتی کلاردشت افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
بابلسری‌ها صاحب مجتمع فرهنگی می‌شوند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بابلسری‌ها هفته جاری صاحب مجتمع فرهنگی می‌شوند. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی صبح امروز در جلسه کمیته فرهنگی طرح تحول اجتماعی بیان داشت: عملیات اجرایی این پروژه در سال 1382 آغاز شد و اتمام آن رهاوردهای پرباری را برای فرهنگ و هنر شهرستان بابلسر به همراه خواهد داشت.
جهاد دانشگاهی مازندران از جلبک هیدروژن استحصال می‌کند رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: ایجاد پایگاه علمی برای تدوین دانش فنی تولید بیولوژیکی هیدروژن از جلبک میکروسکوپی و تدوین دانش فنی طراحی و ساخت بیولامپ با استفاده از جلبک به جهاد دانشگاهی مازندران واگذار شد.
اشتغال 1300 نفری در شهرک صنعتی محمودآبادفرماندار محمودآباد از اشتغال یک هزار و 300 نفری در شهرک صنعتی محمودآباد خبر داد. به گزارش سلام شمال هفته دولت بهانه‌ای شد تا درباره عملکرد دولت در شهرستان محمودآباد با نماینده عالی دولت در این شهرستان به گفت‌وگو بنشینیم و پیرامون مسائل، معضلات و کارکردهای دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین وضعیت پیشرفت مصوبات سفر دولت به مازندران سوالاتی را مطرح کنیم.
نمایشگاه پاییزه عرضه مستقیم کالا در ساری برپا می شود ساری - رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت ساری از برپایی نمایشگاه پاییزه عرضه مستقیم کالا در چند روز آینده در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال ' اسماعیل هادی نژاد ' گفت : نمایشگاه پاییزه عرضه مستقیم کالا از بیستم شهریور ماه جاری به مدت 10 روز در ساری برپا می شود.
دومین خانه شمشیربازی مازندران در آمل آماده بهره برداری شد رییس اداره ورزش و جوانان آمل گفت : دومین خانه شمیربازی مازندران در این شهرستان ساخته شده و آماده بهره برداری است.
26 طرح آموزشی در هفته دولت در مازندران بهره برداری می شود مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران از بهره برداری 26 طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی در هفته دولت در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ' علی نبیان ' افزود: این طرحها در قالب 156کلاس درس با زیربنای بیش از 22هزار و 129متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.
یکهزار و 340مدرسه در مازندران هوشمند شد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت : تاکنون یکهزار و 340مدرسه در این استان مجهز به سامانه هوشمند شدند. به گزارش سلام شمال' محمد علی امیری ' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این تعداد 750مدرسه عادی و بقیه از مدارس خاص هستند.
روند فعلی احیای کارخانه های نساجی مازندران مورد رضایت نیست نمایندگان قائمشهر ، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی روند فعلی احیای کارخانه های نساجی مازندران واقع در قائمشهر را مورد رضایت و مطلوب ندانستند.
قائمشهر صاحب ساختمان انتقال خون شد در چهارمین روز از هفته دولت ، با حضور مدیر کل انتقال خون مازندران و حجت الاسلام معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان ساختمان انتقال خون شهرستان قائمشهر به بهره برداری رسید.
مازندران به سمت صنعتی شدن گام بر می دارد رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بازدید هایی که از شهرک های صنعتی استان مازندران داشته ایم ، نشان می دهد که این استان به سمت صنعتی شدن گام بر می دارد . به گزارش سلام شمال'رضا رحمانی' در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی مرزن آباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود : برخلاف تصوری که از مازندران مبنی بر گردشگری بودن آن وجود دارد این استان از توانایی های دیگری نیز برخور دار است که از آن جمله کارخانه های صنعتی موجود آن است
بیش از 70 مدرسه در حاشیه راه های مازندران ایمن سازی شدند رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران از ایمن سازی 71 مدرسه در حاشیه راه های این استان در سال جاری خبر داد . به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان مازندران ، ' عبدالرضا یدالهی ' ، افزود : این اقدام با اعتباری بیش از یک میلیارد و 560 میلیون ریال ، صورت گرفته است
راه اندازی صنایع تبدیلی در مازندران پشتوانه بخش کشاورزی خواهد بود عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی در استان مازندران پشتوانه محکمی برای بخش کشاورزی محسوب می شود.
79 مدیر و کارمند ادارات آمل تجلیل شدند به مناسبت گرامیداشت هفته دولت 79 مدیر و کارمند دستگاه های اداری و نهادهای دولتی شهرستان آمل با حضور ' احمد جمشیدی ' معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران تجلیل شدند.
بورس اوراق بهادار و بازار طلای مازندران م‍دی‍رب‍ورس‌ م‍ن‍طق‍ه‌‌ا‌ی‌ م‍‍ازن‍در‌ان‌ ‌ا‌ع‍لام‌ ک‍رد : در م‍ج‍م‍و‌ع‌ م‍‍ع‍‍ام‍لات‌ روز یکشنبه ت‍‍الار‌ه‍‍ا‌ی‌ ‌بورس استان ‌، ت‍‍ع‍د‌اد دو میلیون و 10 هزار و 47 س‍‍ه‍م‌ ب‍ه‌ ‌ارزش‌ ب‍ی‍ش‌ از چهار میلیارد و 798 می‍ل‍ی‍ون‌ ری‍‍ال‌ دادو ستد شد. به گزارش سلام شمال ' ع‍ل‍‍ی‌ ج‍‍ع‍ف‍ر‌ی ' گ‍ف‍ت : در م‍‍ع‍‍ام‍لات‌ ‌ان‍ج‍‍ام‌ ش‍ده‌ در ‌ای‍ن‌ روز تعداد 946 هز‌ار و 537 س‍‍ه‍م‌ ب‍ه‌ ‌ارزش‌ دو میلیارد و 782 م‍ی‍ل‍ی‍ون‌ ری‍‍ال‌ خری‍د‌ار‌ی‌ شد و یک میلیون و 63 هزار و 510 س‍‍ه‍م‌ ب‍ه‌ ‌ارزش‌ دو میلیارد و 17 م‍ی‍ل‍ی‍ون‌ ری‍‍ال‌ ب‍ه‌ ف‍روش‌ رس‍ی‍د
مازندران کمترین سهم استقرار صنعت را در کشور به خود اختصاص داده است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شاخص صنعت درمازندران مناسب نیست ، گفت: این استان کمترین سهم استقرار صنایع را در کشور به خود اختصاص داده است.
4 ایستگاه تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی در ساری است سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری اعلام کرد: امسال چهار ایستگاه تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی در ساری است. به گزارش سلام شمال صالح کاردگر بعدازظهر امروز در جلسه ستاد هفته دفاع مقدس که در فرمانداری مرکز مازندران برگزار شد بیان داشت: تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی در مازندران امسال با هفته دفاع مقدس مقارن شد که می‌توان یاد و خاطر سرداران دفاع مقدس را برای ورزشکاران خارجی به درستی معرفی کرد.
انتقاد شدید از عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری مازندرانمعاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: مردم غرب استان مازندران از کم‌توجهی صدا وسیما مازندران به لهجه‌ی بومی محلی استان گلایه داشتند. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس هادی ابراهیمی بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با اشاره به جلسه‌ای که با حضور استاندار مازندران در غرب استان برگزار شد، بیان داشت: مردم غرب استان مازندران از کم‌توجهی صدا وسیما مازندران به لهجه‌ بومی محلی استان گلایه داشتند.
باران جشن خرمن مازندران را تعطیل کرد برگزاری جشن خرمن به علت بارندگی شدید به تاخیر افتاد. به گزارش سلام شمال سید حسن موسوی چلک دبیر جشنواره جشن خرمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: بارندگی شدید موجب عدم برگزاری جشن خرمن در رویان مازندران شد.
430 کمباین ویژه برداشت برنج وارد مازندران شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: 430 کمباین ویژه برداشت برنج وارد مازندران شد. به گزارش سلام شمال رضا عظیمی شامگاه شنبه در دهمین جلسه کارگروه کشاورزی مازندران بیان داشت: بالارفتن اقلام غذایی در سبد غذایی روزانه مردم از دیگر اقلام اهمیت ویژه‌ای دارد و پرداختن به موضوع‌های کشاورزی حایز اهمیت و متضمن امنیت غذایی کشور است و در ماه‌های اخیر بحث مرغ اهمیت آن را نشان داده است
فعالیت 600 کانون فرهنگی مساجد در گیلان مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: تا پایان سال جاری 600 کانون فرهنگی مساجد در گیلان فعالیت می‌کنند.
مسجد دانشگاه آزاد اسلامی آستارا افتتاح شد به مناسبت هفته دولت مسجد ابوالفضل (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا به بهره‏برداری رسید. به گزارش سلام شمال مسجد حضرت ابوالفضل (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا ‌با حضور محمد حسین سرورالدین رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی به بهره‏برداری رسید.
تغییر مداوم مدیریت‌ استان ضربات بسیاری به ‌گیلان وارد کرده استنماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبات مدیریت در گیلان وظیفه دولت است که در طول این سال‌ها نادیده گرفته شد. به گزارش سلام شمال جبار کوچکی‌نژاد عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح گازرسانی به روستای نوحدان با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه طرح گازرسانی به شهرهای ساحلی و شمالی با سرعت بیشتر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: گازرسانی یکی از نیازهای اصلی مردم است.
مسئولان پاسخگوی تعطیلی 2 کارخانه چوکا و لوله‌سازی گیلان باشند نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت: مسئولان چوکا و شرکت وابسته به وزارت نیرو باید پاسخگوی تعطیلی دو کارخانه چوکا و لوله‌سازی شمال در گیلان باشند.
7 طرح عمرانی شهرستان رشت افتتاح شد به مناسبت هفته دولت چهار طرح عمرانی در بخش لشت‌نشا و سه طرح در خشک‌بیجار رشت افتتاح شد. به گزارش سلام شمال در پنجمین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار و جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهار طرح عمرانی در بخش لشت‌نشای این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
رشت میزبان مسابقات کونگ‌فو‌توآ کشور است
اشتغال اولویت نخست استاندار گیلان باشد نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه استاندار باید بسیاری از فرصت خود را به اشتغال اختصاص دهد گفت: اشتغال اولویت نخست استاندار گیلان باشد. به گزارش سلام شمال غلامعلی جعفرزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران انتخاب استاندار جدید گیلان را تصمیم دولت دانست و اظهار کرد: نمایندگان مجلس در انتخاب استاندار گیلان دخالت نداشتند.
مجمع عمومی شبکه پارک‌های علم و فناوری در رشت آغاز شد نخستین مجمع عمومی شبکه‌ پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی با حضور 15کشور به مدت دو روز در رشت آغاز شد. به گزارش سلام شمال رئیس پارک علم و فناوری گیلان صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین مجمع عمومی شبکه پارک‌های علم و فناوری با حضور 15 کشور اسلامی در این شهر اظهار کرد: این نشست درباره حوزه علم و فناوری است
300 واحد مسکن مهر انزلی افتتاح شد به مناسبت هفته دولت 300 واحد مسکن مهر انزلی افتتاح شد. به گزارش سلام شمال مسکن مهر 300 واحدی انزلی و 15 واحد مسکن مددجویی بهزیستی عصر یکشنبه با حضور مسئولان استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
حمایت قاطع مجمع نمایندگان از استاندار جدید گیلان رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از حمایت همه‌جانبه و قاطع این مجمع از استاندار جدید گیلان خبر داد.
روزشمار استانداران گیلان در 33 سال و 6 ماه و 9 روز گذشته روزشمار استانداران گیلان در 33 سال و 6 ماه و 9 روز گذشته
مجوز ساخت فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان صادر شد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از صدور مجوز ساخت فاز دوم و توسعه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال'حمید روشن روان' روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مجوز مدول دوم به استناد قانون و برای استفاده از توان سرمایه گذاری بخش خصوصی دریافت شده، افزود: با این مجوز اولیه صادره از شرکت مهندسی آبفای کشور، مراحل فراخوان و شناسایی سرمایه گذار انجام شده است.
گیلان رتبه نخست فعالیت های اجتماعی و فرهنگی کشور را دارد معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان فعالیت های دولت خدمتگزار در زمینه توسعه کشور و استان را ستود و گفت: این استان هم اکنون رتبه نخست فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در کشور را دارد.
هیات بسکتبال گیلان برتر کشوری شد رییس هیات بسکتبال گیلان گفت: طبق اعلام نظر فدراسیون بسکتبال کشور در رابطه با جایگاه و رتبه هیات های استان های سراسر کشور، گیلان برای سومین سال متوالی در بین هیات های برتر کشور قرار گرفت.
خط پرواز رشت به استانبول راه اندازی شد مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت از راه اندازی خط پرواز رشت به استانبول خبر داد . به گزارش سلام شمال'فتاح رضوانی' افزود : اولین پرواز رشت به استانبول روز پنج شنبه دوم شهریور از فرودگاه سردار جنگل رشت انجام شد و این پرواز ها تا ششم مهر ماه ادامه دارد.
هفتمین جشنواره تابستانی موزه میراث روستایی گیلان گشایش یافتهفتمین جشنواره تابستانی از امروز یکشنبه با حضور بسیار گردشگران از سراسر کشور در موزه میراث روستایی گیلان گشایش یافت. به گزارش سلام شمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: این جشنواره به مناسبت دور دوم سفرهای تابستانی در آخرین ماه از تعطیلات تابستان و به منظور ارایه نحوه زندگی روستایی به گردشگران و همچنین آشنایی آنان با آیین های بومی و محلی استان برگزار شده است.
مهلت شرکت در سومین جشنواره پیامک رضوی گیلان تمدید شد مسوول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تمدید مهلت شرکت در سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی با عنوان 'کبوتر حرم' در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال'قاسم مصفا ' افزود: مهلت شرکت در سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی که از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است تا ساعت 24 روز جمعه دهم شهریور ماه جاری تمدید شده است.
نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت آب و برق در رشت برپا می شود مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گیلان از برپایی اولین نمایشگاه تخصصی صنعت برق، تأسیسات آب و فاضلاب و صنایع وابسته در محل نمایشگاه های بین المللی استان در رشت خبر داد
گیلان قطب سلامت شمال ایران و کشورهای همجوار است رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت : با اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر، این استان به عنوان قطب سلامت برای شمال ایران و کشورهای همجوار مطرح است. به گزارش سلام شمال دکتر 'حسن بهبودی' روز یکشنبه در حاشیه افتتاح دو طرح آموزشی و درمانی در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی انزلی اظهار کرد: در دانشگاه حدود هفت مرکز تحقیقاتی داشتیم که به 22 مرکز افزایش یافت.
سواحل گیلان؛ ظرفیتی برای رشد اقتصاد ملی گیلان با بهره مندی از مواهب طبیعی چون دریا و ساحل و نیز قرار گرفتن در یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی کشور، گوشه ای از سرمایه عظیم کشورمان است که می تواند از رهگذر برنامه ریزی علمی و اتخاذ راهکارهای اصولی بر پایه استعدادهای بومی و فرهنگی منطقه، در رشد اقتصاد ملی مؤثر باشد.
14 پروژه عمرانی در شهرستان شفت به بهره برداری رسید 14 طرح عمرانی عام المنفعه به مناسبت چهارمین روز از هفته دولت در شهرستان شفت به بهره برداری رسید. به گزارش سلام شمال فرماندار شفت در جریان این مراسم بیان داشت: چهار دهنه پل ارتباطی در روستاهای علیسرا، سفید مزگی و سیاهمزگی، یک دهنه پل در شهر احمدسرگوراب، دو کارخانه شالیکوبی مدرن در مجموع با ظزفیت دو هزار و 400 تن در روستاهای نصیر محله و چوبر،یک مجتمع اقامتی پذیرایی ،یک خانه عالم روستایی و سیستم مخابراتی در روستای علیسرا در این شهرستان افتتاح شد.
بیش از هشت میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز 'یکشنبه' بورس اوراق بهادار استان گیلان، هشت میلیون و 893 هزار و 107 سهم داد و ستد شد. به گزارش سلام شمال 'محمدرضا مهران فر' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد سهم به ارزش، 20 میلیارد و 918 میلیون و 171 هزار و 118 ریال داد و ستد شد که از این میزان 87 درصد مربوط به فروش و بقیه خرید سهام را شامل می شود.
کلاس داوری دو و میدانی گیلان در رشت برگزار شد رییس هیات دو و میدانی استان گیلان گفت: یک دوره کلاس داوری درجه سه دو و میدانی در رشت برگزار شد. به گزارش سلام شمال 'سیدمحمد احمدی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای برنامه های از پیش تعیین شده در خصوص برنامه های آموزشی، دومین دوره کلاس داوری درجه سه دو و میدانی گیلان در رشت برگزار شد.
بزرگترین سردخانه غرب گیلان در آستارا افتتاح شد بزرگترین سردخانه غرب گیلان روز یکشنبه طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان محلی در آستارا افتتاح شد. به گزارش سلام شمال مجری این طرح در این آیین گفت: این سردخانه دو مداره و با دو کاربری بالای صفر و زیر صفر احداث شده است.
کیهان هاشم نیا به عنوان استاندار جدید گیلان انتخاب شد کیهان هاشم نیا از سوی هیئت دولت به عنوان استاندار جدید گیلان انتخاب شد. به گزارش سلام شمال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ کیهان هاشم نیا معاون سابق برنامه ریزی استانداری گیلان، با تصویب هیئت دولت به عنوان استاندار جدید گیلان منصوب شد.
استاندار گیلان برکنار شد نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: کیهان هاشم‌نیا با تصویب هیئت دولت استاندار گیلان شد. ایرج ندیمی لحظاتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تغییر سه استاندار در سطح کشور اظهار کرد: کیهان هاشم‌نیا با رای هیئت وزیران استاندار گیلان شد.
افتتاح 10 خانه بهداشت در رشت فرماندار رشت از افتتاح 10 واحد خانه بهداشت به مناسبت هفته دولت در این شهر خبر داد. به گزارش سلام شمال سید ولی‌الله عظمتی عصر امروز در مراسم افتتاح خانه بهداشت روستای راسته‌کنار خمام با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی مناسب برای ارائه عملکردهای دولت است، اظهار کرد: خدمات و کارکردهای دولت نهم و دهم در طول تاریخ انقلاب کم‌نظیر بوده است.
مخالفت 10 نماینده مجلس با تغییر استاندار گیلان دبیر جبهه حامیان ولایت گیلان به جلسه نمایندگان استان در مجلس اشاره کرد و گفت: 10 نماینده مردم گیلان در مجلس با تغییر استاندار مخالف هستند. به گزارش سلام شمال حسن کربلایی در نشست اصولگرایان و دلسوزان انقلاب در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: مدتی است زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر استاندار گیلان شنیده می‌شود.
افتتاح 100 طرح صنعتی در گیلان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 100 طرح صنعتی تا پایان خرداد سال 92 در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی منتظری در بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از طرح‌های توسعه‌ای صنعت گیلان اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و 300 جواز تاسیس واحدهای تولیدی صنعتی در استان صادر شده است.
برگزاری مناظره‌های انتخاباتی دانشجویان در دانشگاه گیلان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ گیلان از برگزاری مناظره‌ها و جلسات انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه در فضای منطقی خبر داد.
رشد 2 برابری واحدهای صنعتی در گلستان معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از رشد دو برابری واحدهای صنعتی در استان خبر داد و گفت: تعداد واحدهای صنعتی در گلستان از 442 به 813 واحد افزایش پیدا کرده است.
برگزاری جشنواره تئاتر امیدهای جوان در کردکوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری جشنواره تئاتر امیدهای جوان در شهرستان کردکوی خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری عصر امروز در جمع مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: با توجه به سیاست توزیع فرهنگ‎ها تلاش شده بسیاری از برنامه‎ها را واگذار کنیم بر همین اساس این جشنواره به میزبانی شهرستان کردکوی برگزار خواهد شد.
بهره‎برداری از 10 طرح هادی روستایی گلستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از افتتاح و بهره‎برداری از 10 طرح هادی روستایی گلستان در هفته دولت خبر داد. به گزارش سلام شمال محمدتقی زمانی‎نژاد عصر امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر همچنین هفته دولت اظهار ‎داشت: تعداد 10 طرح هادی روستایی در 10 روستای مختلف با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان به بهره‎برداری رسید که حدود 2 هزار خانوار روستایی از مزایای این طرح بهره‎مند شدند.
اخذ صلاحیت فعالیت پژوهشی از وزارت علوم توسط دانشگاه آزاداسلامی گرگان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان موفق به اخذ تایید صلاحیت فعالیت پژوهشی در زمینه آب و فاضلاب از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شد.
برگزاری دومین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت در استان گلستانمدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: دومین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت، روز جمعه 3 شهریور ماه همزمان با تمامی استانهای کشور در استان گلستان برگزار شد.
فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع Ph.D در مرکز تحقیقات گوارش وکبد گلستان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع Ph.D در مرکز تحقیقات گوارش وکبد گلستان خبرداد.
ورود بیش ازهفت میلیون گردشگر به استان گلستاندبیر ستاد تسهیلات سفرهای گلستان گفت: از ابتدای فصل تابستان تاکنون بیش از هفت میلیون نفر سفر به استان گلستان صورت گرفته است.
اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان رشته های حوضه آبخیز و مهندسی آب بورسیه تحصیلی و گرنت پژوهشی DAAD به دانشجویان فوق لیسانس و دکترای رشته های حوضه آبخیز و مهندسی آب اعطاء می شود.
هواشناسی گلستان از بارش های رگباری تا سه شنبه خبرداد اداره کل هواشناسی گلستان در اطلاعیه ای از نوسانات جوی و ناپایداری هوا تا سه شنبه هفته جاری و بویژه در اوقات شب خبر داد.
شروع برداشت پنبه از مزارع طرح های تحقیقاتی گلستان کار برداشت محصول پنبه از طرح های تحقیقاتی منطقه 'انبارالوم' و هم چنین مزارع دیم استان گلستان در سال زراعی 91 شروع شد. به گزارش سلام شمال مهندس میرقاسمی مجری پروژه در منطقه انبارالوم گفت: ژنوتیپ ها که زودرسی مناسبی دارند برداشت محصول چین اول این طرح های تحقیقاتی پنبه متحمل به شوری، از اواخر مرداد شروع شده است
بزرگترین مرکز فرهنگی دیجیتال گلستان در گنبدکاووس به بهره برداری رسید بزرگترین مرکز فرهنگی دیجیتال استان گلستان به مناسبت بزرگداشت هفته دولت در شهرستان گنبدکاووس به بهره برداری رسید. به گزارش سلام شمال درآیین افتتاح این مرکز فرهنگی که روز شنبه درمحل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد، مدیرکل اطلاعات گلستان، فرماندار و برخی مسوولان این شهرستان حضور داشتند.
حضور350هنرمند در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از شرکت 350 هنرمند داخلی و خارجی در این جشنواره که در استان گلستان برگزار می شود، خبر داد.
بهره‎برداری از 7 پروژه گازرسانی شهرستان کلاله مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان گفت:‌ این شرکت در ادامه روند گازرسانی به روستاها و واحد‎های صنعتی فاقد گاز استان تعداد هفت پروژه گازرسانی شهرستان کلاله را مورد بهره‎برداری قرار داده است.
سند آمایش میگو گلستان مشکلات اقتصادی منطقه را حل می‎کند معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت:‌ سند آمایش میگو، بسیاری از ظرفیت‎های شیلات استان را به فعل تبدیل می‎کند و در آینده مشکلات اقتصادی این منطقه را حل خواهد کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، رضا غلامی در جلسه کارگروه تولیدات استان اظهار داشت: با توجه به اینکه آب دریا برای شیلات استان ظرفیتی عظیم محسوب می‎شود می‎تواند در تولید و تکثیر میگو از آن به خوبی استفاده کرد که این امر توسعه استان را به دنبال دارد.
گلستان رتبه شانزدهم صنعتی در بین استان‎های کشور است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت:‌ رتبه صنعتی گلستان در بین استان‌های کشور شانزده است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان،‌ ناصر فخرموحدی اظهار داشت: تعداد 834 واحد صنعتی با سرمایه‎گذاری 9 هزار و 253 میلیارد ریال در استان گلستان مشغول فعالیت هستند که موجبات اشتغال 19 هزار و 112 نفر را فراهم کرده‎اند.
میزان ذخیره قطعی معادن گلستان 68 میلیون تن استرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ‌ظرفیت استخراج کل معادن استان 2 میلیون تن و میزان ذخیره قطعی آنها 68 میلیون تن است. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، ناصر فخرموحدی اظهار داشت: تنها معدن ید کشور در استان مشغول فعالیت بوده و 13 درصد ذغال‎سنگ کشور نیز از معادن گلستان استخراج می‎شود.
بهره‎برداری از 22 پروژه گازرسانی گرگان با حضور استاندار گلستان 22 پروژه گازرسانی شهرستان گرگان مورد بهره‎برداری قرار گرفت. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، مدیر‌عامل شرکت گاز گلستان در خصوص جزئیات این پروژه گفت: از 22 پروژه گازرسانی شهرستان چهار پروژه روستایی بوده که از این تعداد سه مورد آن شامل روستاهای یالو، آلوفن و بلوچ‎آباد افتتاح شده و یک مورد نیز روستای زیارت بوده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
شناسایی واحدهای صنعتی اشباع در گلستان رئیس خانه صنعت و معدن گلستان از شناسایی واحدهای صنعتی اشباع در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال رمضان بهرامی صبح امروز در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی استان ضمن تاکید بر شناسایی اولویت‎های سرمایه‎گذاری در استان اظهار داشت: به منظور حمایت و استقرار این واحدهای صنعتی لازم است مشوق‎های حمایتی تدوین شود.
موزه دفاع مقدس گرگان در کش و قوس مسئولان و رسانه‌ها به گزارش سلام شمال پیشینه احداث و تاسیس موزه دفاع مقدس در گلستان موضوع جدیدی نیست که امروز سبب شده هجمه تبلیغات غیرمنصفانه رسانه‎ای علیه آن شدت بگیرد چرا که سابقه این مرکز فرهنگی به زمان انجم‎شعاع سرپرست استانداری گلستان در سال 1384 برمی‎گردد و حتی اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد ریال در سال 1384 و 3 میلیارد ریال نیز در سال 1385 برای احداث این موزه در استان تعلق گرفته است.
بهره‎برداری از 557 واحد کلاس درس در گلستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان از بهره‎برداری 74 پروژه عمرانی با 557 واحد کلاس درس در هفته دولت در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال قربانعلی شیرزاد اظهار داشت: این کلاس‎ها در زیربنایی به مساحت 86 هزار و 256 مترمربع به بهره‎برداری می‎رسند.
بهره‎برداری از 26 پروژه عمرانی آب منطقه‎ای گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان از بهره‎برداری 22 پروژه و آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه عمرانی آب منطقه‎ای استان در هفته دولت خبر داد. به گزارش سلام شمال ایرج حیدریان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: بهره‎برداری 26 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 91 میلیارد ریال صورت گرفته است.
بهره‎برداری از 7100 واحد مسکن ‎مهر در گلستاناستاندار گلستان گفت: تا پایان شهریور ماه امسال 7 هزار و 100 واحد مسکن ‎مهر در سطح استان با اعتباری بالغ بر هزار و 562 میلیارد ریال به بهره‎برداری می‎رسد.
افتتاح ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان استاندار گلستان از افتتاح ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور مهمان ویژه در ششم و هفتم مهر ماه امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد قناعت صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اعلام رسمی ثبت برج قابوس در فهرست جهانی یونسکو را نیز با حضور مهمان ویژه تا اوایل مهر‌ ماه در گنبدکاووس به میزبانی خواهیم نشست
تعداد خانوارها و جمعیت شهرستان‎های گلستان اعلام شد قدرت‎الله عابدی صبح امروز در جمع فرمانداران شهرستان‌های استان گلستان با بیان اینکه 14 شهرستان در استان داریم اظهار داشت: در مرکز استان گلستان بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 90،‌ شهرستان گرگان 462 هزار و 455 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 343 هزار و 977 نفر در شهر و 118 هزار و 478 نفر در روستاها ساکن هستند.
ایجاد 2147 فرصت شغلی با افتتاح پروژه‎های هفته دولت در گلستاناستاندار گلستان گفت: افتتاح و بهره‎برداری پروژه‎های هفته دولت در گلستان 2 هزار و 147 فرصت شغلی ایجاد می‎کند. به گزارش سلام شمال جواد قناعت شامگاه پنج‎شنبه در جمع مسئولان استان اظهار داشت: در نخستین روز از هفته دولت اجرای مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا به صورت متمرکز استانی و شهرستانی، برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقات تیراندازی برگزار شد.
راه‎آهن گرگان ـ اینچه‎برون ‌دو ماه دیگر به پایان می‌رسد‌ معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: آبرسانی به شهر گرگان به شدت و با جدیت در حال پیگیری و از طرح‎های مهر ماندگار است که امیدواریم با انتقال آب‎های مازاد مشکل آب گرگان برطرف شود. به گزارش سلام شمال عبدالرضا دادبود در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان گرگان به عناوین مهم‌ترین پروژه‎های هفته دولت اشاره و اظهار داشت: امسال در هفته دولت بیش از 40 کیلومتر راه روستایی در استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال به بهره‎برداری خواهد رسید.
هر 3 روز یک روستای گلستان از نعمت گاز بهره‎مند می‎شود مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت:‌ این شرکت مفتخر است که توانسته در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی هر سه روز یک روستا را از نعمت گاز طبیعی بهره‎مند سازد.
افتتاح و بهره‎برداری از 40 واحد صنعتی در گلستان استاندار گلستان از افتتاح و بهره‎برداری 40 واحد صنعتی در استان با اعتباری بالغ بر 468 میلیارد ریال و اشتغالزایی 527 نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد.
در صدد به حداقل رساندن مشکلات جامعه خبری گلستان هستیم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: تمام تلاش‎مان این است تا مشکلات جامعه خبری استان را به صفر یا به حداقل برسانیم. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در فعالان عرصه خبری استان با بیان اینکه حل مشکل مسکن‎مهر خبرنگاران از اولویت‎های قابل پیگیری است اظهار داشت: بعد از نشست روز خبرنگار و با تاکید استاندار گلستان جلسات خوبی در این زمینه شکل گرفت و بنا شد تا در مرحله نخست، خبرنگاران واجد شرایط استفاده از مسکن‎ مهر احصا شوند.
افتتاح و کلنگ‎زنی 111 پروژه گازرسانی در گلستان مدیرعامل شرکت گاز گلستان از افتتاح و کلنگ‎زنی 111 پروژه گازرسانی اعم از روستایی، صنایع، مسکن‎ مهر و سی‎ان‎جی با اعتباری بالغ بر 18.5 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.