اخبار جدید ایران و شمال

نابغه 8 ساله جوان‌ترین عضو مایکروسافت یک کودک هشت ساله پاکستانی جوان ترین عضو مایکروسافت شد. به گزارش سلام شمال روزنامه روسی «اوترا»،نوشت: شرکت کامپیوتری مایکروسافت جوانترین متخصص را به استخدام خود درآورد.
شهریه دانشگاه آزاد افزایش می یابدرییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای کاهش شهریه‌ها نیاز به تامین منابع مالی جدید داریم و ارتباط با صنعت این منابع را تامین می‌کند و تا زمانی که این منابع مالی تامین نشود نمی توانیم شهریه ها را کم کنیم.
نامه سرگشاده قرائتی در آستانه ماه نزول قرآن حجت‌الاسلام قرائتی استاد اخلاق و معلم قرآن، در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نزول قرآن، در نوشتاری به بیان جایگاه رفیع قرآن پرداخته و در ادامه از کم‌توجهی و بی‌مهری به این کتاب آسمانی گله کرده است.
هشدار وزیر ارتباطات درباره بدافزار جدید مشکل اخیر نیز یکی از این موارد است و آن‌ها براساس روانشناسی اجتماعی که انجام داده‌اند و با توجه به علاقه‌مندی مردم ایران به ائمه اطهار، بدافزاری را به نام Mahdi ایجاد کردند و در قالب پاورپوینت و فایل ارسال می‌شود؛ ما از مردم می‌خواهیم که فایل‌ها و ای‌میل‌هایی را که از طریق کاربران ناشناخته برای آن‌ها ارسال می‌شود را باز نکنند.
حمله شدید رییس جمهور یمن به ایران منصور هادی با متهم کردن ایران به فعالیت های جاسوسی در یمن تهدید کرد که در صورت ادامه این رفتار دولت ایران قطعا هزینه آن را خواهد پرداخت.
استخدام 30 هزار نفر در ادارات دولتی سی هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه ها براساس مجوز دولت امسال در ادارات استخدام می شوند. به گزارش سلام شمال مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت کشور در شهرکرد گفت : براساس دستور العمل ، جذب و ساماندهی نیروهای جدید از سوی استانداریها و بر اساس تخصص و تعهد افراد انجام می گیرد .
«شنبه» اول ماه مبارک رمضان است طبق روال معمول، بیست و نهم هر ماه قمری استهلال انجام می‌شود. بنابراین امروز (پنجشنبه 29 شوال) نیز استهلال انجام می‌گیرد اما طبق پیش‌بینی‌ها، هلال ماه مبارک رمضان در امروز قابل رؤیت نیست و فردا رؤیت می‌شود.
بهترین راه رفع تشنگی برای روزه داران معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه خوردن چای برای رفع تشنگی پس از سحری اشتباه است، گفت:روزه داران برای رفع تشنگی از میوه‌های مانند خربزه و هندوانه که نگهدارنده آب هستند تغذیه کنند.
احمدی‌نژاد: مخالفین بازار ارز را بهم می‌ریزند رییس‌جمهور یادآور شد: در کشور مشکلاتی وجود دارد و فشارهایی نیز به دولت وارد می‌شود، عده‌ای که مخالف دولت هستند، مخالفت خود را به صورت مستقیم مطرح نمی‌کنند، بلکه به عنوان مثال بازار ارز را به هم می‌زنند تا بگویند که طرح هدفمندی یارانه‌ها شکست خورده است، این یک نبرد سنگین است، به خصوص که گاهی دست ما بسته است و ممکن است با بیان برخی از مسائل دشمن سوءاستفاده کند و طراحی‌های جدید علیه ملت ما داشته باشد.
لاریجانی: یارانه به تنبلی تبدیل نشود در این بین ممکن است در ذهن برخی افراد این سوال به وجود آید که آیا مساله هسته‌یی آن‌قدر مهم است که این فشارها به ایران تحمیل شود؟ موضوع این است که صرفا مساله هسته‌یی در میان نیست؛ به طوری که به گفته و اعتراف خود آنها حتی اگر ما بمب اتم هم داشته باشیم که هیچ‌گاه سیاست‌مان این نبوده است، آنها باز هم با ما دشمنی می‌کنند؛ چون به گفته‌شان ما طرح‌هایشان را در خاورمیانه به هم می‌زنیم.
اعمال آخرین جمعه ماه شعبان روزهای آخر شعبان است و عده‌ای از توفیقات این ماه معظم بازمانده‌اند، امام رضا(ع) برای این دسته از افراد راهکاری را ارائه می‌دهند که در این لحظات آخر ماه رسول خدا(ص) ره‌توشه‌ای از ماه شعبان برای ماه رمضان برچینند.
رویدادهای تاریخی ماه مبارک رمضان ماه رمضان ماه میهمانی خداست و این عبارت رسا و زیبا، آنچنان شگرف و سترگ است که در عظمت این ماه، بس!
آخرین آمار ایدز در دنیا دختران 15 تا 24 ساله بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند و حدود 1.2 میلیون زن و دختر در سال 2011 به ایدز مبتلا شده‌اند.
تایید رسمی داروی جدید پیشگیری از ایدز سازمان غذا و داروی آمریکا داروی جدید پیشگیری از بیماری ایدز را به نام «ترووادا» تایید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، سازمان غذا و داروی آمریکا داروی ترووادا را به عنوان اولین درمان پیشگیری از ایدز را برای افراد در معرض ابتلا تایید کرد که به گفته مسئولان می تواند موارد ابتلای جدید را به این بیماری کاهش دهد.
افزایش 15 درصد سرانه مدارسمعاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از افزایش 15 درصدی سرانه مدارس خبر داد و گفت: درباره بیمه طلایی بازنشستگان مأیوس نشده ایم.
مدال‌آوران ایران حقوق مادام‌العمر می‌گیرند استخدام قهرمانان المپیک و اهدای جوایز بلافاصله پس از بازگشت از لندن وزیر ورزش و جوانان از استخدام مدال آوران المپیک لندن با تدوین آیین نامه‌ای از سوی دولت خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد عباسی در حاشیه مراسم بدرقه کاروان اعزامی به المپیک 2012 لندن گفت: تمام قهرمانان المپیک بر اساس آئین نامه ای که از سوی دولت تدوین شده و به زودی ارائه می شود، در دستگاه های دولتی استخدام خواهند شد.
51 امضاء برای استیضاح وزیر ورزشحسن کامران با بیان اینکه درخواست استیضاح عباسی ۵۱ امضا دارد، افزود: ما برای استیضاح وزیر ورزش اصرار داریم. به گزارش سلام شمال حسن کامران نماینده مردم اصفهان و یکی از طراحان استیضاح وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت:‌ هم‌اکنون درخواست استیضاح وزیر ورزش و جوانان 51 امضاء دارد و بعد از آغاز کار مجلس این استیضاح دوباره به جریان می‌افتد.
گلایه های حداد عادل از نحوه جذب معلم در آموزش و پرورشحداد عادل گفت: خطری بالاتر از این نیست که برای تربیت معلم به صورت کمی و کیفی برنامه نداشته باشیم و به صورت منفعل منتظر بنشینیم که چه کسی مراجعه می‌کند و بعد آموزش و پرورش را پر کنیم از حق‌التدریسی‌هایی که آموزش معلمی ندیدند.
ساعت کاری ادارات در ماه مبارک رمضان اعلام شد معاون امور مجلس رئیس جمهور تصمیم امروز هیئت دولت را درخصوص ساعت کار ادارات در ماه مبارک رمضان اعلام کرد. به گزارش سلام شمال لطف الله فروزنده معاون امور مجلس رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درجمع خبرنگاران افزود: ساعت کار ادارات در ماه مبارک رمضان از ساعت 9 تا 14.30 و در روزهای پس از شب قدر از ساعت 10 تا 14.30 خواهد بود که به همه دستگاه ها ابلاغ می شود.
دستگیری کارگردان مشهور سینما و تلویزیون پس از شکایت همسر این کارگردان پرونده امر در دادسرای شیراز تشکیل و با حکم مقام قضایی، «ع-ن» کارگردان سینما و تلویزیون به اتهام رابطه نامشروع و نگهداری سلاح غیرمجاز دستگیر شد.
تعیین ساعت پخش سریالهای ماه رمضان پنج شبکه اصلی صداوسیما سریال هایی که در ماه رمضان روی آنتن می برند را مشخص کردند. به گزارش فارس، در ماه مبارک رمضان شبکه های یک، دو، سه، چهار و تهران سریال هایی را ویژه این ماه مبارک به روی آنتن می برند که مشروح و ساعت پخش آنها در ادامه می آید:
پیشنهاد قرائتی برای تفکیک جنسیتی قرائتی افزود: در آنجا گفتم آیا نمی‌توانید کاری کنید که به طور مثال دختر‌ها صبح درس بخوانند و پسرها بعد از ظهر و آیا لزومی دارد که دانشجویان ما در دانشگاه‌ها به صورت مختلط تحصیل کنند.
مردان خیابانی هفت برابر زنان خیابانی! ابهری آمارهای ناخوشایند دیگری نیز دارد. 76 درصد مردان خیابانی متاهل هستند و هر مرد خیابانی در طول روز به طور میانگین یکصدبار برای زنان نجیبی که هرگز سوار بر ماشین آنها نمی‌شوند،‌ بوق می‌زند!
میزان افزایش حقوق فرهنگیان اعلام شد حقوق معلمان و فرهنگیان امسال 15 درصد افزایش می‌یابد و به محض اعلام از سوی معاونت توسعه ریاست جمهوری، احکام حقوق جدید را صادر خواهیم کرد.
انتقاد احمدی نژاد از نیروی انتظامی رییس‌جمهور با بیان اینکه "برخی افراد وقتی که صحبت‌های اساسی در کشور زده می‌شود، آن را مسخره می‌‌کنند"، تاکید کرد: ما باید سنت‌هایمان را به جوانان‌مان معرفی کنیم و مثلا به جای اینکه نیروی انتظامی بیاید و فلان غذاخوری را ببندد، باید به بچه‌هایمان این آموزش را بدهیم که خودشان انتخاب کنند.
آغازبیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عصر امروز به روی علاقه مندان و عــــاشـــقان کلام وحی گشوده می شود.
ضریب هوشی زنان از مردان پیشی گرفت در 100 سال گذشته نمرات IQ مردان و زنان افزایش یافته اما سرعت این رشد در زنان بیشتر بوده و این نتیجه مدرنتیه است.
توضیحات سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده جواد لاریجانی ختم رسیدگی به پرونده ۳۹ متهم در دادگاه فساد سه هزار میلیاردی در حالی بخش بزرگی از مباحث مطرح شده در نشست امروز سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران را به خود اختصاص داد که طرح موضوعاتی چون اعلام جرم علیه علی مطهری در هفته گذشته و نامه نگاری‌های صورت گرفته بین این نماینده مجلس و دادستان عمومی و انقلاب تهران هم زمینه ساز طرح سوالات بسیاری شد؛ به ویژه وضعیت رسیدگی به پرونده‌های مطرح درباره جواد لاریجانی و سید محمد جهرمی!
تصویب سبد کالای رایگان برای کارمندان کارگروه کنترل بازار در جلسه بعدازظهر امروز خود اختصاص سبد کالایی ویژه ماه مبارک رمضان برای کارمندان را به صورت رایگان تصویب کرد.
سردرگمی بازار طلا و ارز بازار طلا و ارز این هفته روزهای سردرگمی را پشت سر گذاشت. علیرغم کاهش قیمتها در این بازار، روند کاهش بسیار کند است و پراکندگی حجم معاملات نشان میدهد که بازار همچنان در بین اخبار و اتفاقات سردرگم عمل میکند. همزمان بهای جهانی اونس طلا افزایشی چند دلاری را نسبت به هفته گذشته نشان میدهد. به گزارش تابناک،در این هفته حجم خالص معاملات در بازار جهانی طلا بیش از 59 تن کاهش داشت که بخش اعظم این کاهش ناشی از گزارش
واردات برنج در زمان برداشت محصول به مازندران ممنوع شود فرماندار بابل با ابراز نگرانی از وضعیت ورود کالاها از جمله برنج و شکایات متعدد شورای ها و دهیاران این شهرستان گفت: واردات بی رویه برنج در زمان برداشت محصول به مازندران ممنوع شود.
ارائه رشته داروسازی در مقطع دکتری عمومی دردانشگاه علوم وتحقیقات آملرییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی، از اخذ مجوز نهایی و تایید مسوولان وزارت بهداشت و درمان با ارایه و راه اندازی رشته داروسازی در مقطع دکتری عمومی در این واحد دانشگاهی خبر داد.
سد گلورد تیرماه سال آینده آبگیری خواهد شد نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت : با تخصیص بیشتر اعتبارات و بودجه ها ، سد گلورد تیرماه سال آینده آبگیری خواهد شد . به گزارش سلام شمال ' احمد علی مقیمی ' روز پنجشنبه در پایان بازدید 3 ساعته از این طرح بزرگ عمرانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت های موجود منطقه برای تکمیل سریعتر این طرح استفاده کنیم تا شاهد بهره برداری به موقع آن باشیم .
امام جمعه ساری: روحانیت مرزبانان شریعت و سربازان ولایت هستند نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری از جامعه روحانیت به عنوان مرزبانان شریعت و سربازان ولایت یاد کرد و گفت: روحانیت و علما از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچنان در تمامی عرصه های انقلاب و پیشبرد اهداف عالیه حاکمیت نظام اسلامی پیشتاز هستند.
استاندار: مازندران پرورشگاه استعدادهای مختلف ورزشی است استاندار مازندران گفت : کسب سهمیه های متعدد و قابل اعتنا توسط ورزشکاران مازندران برای حضور در رقابت های المپیک لندن ، نشانه قدرت و توانمندی جوانان استان و پرورنده استعدادهای مختلف ورزشی است . به گزارش سلام شمال، ' سیدعلی اکبر طاهایی ' در مراسم بهره برداری از خانه اسکواش مازندران در ساری اظهار داشت : یکی از موارد مهم در زمینه سازی کشف استعدادهای جدید ورزشی ، فراهم کردن زیرساخت های انجام ورزش ها است .
دو وزنه بردار مازندرانی به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند رییس هیات وزنه برداری مازندران گفت : دو وزنه بردار مازندرانی با دعوت کادر فنی ، به اردوی آماده سازی تیم ملی نوجوانان کشور دعوت شدند . به گزارش سلام شمال ' عباس رحیمی ' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : 'مهدی فروتن' و 'کیانوش باقری' در این مرحله از اردو که از دوم مرداد ماه در کمپ تیم های ملی وزنه برداری آغاز می شود ، شرکت خواهند کرد .
آمل بیشترین تعداد بیمه شده تامین اجتماعی مازندران را دارد رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان آمل گفت: شهرستان آمل با بیش از54هزار بیمه شده تامین اجتماعی، بالاترین آمار تعداد بیمه شدگان را در میان شعبه های این نهاد درمازندران دارد. به گزارش سلام شمال ' عباس کهین پور ' روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از112هزار دفترچه بیمه برای افراد زیرپوشش تامین اجتماعی در آمل صادر شده که این تعداد نیز در میان سایر شهرستانهای مازندران بالاترین رقم است.
بابل قهرمان مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان مازندران شد تیم بابل درپایان مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی مازندران که به میزبان شهرستان آمل برگزارشد، به مقام قهرمانی دست یافت. به گزارش سلام شمال درپایان این مسابقات که به میزبانی هیات کشتی شهرستان آمل شامگاه پنجشنبه درخانه کشتی جهان پهلوان' قاسم رضایی' این شهرستان برگزارشد، تیم بابل با کسب 78 امتیاز قهرمان شد وجام قهرمانی را به خانه برد.
دانشگاه آزاد ساری برنامه های متنوعی را برای ماه رمضان پیش بینی کرده اسرییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بااشاره به بخشی از برنامه های این مجموعه دانشگاهی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : با تصویب شورای فرهنگ اسلامی دانشگاه برنامه های متنوعی برای ایام پر فیض ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است . به گزارش سلام شمال ' کیومرث نیازآذری ' شامگاه پنجشنبه در حاشیه مراسم غبارروبی مسجد دانشگاه به خبرنگاران گفت : برگزاری جلسات احکام ، برنامه تفسیر قرآن کریم تحت عنوان پیام قرآن و برگزاری محفل انس با قرآن از جمله برنامه های این ایام است .
ارسال 50 مقاله به همایش تشیع و تبرستانامام جمعه مرزن‌آباد با اشاره به برگزاری همایش ملی شیعه‌شناسی و تبرستان در این شهر گفت: بیش از 50 مقاله به دبیرخانه همایش تشیع و تبرستان ارسال شد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام محمود علیخانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت پنجم خرداد سالروز اقامه نخستین نماز عبادی سیاسی جمعه افزود: نماز جمعه از صدر اسلام مورد تاکید پیامبر اسلام قرار داشته و پس از تشکیل حکومت اسلامی دستور اقامه آن در شهر مدینه صادر شد.
46 نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در چهار ماهه سال‌ جاری46 نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی بیان داشت: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آنها بازگشتی خوش ندارند.
استاندار مازندران:‌طرح‌‌های دریا‌ در ماه رمضان تعطیل شد‌ استاندار مازندران گفت: تمام طرح‌های دریای استان مازندران در ماه رمضان به جز در چند منطقه با شرایط بدون تظاهر به روزه‌خواری تعطیل است. به گزارش سلام شمال سید علی اکبر طاهایی صبح امروز در جمع روحانیون استان مازندران در مصلی شهرستان ساری سخنرانی کرد.
احداث شهرک صنعتی در گتاب بابل پیگیری می‌شود نماینده مردم بابل در مجلس گفت: برای ایجاد اشتغال، احداث شهرک صنعتی 100 هکتاری در بخش گتاب پیگیری می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری صبح امروز امروز در نشست بررسی مشکلات بخش گتاب شهرستان بابل اظهار داشت: مسئولان علاوه بر رفاه و مصرف خوب مردم باید به فکر ایجاد درآمد نیز برای مردم باشند.
نخستین خانه اسکواش مازندران به بهره‌برداری رسید نخستین خانه اسکواش مازندران بعد از گذشت پنج سال پیگیری به بهره‌برداری رسید. به گزارش سلام شمال مدیرکل ورزش و جوانان مازندران صبح امروز در افتتاح خانه اسکوش مازندران که در مجتمع ورزشی داراب گفت: کمبود در تجهیزات ورزشی موجب پس‌رفت ورزش مازندران نشد.
سینما فرهنگ ساری امسال افتتاح می‌شود مدیرسابق حوزه هنری مازندران گفت:‌ براساس قول‌های داده شده، امسال سینما فرهنگ ساری افتتاح می‌شود. به گزارش سلام شمال عزیز‌الله محمدپور پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع خود و معارفه مدیر جدید حوزه هنری مازندران، اظهار داشت: امسال 50 عنوان کتاب، در حوزه هنری مازندران منتشر شد.
اسکواش ساحلی در مازندران راه‌اندازی شود دبیر فدراسیون اسکواش ایران از فعالیت 2 هزار و 500 نفر در رشته اسکواش در کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال بابک فقیر پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین خانه اسکواش مازندران که در مجتمع ورزشی داراب برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر 30 هیئت اسکواش استانی در سطح کشور فعال هستند، اظهار داشت: 80 درصد استان‌های کشور دارای خانه سالن تخصصی اسکواش هستند.
نیمی از بخش‌های بابل جزو مناطق محروم است فرماندار بابل گفت: سه بخش از شش بخش شهرستان بابل جزو مناطق محروم هستند. به گزارش سلام شمال محمد مهدوی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش گتاب نسبت به رفع مشکلات آب، برق و گاز بخش گتاب تاکید کرد و افزود: سه بخش از شش بخش شهرستان بابل جزء مناطق محروم هستند که از اعتبارات تملک و دارایی در سال جاری 5 میلیارد تومان اعتبار الزامی به بندپی شرقی، بندپی غربی و بابلکنار به عنوان مناطق محروم اختصاص یافته است.
آموزش اسکواش به صورت رایگان ‌برای دانش‌آموزان‌ رئیس هیئت ورزش اسکواش مازندران آموزش اسکواش را برای دانش‌آموزان نیمه رایگان اعلام کرد. به گزارش سلام شمال سیداسماعیل احمدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح خانه اسکواش مازندران با بیان اینکه پانزدهمین خانه اسکواش کشور در مرکز مازندران به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: بعد از پنج سال پیگیری نخستین خانه اسکواش مازندران با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان در مازندران شروع به کار کرد.
استاندار مازندران : سورت ساری سامان می‌یابد استاندار مازندران گفت: در حال برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار برای ساماندهی چشمه آب معدنی سورت هستیم. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی تلمادره در روستای کردمیر با اعلام اینکه نسبت به مشکلات منطقه محروم در مازندران آگاهی کافی دارم، بیان داشت: مشکلات محروم در مناطق روستایی مازندران شبیه به یکدیگر است.
انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ساری افتتاح شد با حضور معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت انجمن حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان در ساری افتتاح شد. به گزارش سلام شمال معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور ظهر امروز در مراسم افتتاح این انجمن در شهرستان ساری اظهار داشت:
ساعت کار اداری مازندران در ایام ماه مبارک رمضانمعاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران در نامه ای به تمامی دستگاههای اجرایی ، فرمانداران و شهرداران استان، ساعات کار اداری دستگاههای اجرایی این استان در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.
14کشتی گیرمازندرانی به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت ‌شدند دبیر هیات کشتی مازندران از دعوت 14 کشتی گیر این استان به دور جدید اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشور برای آماده سازی مسابقات جهانی خبر داد. به گزارش سلام شمال ' غلام رضا نوری زاده ' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دراین اردو در وزن 46 کیلوگرم،
سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی در مازندران برگزار می شود مدیر اجرایی جشنواره پیامک ادبی رضوی در مازندران از برگزاری سومین دوره از این رخداد در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'عباس مهدوی' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:پیامک به عنوان وسیله ارتباطی امروزی ، نوظهور و جدی می تواند به خوبی در نقش رسانه ای تأثیر گذار ظاهر شود.
استاندار مازندران :مدیریت شهری ضعیف است استاندار مازندران با بیان اینکه باید بپذیریم بخشی از راهی که تاکنون پیموده ایم اشتباه بود و باید در کمترین زمان ممکن این مشکلات را برطرف کرده و از وارد شدن آسیب های بیشتر به شهرها جلوگیری کنیم ، گفت: معتقدم مدیریت شهری در استان ضعیف است.
ابلاغ احکام ارتقای اعضای هیئت علمی علوم کشاورزی ساریرئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری احکام جدید ارتقای اعضای هیئت علمی علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری را ابلاغ کرد. به گزارش سلام شمال کریم سلیمانی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، احکام اعضای هیئت ممیزه مستقل دانشگاه را که با امضای مقام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد را اهدا کرد.
ارتفاعات کلاردشت در مازندران سفیدپوش شد در بیست و هشتمین روز تابستان، ارتفاعات کلاردشت در مازندران سفیدپوش شد. به گزارش سلام شمال ، سه گروه از کوهنوردان این منطقه به علت بارش باران و طوفان در حصارچال اسکان یافته‌اند.
20 درصد المپیکی‌ها مازندرانی هستند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از حضور 16 ملی‌پوش مازندرانی در بازی‌های المپیک و پاراالمپیک 2012 لندن خبر داد و گفت: 20 درصد المپیکی‌های لندن مازندرانی هستند. به گزارش سلام شمال نصرالله پریچهره بعد از ظهر امروز در دیدار خطیب نماز جمعه بابل با ورزشکاران مازندرانی از حضور 16 ملی‌پوش مازندرانی در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2012 لندن خبر داد و افزود: برای ایجاد انگیزه و روحیه بیشتر در مراسم بدرقه ورزشکاران مازندرانی در مسابقات المپیک و پارالمپیک در تهران حضور یافتیم.
شهرداران مازندران ساخت و سازها را سامان دهند استاندار و نماینده عالی دولت در مازندران خطاب به شهرداران گفت: وضعیت ساخت و ساز فعلی متناسب با شرایط اقلیمی و فرهنگی نیست، باید ساخت و سازها را سامان بدهید. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران عصر امروز در چهارمین همایش شهرداران استان مازندران که با حضور 57 شهردار به میزبانی شهرداری بهشهر در منطقه گردشگری عباس‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و مشارکت شهری نقیصه مهمی است که در کشور وجود دارد. از بین 57 شهردار استان 47 شهردار مدرکی مطابق با مدیریت شهری دارند.
سد گلورد در مازندران به پروژه‌های مهر ماندگار پیوست عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه از پیوستن سد گلورد نکا به پروژه‌های مهر ماندگار خبر داد. به گزارش سلام شمال احمد علی مقیمی بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش شهرداران استان مازندران که به میزبانی شهرداری بهشهر در منطقه گردشگری عباس آباد برگزار شد، با بیان اینکه باید بازتعریفی از شهرداری داشته باشیم، گفت: یکی از وظایف و کارکردهای مهم شهرداری‌ها بالا بردن ظرفیت مشارکت عمومی است.
اجرای حمل و نقل دریایی در آب‌های خزراستاندار و نماینده عالی دولت در مازندران از پیگیری حمل و نقل مسافربری در آب‌های خزر خبر داد. به گزارش سلام شمال سید علی‌اکبر طاهایی عصر امروز در حاشیه برگزاری چهارمین همایش شهرداران استان مازندران که به میزبانی شهرداری بهشهر برگزار شد، درباره دستاوردهای مهم سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به مازندران به خبرنگار فارس در بهشهر گفت: این سفر دستاوردهای خوبی داشت که یکی از آنها موضوع ناوگان حمل و نقل مسافرت دریایی برای نخستین بار در آب‌های خزر است.
طرح ضیافت الهی در 289 بقعه متبرکه گیلان اجرا می شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در 289 بقعه متبرکه این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام و المسلمین 'ولی عادلی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی با استفاده از ظرفیت های فضای معنوی ماه مبارک رمضان از اهداف اجرای این طرح از سوی اوقاف و امور خیریه است.
گیلان قهرمان رقابت های تکواندو ناشنوایان کشور شد رییس هیات ورزش های ناشنوایان گیلان گفت: گیلان قهرمان رقابت های تکواندوی ناشنوایان کشور و انتخابی تیم ملی برای شرکت در رقابت های جهانی شد. به گزارش سلام شمال'کریم لیاقت جو' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پایان این مسابقات، تیم تکواندوی ناشنوایان گیلان، با کسب دو مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز قهرمان کشور شد.
'حسن امیدزاده' معلم فداکار گیلانی درگذشت 'حسن امیدزاده' معلم فداکار استان گیلان اهل شهرستان شفت شب گذشته در سن 58 سالگی از دنیا رفت. این معلم فدکار پس از سال ها تحمل رنج ناشی از سوختگی، شب گذشته در بیمارستان شهرستان فومن جان خود را از دست داد. به گزارش سلام شمال حسن امید زاده معلم فداکاری است که در یک واقعه آتش سوزی در مدرسه ای محل خدمت جان دانش آموزان را نجات داد.
عرصه جدید اطلاع رسانی در گیلان در حال شکل گیری است مشاور استاندار و رئیس روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان گفت: عرصه جدیدی از اطلاع رسانی در استان در حال شکل گیری است. به گزارش سلام شمال 'حسین راد' روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان های گیلان اظهار کرد: تشکیل این شورا ، گامی مهم در جهت ارتقای جایگاه روابط عمومی ها و اطلاع رسانی در استان است.
نقش شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان در اطلاع رسانینماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش مهم روابط عمومی ها گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی ها به عنوان گامی نو در استان، تحولاتی مثبت در اطلاع رسانی ایجاد می کند. به گزارش سلام شمال'مهدی سعادتی' روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان های گیلان ایجاد تحولات اساسی را نیازمند احساس تکلیف روابط عمومی ها دانست و با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی استانی و شهرستانی روابط عمومی در گیلان، از روند فعالیت این شورا ابراز رضایت کرد.
رقابت داوطلبان در آزمون پزشکی دانشگاه آزاد رشت پایان یافت آزمون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت صبح و عصر امروز 'پنجشنبه' با شرکت پنج هزار و 39 داوطلب مرد و زن در این دانشگاه برگزار شد. به گزارش سلام شمال مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: آزمون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه در دو نوبت صبح و عصر امروز همزمان با سراسر کشور در رشت برگزار شد.
آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی در فومن آغاز شد رقابت داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته سال 1391 دانشگاه آزاد اسلامی ، صبح روز جمعه همزمان با حوزه های امتحانی سراسر کشور، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت آغاز شد. به گزارش سلام شمال معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 289 نفر برای شرکت در آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت امسال ثبت نام کرده اند.
رمضان، ماه زدودن آلودگی ها از جسم و جان است نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در پیامی مشترک به مناسبت فرارسیدن ماه پرفضیلت رمضان گفتند: رمضان ، ماه نزول و بهار قرآن، ماه استغفار و انابه و دعا و راز و نیاز با معبود و ماه زدودن آلودگی ها از جسم و جان است. به گزارش سلام شمال آیت الله زین العابدین قربانی و مهدی سعادتی در این پیام مشترک افزوده اند: رمضان ، فرصتی برای صیقل جسم و جان و ارتباط و خلوت انسی با خدا و تدبر در قرآن و عرصه ای بی نظیر برای پالایش و اصلاح جامعه است.
تشکیل جامعه روحانیت مبارز به زودی در گیلان امام جمعه موقت رشت از تشکیل جامعه روحانیت مبارز گیلان به ‌زودی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده عصر امروز در همایش بزرگ علما، روحانیون و طلاب در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به ارسال اساسنامه جامعه روحانیت مبارز مرکز به گیلان اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز در مرکز استان و در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.
دانش‌آموزان استثنایی گیلان خوش درخشیدند دانش‌آموزان استثنایی گیلان در ششمین دوره مسابقات هنرهای دستی و تجسمی دانش‌آموزان استثنایی افتخارآفرینی کردند. به گزارش سلام شمال مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان عصر امروز در جلسه آموزش و پرورش استثنایی استان به منظور قدردانی از تلاش‌های دانش‌آموزان اظهار کرد: تیم پنج نفره گیلان در مسابقات هنرهای دستی و تجسمی سراسر کشور که از تاریخ 24 تا 27 تیر جاری در تهران برگزار شد، در رشته‌های طراحی، نقاشی و نشریه دیواری حائز مقام نخست شدند.
یک میلیون گیلانی زیرپوشش پزشک خانواده هستند مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان گفت: یک‌میلیون و 47 هزار نفر در گیلان زیرپوشش پزشک خانواده هستند. به گزارش سلام شمال محمود عاطف‌راد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح واحد میز خدمت اداره کل بیمه خدمات درمانی گیلان، هدف از راه‌اندازی این دفتر را دستیابی آسان مردم به خدمات بیمه درمانی عنوان کرد.
بی احتیاطی راننده، یک خبرنگار گیلانی را به کما فرستاد بر اثر برخورد یک دستگاه پیکان وانت در روستای گل افزان در ورودی شهر فومن با عابر پیاده که یکی از خبرنگاران استان گیلان بود، وی به کما رفت. به گزارش سلام شمال 'سمیه اکبری' عضو گروه خبرنگاران در خانه مطبوعات گیلان که در یکی از نشریات محلی این استان فعالیت می کند، عصر روز گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه پیکان وانت در محور رشت به فومن روستای گل افزان، به شدت مجروح شد.
جشنواره نکوداشت 90 ساله ها در رشت برگزار می شود - رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت از برگزاری جشنواره نکوداشت 90ساله ها در شهر رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال 'محمدحسن عاقل منش' در چهارصد و شصت و دومین جلسه این شورا در روز چهارشنبه اظهار داشت: مراسم بزرگداشت 90ساله های شهر رشت به دلیل قدر و منزلت سالمندان در فرهنگ اسلامی و ایرانی ، بالا بودن متوسط سن پیری در گیلان و توجه دادن جامعه به سالمندان انجام می شود.
ورزشکار آستارایی قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ شد نیما مجیدی کاپیتان تیم ملی کیک بوکسینگ ایران ، قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ کاپ آزاد اروپا در کشور گرجستان شد. به گزارش سلام شمال نیما مجیدی روز چهارشنبه هنگام بازگشت به موطن خود و در حاشیه استقبال مسوولان محلی شهرستان آستارا از وی به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات قهرمانی کیک بوکسینگ در سطح حرفه ای و با حضور 10 تیم از کشورهای مختلف اروپا و آسیا به میزبانی شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان برگزار شد.
آغاز اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سواحل گیلان رئیس پلیس گیلان از آغاز اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و گفت: پلیس طبق تکلیف شرعی و قانونی این امر مهم را با لحاظ قراردادن تمام جوانب در سطح استان به مرحله اجرا در می‌آورد.
امدادرسانی هوایی به محاصره شدگان سیل گیلان مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی هوایی به سیل‌زدگان استان خبر داد و گفت: تاکنون 25 خانوار محاصره شده در سیل اخیر گیلان از طریق امداد هوایی نجات یافتند.
تشکیل شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از تشکیل شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ابوطالب اصغری عصر امروز در نخستین جلسه شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فعالیت سازمان بسیج حقوقدانان را نوپا خواند و اظهار کرد: یکی از اهداف این سازمان سازماندهی حقوقدانان بسیجی و ایجاد انسجام بین حقوقدانان است.
اعزام 1000 مبلغ دینی به مناطق مختلف گیلان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از اعزام بالغ بر یک‌هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
تربیت 577 حافظ قرآن کریم در صومعه‌سرا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از تربیت 577 حافظ قرآن کریم در 11 بقعه متبرکه این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش سلام شمال عزیز خادم‌شریف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به ضرورت توجه مسلمانان به فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌‌ترین ماه‌های سال است که در آن به خواست خداوند تمام درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود.
ضیافت الهی در 289 بقعه گیلان برپا می‌شودمدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در 289 بقعه استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام ولی عادلی صبح امروز در جلسه اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و فعالیت‌های این اداره کل، اظهار کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان از جمله اقدام‌هایی است که انجام می‌شود.
ساخت 5 اسکله در بندر چندمنظوره آستارا نماینده مردم آستارا در مجلس از پیش‌بینی ساعت پنج اسکله در بندر چند منظوره این شهرستان خبر داد و گفت: محوطه‌سازی و ساخت اسکله بندر آستارا حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خسارت 18.5 میلیارد تومانی سیل به جاده‌های گیلان معاون راه و شهرسازی گیلان از خسارت 18.5 میلیارد تومانی سیل اخیر به جاده‌های این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد رضا نازک‌کار در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه مقداری از راه عبور موقت پل ماچیان انجام شده است اظهار کرد: سیل 15 میلیارد تومان به جاده‌ها آسیب وارد کرده است.
اولویت ستاد بحران گیلان ارسال کمک‌های غذایی و اسکان سیل‌زدگان استمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: اولویت ستاد بحران استان، ارسال کمک‌های غذایی و اسکان سیل زدگان روستاهاست. به گزارش سلام شمال 'محمد اکبرزاده' شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست چهار ساعته ستاد بحران استان گیلان که در محل فرمانداری رودسر تشکیل شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رودسر افزود: در حال حاضر راه ارتباطی 13 روستای شهرستان رودسر با بیش از 300 خانوار جمعیت همچنان قطع است.
دستگیری عامل ایجاد ناهنجاری در فضای مجازی رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان از دستگیری عامل ترغیب ایجاد ناهنجاری در فضای مجازی خبر داد. به گزارش سلام شمال سرهنگ ایرج محمدخانی عصر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اهداف پلیس فتا و کاهش جرایم در فضای مجازی، کارشناسان تیم رصد این پلیس در یکی از شبکه های اجتماعی، صفحه ای را شناسایی کردند که گرداننده آن قصد تحریک و ترغیب افراد برای ایجاد ناهنجاری در جامعه را داشت.
ناخدا حسین غلامی سرپرست تیم ملوان بندرانزلی شد ناخدا حسین غلامی از سوی باشگاه ملوان به عنوان سرپرست تیم فوتبال این باشگاه برگزیده شد. به گزارش سلام شمال همچنین امروز قرارداد همکاری بانک صادرات ایران با باشگاه ملوان برای صدور کارت های هواداری ملوان در دفتر باشگاه ملوان منعقد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان مدیر نمونه کشوری شد حجت الاسلام و المسلمین 'ولی عادلی' مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در سومین مجمع سراسری مدیران و مسوولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان مدیر نمونه کشوری انتخاب و معرفی شد.
علاقمندان برای تاسیس مهدهای کودک تخصصی قرآنی حمایت می شوند مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: از علاقمندان برای تاسیس مهدهای کودک تخصصی قرآنی در گیلان حمایت های لازم به عمل می آید. به گزارش سلام شمال دکتر 'کیانوش کوچکی نژاد' روز دوشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در زمان حاضر، هشت مهدکودک تخصصی قرآنی در استان گیلان فعال است که افزایش این مهدها از برنامه های بهزیستی می باشد.
غبارروبی بقاع متبرکه گیلان آغاز شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از آغاز غبارروبی و آماده سازی بقاع متبرکه این استان برای ورود به ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت الاسلام و المسلمین 'ولی عادلی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : در زمان حاضر غبارروبی از امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان برای استقبال از ماه مبارک رمضان در حال انجام است.
سند تحول بنیادی آموزش و پرورش برای مدیران مدارس گیلان تبیین می شودهمایش تبیین سند تحول بنیادی آموزش و پرورش با حضور مدیران مدارس استان گیلان از 24 تا 29 تیرماه در سالن مجتمع فرهنگی دهکده ساحلی بندرانزلی در حال برگزاری است.
رقابت های بسکتبال لیگ بزرگسالان گیلان آغاز شد رقابت های بسکتبال لیگ بزرگسالان استان گیلان از روز دوشنبه در بخش کوچصفهان شهرستان رشت آغاز شد. به گزارش سلام شمال در این دوره از رقابت ها، 10 تیم حضور دارند که در دو گروه به صورت دوره ای با هم به رقابت می پردازند.
معرفی روابط عمومی شهرکهای صنعتی گلستان ،به عنوان روابط عمومی برتر در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت،‌ معدن و تجارت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات این وزارت در نمایشگاه بین المللی تهران برگزارشد روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان به عنوان روابط عمومی برتر در بین شرکت ها و ادارات تابعه وزارت صنعت، معرفی شد.
همایش نقش نماز در سلامت خانواده در گرگان برگزار شد
امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه کشاورزی گرگان ودانشگاه روسیهتفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با دانشگاه دولتی 'کالمیک' روسیه، به امضاء رسید. به گزارش سلام شمال دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان روز پنج شنبه گزارش داد:‌ در این تفاهم نامه که اخیرا به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید، تبادل تجارب، دانش و یافتن راه حل هایی برای مشکلات طرفین، تبادل دانشجو و استاد، مورد موافقت قرار گرفت.
شهریه مدارس غیردولتی گنبدکاووس تا 15 درصد افزایش می یابد کارشناس مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گنبدکاووس از افزایش 10 تا 15 درصدی شهریه مدارس غیردولتی این شهرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد. به گزارش سلام شمال 'بابک نورمحمدی' روز پنج شنبه در گردهمایی مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی این شهرستان گفت: بر اساس بخش نامه اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش، 10 درصد به نرخ شهریه سال تحصیلی گذشته مدارس غیردولتی اضافه می شود
شعبه تامین اجتماعی در شهرستان مراوه تپه راه اندازی شد رئیس تامین اجتماعی شهرستان کلاله اعلام کرد: به منظور تسهیل در ارائه خدمات بهینه به اهالی مراوه تپه، شعبه اقماری تامین اجتماعی در این شهرستان مرزی راه اندازی شد.
معرفی مدیران ادارات تبلیغات اسلامی و صنعت، معدن و تجارت کلالهطی آیین های جداگانه ای که روز پنج شنبه برگزار شد، مدیران جدید ادارات تبلیغات اسلامی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان کلاله ، معرفی و مشغول به کار شدند. به گزارش سلام شمالطی حکمی از سوی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین رضا دیلمی به سمت رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله معرفی شد.
ساعات کار ادارات استان گلستان در ماه رمضان اعلام شد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، ساعات کار ادارات و بانک های استان گلستان را در ماه مبارک رمضان اعلام کرد. 'علی اکبر سوخت سرایی' اظهار داشت: ساعت کار ادارات در ماه مبارک رمضان از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ' 8:30 تا 13.30 ' و در روز پنج شنبه خروج یک ساعت کمتر ' 12:30' خواهد بود.
بازدید خبرنگاران از مراکز آموزش فنی و حرفه ای گرگان خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات مختلف کشوری و استانی با حضور در مراکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران شهرستان گرگان از کارگاههای آموزشی این مراکز بازدید کردند.
برگزاری آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی در گلستان با حضور رئیس کانون مداحان کشور آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی در گلستان برگزار شد. به گزارش سلام شمال رئیس کانون مداحان گلستان صبح امروز در حاشیه این مراسم در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برای حضور در این آموزش تخصصی از مداحان شهرستان‎های گرگان و آق‎قلا دعوت به عمل آمده است.
زمان برگزاری آزمون استخدامی شهرداریهای گلستانمعاون توسعه و برنامه ریزی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: آزمون استخدامی شهرداری های استان گلستان در 23 شهرداری استان بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
سطوح پروازی در فرودگاه گرگان توسعه می یابد مدیرکل فرودگاه های گلستان گفت: با اتمام عملیات روکش نهایی باند فرودگاه گرگان، این فرودگاه پذیرای هواپیماهای پهن پیکر در شمال کشور می‌شود. به گزارش سلام شمال 'محمدعلی ملکیان' از پیشرفت 90 درصدی روکش نهایی آسفالت باند فرودگاه گرگان خبر داد و افزود: در این عملیات، طول باند فرودگاه گرگان 300 متر افزایش می‌یابد.
بارش شدید باران در آزادشهر سه قربانی گرفت بارش شدید باران در شهرستان آزادشهر سه قربانی بر جای گذاشت. به گزارش سلام شمال باران شدیدی که از عصر دیروز در گلستان آغاز و باعث جاری شدن سیل در سطح شهرها، روستاها و مزارع شده بود؛ علاوه بر زیان‌های مالی زیاد باعث کشته شدن سه نفر از شهروندان آزادشهری شد.
برگزاری سومین دوره مسابقات بین‎المللی اسکواش در گرگان سومین دوره مسابقات بین‎المللی اسکواش جام میلاد در خانه اسکواش شهرستان گرگان در حال برگزاری است. به گزارش سلام شمال رئیس هیئت اسکواش استان گلستان ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: خانواده اسکواش کشور به ویژه استان گلستان فرامین مقام معظم رهبری بر پایه "تحصیل، تهذیب و ورزش" را سرلوحه قرار داده و این مهم در تمامی ورزشکاران گلستانی کاملا محسوس و مشهود است.
فعالیت 150 مرکز ترک اعتیاد و درمانی در گلستان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از فعالیت بیش از 150 مرکز ترک اعتیاد و درمانی در استان گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،‌ علیرضا جمشیدی در همایش بزرگ "بهبود یافتگان" مواد مخدر که با حضور 5 هزار نفری و مسئولان استانی، بهبود یافتگان و خانواده‎های آنها در مصلای گرگان برگزار شد،
تمام دستگاه‎های گلستان برای مقابله با سیل آماده باشندمعاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در پی بارش‎های شدید شب گذشته و خسارت‎های وارده همه دستگاه‎های اجرایی استان برای مقابله با سیلاب در آماده‎باش هستند. به گزارش سلام شمال به نقل از ‌روابط عمومی استانداری گلستان،‌ عبدالرضا دادبود در حاشیه جلسه ستاد بحران استان اظهار داشت: از ساعات آغاز بارندگی، اقدامات اولیه شامل ارائه خدمات امداد و نجات، بازگشایی معابر، در صورت لزوم تغییر مسیر و ارائه خدمات به آن دسته از افرادی که منازل مسکونی و تجاری آنها دچار خسارت شد، خدمات به نحو مطلوب صورت گرفته و در حال انجام است.
قهرمانی تیم‌های والیبال گلستان در منطقه سه کشور رئیس هیئت والیبال استان گلستان گفت: تیم‌های والیبال گلستان قهرمان منطقه سه کشور شدند. به گزارش سلام شمال علیرضا نورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مسابقات قهرمانی والیبال امیدهای منطقه سه که از 21 تیرماه سال جاری در شهر زاهدان آغاز شد با قهرمانی تیم والیبال گلستان به پایان رسید.
ریاست جمهوری ،رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان را منصوب کرد رییس جمهوری طی حکمی دکتر 'عبدالله عباسی' را به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی گلستان منصوب کرد.
گلستان رتبه نخست را در ارزیابی عملکرد ستاد انتخابات کشور کسب کردرئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: در پی اعلام نتایج ارزیابی و سنجش عملکرد ستادهای انتخابات سراسر کشور، استان گلستان حائز رتبه نخست در میان استانداری های سراسر کشور شد. به گزارش سلام شمال 'سیدمحمدقاسم حسینی' اظهار داشت: ستاد انتخابات کشور به منظور ارزیابی و سنجش عملکرد مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اقدام به ارزیابی انتخابات استانداری ها کرد.
محورهای پیامک ادبی جشنواره رضوی در استان گلستان اعلام شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ، محورهای پیامک ادبی سومین جشنواره رضوی در این استان را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال تک بیت ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای امام رضا(ع)- تمثیل، رویاپردازی ها و صور خیال و سایر آرایه های ادبی در شعر و ظنر و زندگینامه، سفرتاریخی امام رضا(ع) به ایران، جملات کوتاه با الهام از روایات و احادیث مرتبط با امام رضا(ع) با ذکر منبع روایات از محورهای این جشنواره است.
مسابقات بسکتبال نونهالان گلستان با قهرمانی تیم مینودشت پایان یافت مسابقات مینی بسکتبال نونهالان استان گلستان روز سه شنبه با قهرمانی شهرستان مینودشت در این شهرستان پایان یافت. به گزارش سلام شمال در این دوره از مسابقات که در سالن شهید سیدمنصور حسینی برگزار شد، هشت تیم از شهرستان های گرگان ، اق قلا ، بندرگز ، کردکوی ، رامیان ، گنبدکاووس ، آزادشهر و مینودشت شرکت داشتند.
سیلاب موجب مرگ چهار شهروند گلستانی شد مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بر اثر بارش بسیار شدید باران و سیلاب ناشی از آن، در شب گذشته و بامداد امروز سه شنبه، چهار نفر از هم استانی ها جان خود را از دست دادند.
توزیع کارت شرکت در آزمون مقاطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی ‌کارت های‌ شرکت در آزمون مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دوره های ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی سال 91 از 27 تیر ماه توزیع می شود. به گزارش سلام شمال بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان، ‌کارت های‌ شرکت در آزمون دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته برای‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه­شنبه 27/4/91 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
کلاله در جمع آوری زکات رتبه اول کشور را کسب کرددبیر شورای زکات کشور اعلام کرد: شهرستان کلاله در جمع آوری و احیاء فریضه زکات، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد. به گزارش سلام شمال 'حسین نبی لو' روز سه شنبه در حاشیه دومین کاروان زکات کلاله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه به منظور تشکر و قدردانی ازفعالان عرصه زکات به این شهرستان سفر کرده ام، اظهار داشت:مردم ن کلاله در احیای فریضه زکات همچنین جمع آوری آن، در کل کشورمان نمونه شناخته شدند که این امرعلاوه برارزش معنوی، جای تشکرو تقدیر ویژه دارد.
همایش بزرگ بهبود یافتگان مواد مخدر در گرگان برگزار شد همایش بزرگ 'بهبود یافتگان' مواد مخدر با حضور پنج هزار نفر و مسئولان استانی، بهبود یافتگان و خانواده های آن ها در مصلای گرگان برگزار شد. به گزارش سلام شمال معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در این همایش گفت: استراتژی پیشگیری بهترین راه برای دور شدن از بلای خانمانسوز اعتیاد است بنابر این انسان می تواند با توکل بر پروردگار متعال، اعتماد به نفس و تقویت اعتقادات مذهبی، خود را همواره از گرفتار شدن در بند مواد مخدر و هر وسوسه شیطانی دیگر دور نگه دارد.
از خادمین راهیان نور استان گلستان قدردانی شد در آیینی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و ارشد نظامی آجا در استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی از خادمین راهیان نور استان قدردانی به عمل آمد. به گزارش سلام شمال 'علی رضا جمشیدی' در این آیین گفت: دفاع مقدس و جبهه های نبرد، دانشگاه تربیت، انسان سازی و تزکیه نفس است و به همین دلیل است که جوانان ما به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.
کسب مقام سوم دانشگاه علوم کشاورزی گرگان در جشنواره ملی روابط عمومی در هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی های کشور، روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توانست مقام سوم بخش سرمقاله را کسب کند.
مسابقه وبلاگ نویسی عفاف و حجاب در گلستان برگزار می شود کارشناس اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی عفاف و حجاب خبرداد. به گزارش سلام شمال طاهره صفریان کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان روز دوشنبه گفت: این مسابقه با توجه به لزوم جهاد مجازی همراه با جهاد عملی برای رفع مظاهر بدحجابی برگزار می گردد.
رقابت 2126 داوطلب درآزمون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول در استان گلستان از رقابت دو هزار و 126نفر داوطلب در آزمون علوم پزشکی و کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد در این واحد خبر داد.
هفتمین نمایشگاه بین المللی رایانه در گرگان آغاز بکار کردهفتمین نمایشگاه تخصصی بین المللی رایانه، الکترونیک، IT و شهر الکترونیک در گرگان آغاز بکار کرد. به گزارش سلام شمال مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان روز دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه فوق، از عرضه فرآورده های تولیدی 3 کشور خارجی، آمریکا، کره جنوبی و چین در این نمایشگاه خبر داد.
اداره کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی گلستان درحوزه اشتغال برتر شناخته شد اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از سوی اداره کل سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان استان برتر در خصوص اجرای برنامه های اشتغالزایی و تحقق مطلوب اهداف پیش بینی شده در این حوزه در سطح کشور معرفی شد.
در ماه رمضان ، سایه گسترده نعمات الهی را دریابیم و بیارامیم با حلول ماه مبارک رمضان ، سایه نعمات الهی بر مردم گسترده تر می شود و مسلمانان خود را برای این ضیافت الهی آماده می کنند تا توشه های فراوانی از آن گیرند و این موقعیتی است که که قدردان نعم الهی باشیم و در سایه گسترده این نعمات بیارامیم . به گزارش سلام شمالدر آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و مسلمانان با اندوخته های خود در ماه شعبان، به ماه رمضان ،شهرالله قدم می گذارند تا دل و جان خود را با آب زلال وحی بشویند به کمال قرب الهی برسند .
طلوع ماه بندگی و حال و روز میهمانانی دلداده بانگ دوباره ربنا در گرگ و میش روشنی ای که در فرار از تاریکی دست و پا می زند و ثانیه هایی که از پیوستن به پایان فرار می کنند و عطر پیچیده از راز و نیاز که از شکر دیداری دوباره می گرید ، بار دیگر رمضان با آمدنش خالصانی آرزومند بندگی را میهمان می کند. حال و هوایت غربت دارد و از ثانیه هایی پرعظمت و دست های حمد و ثنایی که نزول رحمت را از بلندای آسمان می طلبند و چشمانی پشیمان که در حسرت بخشودگی می بارند، سرشار است .
آغازی پرامید در امتداد توسعه اطلاع رسانی تشکیل شورایی به منظور هماهنگ کردن فعالیت های روابط عمومی شهرستان های گیلان، گامی نو در جهت ایجاد تحولات اساسی در این پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است که با انعکاس فعالیت های سازمان ها ، علاوه بر پیگیری مطالبات مردم سعی دارد تا به وظیفه خطیر خود در امر اطلاع رسانی جامه عمل بپوشاند.
تکدی گری معضل بر پیکر مازندران پرداختن به مسایل اجتماعی، ادای دین محققان به جامعه است که از دل آن برخاسته اند. مساله تکدی گری پدیده ای است که کمتر کسی در جامعه با آن مواجه نشده است و درباره آن فکر نکرده باشد. سالهاست که متولیان دولتی و غیر دولتی تلاش دارند تا چهره شهر را از این مساله پاک کنند در این زمینه تلاش های قابل تقدیری از سوی متولیان امور در قالب ستاد ساماندهی متکدیان صورت گرفته که در سنوات اخیر برجسته تر بوده است.
جای خالی مرکز استان در کلان شهر ! اگر اهل سیاست نباشید و به صورت مستمر هم روزنامه ها، سایت ها ی خبری و تحلیلی را مروری نداشته باشید و اخبار را از رسانه های دیداری و شنیداری هم دنبال نکنید، اما حداقل چشمان تان و یا گوش هایتان با این واژه ها آشناست که "مازندارن مظلوم واقع شده" و یا "محرومیتش در لابلای سبزی جنگل ها و آبی دریایش پنهان مانده". حرف هایی که هر از چند گاهی از زبان مدیران محترم و یا منتخبین خدوم مردم در قالب نطق هایی رنگارنگ به درستی بیان می شود اما همواره در حد و اندازه همان نطق های رنگارنگ باقی می ماند! این در حالی است که همه مشکل ، درد و راه حل درمان را می دانند اما سال هاست که علی رغم تلاش های صورت گرفته این مشکلات همچنان پابرجاست!
به مدیران جوان اعتماد کنید، حتی اگر جوانی کنند! نظام مدیریتی کشور و طبعاً مدیریت مازندران و یکایک شهرهای استان، نیاز مبرم به پوست اندازی و کادرسازی دارد و نسل امروز مدیریت مثل همه نسلها، شدیداً مکلف به پشتوانه سازی برای تأمین نیازهای مدیریتی در عرصه منابع انسانی است و بی تردید، بهترین بستر برای تعیین مناسب ترین گزینه های آلترناتیوی، بستر مستعد و مهیای جوانان تحصیلکرده و آینده ساز است.
تولید ملی را جور دیگر باید دید تولید ملی از نگاه صنعتگران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که با اعتقاد قلبی همراه است، را جور دیگر باید دید. به گزارش سلام شمال جامعه برای پیشرفت و تعالی نیازمند برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف است.
معین ، یادگار واژه و قلم آنان که واژه را می شناسند استاد ' محمد معین ' نام آشنای‌شان؛ و آنان که معین می‌شناسند، حرمت واژه پاس می دارند و سوگند قرآن به قلم، تعهدشان. به گزارش سلام شمال روز چهاردهم تیرماه ، به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان 'روز قلم' در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و به قطع پاس‌داشتی است برای اندیشمندانی که قلم به نیکی به دست گرفتند و نگاشتند و در راه کمال آدمی کوشیدند و حلقه ای برای اتصال علم دیروز و امروز شدند؛ آن‌گونه که امیر بیان علی (ع) فرمود: 'اندیشه‏های دانشمندان، به بلندای قدرت قلم‏هاشان است.'
روز قلم؛ بهانه قدردانی از زبان گویایی به وسعت تاریخ نامگذاری روزی تحت عنوان قلم فرصتی مغتنم برای قدردانی از جایگاه ارزشمند و متعالی زبان گویای حقایقی نشأت گرفته از عقل ، احساس و معرفت با قدمتی به وسعت تاریخ است. به گزارش سلام شمال قلم پیوند واژه‌هایی سرشار از عقل و خرد با حقیقت است که انسانیت را در ادای مسئولیت خطیر خود جاوید و آیه شریفه 'ن و القلم و مایسطرون 'را در سوگند به قلم و آنچه می نویسند، سربلند می‌کند.
از قلم های جوهری تا قلم های نوری، حدیث نامکرر عاشقی اهل قلم که باشی و نوشتن هر روز برای تو روز قلم است؛ فرقی نمی کند که پر را در جوهر بزنی و بنویسی ، دگمه های کیبورد را بفشاری و یا قلم نوری بدست گیری. به گزارش سلام شمال قلم چنان تو را سحر می کند که رهایی از آن را تنها در نوشتن می بینی .
نگاه های ملتمسی که از دود و دم می بارند بلای خانمانسوز اعتیاد با همه آثار مخرب فردی و اجتماعی خود ، با خلق لحظه هایی پر هراس برای خانواده ها نگاه های ملتمسی که با فریاد بی گناهی از دود و دم می بارند را یادآور می شود.
وقتی«گفت‌وگو» به پایان می‌رسد حتماً شنیده‌اید که می‌گویند وقتی سیاست به پایان می‌رسد، جنگ آغاز می‌شود. می‌توان این تعبیر را به نحو دیگری نیز بیان کرد؛ وقتی گفت‌وگو به پایان می‌رسد، خشونت آغاز می‌شود. انسان‌ها معمولا سه نوع کنش از خود بروز می‌دهند؛ نخست، کنشی است که انسان در ارتباط با طبیعت از خود بروز می‌دهد. انسان، با طبیعت برخوردی استخدامی و استثماری دارد. طبیعت بی‌جان چون موم در دست انسان قرار دارد و انسان با خرد ابزاری خود هر نوع تصرفی در آن می‌کند. به خصوص انسان مدرن که به سوژه بدل شده است، طبیعت را چون «ابژه‌ای» در معرض هر نوع دخل و تصرف قرار می‌دهد.
مختصری از زندگینامه شهید عبدالوهاب قاسمی شهید حجت الاسلام قاسمی در پنج سالگی ، قرآن را دلربا تلاوت می کرد. شهید قاسمی در همان نوجوانی نزد عموی بزرگوارش ، مقدمات علوم ادبیات عرب را آموخت. شهید قاسمی بعد از سپری شدن نوجوانی ، در نزد افاضل حوزه علمیه بابل ادامه تحصیل داد و در شمار طلاب علوم دینی قرار گرفت و سپس راهی تهران شد و در دو مدرسه شیخ ابوالحسن و حاج میرزا ابوالفتح به تحصیل علوم دینی اشتغال داشت و در سال ۱۳۳۴ جهت تکمیل تحصیلات علوم دینی راهی مشهد مقدس گردید و در مدرسه مبارکه سلیمان خان رحل اقامت افکند.
همکاری منطقه ای و بین المللی راه توسعه شمال کشور همانگونه که می دانید در عصر حاضر بسیاری از کشورها برای توسعه بیشتر و برون رفت از مشکلات ملی در قالب پیمان های بین المللی حاضر شدند همکاری های گسترده ای با یکدیگر داشته باشند . اتحادیه اروپا ، شورای همکاری کشورهای خلیج فارس ، سازمان همکاری کشور های عضو اکو و شانگهای و دهها سازمان مشابه ، نهادهای مشخصی از همکاری های بین المللی هستند
آل سعود چگونه به قدرت رسیدند؟ تاریخ حاکمیت آل سعود بر عربستان به قرن هیجده میلادی باز می‌گردد. مبانی حکومتی که "ابن سعود” پایه‌ریزی کرد، بر دو اصل متمرکز بود: "شمشیر” و ترویج مذهب "وهابی”.
یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مناجات شعبانیه این مناجات، نمونه‌ کاملى از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبى است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوى عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.
راهکارهایی ساده برای تسکین دندان درد شبانه وقتی که دراز می کشیم فشار رگ ها مقداری افزایش پیدا می کند همین امر باعث می شود که عروقی هم که در ناحیه اتاق پالپ وجود دارد فشارشان افزایش پیدا کرده و فشار داخلی پالپ دندان باز هم افزایش پیدا کرده و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.
کوچ ستاره‌های فوتبال مازندران سرمایه‌گذاران قادر به حمایت فوتبال مازندران نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی در آیند. فوتبال مازندران در زمینه استعدادیابی قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما با توجه به این همه استعداد ذاتی در فوتبال استان بنا به دلایلی، سرمایه‌گذاران و حامیان مالی قادر به حمایت فوتبال مازندران و تیم‌های مختلف باشگاهی نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی درآیند.
طرح انتقال آب خزر به کویر از حرف تا عمل طرح انتقال آب خزر به کویر از نظر برخی از کارشناسان نیاز به بررسی بیشتری دارد. دوشنبه 28 فروردین سال جاری سواحل شهرستان میاندرود در استان مازندران شاهد زمین‌خوردن کلنگ ساخت پروژه‌ای بود که طی آن نخستین بار انتقال آب دریای خزر با هدف تامین آب شیرین بخش‌های مرکزی کشور کلید خورد.
"آب" بنوشید تا بهتر "درس" بخوانید مصرف پروتئین همراه صبحانه قبل از امتحان موجب افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود، بنابراین مصرف تخم مرغ، پنیر و شیر به توان مغز کمک می‌کند و مصرف آنها در صبح روز امتحان به همراه ترکیبات حاوی فیبر مفید است.
حضرت زینب(س)؛ اسطوره‌ای پایان‌ناپذیر تاریخ شیعه، تاریخ مظلومیت و مصیبت است، روزی در عزای رسول خدا(ص)، روزی در ماتم شهادت خیرالنسا(س)، روزی در اندوه غربت و شهادت علی(ع)، روزی در عزای شهادت غریبانه حسن(ع) که جگرش را پاره کردند و روزی دیگر در ماتم عظیم‌ترین حادثه تاریخ که عاشورا و حسین(ع) بود.
چرا زینب کبری(س) عقیلۀ بنی هاشم است؟ هم وجود مبارک حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیلۀ بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبری؛ عقل برای این ها به منزلۀ فصل مقوّم بود. اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او. کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند [اما] برخی از افراد، حافظ کمالند
اعتکاف؛ اوج آسمانی با قلب‌های زمینی اعتکاف بهانه‌ای برای توجه به خود، خودشناسی و خداشناسی است، ایام پرباری که بار معنوی آن می‌تواند انسان‌ساز و جامعه‌ساز باشد.
اعتکاف خلوتی آگاهانه برای گفت و شنود با محبوب است رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: اعتکاف در حقیقت خلوتی آگاهانه و هوشمندانه برای گفت و شنود با محبوب و معشوق اصلی است و در اسلام نیز به حضور قلب و تفکر بسیار تاکید و سفارش شده است.
گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «اعتکاف» رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیه ای به معتکفین فرموده اند: برنامه‌های جمعی اعتکاف با خلوت هر کدام از معتکفین منافات پیدا نکند. دفتر حفظ و نشرآثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، همزمان با ایام اعتکاف گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اعتکاف و توصیه به معتکفین را که در سال های مختلف و در دیدار با اقشار گوناگون طرح کرده اند، در صفحه نخست خود قرار داده که متن آن چنین است:
روز پدر ؛ بهانه خسته نباشید به زحمات بی منت رشت - روز پدر بهانه ای برای سپاس از تلاش های شبانه روزی و خسته نباشید به مقامی است که رنج و زحمت را به قیمت آرامش عزیزانش به جان می خرد .
امام علی(ع)؛ معجزه اسلامکسانی که در ابعاد مختلف شخصیت و خصوصیات اخلاقی حضرت علی(ع) بیشتر تعمق کرده‌اند، او را معجزه اسلام دانسته و تصریح کرده‌اند: اگر اسلام و محمد(ص) را معجزه‌‌ای جز علی(ع) نبود همان برای حقانیت اسلام کافی بود.
تکدی گری، محصول نارسایی های اجتماعیتکدی گری، آبستن آسیب های اجتماعی متعدد است و اکثر بررسی های انجام شده از رابطه بین گدایی و اعتیاد، سرقت و ... حکایت می کند.
«لیلة الرغائب» شبی به بلندای آرزو‌ها میت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیبا‌تر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوییده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی.
برخی اعمال شب و روز اول ماه رجب رجب نام نهری است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد. از پیامبر خدا(ص) نقل است که رجب ماه بزرگ خدا است و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است، رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسی که یک روز از ماه رجب را روزه دارد موجب خشنودی خدای بزرگ می‌شود، غضب الهی از او دور و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

اخبار جدید ایران و شمال

شهردار ساری برکنار شداز سوی اعضای شورای سوم شهر ساری در یک سال باقیمانده از عمر کاری شورا ،شهردار ساری را با 5 رای موافق استیضاح و برکنار کرد. به گزارش سلام شمال ، ساعت 10 صبح امروز جلسه شورای شهر ساری بدون حضور خبرنگاران در شورای اسلامی شهر ساری تشکیل و سید علی حجازی ،با 5 رای موافق استیضاح و 2 رای مخالف برکنار شد.
10 حقیقت عجیب درباره مغز حقایق شگفت انگیزی از مغز تودرتوی انسان : 1) مغز انسان به اندازه ای پیچیده است که بالغ شدن آن 20 سال زمان خواهد برد. 2) جنین انسان درون رحم می تواند در هر ثانیه هشت هزار سلول جدید به وجود بیاورد. 3) در لحظه ای که انسان متولد می شود، تمامی سلول هایی که برای یک عمر زندگی به آنها نیاز دارد را در اختیار دارد.
بهشتی به روایت هاشمی یکی از شخصیت‌های بسیار نزدیک به آیت‌الله بهشتی که نزدیک به سه دهه با او از نزدیک زیسته بود و از جمله همراهان او پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن به شمار می‌آید، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است. کسی که از حوزه قم عصر آیت‌الله بروجردی تا انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت بهشتی به تناوب و تقطیع با بهشتی زیسته بود. بنابراین، از نظر «بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی» یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت دقیق وی به شمار می‌رفت
در سفر احمدی نژاد به برزیل چه گذشت؟برزیل باز هم در سیاست خارجی ایران خبر ساز شد. این بار اما سو‍ژه آن سفر محمود احمدی ن‍ژاد رئیس جمهور کشورمان به برزیل برای شرکت در اجلاس سازمان ملل در مورد توسعه پایدار موسوم به ریو+20 بود. چندی پیش نیز به واسطه اتهام به دست اندازی یک دیپلمات ایرانی به چند دختر زیر سن قانونی در یک استخر مختلط در برزیل و بازداشت او و در نهایت بیانیه سفارت ایران در این کشور که آن را به اختلاف و سوء تفاهم فرهنگی نسبت داده بود، نام برزیل در سیاست خارجی ایران مطرح شده بود؛‌ هرچند با اخراج شخص متخلف از وزارت خارجه مشخص شد که برخورد اولیه سفارت ایران درست نبوده و باید از ابتدا ضمن محکوم کردن حضور دیپلمات ایرانی در استخر مختلط، بررسی این تخلف و اتهامات مطروحه را توسط وزارت خارجه اعلام می‌کرد.
مخالفت روسیه با تعیین ضرب‌الاجل برای ایران با بالا گرفتن تهدیدات رژیم صهیونیستی و برخی مقامات و کشورهای غربی علیه ایران در پی عدم حصول دستاوردهای مورد نظر آنها از مذاکرات، وزارت خارجه روسیه نسبت به این گونه اظهارنظر‌ها و طرح تهدید علیه ایران هشدار داده است.
ساخت دوربین 50 هزار مگاپیکسلیمهندسان برق دانشگاه دوک و دانشگاه آریزونا با هماهنگ و منطبق کردن 98 دوربین کوچک در یک دستگاه واحد، نمونه اولیه ای از دوربینی را ساخته اند که می تواند تصاویری با جزئیات بی سابقه تهیه کند.به گزارش خبرگزاری مهر،‌ شفافیت این دوربین پنج برابر بهتر از دید 20/20 انسان در یک میدان افقی 120 درجه است.این دوربین جدید توانایی تصویربرداری تا 50 گیگاپیکسل داده را دارد، یعنی 50 هزار مگاپیکسل.
دسترسی به گوگل آنالیز هم برای سایت‌های ایران مسدود شد دولت کوبا شرکت گوگل را متهم به سانسور ظالمانه این کشور در زمینه استفاده از ابزار تحلیل ترافیک اینترنتی گوگل آنالیز کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از ایسنا، دولت کوبا روز پنجشنبه اعلام کرد که دسترسی به ابزار تحلیل ترافیک سایتهای اینترنتی گوگل آنالیز در این کشور مسدود شده است. کوبا این اقدام گوگل را همراهی این شرکت با تحریمهای دولت آمریکا علیه کوبا توصیف کرده است.
رویانیان: اشتباه کردم به فوتبال آمدم مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: هیچ خلافی مرتکب نشده‌ام و فقط هزینه راستگویی‌ام را می‌دهم. محمد رویانیان با حضور در برنامه ورزش و مردم در مورد اینکه گفته می‌شود پرسپولیس قرارداد‌های میلیاردی با بازیکنان بسته با بیان اینکه "نوبت به اولیا که رسید، آسمان تپید"، گفت: سال‌های گذشته اکثر تیم‌ها قراردادهای میلیاردی با بازیکن بستند و حالا که به ما رسید اعتراض می‌کنند. من چون راستش را گفتم همه من را متهم می‌کنند و هزینه راستگوی‌ی‌ام را می‌دهم. راست گفتم و هزینه‌اش را هم می‌دهم.
یک عبرت عجیب تاریخی حسنی مبارک آخرین لحظات زندگی‌اش را در همان بیمارستانی به سر می‌برد که محمدرضا پهلوی در سال 1359 به میزبانی سلف مبارک ـ انورسادات ـ در آن بستری بود.
ناوهای هواپیمابر آمریکا عازم خاورمیانه شدند خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد که ارتش آمریکا تعدادی از ناوهای جنگی خود از جمله یک ناو اتمی را به خاورمیانه اعزام کرده است.
راه‌اندازی عکاسی خبری و روابط‌ عمومی الکترونیک در دانشگاه جامع مدیرکل آموزش و توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رشته عکاسی خبری و روابط‌ عمومی الکترونیک برای نخستین بار در دانشگاه جامع علمی کاربردی راه‌اندازی شده است. به گزارش سلام شمال عیسی کشاورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل، اظهار داشت: وزارت ارشاد در کنار وظایف بزرگ و سازمانی خود در برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی وظایف آموزش را هم به انجام می‌رساند.
ثبت برج جهانی قابوس گنبدکاووس موضوعی ملی است معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: ثبت برج جهانی قابوس گنبدکاووس یک مسئله ملی است. به گزارش سلام شمال عبدالرضا دادبود ظهر امروز در دومین کارگروه تخصصی گردشگری استان گلستان اظهار داشت: سال گذشته 30 اثر در سطح کشور برای جهانی شدن مورد بررسی قرار گرفت که دو اثر تاریخ از بین آنها انتخاب شد که یکی مسجد جامع اصفهان بوده و دیگری برج قابوس‎بن وشمگیر گنبدکاووس بوده است.
عناوین خبری روزنامه‌های امروز روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی پرداخته اند که برخی از آنها در زیر می‌آید.
جنایت هولناک مرد افغان در اصفهان در پی این جنایت هولناک و با اطلاعاتی که شاهدان حادثه از متهم فراری در اختیار پلیس قرار دادند، جستجو برای دستگیری متهم مسلح آغاز شد و در مرحله بعدی ماموران مطلع شدند عامل جنایت قصد دارد از شهر خارج شود.
پیشنهاد بی سابقه انگلیس و آمریکا به بشار اسد گاردین در این خصوص می نویسد: با توجه به افزایش ناامنی ها در سوریه انگلیس مایل به طرح اعطای مصونیت قضایی و پناهندگی به بشار اسد در صورت توافق او برای ترک قدرت است. حتی آقای بشار می تواند با اطمینان خاطر از سلامت جسمی و مقامی برای شرکت در این کنفرانس به ژنو هم بیاید.
منصور ارضی و سعید حدادیان هفته آینده محاکمه می شوند منصور ارضی به اتهام توهین، نشر اکاذیب و تهدید به قتل و سعید‌حدادیان نیز به اتهام توهین و اهانت و نشر اکاذیب در جلسه دادگاه از خود دفاع خواهند کرد.
سمت جدید مشایی در دولت چیست؟ گفته می شود احتمال دارد مشایی بعد از کناره گیری از رئیس دفتری احمدی نژاد به عنوان رئیس سازمان هدفمندی یارنه‌ها از سوی دولت معرفی شود.
عبادت و خودسازی ازمهمترین اعمال در ماه شعبان است مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران ، عبادت و خودسازی را از مهم ترین اعمال ماه شعبان دانست و گفت : فرهنگ سازی برای اهمیت دادن به این ماه با فضیلت باید صورت گیرد .
پرداخت حقوق مادام‌العمر به مدال‌آوران المپیکی وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکارانی که موفق به کسب مدال در بازی‌های المپیک ‌شوند، حقوق ماد‌العمر دریافت می‌کنند.
نگاهی به قیمت خودروها در بازار نگاهی به قیمت خودروها در بازار
عناوین خبری روزنامه‌های امروز روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی پرداخته اند که برخی از آنها در زیر می‌ید.
سهمیه بنزین امشب به کارت ها واریز می‌شود 60 لیتر سهمیه بنزین تیرماه دارندگان کارت سوخت خودروهای شخصی، ساعت 24 امشب در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.
ثروتمندترین سیاستمداران جهان شاید کمی تعجب‌آمیز باشد، اما سونیا گاندی نفر چهارم ثروتمندترین سیاستمداران دنیا محسوب می‌شود. وی که هم‌اکنون رییس کنگره ملی هند است، حدود 19 میلیارد دلار ثروت و دارایی دارد. گاندی که خود دارای ریشه ایتالیایی است، به عنوان رهبر حزب کنگره، نقشی مهم و تاثیرگذار در احیای مجدد قدرت این حزب ایفا کرده است.
سایت هاشمی رفسنجانی رفع فیلتر شد سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی که سال گذشته با دستور قضایی از دسترس خارج شده بود؛ رفع فیلتر شد.
جزئیات حداقل و حداکثر افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگانهمچنین، عیدی پایان سال غیر مشمولین قانون خدمات کشوری شاغل در دستگاه های اجرایی دولتی در سال 1391 به میزان عیدی پایان سال مشمولین قانون یاد شده تعیین می شود.
جزئیات حداقل و حداکثر افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد با تصویب هیات وزیران ، میزان ضریب افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی، اعضای هیات علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و قضات و شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1391 تعیین شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ هیات وزیران به استناد ماده 50 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری ،میزان ضریب افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را مشخص کرد.
آیت الله سبحانی: کنترل موالید گناه دارد این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه غرایز آدمی در حد خود مطلوب است؛ برای کنترل احساسات انسانی، استفاده از محضر علمای اخلاق در همه عرصه‌های زندگی ضروری است.
محرومیت 4 میلیون نفر از یارانه جدید فرزین همچنین تاکید کرد که قیمت نان به‌رغم میل باطنی دولت گران شده بود و افزایش هزینه به مردم تحمیل می‌شد و این مبلغ از روز دوشنبه که عید مبعث است، به عنوان عیدی به مردم پرداخت می‌شود.
دومین کنکور دکتری هم دردسرساز شدپس از اعلام نتایج معرفی شدگان به دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری، این بار داوطلبان بر سر معرفی به دانشگاهها به سازمان سنجش معترض شدند و تاکید کردند که نحوه معرفی افراد شفاف نیست.
قیمت روز طلا، سکه و ارزنمایش اونس و قیمت طلا , نقره , سکه و ارز
راه‌اندازی 52 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در آمل معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آمل گفت: 52 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در آمل راه‌اندازی شده است.
اختصاص 2 میلیارد تومان از سوی نوسازی مدارس مازندران به طرح‌ هجرت مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران گفت: دو میلیارد تومان اعتبار از سوی تجهیزات و نوسازی مدارس مازندران برای طرح‌های هجرت سه در مازندران اختصاص می‌یابد.
800 فرهنگی مازندرانی در طرح هجرت سه حضور دارند مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان مازندران از حضور 800 فرهنگی مازندران در طرح‌های هجرت سه بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران در استان خبر داد.
جذب 80 درصدی اعتبارات سال 90 در مازندران رئیس سازمان اقتصادی و دارایی مازندران گفت: در سال گذشته 80 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در مازندران جذب شد. به گزارش سلام شمال محمود شعبان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: در سال گذشته رقمی معادل درآمد 380 میلیارد تومان درآمد کل استان بوده که بیش از 80 درصد درآمد استان سهم مالیات بوده و بقیه مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.
پهلوگیری نخستین کشتی گازی در بندر نفتی نکا رئیس بندر نکا از پهلوگیری نخستین کشتی گازی در این بندر نفتی خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر، علی‌اکبر صیاد درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: نخستین کشتی حامل گاز مایع LPG به نام AN BUTANE در اسکله دو بندر نکا (اسکله اختصاصی تخلیه گاز مایع) پهلو گرفت.
سیل در بهشهر 7/23 میلیارد ریال خسارت وارد کرد فرماندار بهشهر گفت: سیل اخیر در بهشهر بیش از 23 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها خسارت وارد آورد.
حضور 2 والیبالیست ملی‌پوش مازندرانی در جام لهستان رئیس هیئت والیبال مازندران گفت: دو بازیکن مازندرانی در رقابت‌های بین‌المللی واکتر لهستان به میدان می‌روند. به گزارش سلام شمال معصومه قلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس‌ در شهرستان ساری گفت: از سوی خولیو ولاسکو سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال 21 بازیکن برای شرکت در مسابقات بین‌المللی واکتر لهستان به اردو فرا خوانده شدند که از این تعداد دو بازیکن ملی‌پوش از مازندران از تیم کاله آمل هستند.
4200 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری حجاب ارسال شد دبیر جشنواره سراسری عفاف و حجاب زینت آفرینش گفت: 4 هزار و 200 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری عفاف و حجاب ارسال شد.
سرمایه‌گذار مرکز نمایشگاهی بین‌المللی ساری تعیین شد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران از مشخص شدن سرمایه‌گذار مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی مرکز مازندران خبر داد.
حضور 2 هندبالیست مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا رئیس هیئت هندبال مازندران از حضور دو مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا در ترکیب تیم ملی خبر داد.
استاندارد در حوزه فرهنگ وارد می‌شود مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران گفت: علاوه بر موارد صنعتی و فرآورده‌های غذایی، استاندارد در حوزه فرهنگ نیز وارد می‌شود و در این بخش بیشتر در زمینه تدوین استاندارد نقش داریم.
راه‌اندازی رشته دکترای سم‌شناسی در مازندران مدیر آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه‌اندازی رشته دکترای سم شناسی در دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران خبر داد.
برنامه‌های گرامیداشت هفته جوان در مازندران اعلام شد مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، برنامه‌های هفته گرامیداشت جوان را در 40 بند اعلام کرد. به گزارش سلام شمال نصرالله پریچهره بعدازظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در آستانه گرامیداشت هفته جوان، اظهار داشت: برنامه‌های هفته جوان در 40 بند طراحی شده است.
رواج پدیده «آمار درمانی» در دستگاه‌های اجرایی مازندران مدیرکل بازرسی مازندران نسبت به رواج پدیده «آماردرمانی» در دستگاه‌های اجرایی مازندران هشدار داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، حمیدرضا فتحیان در جلسه مشترک بازرس کل استان مازندران با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مزیت‏های توسعه‏ای استان اشاره کرد و ابراز داشت: مازندران با وجود مزیت‏های توسعه‏ای خدادادی استانی توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته است.
حجازی سرپرست سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران شد استاندار مازندران طی حکمی سید علی حجازی شهردار سابق ساری را به سمت سرپرست سازمان همیاری شهرداری های استان مازندران منصوب کرد.
رونمایی از 40 کتاب در روز مازندران مدیر حوزه هنری مازندران از رونمایی 40 عنوان کتاب در روز مازندران به همت این مرکز هنری خبر داد. به گزارش سلام شمال عزیرالله محمدپور بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از تازه‌های کتاب در حوزه ادبیات پایداری اظهار داشت: آیین رونمایی از تازه‌های چاپ در بخش ادبیات پایداری این مرکز با همکاری ستاد کنگره 10هزار شهید استان به مناسبت سالگشت شهادت دکتر مصطفی چمران در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.
سکوت 42 ساله سدّ گلورد سدّ گلورد استان مازندران که 42 سال از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد در سکوتی 42 ساله فرو رفته و صدای پیمانکاران را از طلب‌های میلیاردی درآورده است.
بهره‌برداری قطعه چهارم آزادراه شمال در سال جاری استاندار مازندران از بهره‌برداری قطعه چهارم آزادراه تهران شمال در سال‌ جاری خبر داد و گفت: قطعه اول این آزادراه نیز در سال 92 به خط پایان می‌رسد.
حضور تنها نماینده مازندران در مسابقات جهانی کاراته رئیس هیئت کاراته مازندران از حضور تنها نماینده این استان در مسابقات کاراته باشگاه‌های جهان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: فاطمه چالاکی کاراته‌کای وزن 54 کیلوگرم تنها نماینده مازندران در مسابقات باشگاه‌های جهان است.
معرفی برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌خوانی در مازندرانمسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران گفت: نفرات برگزیده نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی در مازندران معرفی شدند.
راه‌اندازی 3 پرواز خارجی جدید از فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز نماینده مردم ساری و میاندرود گفت: با رایزنی‌های انجام شده در آینده پروازهای قزاقستان، ترکیه و دبی در برنامه پروازهای فرودگاه دشت‌ناز گنجانده می‌شود.
تلاش ساری و بابلسر برای حضور در صدر لیگ فوتبال مازندران نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران از رقابت دو تیم شهدای ساری و بابلسر در صدر جدول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان خبر داد.
مجتمع فولاد 500 هزار تنی در مازندران احداث می‌شود عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای اشتغال بیش از 4 هزار نفر مجتمع فولاد 500 هزار تنی در بابل احداث می‌شود. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام علی اکبر ناصری پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز معلولان نوشیروانی بابل از افزایش دو برابری وام‌های خوداشتغالی برای مددجویان بهزیستی خبر داد.
برنامه‌های فرهنگی سواحل در ساری اعلام شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برنامه‌های فرهنگی سواحل در ساری را اعلام کرد. به گزارش سلام شمال سیدمهدی سعیدی ساروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در سواحل دریا با هدف جلب رضایت‌مندی گردشگران و مسافران در تابستان امسال خبر داد.
تغییر کاربری 3500 هکتار از اراضی کشاورزی مازندران رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در پنج سال اخیر، 3 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی مازندران تغییر کاربری یافته‌اند. به گزارش سلام شمال رضا عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به تغییر کاربری‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی مازندران بیان داشت: تغییر کاربری و حفظ کاربری اراضی کشاورزی از دغدغه‌های مهم دولت و بخش کشاورزی است.
رسیدگی 130 هزار پرونده در مراجع قضایی مازندران رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: سال گذشته 130 هزار پرونده در مراجع قضایی استان مازندران رسیدگی شد.
تاکید آیت الله طبرسی بر پیگیری پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی خطیب جمعه ساری گفت: انرژی هسته‌ای کشور زیر نظر آژانس رصد می‌شود. به گزارش سلام شمال آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه پاسداران میراث‌دار انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: پاسداران و جانبازان تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند، این افراد تاریخ مظلومیت و سند جنایت استکبار جهانی هستند.
خسارت2 میلیارد تومانی سیل در مازندران سیل 2 روز گذشته در مازندران 2 میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت. به گزارش سلام شمال مدیر کل بحران استانداری مازندران گفت: سیل به همه بخشهای کشاورزی و زیرساختهای روستاهای کوهستان، آسیابسر، شهید آباد، گرجی محله، خلیل شهر و پاسند شهرستان بهشهر، نکا و ساری خسارت وارد کرد.
رقابت حدود سه هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی در ساریمدیر آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رقابت دو هزار و 618 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته های پزشکی در ساری خبر داد.
35 کانون بسیج استادان در دانشگاه های مازندران راه اندازی شد رییس سازمان بسیج اساتید مازندران گفت : تاکنون 35 کانون و پایگاه بسیج استادان در دانشگاه های دولتی و غیردولتی استان راه اندازی شده است.
وجود 185 زندانی مهریه در گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه 282 نفر زندانی غیر عمد در استان هستند، گفت: از این تعداد، 186 نفر به دلیل مهریه سنگین در زندان به‌سر می‌برند.
استاندار گیلان: سند راهبردی چای کشور تهیه می‌شود استاندار گیلان با بیان اینکه سازمان چای باید گره‌گشای چایکاران باشد، گفت: سند راهبردی چای کشور تهیه می‌شود. به گزارش سلام شمال مهدی سعادتی ظهر امروز در دیدار با نخبگان فرهیختگان خانواده‌های شهدا و مردم در مصلی این شهر با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین (ع)، اظهار کرد: 33 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم با تمام وجود برای حفظ انقلاب در صحنه حاضر هستند.
مرد روانی در رشت همسرش را خفه کرد مرد روانی پس از خفه کردن همسر 64 ساله‌اش در رشت در حالی که خود نیز به دلیل مصرف مواد شیمیایی در بستر مرگ قرار گرفته بود، دستگیر شد. به گزارش سلام شمال به نقل از پلیس گیلان، مرد روانی که پس از خفه کردن همسرش از ترس گرفتار شدن و عذاب وجدان، خود نیز به دلیل مصرف مواد شیمیایی در بستر مرگ قرار گرفته بود، دستگیر شد.
40 موسسه قرآنی در گیلان فعالیت می‌کنند مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 40 موسسه قرآنی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید کوه‌پیما ظهر امروز در جریان برگزاری چهارمین کرسی تلاوت استانی در شهر رستم‌آباد رودبار، اظهار کرد: با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی و طبق اصل 44 قانون اساسی واگذاری طرح‌های دولتی به امور مردمی در دستور کار مسئولان نظام است.
آموزش همگانی ورزش گلف در مدارس رشت آغاز شد رئیس هیئت گلف گیلان از آغاز دوره‌های تابستانی آموزش همگانی ورزش گلف و طرح استعدادیابی در مدارس رشت خبر داد.
فرماندار شفت: 9 پل روستایی شفت اعتبار گرفت فرماندار شفت از تخصیص اعتبار برای تکمیل 9 پل روستایی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام شمال جواد شفیعی‌ثابت بعد از ظهر امروز در جلسه فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل 9 عدد پل در سطح روستاهای شهرستان شفت تامین اعتبار شد،
مرمت بنای تاریخی تقی‌خان صوفی املش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تملک و مرمت بنای تاریخی تقی‌خان صوفی املش خبر داد. به گزارش سلام شمال امید عزیزی عصر امروز در جریان بازدید از مناطق مختلف گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: ساختمان پایگاه میراث فرهنگی در املش احداث شده است.
تهیه مکانیزه نقشه زمینی شهرهای گیلان مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان تاکنون از تهیه نقشه زمینی 12 شهر و نقشه هوایی 15 شهر استان خبر داد و گفت: با اجرای طرح کاداستر در گیلان، تمام نقشه‌های‌ شهرهای استان به صورت زمینی و مکانیزه تهیه می‌شود.
احداث 100 درصد خزانه برنج در گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از احداث 100 درصدی خزانه برنج در استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 92.5 درصد شالیزارهای گیلان نشاکاری شده است.
ثبت اسناد رشت به 3 منطقه تبدیل می‌شود مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: به زودی با افتتاح ساختمان جدیدالاحداث اداره کل ثبت اسناد گیلان، اداره ثبت رشت به سه منطقه تبدیل می‌شود. به گزارش سلام شمال علی‌اکبر کیمیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به دستور نگارش سند در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: در آیه 282 سوره بقره طولانی‌ترین آیه قرآن جایگاه ثبت اسناد و املاک بسیار زیبا بیان شده و نخستین دستوری بود که از صدر اسلام برای نوشتن دیون و مطالبات به مسلمانان وارد شد.
تجهیز ساختار دادگستری گیلان رئیس کل دادگستری گیلان از تجهیز ساختار دادگستری با نصب نرم‌افزارهای مورد نیاز در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد جواد حشمتی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر توسعه
تمدید زمان حضور در مسابقات بین المللی 'جام دیجیتال ' در گیلانرئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: فرصت ثبت نام برای شرکت در مسابقات بین المللی ' جام دیجیتال ' در استان تمدید شده است.
شمشیرباز گیلانی به همراه تیم ملی برای نخستین بار قهرمان آسیا شدسرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: شمشیرباز گیلانی به همراه تیم ملی شمشیربازی برای نخستین بار قهرمان آسیا شد.
دعوت دو دانش آموز گیلانی به اردوی تیم ملی فوتسال دانش آموزیمعاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان از دعوت دو دانش آموز این استان به اردوی تیم ملی فوتسال دانش آموزی خبر داد.
برگزاری اولین گردهمایی مسوولان فناوری اطلاعات گیلان در فضای سایبریاولین گردهمایی مسوولان فناوری اطلاعات و ارتباطات( IT) دستگاه های اجرایی گیلان با موضوع امنیت فضای سایبری و فناوری اطلاعات روز پنج شنبه با حضور مدیران وکارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات این دستگاه ها در استان برگزار شد .
طرفداران داماش از نماینده ولی فقیه در گیلان کمک خواستند مسوول روابط عمومی باشگاه داماش گیلان گفت: طرفداران تیم فوتبال داماش گیلان برای برطرف شدن مشکلات این باشگاه به آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نامه نوشتند.
رفع معضلات شهرستان رشت باید از مهمترین اولویت های کاری مسئولان باشد نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم جبران عقب ماندگی های رشت گفت : رفع معضلات این شهرستان باید از مهمترین اولویت های کاری مسئولان باشد . به گزارش سلام شمال ، ' مهدی سعادتی ' روز پنجشنبه در جلسه توسعه همه جانبه شهرستان رشت اظهار کرد : نگاه ویژه مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به کلانشهر رشت بسیاری از موانع این شهر را رفع می کند .
فضای زندان‌های گیلان مناسب اصلاح و تربیت نیست رئیس کل دادگستری گیلان گفت: فضای زندان‌های گیلان مناسب اصلاح و تربیت زندانیان نیست و نیاز به توجه ویژه و حمایت مسئولان دارد.
حضور هنرمندان صنایع دستی گیلان در نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشممعاون صنایع دستی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اعزام هنرمندان صنایع دستی استان به تبریز برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی جاده ابریشم خبر داد.
فعالیت طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان آغاز شد مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از آغاز فعالیت رسمی طرح‌های سالم‌سازی دریا از امروز در این استان خبر داد.
برگزاری طرح اوقات فراغت در 50 مرکز تابستانی رودبار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار از برگزاری طرح اوقات فراغت در 50 مرکز تابستانی فرهنگی و هنری این شهرستان خبر داد.
تجدید چاپ تاریخچه بلدیه رشت نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: تاریخچه بلدیه رشت تجدید چاپ می‌شود. به گزارش سلام شمالمحمدحسن عاقل‌منش عصر چهارشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران اظهار کرد: شهید چمران با اینکه در بدنه نظام بود در خط مقدم جبهه‌ها حاضر شد و جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.
تشکیل کارگروه کشاورزی مشاوران جوان گیلان رئیس گروه مشاوران جوان استانداری گیلان از تشکیل کارگروه مشاوران جوان در حوزه کشاورزی در این استان خبر داد.
برگزاری نخستین دوره آزمون استاندارد زبان در رشت رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد رشت از برگزاری نخستین دوره آزمون استاندارد زبان انگلیسی در تیر ماه امسال خبر داد.
سخنرانی رئیس مجلس در مراسم 7 تیر رشتمعاون ستاد پشتیبانی نماز جمعه رشت از برگزاری مراسم بزرگداشت هفتم تیر با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس در رشت خبر داد.
راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگی‌علمی اساتید کشور در دانشگاه گیلان رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان از احداث و راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگی‌علمی اساتید کشور در دانشگاه گیلان خبر داد و گفت: بودجه یک میلیارد تومانی این پروژه تصویب شده است.
نماینده آستارا: آستارا نیازمند توجه ویژه مسئولان است نماینده آستارا با بیان اینکه آستارا فرزند ناتنی گیلان محسوب می‌شود، گفت: آستارا نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
تندیس حمل و نقل گیلان به خبرگزاری فارس رسیدتندیس اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به دلیل اطلاع‌رسانی درست و به موقع اخبار این اداره کل، به خبرگزاری فارس رسید.
سعید حاج رحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی شد با حکم معاون رئیس جمهور، سعید حاج رحیمی به سمت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب شد.
نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان صومعه‌سرامعاون پرورشی اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از نام‌نویسی الکترونیکی بالغ بر 3 هزار و 380 دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید در مدارس این شهرستان خبر داد.
فرماندار کردکوی: بازاریان سربازان اقتصادی کشورند فرماندار شهرستان کردکوی با بیان اینکه کسبه کردکوی منصف‎ترین کسبه استان گلستان هستند گفت: بازاریان سربازان عرصه اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
پرداخت 780میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران گلستان مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: مبلغ حدود 780 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران گلستانی تا تاریخ سی و یکم خرداد امسال توسط بانک عامل پرداخت شده است .
توسعه شبکه دولت در 100 دستگاه اجرایی گلستان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان از توسعه شبکه دولت در 100 دستگاه اجرایی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال علی‎اکبر سوخته‎سرایی ظهر امروز در کارگروه تحول اداری استان اظهار داشت: از مزایای توسعه شبکه دولت صرفه‎جویی در وقت و تسهیل فرستادن نامه‎ها است.
17 رشته فرهنگی هنری جوانان را مهمان اوقات فراغت می‎کند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از پیش‎بینی حدود 17 رشته فرهنگی، هنری و ادبی برای اوقات فراغت جوانان در تابستان امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال غلامرضا منتظری در جمع مدیران فرهنگ و ارشاد استان گلستان اظهار داشت: رشته‎های متنوع و مرتبط با فرهنگ، هنر و ادب در پایگاه‎های استان برنامه‎ریزی شده است.
تاسیس دهکده خورشیدی نیاز به یک عزم ملی دارد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: بهره‎برداری از انرژی خورشیدی و تاسیس دهکده خورشیدی در سطح شهرستان امکان‎پذیر است اما نیازمند یک حرکت گروهی و عزم ملی است.
برگزاری نشست ستاد ساماندهی امور جوانان گلستاننشست ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان ، با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و بخش های استان، نماینده روسا و نواب روسای هیات های ورزشی، نماینده سمن ها و تشکل های جوانان و مسئولان ستادی اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.
افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی کوثر دانشگاه علوم کشاورزی گرگانمجتمع فرهنگی ورزشی کوثر واقع در خوابگاه حضرت زینب (س) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد و از سوی روابط عمومی دانشگاه مراسم جشنی در سالن آمفی تئاتر این مجتمع برگزار گردید
استاندار گلستان: جوانی بهترین دوران تهذیب استاستاندار گلستان گفت: جوانی بهترین دوران تهذیب محسوب می‎شود و لازم است برای غنی‌سازی تعطیلات جوانان و نوجوانان از ابزارهای نوین استفاده کرد.
معرفی رئیس جدید دادگاه انقلاب اسلامی گنبدکاووس رئیس جدید دادگاه انقلاب اسلامی گنبدکاووس طی مراسمی معرفی شد. به گزارش سلام شمال امام جمعه گنبدکاووس در مراسم معارفه رئیس دادگاه انقلاب اسلامی گنبدکاووس که در سالن شهید مطهری این شهرستان برگزار شد خطاب به قضات و شورای حل اختلاف گفت: مواظب باشید تا برای خوشامد کسانی کار نکنید که نتوانید در آخرت جوابگو باشید زیرا حق‎الناس خیلی سخت است.
برگزاری کارگروه اجتماعی در همه شهرستان‎های گلستان مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: کارگروه اجتماعی در تمام شهرستان‎های استان گلستان برگزار می‌شود.
حضور 2 هزار دانشجو در اردوهای جهادی گلستان معاون بسیج دانشجویی گلستان گفت: از سوم تیرماه 2 هزار نفر از دانشجویان گلستان عازم اردوهای جهادی می‌شوند.
اوقات فراغت برای جوانان تمرین مشارکت اجتماعی است استاندار گلستان گفت: یکی از شاخصه‎های اوقات فراغت جوانان، تمرین مشارکت اجتماعی است.
سینما در برنامه‎های رفاهی دستگاه‎های اجرایی گلستان قرار گیردرئیس حوزه هنری گلستان خواستار قرار گرفتن سینما در برنامه‎های رفاهی دستگاه‎های اجرایی در گلستان شد.
شناسایی 196 پروژه محرومیت‎زدایی در گلستان فرمانده سپاه نینوای استان گلستان از شناسایی 196 پروژه محرومیت‎زدایی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 37 پروژه تکمیل و به بهره‎برداری رسیده است.
مراسم عمامه‎گذاری 30 نفر از طلاب در آزادشهر برگزار شد همزمان با بعثت پیامبر اسلام (ص) مراسم عمامه‌گذاری 30 نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت امام جواد (ع) شهرستان آزادشهر برگزار شد.
برگزاری دوره‎های کارآفرینی برای 3 هزار گلستانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: به منظوره بهره‎گیری از توان و تخصص نیروهای کار برای 3 هزار نفر در گلستان در سال گذشته آموزش‎های کارآفرینی ارائه شده است.
آغاز مسابقات کاراته بانوان استانی در گنبدکاووس رئیس هیئت کاراته شهرستان گنبدکاووس مسابقات کاراته استانی ویژه دختران نونهال و نوجوان در این شهرستان آغاز شد.
فرمانده سپاه نینوا گلستان: سپاه تحریم‌ها را پاسخ می‌دهد فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: هر جایی که خارجی‎ها می‎خواهند زمینه تحریم را به وجود آورند سپاه وارد عمل می‎شود. به گزارش سلام شمال محمدحسین بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان ضمن تبریک روز پاسدار اظهار داشت: پاسداری از انقلاب اسلامی تنها به معنای این نیست که مجموعه سپاه وضعیت موجود را صیانت کند بلکه در همه عرصه‎ها حضوری فعال و مقتدرانه دارد.
تحویل 215 هزار تن گندم کشاورزان گلستانی به مراکز خرید مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: از زمان آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان گلستانی تاکنون 215 هزار تن، تحویل مراکز خرید دولتی شده است.
سرمایه‎های حقوقی گلستان تجلیل شوند مدیر کل حوزه معاونت حقوقی رئیس‎جمهور و معین حقوقی استان گلستان گفت: کارشناسان و مشاوران حقوقی دستگاه‎هایی که خدمات خوبی ارائه می‎دهند از سرمایه‎های حقوقی محسوب شده که باید مورد تجلیل قرار بگیرند.
هنر گلستانی‌ها اکران شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: قابلیت و توانمندی هنرمندان گلستانی در اکسپو به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.
لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در گنبدکاووس نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد.
صفار هرندی : می گویند ما خودمان امام زمان داریممی‌گوید وقتی ما خود امام زمان (عج) را داریم به حجت و نائب او نیازی نداریم.تو غلط کردی؛ تو بی‌سر و پا و بی‌مقدار از معرفت و بی‌مقدار از ایمان و بی‌مقدار از تقوا.
تشکیل بانک اطلاعاتی نویسندگان گلستانمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هدف از برگزاری همایش نویسندگان شکل‎گیری بانک اطلاعاتی نویسندگان و محققان گلستانی است.
تلاش 74 ساله قضات گلستانی کتاب می‎شود رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: برای نخستین بار در کشور 74 سال تلاش قضات محاکم گلستان در قالب گنجینه آرای برتر تدوین می‎شود.
راه‎اندازی بازداشتگاه موقت در مرکز گلستان مدیر زندان‎های استان گلستان گفت: به منظور جلوگیری از ورود افراد با محکومیت کوتاه به زندان، بازداشتگاه موقت در مرکز استان راه‎اندازی می‎شود که امکان نگهداری افراد تا 30 روز را دارد.
برخورد سختگیرانه با عرضه‎کنندگان قلیان در گلستان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان از برخورد سختگیرانه با عرضه‌کنندگان قلیان به افراد زیر 18 سال در گلستان خبر داد.
برگزاری همایش شورای هماهنگی امور حقوقی در گلستان مشاور حقوقی استاندار گلستان گفت: نخستین همایش شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی استان در روز یکشنبه 28 خرداد ماه در سالن همایش‎های استانداری گلستان برگزار می‎شود.
ظرفیت آبی گلستان 2485 میلیون مترمکعب است به گزارش سلام شمال علی‎اکبر علیمرادی صبح امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: استان گلستان تقریبا با 21 هزار کیلومتر وسعت یکی از استان‎های شمالی کشور است که از سطح شمال هم مرز با جمهوری ترکمنستان از شرق به خراسان شمالی، از غرب با دریاچه مازندران، و از قسمت جنوب نیز به استان سمنان متصل است.
نرخ حمل و نقل در گلستان افزایش ندارد مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های استان گلستان گفت: در سال‎جاری هیچگونه افزایش قیمت در حمل و نقل نخواهیم داشت
آل سعود چگونه به قدرت رسیدند؟ تاریخ حاکمیت آل سعود بر عربستان به قرن هیجده میلادی باز می‌گردد. مبانی حکومتی که "ابن سعود” پایه‌ریزی کرد، بر دو اصل متمرکز بود: "شمشیر” و ترویج مذهب "وهابی”.
یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مناجات شعبانیه این مناجات، نمونه‌ کاملى از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبى است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوى عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.
راهکارهایی ساده برای تسکین دندان درد شبانه وقتی که دراز می کشیم فشار رگ ها مقداری افزایش پیدا می کند همین امر باعث می شود که عروقی هم که در ناحیه اتاق پالپ وجود دارد فشارشان افزایش پیدا کرده و فشار داخلی پالپ دندان باز هم افزایش پیدا کرده و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.
کوچ ستاره‌های فوتبال مازندران سرمایه‌گذاران قادر به حمایت فوتبال مازندران نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی در آیند. فوتبال مازندران در زمینه استعدادیابی قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما با توجه به این همه استعداد ذاتی در فوتبال استان بنا به دلایلی، سرمایه‌گذاران و حامیان مالی قادر به حمایت فوتبال مازندران و تیم‌های مختلف باشگاهی نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی درآیند.
طرح انتقال آب خزر به کویر از حرف تا عمل طرح انتقال آب خزر به کویر از نظر برخی از کارشناسان نیاز به بررسی بیشتری دارد. دوشنبه 28 فروردین سال جاری سواحل شهرستان میاندرود در استان مازندران شاهد زمین‌خوردن کلنگ ساخت پروژه‌ای بود که طی آن نخستین بار انتقال آب دریای خزر با هدف تامین آب شیرین بخش‌های مرکزی کشور کلید خورد.
"آب" بنوشید تا بهتر "درس" بخوانید مصرف پروتئین همراه صبحانه قبل از امتحان موجب افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود، بنابراین مصرف تخم مرغ، پنیر و شیر به توان مغز کمک می‌کند و مصرف آنها در صبح روز امتحان به همراه ترکیبات حاوی فیبر مفید است.
حضرت زینب(س)؛ اسطوره‌ای پایان‌ناپذیر تاریخ شیعه، تاریخ مظلومیت و مصیبت است، روزی در عزای رسول خدا(ص)، روزی در ماتم شهادت خیرالنسا(س)، روزی در اندوه غربت و شهادت علی(ع)، روزی در عزای شهادت غریبانه حسن(ع) که جگرش را پاره کردند و روزی دیگر در ماتم عظیم‌ترین حادثه تاریخ که عاشورا و حسین(ع) بود.
چرا زینب کبری(س) عقیلۀ بنی هاشم است؟ هم وجود مبارک حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیلۀ بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبری؛ عقل برای این ها به منزلۀ فصل مقوّم بود. اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او. کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند [اما] برخی از افراد، حافظ کمالند
اعتکاف؛ اوج آسمانی با قلب‌های زمینی اعتکاف بهانه‌ای برای توجه به خود، خودشناسی و خداشناسی است، ایام پرباری که بار معنوی آن می‌تواند انسان‌ساز و جامعه‌ساز باشد.
اعتکاف خلوتی آگاهانه برای گفت و شنود با محبوب است رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: اعتکاف در حقیقت خلوتی آگاهانه و هوشمندانه برای گفت و شنود با محبوب و معشوق اصلی است و در اسلام نیز به حضور قلب و تفکر بسیار تاکید و سفارش شده است.
گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «اعتکاف» رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیه ای به معتکفین فرموده اند: برنامه‌های جمعی اعتکاف با خلوت هر کدام از معتکفین منافات پیدا نکند. دفتر حفظ و نشرآثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، همزمان با ایام اعتکاف گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اعتکاف و توصیه به معتکفین را که در سال های مختلف و در دیدار با اقشار گوناگون طرح کرده اند، در صفحه نخست خود قرار داده که متن آن چنین است:
روز پدر ؛ بهانه خسته نباشید به زحمات بی منت رشت - روز پدر بهانه ای برای سپاس از تلاش های شبانه روزی و خسته نباشید به مقامی است که رنج و زحمت را به قیمت آرامش عزیزانش به جان می خرد .
امام علی(ع)؛ معجزه اسلامکسانی که در ابعاد مختلف شخصیت و خصوصیات اخلاقی حضرت علی(ع) بیشتر تعمق کرده‌اند، او را معجزه اسلام دانسته و تصریح کرده‌اند: اگر اسلام و محمد(ص) را معجزه‌‌ای جز علی(ع) نبود همان برای حقانیت اسلام کافی بود.
تکدی گری، محصول نارسایی های اجتماعیتکدی گری، آبستن آسیب های اجتماعی متعدد است و اکثر بررسی های انجام شده از رابطه بین گدایی و اعتیاد، سرقت و ... حکایت می کند.
«لیلة الرغائب» شبی به بلندای آرزو‌ها میت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیبا‌تر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوییده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی.
برخی اعمال شب و روز اول ماه رجب رجب نام نهری است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد. از پیامبر خدا(ص) نقل است که رجب ماه بزرگ خدا است و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است، رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسی که یک روز از ماه رجب را روزه دارد موجب خشنودی خدای بزرگ می‌شود، غضب الهی از او دور و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.
بهجت عرفان و علم از نگاه بزرگان بحث درباره شخصیت بزرگواری مثل آیت الله العظمی بهجت کار دشواری است. زیرا این بزرگوار جزء «جوامع الکَلِم» عصر ما بود. هر انسان صالحی، کلمه الهی است و کلمات الهی یکسان نیستند.
سّر نام های حضرت فاطمه (س) در چیست؟ خداوند فاطمه را از نور عظمت خود آفرید. وقتی فاطمه درخشید، زمین و آسمان را نورانی کرد و ملائکه از روی تعجب گفتند: خداوندا این چه نوری است؟ اسم به معنی نشانه و اسم گذاری نوعی نشانه گذاری است. از نظر علمی نوع اسم در شخصیت حال و آینده فرد بسیار مؤثر است و از نظر روان موجب نوع احساس نیک یا بد، حرکت یا رکود، رشد یا انحطاط است و به همین خاطر در اسلام راجع به آن توصیه های بسیاری شده است.
آقای استاندار؛ تبعیض به این بزرگی چرا؟! اصولا مبنا و معیار این نوع هزینه کرد درآمد ها چیست و روال تصمیم گیری به این شکل تبعیض آمیز و تقسیم ناعادلانه این امکان بین شهرهای استان چگونه بوده است ؟ آیا قرار است در دو شهر برخوردار رامسر و تنکابن اتفاق خاصی بیفتد که دیگران از آن بی خبرند ؟ آیا نیاز بوده که بودجه همه مناطق مازندران یکجا به آن سو هدایت شود؟
جایگاه مازندران در سال تولید ملی کجاست؟ تنها با عواملی مانند وجدان کاری، خلاقیت، نوآوری و ابداع، اعتماد به نفس، روحیه همکاری و تعاون، تلاش و کوشش، مسئولیت پذیری و مدیرت عالمانه می‌توان نسبت به توسعه همه مواد ذکر شده و نشده فوق در راستای جهت گیری و برنامه های کلان اداره کشور امیدوار بود
آیا مشکل عدم توسعه مازندران، استانداران اند؟ استان مازندران درطول سال های پس از انقلاب استانداران زیادی را به خود دیده که از این حیث در ایران رکوردار است اما همچنان برخی تنها عامل عدم توسعه استان را استاندار می دانند و به دنبال تغییر آنند. استان مازندران در 33 سال گذشته بیش از 20 استاندار را به خود دیده ، اما همچنان به پیشرفت واقعی دست نیافته اما برخی کژ اندیشان تنها عامل عدم پیشرفت استان را استانداران می دانند و پس از آزمون و خطاهای بسیار، در گوشه کنار استان شنیده می شود برخی از افراد و جریان های سیاسی دوباره پروژه تغییر استاندار را در دستور کار قرار داده اند .
مهم‌ترین ویژگی‌های استاد مطهری 12 اردیبهشت سالروز عروج مردی است که حضرت روح الله(ره) از او به عنوان «حاصل عمر خود» یاد کرد و فرمود همه آثار و کتاب های مطهری مفید است. مطهری، همچون نامش صاحب اندیشه ای مطهر بود و می کوشید تا دیگر اندیشه ها را نیز از آلایش ها و ناخالصی ها تطهیر کند و از همین رو نامش به عنوان معلم بزرگ انقلاب جاودانه شد. متن ذیل سخنانی است از یکی از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب مطهری که تفاوت ها و ویژگی های خاص استاد شهید مرتضی مطهری را در حد توان بیان کرده است.
گردش در ساحل ساری با طعم قلیاندریای زیبا و بیکران مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در محله به اصطلاح اسلکه، فقط دود و دم و «کرکر» قلیان خودنمایی می‌کند.
به یاد شهدای گمنام ایام فاطمیه مردم شهر گرگان پیکر شهید گمنام 28 ساله را بر روی دوش داشتند و او را برای سفر به بهشت بدرقه کردند. کس ندانست که مادر او کیست، بی‎گمان تمام شهدا را زهرا(س) مادری می‎کند، همان طور که در کربلا سر ابوالفضل عباس(ع) را به دامن کشید. این شهید گمنام در روز شهادت 28 سال داشت، مثل مادرش زهرا جوان بود، شوق زندگی بر دل داشت، اما از تمام دوست داشتن‎ها، شوق‎ و جوانی‎اش دست کشید و خود را برای میدان نبرد حق آماده کرد.
اسرار نام های حضرت فاطمه (س) حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.
اینجا مازندران است!!! مازندران، استانی که تقریبا فصل یا ماهی نیست که در آن اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد این استان زیبا و پرجذبه برای از ما بهتران، هر بار زیر تیغ جراحی قرار گرفته که بارها آمپول بی هوشی و بی حسی را با همه مضراتش تحمل کرده و معلوم هم نیست تا کی میتواند در مقابل بی هوشی و بی حسی های پی در پی مقاومت کند وشاید هم اصلا به هوش نیاید و دارفانی را وداع گوید.
زیبایی‌های چشمه سورت در قاب بی‌خیالی مسئولان چشمه آب معدنی سورت که همسایه‌هایی این چشمه با زبان محلی «واوو» و در بین گردشگران معروف به باداب سورت است، مکانی است که این روزها در قاب دوربین بسیاری از عکاسان دیده می‌شود. چشمه آب معدنی سورت چند مدتی است که در قاب دوربین بسیاری از عکاسان سراسر کشور قرار گرفته است اما هنوز در قاب دید مسئولان دیده نشده
تراژدی تضاد سقوط و صعود در ورزش ساری! در سراشیبی سقوط و در کورس فروپاشی ورزش های قهرمانی در مازندران، تیم فوتبال صنعت ساری هم با سقوط به دسته دوم به تیم فوتسال راه ساری پیوست که چندی پیش از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده بود، تا عملاً کام شیرین مازندرانی ها را از بابت قهرمانی والیبال کاله مازندران در لیگ برتر و نیز قهرمانی تنی چند از ورزشکاران انفرادی مازندران در عرصه های داخلی و بین المللی را تلخ نمایند!
طرحی مخاطره آمیز برای امنیت استان مازندران پس از کلنگ زنی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران – نه کشور دیگر- موج وسیعی از انتقادات متوجه آن شد. بسیاری از صاحب نظران ملی و استانی نسبت به پیآمدهای اقتصادی ،زیست محیطی ،فنی ،اجتماعی ،سیاسی ،اعتباری و اجرایی طرح ابراز نگرانی نمودند.در طول یک هفته اخیر اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشوری و استانی در باره چرایی و الویت طرح مزبور قلم فرسایی کرده اند. به جرات می گویم تاکنون در باره هیچ مسئله ایی به این اندازه در مازندران وفاق و هم صدایی شکل نگرفت . پرسش اساسی اینجاست که چرا قاطبه نخبگان،مردم ورسانه های مازندرانی با اجرای چنین طرحی مخالفت کرده اند .آیا مازندرانی ها اساسابا پیشرفت و توسعه موافق نیستند؟. آیا مردم مازندران علاقمند به برخورداری سایر استان هااز مواهب خدادادی نمی باشند؟. آیا حس وطن دوستی و تعاون در مازندران کم است.؟
«اما و اگرهای» 4 بانده شدن محور سوادکوه به گزارش سلام شمال به نقل از فارس، چهار بانده شدن محور سوادکوه از طرح‌های زیر ساختی این شهرستان است که کند بودن اجرایی شدن آن از موانع توسعه این شهرستان محسوب می‌شود. * سوادکوه، دروازه جنوبی استان مازندران است شهرستان سوادکوه به عنوان دروازه جنوبی استان مازندران در ایام مختلف سال میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای زیارت امام هشتم (ع) و یا استفاده از مواهب طبیعی استان‌های شمالی از این محور استفاده می‌کنند.