اخبار جدید ایران و شمال

بهبود ساخت‌وساز دانشگاه‌ها سیاست جدی دانشگاه آزاد معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، کیفی‌سازی و ساخت‌وساز مناسب را از مهم‌ترین سیاست‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: در آینده شاهد ساخت‌وساز بهتر و با کیفیت بالاتر باشیم.

انتصابات در آموزش و پرورش کلید خورد امروز دو انتصاب جدید در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد؛ خلیل بابالو به عنوان قائم‌مقام وزیر در امور مدارس خارج از کشور و سید محمد بطحایی به عنوان مدیرکل دفتر وزارتی منصوب می‌شود.

نفت ۱۰۰ دلاری در بودجه ۹۳ وزیر نفت از در نظر گرفتن قیمت ۱۰۰ دلاری نفت در بودجه سال آینده خبر داد و گفت احتمال لغو قرارداد صادرات گاز به پاکستان وجود دارد.

سعید حدادیان جریمه و منصور ارضی تبرئه شد دادگاه تجدیدنظر ضمن رسیدگی به اعتراض طرفین پرونده شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی، حکم صادره در دادگاه بدوی را تأیید کرد.

مهمترین عناوین روزنامه های امروز - جان‏کری: بر مذاکره با ایران اصرار داریم - پنجه لودرها برپیکرخانه‏های تاریخی - بهمن کشاورز رئیس اسکودا شد - اتاق بازرگانی ایران و امریکا به مرحله ثبت رسید

توصیه روحانی به استانداران جدید رئیس جمهور، استانداران را به حفظ وحدت و انسجام جامعه و بهره‌گیری از نیروهای معتدل توصیه کرد.

فانی: مدارس دختران محرم‌سازی می شوند وزیر آموزش و پرورش گفت: صحبتی درباره مسقف کردن مدارس دخترانه نداشته‌ام و قرار هم نیست که این طرح اجرا شود. باید برای محرم‌سازی این مدارس تلاش شود.

اعتراف تکان‌دهنده زن جوان به قتل همسرش سرپرست پلیس آگاهی زنجان گفت: زن 31 ساله به قتل همسر 76 ساله‌اش اعتراف کرد.

حجت‌لاسلام قرائتی: بر روی منبر خواب و رویا تعریف نکنید حجت‌لاسلام والمسلمین قرائتی در توصیه به مبلغان گفت: بر روی منابر خواب تعریف نکنید، حتی رویای صادقه که چهار نمونه آن را قرآن ذکر کرده، از قرآن سخن بگویید.

در جلسه شورای پول و اعتبار چه گذشت؟ دومین جلسه شورای پول و اعتبار دولت تدبیر و امید تشکیل شد.ذاز جمله مواردی که در دستور کار این هفته شورا قرار داشت و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اصلاح آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان بود.همچنین آخرین تحولات اقتصادی در سه بخش، شامل آخرین تحولات اقتصادی کشور در حوزه بخش های واقعی و پولی،تحولات طرح مسکن مهر و آثار پولی آن بررسی شد.

چگونه ذهنی آرام داشته باشیم؟ در این مطلب تمرینات مفیدی برای تغییر دیدگاه مغزی به شما ارایه داده ایم که باعث می شود تا مثبت تر بیندیشید و از همه اعمال و افکار خود آگاه باشید، بتوانید تمرکز بیشتر داشته باشید، انعطاف پذیری و کنترل واکنش های خود را بهبود ببخشید.

استانداران آذربایجان شرقی ، یزد و همدان تعیین شدند با تصویب هیات وزیران استاندار استان‌های آذربایجان شرقی ، یزد و همدان تعیین شدند.

جدول/ قیمت سکه، طلا و دلار در بازار جدول قیمت انواع سکه و ارز در روز چهارشنبه منتشر شد.

بخشنامه جدید استخدام دولتی ابلاغ شددرپی لغو مصوبه استخدامی مهرآفرین توسط دولت یازدهم، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور بخشنامه جدیدی را برای ازسرگیری استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی در دولت ابلاغ کرد.

طرح جدید دولت برای بیمه بیکاران معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرحی از سوی دولت در حال نهایی شدن است که تمامی بیکاران و شاغلین کشور را پوشش خواهد داد و با استفاده از منابع بیمه بیکاری رونق اشتغال را به همراه دارد.

مهمترین عناوین روزنامه های سه‌شنبه روزنامه های صبح امروز عناوین مهم خود را بیشتر به شرح زیر آمده کرده اند که در ادامه خواهید خواند.

تلاش صهیونیست‌ها برای اخلال در سیاست‌های روحانی عضو حزب کارگزاران سازندگی زیر سؤال بردن دولت را به‌ نفع کشور ندانست و گفت: ۲ گروه در داخل و خارج از کشور با سیاست‌های دولت تدبیر و امید مخالف هستند و در این عرصه به ایجاد اخلال می‌پردازند.

جدول قیمت سکه و ارز در دوشنبه منتشر شدهمچنین نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 98 هزار و 800 تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1353 دلار است.

محمد شریعتمداری سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد رئیس‌جمهور ایران در حکمی محمد شریعتمداری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد. شریعتمداری که وزیر پیشین بازرگانی در دولت اصلاحات بوده، درحال حاضر معاون اجرایی رئیس جمهور است.

ستاد تدابیر ویژه در اصلاحیه بودجه ۹۲نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به 15 نکته مهم در روند اصلاح بودجه 92 کل کشور، تأکید کرد: بورس بهترین سازوکار برای جبران کسری بودجه و بدترین گزینه دولت در این شرایط عدم فروش‌دارائی‌های اصل چهل‌وچهار است.

۵۰ مانع تولید برای رئیس‌جمهور فهرست شدوزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فهرست ۵۰ مانع تولید تقدیم رئیس جمهور شده است که ۳۰رفع مورد آن به تصویب رسید.

شرایط پیش فروش تندر 90 و پارس تندر مدیر بازاریابی و فروش گروه خودرو سازی سایپا از آغاز پیش فروش خودرو تندر 90 و پارس تندر با شرایط ویژه خبر داد.

مدیر عامل موسسه ایران منصوب شد در نخستین جلسه هیات مدیره موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران، رییس هیات مدیره و مدیر عامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران منصوب شدند.

جدول/ آخرین قیمت پراید جدول/ آخرین قیمت پراید

راهکار دختران عربستانی برای ازدواجبه دنبال بالا رفتن سن ازدواج و مجرد ماندن تعداد بسیاری از دختران در عربستان، گروهی از دانشجویان دختر در این کشور در تویتر فراخوانی را تحت عنوان "حلال بودن 4 زن در شرع اسلام" به راه انداختند.!

آغاز ثبت نام عمره دانشگاهیان فقیهی سهمیه اعزام دانشجویان متاهل در عمره امسال را هشت هزار و 600 نفر و برای دانشجویان مجرد پسر را شش هزار و 400 نفر ذکر کرد. ایرنا - ثبت نام از دانشگاهیان متقاضی اعزام به سفر زیارتی عمره مفرده از دقایقی قبل از طریق پایگاه اینترنتی «لبیک» آغاز شد.

نامه سرگشاده زیباکلام به رییس‌جمهور صادق زیباکلام در سومین نامه سرگشاده خود خطاب به رییس‌جمهور، نکاتی را پیرامون 13 آبان یادآور شد. استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در این نامه آورده است: «سخنی به گزاف نرفته اگر گفته شود که عمده تحرکات دولت جنابعالی ظرف یکصد روز گذشته در جهت آشتی با دنیا و تنش‌زدایی با غرب و بالاخص با آمریکا بوده. انتظار آن می‌رفت که دست‌کم امسال مراسم 13 آبان برگزار نمی‌شد. اما برعکس، برخی بدون کمترین عنایتی به مصالح و منافع ملی، سودای آن دارند تا امسال به‌زعم خودشان سنگ‌تمام بگذارند و با آتش‌زدن پرچم‌های بزرگ‌تر و متعدد‌تر آمریکا تا آنجا که میسور است دشمنی و توهین به آمریکا را بیشتر از سال‌های گذشته هم به نمایش بگذارند.»

خاطرات محمد جواد ظریف جهانی شد نسخه کیندل و چاپی «آقای سفیر» گفتگو با محمد جواد ظریف، در سایت آمازون قرار گرفت تا ایرانیان سراسر جهان بتوانند آن را خریداری و مطالعه کنند.

حاشیه‌های جلسه رای اعتماد جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با دستور کار رای اعتماد به سه وزیر پینشهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان در حالی آغاز به کار کرد که پخش زنده این جلسه از شبکه خبر سیما منتفی شد.

پرسپولیس بالاخره صدرنشین شد تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با پیروزی برابر راه‌آهن در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال پس از هفته‌ها بار دیگر به صدرجدول لیگ برسد.

گزارش تصویری بازدید محسن هاشمی از دانشگاه آزاد ساریگزارش تصویری بازدید محسن هاشمی از دانشگاه آزاد ساری
کمک 95 میلیاردی مردم مازندران به عتبات عالیات رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران از کمک 95 میلیارد ریالی مردم استان به عتبات عالیات طی 9 سال گذشته خبر داد.
حضور 9 کشتی‌گیر نوجوان مازندرانی در اردوی تیم ملی دبیر هیئت کشتی مازندران گفت: در اردوی جدید تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان 9 کشتی‌گیر مازندرانی دعوت شدند.
تصویر / هفته فرهنگی مازندران در تالار وحدتتصویر / هفته فرهنگی مازندران در تالار وحدت
شرکت 197 نفر در مسابقات قرآنی مازندران معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه مازندران از شرکت 197 مازندرانی در هجدهمین دوره مسابقات استانی مدیحه‌سرایی، همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال خبر داد.
برگزاری همایش 15 هزار نفری رزمندگان در مازندران معاون فرهنگی سپاه کربلای مازندران از برگزاری همایش بزرگ 15 هزار نفری رزمندگان استان در بابل خبر داد و گفت: در این همایش اقشار مختلف از جمله خانواده شهدا، ایثارگران، رزمندگان و مردم حضور دارند.
بابل میزبان کنگره شهدا روحانی مازندران شد فرماندار بابل گفت: بابل میزبان کنگره شهدا روحانی مازندران است.
نمایشگاه کشوری هوشمندسازی مدارس گشایش یافت نمایشگاه کشوری، هوشمندسازی مدارس در سالن شهید قنبری شهر آمل گشایش یافت.
هوشمندسازی 2700 مدرسه در مازندران معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: از 3 هزار و 500 مدرسه در مازندران 2هزار و 700 مدرسه هوشمند شده است.
نخستین مدرسه استعداد‌های درخشان بهشهر افتتاح شد نخستین مدرسه استعدادهای درخشان بهشهر به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.
تشکیل ستاد کنگره بزرگداشت 1700 شهید دانش‌آموز مازندران رئیس ستاد کنگره شهدای مازندران گفت: ستاد اجرایی کنگره بزرگداشت 1700 شهید دانش‌آموز مازندران، تشکیل و شروع به کار کرد.
مقام سوم ورزشکار مازندرانی در مسابقات قویترین مردان ایران محمد امین معنوی جوان ورزشکار آملی در مسابقات قویترین مردان ایران مقام سوم را از آن خود کرد.
وضعیت اقتصادی مازندران با رونق تولید بهبود می‌یابداستاندار مازندران از بهبود وضعیت اقتصادی استان با رونق تولید خبر داد.
عقب‌ماندگی مازندران در برنامه ششم جبران شود معاون برنامه ریزی استاندار مازندران گفت: عقب‌ماندگی مازندران باید در بودجه 93 و برنامه ششم جبران شود.
مازندران 281 پروژه نیمه‌تمام مدرسه‌سازی دارد مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت: مازندران 281 پروژه نیمه‌تمام مدرسه‌سازی دارد.
محمدرضا براری :استرس مدال طلای جهانی را از من گرفتدارنده مدال برنز وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: سطح کیفی این رقابت‌ها با حضور برترین‌های دنیا در لهستان بالا بود.
هجدهمین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی مازندران پایان یافتهجدهمین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی، هم‌خوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال مرحله استانی در مازندران به پایان رسید و اسامی نفرات برتر این دوره از مسابقات اعلام شد.
فعالیت 500 خانه قرآنی در مازندران مدیر دارالقرآن مازندران از فعالیت 500 خانه قرآنی در مازندران خبرداد. خبرگزاری فارس: فعالیت 500 خانه قرآنی در مازندران
برگزاری مسابقات مدیحه‌سرایی در مازندرانمسابقات اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در استان مازندران آغاز به‌کار کرد.
بازدید محسن هاشمی از واحدهای دانشگاه آزاد مازندران محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از روز گذشته بازدید از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران را آغاز کرده است.
بازدید استاندار مازندران از چشمه سورت استاندار مازندران برای بازدید دوره‌ای از پروژه‌های در دست اجرای شهرستان ساری امروز قرار است بازدیدی از چشمه آب‌معدنی سورت داشته باشد و بعد از آن در جریان آخرین اقدامات احداث کارخانه سیمان قرار گیرد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران منصوب شد در حکمی از سوی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران محمد ابراهیم یخکشی به‌عنوان مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران منصوب شد.
مشکل جدی در تامین آب شرب شهروندان مازندرانیاستاندار مازندران گفت: برای تامین آب شرب شهروندان مازندرانی مشکل جدی داریم
4 پروژه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی آمل افتتاح شد با حضور محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، چهار پروژه عمرانی در آمل به بهره‌برداری رسید.
اختصاص اعتبار 700 میلیاردی به بخش عمرانی دانشگاه آزاد معاون عمرانی دانشگاه آزاد کشورگفت: با تصویت هئیت امناء دانشگاه آزاد، 700 میلیارد تومان اعتبار به بخش عمرانی دانشگاه آزاد کشور اختصاص یافت.
پیام آیت‌الله جوادی آملی به یادواره شهدای گردان مالک آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به یادواره شهدای گردان مالک گفت: افرادی که شربت شهادت نوشیدند از جمله سرداران و شهدای عادی، این‌ها اُسوه و الگوی دیگران هستند و شهدا و مردان الهی امام و اسوه مردان و زنان باتقوا هستند.
آغاز همایش بین‌المللی سلمان هراتی در تنکابننخستین همایش بین‌المللی و اهدای جایزه ادبی سلمان هراتی در زادگاهش تنکابن آغاز شد.
6 پروژه مهم در دانشگاه آزاد بابل افتتاح می‌شود رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: در آینده نزدیک با حضور رئیس دانشگاه آزاد، 6 پروژه عمرانی دانشگاه آزاد بابل افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
بزرگداشت نیما یوشیج در نور برگزار شد مراسم بزرگداشت پدر شعر نو در نور با حضور ادب‌دوستان و شاعران برجسته کشور برگزار شد.
جابر معافی جایگاه بلندی نزد صاحب قلم دارد نماینده ولی فقیه در سپاه البرز با اشاره به اینکه جابر معافی در خدمت به جامعه و شناساندن ناهنجاری‌ها گام برداشت گفت: معافی جایگاه بلندی نزد صاحب قلم دارد.
بازدید استاندار گیلان از شهرک صنعتی لاهیجان استاندار گیلان از شهرک صنعتی لاهیجان با هدف آشنایی با ظرفیت‌های صنعتی این شهرستان بازدید کرد.
یادواره شهدای دانش‌آموز گیلان برگزار شد یادواره شهدای دانش‌آموز گیلان توسط کمیته بسیج دانش‌آموزی آموزش و پرورش این استان در رشت برگزار شد.
برگزاری نخستین جشنواره غذا در رشت نخستین جشنواره «غذا، فرهنگ و خانواده» توسط دانشجویان مراکز علمی ‌کاربردی گیلان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید باهنر رشت برگزار شد. خبرگزاری فارس: برگزاری نخستین جشنواره غذا در رشت
فرمانده نیروی دریایی قزاقستان وارد گیلان شد فرمانده نیروی دریایی قزاقستان به منظور تحکیم حسن همجواری وارد گیلان شد.
برگزاری کارگاه آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی در دانشگاه آزاد رشت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: کارگاه یک‌روزه آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی و راه‌های جستجوی اطلاعات 10 آبان ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می‌شود.
طرح توسعه دانشگاه آزاد شفت اجرایی می‌شود رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت از اجرای طرح توسعه واحد دانشگاه آزاد اسلامی شفت خبر داد.
عذرخواهی رئیس شورای شهر لاهیجان از مردم رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان به خاطر آبگرفتگی معابر از شهروندان این شهر عذرخواهی کرد.
استقرار بازرسان در دانشگاه گیلان مدیرکل بازرسی و نظارت گیلان از استقرار بازرسان در دانشگاه گیلان خبر داد و گفت: عملکرد دانشگاه گیلان مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
اعضای شورای کمیته اختلالات علمی تخصصی گیلان معرفی شدند اعضای شورای مدیران و کمیته اختلالات علمی تخصصی یادگیری آموزش و پرورش استثنایی گیلان معرفی شدند.
تحصیل 373 دانشجو در مرکز علمی ‌کاربردی هلال احمر گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از تحصیل 373 دانشجو در مرکز علمی ‌کاربردی این نهاد خبر داد.
ثبت‌نام متقاضیان واحدهای نمونه کشوری گیلان تمدید شد معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان نمونه کشوری تمدید شد.
گیلان و آستراخان در روابط تجاری ایران و روسیه پیشتاز هستند سرکنسول روسیه در رشت گفت: استان‌های گیلان و آستراخان روسیه در روابط تجاری استان‌های ایران و روسیه پیشتاز هستند.
سردرگمی اعضای شورای شهر فومن در انتخابات شهردار انتخاب شهردار با یک رأی سفید رئیس شورای اسلامی شهر فومن به تعویق افتاد و سردرگمی در بین اعضای این شورا ایجاد شد.
دستگیری اعضای باند توزیع حشیش در رشت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از دستگیری اعضای 3 نفره باند تهیه و توزیع حشیش و کشف بالغ بر 14 کیلوگرم ماده مخدر از خودروی بار این قاچاقچیان خبر داد.
ملوان با یک گل از سد مس گذشت تیم فوتبال ملوان انزلی در وقت اضافه 30 دقیقه با یک گل در برابر مس رفسنجان به پیروزی رسید.
بازدید استاندار گیلان از ناوشکن پیشرفته جماران 2محمدعلی نجفی بعداز ظهر امروز از فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ایران در انزلی بازدید کرد.
یادی از 61 شهید دانش‌آموز در آستانه‌اشرفیه دانش‌آموزان شهید بزرگمردان کوچکی هستند که در تارک انقلاب اسلامی ایران جاودانه شدند و درخشیدند.
شناسایی 100 فرصت سرمایه‌گذاری در گیلان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان از شناسایی 100 فرصت سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.
راه‌اندازی مرکز مشاوره اسلامی در گیلان مدیر حوزه علمیه گیلان با بیان اینکه این حوزه‌ باید جزو پنج حوزه برتر کشور شود، گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره اسلامی جزو برنامه‌های حوزه علمیه گیلان است.
نبود طرح تفصیلی رشت چالش بزرگ سرمایه‌گذاری است عضو سازمان نظام مهندسی گیلان گفت: نبود طرح تفصیلی رشت چالش بزرگ سرمایه‌گذاری در این شهر است.
جشنواره آش‌های سنتی گیلان برگزار شد چهارمین جشنواره سفره آش‌های سنتی گیلان در مدرسه راهنمایی غیردولتی دخترانه مهر رشت برگزار شد.
برگزاری یادواره شهدای حماسه شکست حصر سوسنگرد در گیلان مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه حماسه شکست حصر سوسنگرد نباید فراموش شود، از برگزاری یادواره شهدای این حماسه در استان خبر داد.
محور آزاد راه رشت‌ ـ قزوین 3 روز مسدود می‌شود محور آزاد راه رشت‌ ـ قزوین از فردا به مدت سه روز بین ساعت هشت صبح تا 17 عصر به دلیل راه‌سازی مسدود می‌شود.
اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی کالای گیلان مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی کالای این استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، 13 واحد متخلف به اتهام گرانفروشی شناسایی شدند.
برگزاری دوره‌های آموزشی مطلع مهر در گیلان معاون سیاسی ‌‌امنیتی استاندار گیلان از برگزاری دوره‌های آموزشی «مطلع ‌مهر» برای زوج‌های با زندگی مشترک کمتر از پنج سال در این استان خبر داد.
فعالیت بالغ بر 2 هزار زوج در دستگاه‌های اجرایی گیلان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از فعالیت 2 هزار و 175 زوج خانم و آقا در دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.
رقابت 200 شطرنج‌باز در جام دریای رشت رئیس هیئت شطرنج گیلان از برگزاری رقابت‌های شطرنج «جام دریا» با حضور 200 شطرنج‌باز کشور از 29 آبان جاری در مرکز این استان خبر داد.
ضرورت استفاده از روش‌های علمی برای توسعه گیلان استاندار گیلان استفاده از روش‌های علمی برای توسعه این استان را مورد تأکید قرار داد.
جشنواره فجر مطبوعات محلی استان‌های شمالی فراخوان می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: محورهای جشنواره منطقه‌ای فجر مطبوعات محلی استان‌های شمالی تدوین شده و به‌زودی فراخوان می‌شود.
فعالیت 52 شهرداری در گیلان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان از فعالیت بالغ بر 52 شهرداری در استان خبر داد.
ضرغامی: مسئولیت‌های مداحان بصیرت‌دهی و شورآفرینی است رئیس رسانه ملی گفت: یکی از مسئولیت‌های مداحان بصیرت‌دهی و شورآفرینی است که با شعرهای آهنگین در عمق وجود انسان رسوخ می‌کنند و فرد را متحول می‌سازند.
نقش چشمگیر خبرنگاران گلستانی در پوشش اجلاس پیرغلامانیازدهمین دوره اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی از صبح چهارشنبه، هشتم آبان ماه جاری با حضور بیش از 600 مداح، ذاکر، محقق و شاعر اهل بیت (ع) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
۴ میراث معنوی ثبت ملی شد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به ظرفیت میراث فرهنگی استان گفت: ‌تاکنون ۴ میراث معنوی گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شدند.
آیت الله نورمفیدی : دو روی سکه کربلا باید معرفی شود نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه کربلا دو روی سکه دارد، گفت: یک روی آن امام حسین (ع) که با روحیه استکبارستیزی خود از دین اسلام و میراث جدش دفاع کرد و روی دیگر آن لشکریان ظلم هستند.
گلستان میزبان شایسته اجلاس پیرغلامان حسینی بود دبیر یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: گلستانی‌ها میزبان شایسته‌ای برای این دوره از اجلاس بودند.
مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس ‎پیرغلامان حسینی آغاز شداختتامیه یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی با حضور بیش از 600 میهمان داخلی و خارجی در مصلی نمازجمعه گرگان آغاز شد.
اجلاس پیرغلامان حسینی به عنوان حماسه مذهبی در گلستان ثبت شد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از استقبال با شکوه مردم در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی قدردانی کرد و گفت: این اجلاس به عنوان یک حماسه مذهبی در گلستان ثبت شده است.
نوغلامان حسینی تجلیل شدند نوغلامان حسینی صبح امروز در حاشیه یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مورد تجلیل قرار گرفتند.
نزار قطری در اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی گلستاننزار قطری: میزبانی شایسته گلستانی‎ها نشان‎دهنده علاقه آنها به اباعبدالله‎ است
صوفی: استان گلستان نماد وحدت شیع و سنی است‌ معاون صدای رسانه ملی گفت: استان گلستان نمادی از وحدت شیعه و سنی در کنار هم است.
برگزیدگان مستندساز اجلاس پیرغلامان حسینی معرفی شدند اسامی برگزیدگان مستندساز عرصه مداحی در یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گلستان معرفی شدند.
اجلاس پیرغلامان تاج افتخاری بر سر گلستانی‎ها است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: برگزاری اجلاس پیرغلامان تاج افتخاری بر سر مردم استان گلستان است که باید قدر آن را بدانند.
نوای خوش مداحی پیرغلامان حسینی در گلستاناز صبح امروز استان گلستان رسما میزبانی یازدهمین دوره اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی را آغاز کرد و از دقایق اولیه صبح امروز، با ورود میهمانان این اجلاس گلستان حال و هوای حسینی به خود گرفت.
افتتاح بزرگترین کتابخانه دانشجویی در گلستان رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح بزرگترین کتابخانه دانشجویی خبر داد و گفت: این کتابخانه جزو بزرگترین کتابخانه‌های دانشگاهی در سطح استان گلستان است.
باید افراد شایسته را در جایگاه خودشان قرار دهیم استاندار گلستان گفت: نخستین گام ما چیدمان نیروهاست، یعنی با عقل جمعی افراد شایسته را در جایگاه خودشان قرار دهیم.
نگارستان ایران میزبان پیرغلامان پنج قاره جهان شد در آستانه ماه محرم نگارستان ایران میزبان پیرغلامان پنج قاره جهان شد و مداحان و ذاکران حسینی در استقبال باشکوه مردم گلستان مورد تکریم قرار گرفتند.
کارگروه بیمه در گلستان فعال‎ترین کارگروه مدیریت بحران کشور است مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: کارگروه تخصصی بیمه گلستان از فعال‎ترین کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران کشور محسوب می‎شود.
مداح باید الگو و معلم باشد/ اصل انقلاب توأم با سیاست است یکی از ذاکران اهل‎بیت (ع) متخلص به عندلیب مازندرانی؛ نقش مداحان را در انتقال فرهنگ عاشورا مهم خواند و گفت: مداح باید در همه زمینه‎ها الگو و معلم باشد.
یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینییازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی
ایران دومین کشور در استفاده نامناسب از فضای مجازی رئیس پلیس فتای گلستان گفت: کشور ما بعد از کشور چین دومین کشور از لحاظ استفاده نامناسب از فضای مجازی و اینترنت است.
برنامه‎های اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی در گلستان تشریح شد دبیر یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی برنامه‎های این اجلاس را به میزبانی استان گلستان تشریح کرد.
شناسایی 1320 نقطه گلستان برای مناسب‎سازی مبلمان شهری مدیرکل بهزیستی گلستان از شناسایی یک هزار و 320 نقطه این استان برای مناسب‎سازی محیط و مبلمان شهری خبر داد.
برقراری بیش از 73 هزار تماس عملیاتی با 110 گلستان رئیس مرکز فوریت‎های پلیسی 110 گلستان از برقراری 73 هزار و 648 مورد تماس منجر به عملیات پلیسی از ابتدای سال تا به امروز خبر داد.
را‌یزنی دانشگاه آزاد گرگان برای اخذ مجوز کارشناسی ارشد تربیت‎بدنی دبیر کمیته اجرایی همایش ملی توسعه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: در حال رایزنی برای اخذ مجوز در مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت‎بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان هستیم.
شمارش معکوس آغاز اجلاس پیرغلامان حسینی در نگارستان ایران شمارش معکوس برای برگزاری یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در گلستان کلید خورد و اکنون نگارستان ایران مهیای میزبانی یک اجلاس بزرگ از جنس محرم و عاشوراست.
مهمانان اجلاس حسینی سه‎شنبه وارد گلستان می‎شوند دبیر یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی از حضور بیش از 600 مهمان داخلی و خارجی در این اجلاس خبر داد و گفت: پیرغلامان حسینی از سه‎شنبه هفتم آبان‎ماه وارد گلستان می‎شوند.
برگزاری اجلاس پیرغلامان کاری ماندگار در گلستان خواهد بود مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی یک رخداد بزرگی فرهنگی، اجتماعی و در عین حال سیاسی است که قطعا برای استان گلستان ماندگار و به یادگار خواهد ماند.
بازی‎های بومی و محلی بین‎المللی می‎شود برگزاری نخستین المپیاد ورزشی روستایی و بازی‎های بومی محلی در گلستان فرصتی را فراهم کرد تا مهارت‎های ورزشی اقوام مختلف استان بتواند مسئولان را مجاب کند تا به زودی شاهد برگزاری بازی‎های بومی محلی به صورت بین‎المللی در گلستان باشیم.
گلستان قطب برگزاری المپیادهای ورزشی است مشاور سرپرست وزارت ورزش و جوانان از گلستان به عنوان یکی از قطب‌های برگزاری جشنواره‎ها و المپیاد ورزشی کشور یاد کرد.
ظرفیت‌های استان گلستان برای پیشرفت مغفول مانده است امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه استان گلستان ظرفیت‏های بسیار خوبی برای توسعه دارد گفت: متاسفانه این استان تاکنون در خور شان و شایستگی خود توسعه نیافته است.
شمال ایران به صنایع پتروشیمی نیاز دارد؟ استان‌های شمالی ایران همواره جزء جذاب‌ترین و پرمسافرترین مناطق ایران در روز‌های مختلف سال بوده‌اند. جذابیتی که بخش زیادی از آن مرهون سرسبزی و طبیعت زیبا و البته وجود مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز بوده است. مردمی که مثل سایر مردم کشورمان حق دارند نگران بیکاری و آینده‌ی جوانانشان باشند.
سلمان هراتی" امانتدار نجابت جنگل و شاعر ستاره ها سلمان هراتی، بی شک به عنوان یکی از ستاره های بی غروب شعر و ادب پارسی است که از او به عنوان شاعر ستاره ها و امانتدار صدیق نجابت جنگل یاد می شود.
40 روز به سختی گذشت‌/ خداحافظ مرد رسانه 40 روز گذشت، 40 روزی که هر روز بیش از 40 بار بهانه‌اش دل‌مان را می‌سوزاند و یادش بغض‌های در گلو را حکم می‌کرد تا راه نفس را سخت کند.
چرا برخی دعاهایمان مستجاب نمی‌شود؟ «توجه خداوند به بندگانش این گونه است که خداوند با تمام اسماء حسنا و جهات به بندگانش توجه دارد».
در جریان مباهله چه گذشت؟ بیست و چهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته و دارای فضیلت بسیار زیادی است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد.
به بهانه چهلمین روز سفر جابر رسانه‌های مازندران چهلمین روز سفر جابر رسانه‌های مازندران نزدیک است، مرد بزرگی که در اخلاق، رفتار، کار و عمل الگو بود... به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بزرگ بود و از اهالی امروز که لحن آب و زمین را چه خوب می‌فهمید.
جوانان بیکار را دریابید از همین‌رو آنچنان دور از ذهن نیست که بیکاری جوانان در سال 91 رشد بسیاری پیدا کرده‌است. زیرا در این سال به دلیل رکود تورمی و کاهش شدید رشد اقتصادی واحدهای صنعتی، تولیدی‌های بزرگ و کوچک و شرکت‌های فعال در بخش‌های اقتصادی نتوانسته‌اند به جذب نیروی کار جوان و جویای کار بپردازند. چرا که تورم از یکسو موجب رشد هزینه‌های تولید آنها شده و واحدهای تولیدی و صنعتی را به رکود کشانده و جلوی فعالیت این مراکز اشتغالزا را گرفته‌است.
تأمین اجتماعی الکترونیک چه زمانی محقق خواهد شد؟ روزگاری، سازمان تأمین اجتماعی پیشتاز اتوماسیون اداری در کشور بود. این سازمان از اولین‌هایی بوده که در دهه 40 و 50 شمسی، کامپیوترهای مین فرم (main computer) را به چرخه انجام کار و آمار و محاسبات خود، وارد و در اواخر سال 1379 بزرگترین طرح ملی جمع‌آوری و تمرکز اطلاعات در کشور، به نام طرح سامان سوابق بیمه‌شدگان از سال 1328 به بعد را آغاز و عملیاتی کرد
دغدغه های صنعت گر مازندرانی با استاندار کسی تردید ندارد که صنعت مازندران، پیکره ای نیمه جان دارد و سالهاست که با دوا و درمان سرپا نگهداشته شده است! بیماری که علت اصلی بیماری اش معلوم نشده و نسخه ای برای آن نوشته نشده است.
تکرار ماجرای مرحوم کردان این بار برای یک مدیر دیگر مازندرانی در حالی مردم ایران امروز شاهد برگزاری جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های علوم،آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان بودند که بار دیگر ماجرای استیضاح مرحوم کردان در ذهن ها زنده شد.
لزوم مشاوره صادقانه به استاندار محترم دکتر فلّاح با پیشینه ی جهادی و تواضع و سادگی در پوشش و رفتارش، نموداری از مردم مداری را در کارنامه ی خود دارد و فرزند این دیار مظلوم است؛ اگر با دست او نتوانیم این سرای سبز را بسازیم آیا می توانیم مدّعی لیاقت نمایندگی کردن افکار عمومی را در عرصه ی سیاسی مازندران داشته باشیم. برای به بار نشستن این امر خطیر، هم دلی از هر دو سو، ضرورت دارد.پس ابتداء ما حق مان را بر ایشان اداء کنیم.
معافی مردی که الگوی اخلاق در رسانه بود جابر به تنهایی یک رسانه بود یعنی منبع بسیاری از اخبار در استان مازندران، مستقیم یا غیرمستقیم، خبرهای روزانه یا شبانگاه جابر معافی بود بدون اینکه اعتراضی داشته باشد.
جابر در هوای حرم رضوی آسمانی شد جابر، کربلایی بود و به زیارت خون خدا، حسین بن علی(ع) رفته بود. انسانی خوش‌طینت و باصفا بود. مرام و معرفت و انسان‌دوستی همه وجودش را پر کرده بود و عشق به شهدا در او موج می‌زد و در هوای حرم رضوی آسمانی شد.
شب قدر، شب قدرشناسی علی (ع) دل‌های نورانی و باصفای مؤمنان عاشق و روزه‌دار، آیینه روشن و صیقل‌یافته الهی است. انسان‌های معتقد به خدا و ولایت که در طول ماه مبارک رمضان شب‌زنده‌دار و سحرخیز هستند، در شب قدر نیز قدر خود را بازمی‌یابند و قدرشناس مولود کعبه و شهید محراب علی (ع) می‌باشند. آنان از راه دل‌های پاک خویش، پلی به‌سوی خدا می‌زنند و پیوند با ولایت را تحکیم می‌بخشند زیرا می‌دانند در شب قدر، قرآن که جامع‌ترین و ماندگارترین کتاب باعظمت الهی است، نازل شده و انسان کامل و معصوم به حق واصل که قرآن صاعد است، به‌سوی خالق هستی صعود یافته است، به‌ویژه که شعار او پس از ضربت خوردن در میان محراب و نجوای عاشقانه‌اش «فزت و رب الکعبه» بوده است.
استانداران سابق مازندران و رهیافتی برای انتخاب مدیران آیندهبی‌شک یکی از مهمترین دلایل پیروزی دکتر «حسن روحانی» در انتخابات اخیر، حمایت‌های آقایان هاشمی رفسنجانی و سید محد خاتمی از ایشان و بیان این مطلب از سوی رئیس جمهور منتخب بوده است که فرمودند: «همان راهی را می‌روند که آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی رفته‌اند». اینک در آستانه تشکیل دولت و شکل‌گیری دندانه‌های کلید تدبیر، بهره‌مندی از تجارب دولت‌های سازندگی و اصلاحات به عنوان دو پشتوانه عظیم و ذخیره ارزشمند مدیریتی می‌تواند در ترسیم بهتر دولت تدبیر و امید موثر واقع گردد.
ماه رمضان؛ حلول ثانیه‌های عطرآگین بندگی اشک شوق دلدادگان، نوید تازگی دیداری کهنه می‌دهد و سجاده‌هایی که بار دیگر حلول ثانیه‌های عطرآگین بندگی را پیشوازی می کنند ...
وقتی میزبان خداست یعنی همه دعوتند آخرین روز‌های شعبان‌المعظم درگذرند تا جای خود را به ماه میهمانی بزرگی بسپارند که میزبانش خدا است و همه در آن دعوتند.
اعمال شب و روز نیمه شعبانشب نیمه شعبان، شب بسیار مبارکى است. از امام جعفر صادق علیه السلام روایت است که از امام محمدباقر علیه‌السلام در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد؛ امام فرمود آن شب بعد از لیلة القدر افضل شب‌ها است. در آن شب خداوند به بندگان، فضل خود را عطا مى‌فرماید و ایشان را به مَنّ و کَرَم خویش مى‌آمرزد. پس سعى و کوشش کنید در تقرّب جستن به سوى خداى تعالى در آن شب، که آن شبى است
یا صاحب‌الزمان به ظهورت شتاب کن ای نازدانه نرگس که سرنوشت‌ها را تو ختم به خیر می‌کنی و همه دست‌ها را به دوستی می‌رسانی، به ظهورت شتاب کن.
سرمایه اجتماعی حلقه مفقوده توسعه استان معمولا کشورها برای حل مشکلات عد یده خود وجبران عقب ماند گی اقتصادی فرهنگی اجتماعی راه های مختلفی را آزمودند . دراین میان با اتکا به برنامه های توسعه ای از بین بخشهای مختلف اقتصادی وفرهنگی و اجتماعی و ...... یک بخش را به عنوان موتور محرکه رشد وتوسعه اقتصادی انتخاب کردند و امیدوارند با تکیه بر این بخش به رشد و توسعه وشکوفایی قابل توجهی دست یابند . به طوریکه تاکنون ثابت شد. مبنای رشد وتوسعه اقتصادی سه نوع سرمایه را دربرمیگیرد.
تحول خواهان و ضرورت مدیریت شادی سیاسی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با پیروزی قاطع تحول خواهان همراه شد و از هم اینک شمیم پیروزی پس از پایان رقابتی جدی و سنگین وزیدن گرفته است.
امام خمینی(س) و آرمانگرایی در سیاست خارجی سر منشأ و ریشه اصلی آرمانگرایی نهفته در بستر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نظرات و دیدگاه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی _امام خمینی(س)_ که در حقیقت حقانیت عقلی و دینی یک بسیج عمومی جهانی بر اساس آموزه‌های اسلامی علیه زیاد‌ه‌ خواهی‌ها و یکه تازی و سلطه طلبی آمریکا و صهیونیسم در روابط بین‌الملل است.
فضیلت و اعمال ماه شریف شعبان شعبان ماه من است و رمضان ماه خدای عزوجل. پس هر که ماه مرا روزه بدارد، در روز قیامت شفیعش خواهم بود.
به سوی جامعه اخلاقی - سیدحسن خمینی کتاب «انقلاب اخلاقی، راهی به رهایی» به کوشش اصغر زارع کهنمویی و با مقدمه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی منتشر شد.
تورم از زاویه‌ای دیگر علیرضا خانی - روزنامه اطلاعات: امروز اعلام شد نرخ تورم اردیبهشت ماه 31 درصد بوده است. معنایش آن است که در یکسال منتهی به اردیبهشت 92 (از اول خرداد 91 تا پایان اردیبهشت 92) میانگین بهای کالاها و خدمات نسبت به مدت مشابه سال قبلش 31 درصد گران‌تر شده است.
اعمال مستحبی شب و روز بعثت خاتم پیامبران(ص) حضرت امام جواد(ع) درباره اهمیت شب عید مبعث فرموده‌اند: «همانا در رجب، شبى است بهتر از آنچه بر آن آفتاب می‌‌تابد ... و به درستى که براى احیای این شب از سوی شیعه اجر عمل ۶۰ سال حساب می‌شود».
امام خمینی (ره) از ولادت تا رحلت در حـالـیکه بیـش از ۵ مـاه از ولادت روح الـلـه نمى گذشت, طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حکومت وقت نداى حق طلبـى پـدر را که در برابر زورگـوئـیهایشان بـه مقاومت بـر خاسته بـود, با گلـوله پاسـخ گفـتـنـد و در مـسیر خمـیـن به اراک وى را بـه شهادت رسانـدنـد. بستگان شهیـد بـراى اجراى حکـم الهى قصاص به تهران (دار الحکـومه وقت) رهـسـپار شـدند و بر اجراى عـدالت اصـرار ورزیدند تا قاتل قصاص گردید.
«کرونا» چیست؟ ویروس به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می‌کند و بتدریج این سیستم را از کار می‌اندازد از علائم این بیماری سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود علائم معدوی و روده‌ای مانند اسهال نیز در این بیماری مشاهده می‌شود.
راهکارهای اصولی شناخت نامزد اصلح فعالیت پر حجم رسانه ای و میدانی هشت نامزد احراز صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین دهها و صدها نامزد شوراهای اسلامی برای شهرها و روستاها و برخورداری مهارتی آنها در استفاده از تکنیک روانشناسی تبلیغ و فنون و روش های علمی و غیرعلمی نامزدها و ستادهای آنان عملاً مسیر شناسائی نامزد اصلح را صعب العبور، پر فراز و نشیب و یا حداقل دارای دست اندازهای نفس گیر کرده است.
روزی که امام (ره) همنشین فرشته‌ها شد 13 خرداد سال 68 قلب مهربان مردی از کار ایستاد که فرشته‌ها برای همنشینی با او انتظار می‌کشیدند.