اخبار اقتصادی

رویانیان : قیمت CNG افزایش می یابد محمد رویانیان در سومین همایش بین المللی سی ان جی با بیان اینکه سوخت سی ان جی 70 درصد بنزین ارزش دارد افزود: هم اکنون قیمت این سوخت واقعی نیست
کوکاکولا ارزشمندترین برند جهان شد بر اساس تازه‌ترین فهرست منتشر شده کوکاکولا برای یازدهمین سال پیاپی توانست عنوان باارزش ترین برند جهان را به خود اختصاص دهد.
ایران با گشایش حساب در بانک‌های کره‌ای تحریم‌ها را دور می‌زند در بیانیه ای که وزارت دارائی کره جنوبی در این خصوص منتشر کرده آمده است: بانک مرکزی ایران قصد دارد تا آخر ماه جاری میلادی حساب هایی را در بانک صنعتی کره و ووری بانک افتتاح کند تا صادرکنندگان و واردکنندگان هر دو کشور بتوانند مبادلات مالی خود را بر پایه ون انجام دهند.
نگاهی به قیمت انواع خودرو در بازار
سکه طرح جدید 318 هزار تومان شد! رشد مصرف طلا در کشورهای اسلامی و همزمانی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های طلا و جواهر در بسیاری از کشورهای صاحب نام از یکسو و کاهش استخراج طلا در معادن آفریقای جنوبی از سوی دیگر به افزایش تقاضا و روند رو به رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی دامن زد.
تکلیف بنزین ذخیره شده در کارت‌های سوخت چه می‌شود؟ سردار رویانیان در خصوص سهیمه بنزین خودروهای شخصی نیز گفت: سهیمه بنزین این خودروها نیز در مهرماه همانند قبل همان 60 لیتر خواهد بود.
رشوه‌پردازترین کشورهای دنیا در رده‌بندی منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد نیوزلند با کسب رتبه نخست بهترین وضعیت را از نظر شاخص پرداخت‌های غیرقانونی و رشوه کسب کرده است. سوئد و سنگاپور نیز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
ثبت رکورد جدید برای بهای طلا در پی افزایش نگرانی‌ها در خصوص وضعیت دلار و نیز عدم اطمینان از شرایط اقتصادی و مالی، تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن افزایش یافت و همین امر بهای این فلز گران‌قیمت را به بالاترین میزان خود در تاریخ رساند.
اعلام سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای مهرماهتاکنون سهمیه بنزین به صورت فصلی اختصاص می یافت و در فصل تابستان به ازای هر ماه، 60 لیتر برای خودروهای شخصی در نظر گرفته می شد که از این پس این سهمیه به صورت ماهانه اختصاص خواهد یافت.
توقف صادرات بنزین ترکیه به ایران در حالی این اظهارات منعکس می‌ شود که قیمت خرده فروشی بنزین در ایران هیچ افزایشی نداشته است و هنوز طرح هدفمند کردن یارانه ها که بر اساس آن قیمت بنزین افزایش می یابد به اجرا گذاشته نشده است.
گزارش روز از بازار طلا و ارز امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار 325 هزارتومان، طرح جدید 312 هزارو 500 تومان، نیم سکه 157 هزار و 300 تومان و ربع سکه نیز 79 هزارو 200 تومان اعلام شد.
سهمیه جدید بنزین فردا اعلام می‌شود سردار محمدرضا رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور قصد دارد فردا چهارشنبه سهمیه جدید بنزین خودروها و سیاستهای سوخت و حمل و نقل در هدفمندی یارانه ها را اعلام می‌کند.
نکاتی پیرامون هدفمند کردن یارانه‌ها شرایط مصرف انرژی در کشور به گونه‌ای پیش می‌رود که مآلا علاوه‌بر اسراف خارج از تصور منابع می‌تواند به تدریج امکان صادرات نفت را محدود و عملا قدرت اقتصادی کشور را با مشکل مواجه کند.
نرخ رسمی افزایش اجاره مسکن این در حالی است که با توجه به ماهیت ناهمگن، غیرقابل واردات و زمانبر و سرمایه بر بودن ساخت مسکن، مدیریت این روند با حساسیت خاصی توسط وزارت مسکن و شهرسازی صورت می‌پذیرد تا التهاب بازار به حداقل ممکن برسد.
قیمت ارز و طلا در بازار تهران
اعلام کالابرگ جدیدوی ادامه داد: در هفته گذشته این کالابرگ در چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و لرستان اعلام شد و در هفته جاری نیز گروه بعدی مدنظر قرار خواهد گرفت.
کاهش قیمت سکههمچنین قیمت سکه تمام طرح جدید نسبت به پنج شنبه گذشته ( 314 هزار تومان) 1000 تومان کاهش یافت.
افزایش شدید قیمت مسکن با آزادسازی تسهیلات خرید وی تاکید کرد: حتی اگر تمام سیاستهای اجرا شده در بخش مسکن را نیز قانع کننده ندانیم، این نتیجه حاصل شده است که محدود کردن تسهیلات خرید مسکن در کاهش قیمتهای مسکن بی تاثیر نبوده است.
هدفمند کردن یارانه ها؛ حق دولت و حق مردم از حدود دو سال گذشته تاکنون که بحث هدفمند کردن یارانه ها قوت گرفته و دولت و مجلس عزم خود را برای انجام این اصلاح اساسی در بدنه اقتصادی و اجتماعی کشور جزم کرده اند، همواره این ادعا توسط دولت مطرح شده است که دولت نباید به همه اقشار به صورت برابر یارانه بدهد و توانگران و آنانی که وضع مالی مناسبت تری دارند، نیازی به کمک دولت ندارند و به عنوان مثال همواره رئیس جمهور محترم به صورت ویژه در مورد بنزین اظهار داشته اند: چرا که کسانی که مثلا ماشین دارند باید از یارانه بنزین استفاده کنند و دیگران که وسیله نقلیه ندارند، استفاده نکنند.
نگاهی دیگر به بورس تهران همچنین بورسی شدن شرکت‌های بزرگ دولتی و تقویت بنیه مالی و ترغیب نهادهای شبه دولتی به حضور در بازار سرمایه،‌ انگیزه دو چندانی را به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی برای حضور در بورس به واسطه حمایت دولت از این بازار داده است.
ادامه کاهش قیمت سیم کارت در بازار فروشندگان عدم استقبال از سیمکارتهای دائمی را اشباع بازار از سیمکارتهای اعتباری که تا حدودی مقرون به صرفه تر از سیمکارتهای دائمی از نظر قیمت است می دانند.
واگذاری ۷۰ میلیارد دلار از دارایی دولتوزیر امور اقتصادی و دارایی پشتیبانی مالی از سرمایه گذاری خارجی را یکی از اولویتها در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اعلام کرد و گفت: برنامه گسترده خصوصی سازی با حجم بیش از ۷۰ میلیارد دلار در ایران انجام شده است.
رحیمی: به زودی جشن خانه‌دار شدن تمام ایرانیان را می‌گیریم وی افزود: از مجموع ‌٢٧٢ مصوبه دور دوم ‌٨/٥٨ درصد در دست اقدام ‌٤/٢٩ درصد در دست پیگیری و ‌٧/١٠درصد در مورد آن اقدام شده است.
هدفمندی آغاز نشده، یارانه برق پرمصرف‌ها قطع شد در روزهای اخیر بسیاری از مشترکان برق در استان‌های شمالی و تهران در مواجهه با قبض‌های چند ده هزار تومانی و حتی چند‌صد هزار تومانی از خود می‌پرسند مگر چه اتفاقی افتاده که قبض‌ها نسبت به دوره قبل چند برابر شده است. برخی هم تصور می‌کنند حتما اشتباهی رخ داده و امیدوارند که در دروه بعدی، قبض برق آنها اصلاح شود.
افزایش سود بانکی در زمان هدفمندی یارانه ها باعث شوک اقتصادی می شود یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نظارت دولت بر بازار کالا و خدمات مهم ترین عامل موفقیت قانون هدفمندی یارانه ها است، گفت: افزایش نرخ سود بانکی در زمان هدفمندی یارانه ها موجب شوک اقتصادی می شود.
نحوه پرداخت بدهی دولت به بانک ها وزیر اقتصاد درباره پرداخت بدهی دولت به بانک ها از محل طلب دولت بابت تسهیلات حساب ذخیره ارزی اظهار کرد: این امر برداشت از حساب ذخیره ارزی محسوب می شود و نیاز به مجوز مجلس دارد. در قانون بودجه امسال هم به صراحت به دولت اجازه داده شده است که تا پایان شهریورماه بدهی خود به بانک هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام شان واگذار شده است را از محل مانده حساب ذخیره ارزی وجوه، اداره شده و تسویه سهام کند.
نگاهی به نرخ برخی خودروها در بازار
نگرانی های اقتصادی امارات از تحریم های ایران مسولان بانک های اماراتی با خشم و ناراحتی به خواسته مقام آمریکایی برای پایبندی بیشتر امارات به تحریم ایران پاسخ دادند. فعالان بخش بانکی امارات اعلام کرده اند آمریکا فشارهای خود را علیه این کشور برای تشدید محدودیت های تجارت با ایران، افزایش داده است.
ثبت نام سیم کارت‌ دائمی همراه اول ارزان شدمعاون نظارت سازمان تنظیم مقررات با اشاره به توقف فروش سیم‌کارت‌های 288 هزار تومانی همراه اول گفت: توقف فروش این سیم‌کارت‌ها به همراه اول ابلاغ شده و از این پس تمامی سیم‌کارت‌های دائمی صفر همراه اول با قیمت 150 هزار تومان عرضه خواهد شد.
راه‌اندازی نخستین بانک الکترونیک کشوروی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل اجرایی و جزئیات بانک الکترونیک بزودی ارائه می شود و ارتباط مجازی بانکی با تمامی کشور از این طریق فراهم خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد