اخبار جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات

تصویر جدید و عجیب گوگلسرویس نقشه های گوگل (گوگل مپس) موفق شد در یک پایگاه نظامی آمریکایی در ژاپن "نشان بتمن" قهرمان یکسری داستانهای مصور و فیلمهای تخیلی دهه 70 و 80 را کشف کند.
جذب بیش از صد میلیون مخاطب در وب‌سایت‌های روزنامهسایت‌های روزنامه هم‌چنین بیش از نیمی از گروه 25 تا 34 سال هدف تبلیغ‌کنندگان را مخاطب قرار دادند. علاوه بر این، سایت‌های روزنامه 73 درصد از افرادی که بیش از صد هزار دلار در سال درآمد دارند را جذب کردند.
عرضه آیینه مجهز به اینترنتموبنا- یک طراح هنگ کنگی آینه‌ای طراحی کرده که به فناوری های نوین تجهیز شده و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این آینه که Cybertecture نام دارد توسط "جیمز لو" طراحی و ساخته شده و برخلاف طرح های مفهومی که فقط در حد نمونه اولیه ساخته می شوند، این آینه اواخر سالجاری میلادی در اختیار کاربران قرار می گیرد.
تلفن همراه و نت‌بوک گوگل به زودی وارد بازار می‌شود این گوشی‌ها مبتنی بر سیستم عامل اندروید بوده و نت‌بوک گوگل نیز بر مبنای سیستم‌عامل Chrome OS ساخته خواهد شد.
حافظه آینده مزیت بعدی DDR4، اتلاف کمتر فضای مادربرد به‌خاطر تعبیه اسلات‌های حافظه خواهد بود، اما بدیهی است که همین ویژگی باعث می‌شود نتوانید سیستم خود را بدون تعویض تمام مجموعه حافظه خود ارتقا دهید. با این‌حال پیش از آن‌که به یک زیانی مالی دیگر اعتراض کنیم، باید ببینیم که آیا این موضوع واقعا‌ برای ما اهمیت دارد؟ سال‌ها طول می‌کشد تا جهش‌های بزرگ در نیازهای حافظه از «جذاب» به «مفید» و سپس « واقعا‌ مورد نیاز» تبدیل شوند. بنابراین تعویض حافظه کامپیوترتان با ظرفیت‌های بیشتر همیشه با افزایش فرکانس و عملکرد آن‌ها همراه خواهد بود.
10 فناوری برتر جهان کدامند؟ لیست مربوط به 10 فناوری برتر جهان شامل موارد زیر می‌شود: 1- فناوری‌ها و خدمات مبتنی بر اینترنت(Cloud Computing)- 2- فناوری‌های تحلیلی توسعه یافته- 3- پردازشگرهای رایانه‌ای- 4- نسل جدید فناوری سبز و سازگار با محیط زیست در IT- 5- تغییر ساختار پایگاه‌های داده- 6- خدمات رایانه‌ای اجتماعی- 7- سیستم‌های نظارتی امنیتی- 8- حافظه‌های فلش- 9- فناوری‌های مجازی‌سازی- 10- ابزارهای موبایلی.
شبکه‌ ملی اینترنت چیست؟البته درباره مزایای چنین شبکه‌ای هم با تکیه بر صحبت‌های مهدی اخوان - معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات – می‌شود گفت که محور بحث سیستم‌های مخابراتی کشور بر پایه IP و ارائه کلیه اطلاعات برروی بستر IP است. یعنی دیتا، صوت و ویدئو را برروی شبکه و هم‌زمان با هم داشته باشیم و درواقع همه این‌ها به عنوان پیش فاز محسوب می‌شود که البته موافقان و مخالفانی دارد و بحث‌های امنیتی نیز در این رابطه مطرح است.
نرم افزار Lite Video Conversion Pack Kاین بسته که از سه نرم افزار Avidemux، ImgBurn و DVDStyler به صورت یک پکیج در خورد استفاده کرده است قادر است تا منوهایى جذاب هم براى دى وى دى ها طراحى کند. Avidemux نرم افزاریست که کار ویرایش را به ساده ترین شکل ممکن انجام مى دهد، امکانات نسبتا کاملى هم در آن گنجانده شده است از جمله این که قادر است تا با تقریبا تمامى فرمت ها هماهنگ شود و بالاترین کیفیت را در خروجى ارائه دهد. ImgBurn هم که از نامش مشخص است و براى رایت انواع دى وى دى ها مورد استفاده قرار مى گیرد و در آخر هم DVDStyler که با استفاده از آن کاربر قادر است تا طراحى هاى زیبایى را در قبال منو براى وى دى دى ها انجام دهد؛ طرح هاى جالبى هم در نرم افزار وجود دارند که به راحتى مى توان از آن ها ایده بردارى کرد.
هر آنچه که درباره نسل جدید هارد دیسک ها باید بدانیدامروزه برخى از ابزارهاى external هم از نوع خاص SATA با نام eSATA استفاده مى کنند که e مخفف همان external یا بیرونى است که امکان استفاده از سرعت بالاى SATA را بصورت پرتابل و بیرونى فراهم مى کند. چیزى نمانده که eSATA هم به استانداردى شبیه USB و با سرعت بسیار بالاتر از آن تبدیل گردد. زمان جستجوى بالا، چیزى کاملا متفاوت با زمان انتقال بالا است. زمان جستجوى بالا، نشان دهنده مدت زمانى است که اطلاعات مورد نظر در هارد پیدا مى شوند و زمان انتقال بالا، نشان دهنده مدت زمانى است که این اطلاعات به مقصد منتقل مى گردند.
اینتل و تشعشع جادویى این شرکت مدعى است، فناورى ارائه شده نخستین اتصال نورى مبتنى بر سیلیکون با لیزرهاى مجتمع در دنیا به شمار مى آید و از توانایى ارسال و دریافت رشته هایى از داده در فاصله هاى طولانى با سرعت هایى تا سطح پنجاه گیگابیت بر ثانیه برخوردار است. این سیستم به طور ذاتى قابلیت مقیاس پذیرى تا صد یا چهارصدگیگابیت بر ثانیه و حتى یک ترابیت بر ثانیه را نیز دارد. دکتر ماریو پانیچیا مدیر آزمایشگاه هاى فناورى فوتونیک اینتل مى گوید یک لینک Silicon Photonics توانسته براى مدت ۲۷ ساعت بدون هیچ خطایى کار کند، زمانى که براى انتقال یک پتابایت اطلاعات کافى است.
نرم افزار Easy DVD Creator 2.2.1 Easy DVD Creator نرم افزارى قدرتمند در زمینه ایجاد دى وى دى از ویدئوهاى AVIءMPEGءWMVءRMءMOV۳،GPءMP4ءFLVءTOD مى باشد. این نرم افزار ویدئوهاى شما در فرمت هاى AVI/ DIVX/ XVID/ DIV، MPEG/ MPG/ DAT، WMV /ASF/ ASX، RM/ RMVB، MOV/ QT۳،GP/ 3G2ءMP4/ M4VءFLVءTOD براى پخش در دى وى دى پلیر تبدیل مى کند.
نرم افزار PGWare GameGain 2.10نرم افزار GameGain ابزارى قدرتمند در زمینه بهینه سازى و کارایى سیستم و افزایش سرعت بازى ها مى باشد. این ابزار به شما در بالا بردن سرعت کامپیوتر و اجراى سریع تر بازى ها کمک مى کند. یکى از اولین و جامع ترین محصولات افزایش کارایى بازى در کامپیوتر نرم افزار GameGain مى باشد. استفاده از نرم افزار بسیار آسان و کاملاظ سازگار با آخرین نسخه مایکروسافت مى باشد. GameGain به شما در بهینه سازى اجراى بازى ها، تغییرات در ویندوز و استفاده از حافظه، اولویت برنامه هاى پردازنده و دسترسى به هارد دیسک کمک کند.
نرم افزار PGWare PCBoost 4.10 نرم افزار PCBoost ابزارى قدرتمند در زمینه عملکرد بهتر سیستم با بررسى هاى دقیق و شناسایى مشکلات و فایل هاى مخرب و معیوب سیستم مى باشد. با این برنامه شما به تعدادى از تنظیمات ویندوز دسترسى خواهید داشت که تا کنون هرگز نمى توانستید آنها را تغییر دهید. شما حتى مى توانید عنوان صفحات مختلف و پنجره هاى مختلف ویندوز را عوض کنید یا تغییراتى در شیوه اجرا و مدیریت سیستم ایجاد نمایید. این نرم افزار سیستم شما را از هر نظر ارتقاع مى دهد و ابعاد جدیدى از سیستم عامل ویندوز XP را به شما نمایش مى دهد.
WiFi براى تلفن هاى همراه WiFi هر دو به عنوان تکنولوژى هاى عامه پسند و محبوب بى سیم، طراحى، تولید و توسط مردم انتخاب شده اند، اما هدف آنها متفاوت است و نباید آن دو را به عنوان تکنولوژى هاى رقیب در نظر گرفت. Bluetooth براى استفاده در یک شبکه شخصى بى سیم، براى مثال جایگزینى کابل هاى بین کیبورد ها و PC طراحى شده است و داراى مصرف پایین برق و برد کوتاه است.
اطلاعاتى درباره فایل هاى موقت تقریبا تمام سایت هایى که بازدید مى کنید اطلاعاتى را در قالب یک فایل کوچک متنى (Text) بر روى کامپیوتر شما ذخیره مى کنند به این فایل کوکى مى گویند مثل ذخیره شدن این فایل در فولدر Temporary Internet Files در اینترنت اکسپولرر و در نت اسکیپ در فولدر Cashe است در اپرا و موزیلا و نسخه هاى قدیمى تر اینترنت اکسپولرر در فولدر جدایى به نام کوکى است.
نرم افزار Autorun Virus Remover v2.3.1022 Autorun Virus Remover نام نرم افزارى مى باشد که به وسیله آن کاربران مى توانند فایل هاى مخرب و ویروس هایى که به صورت خودکادر در autorun سیستم قرار گرفته اند را شناسایى و حذف نمایند. به کمک این برنامه شما مى توانید از آلودگى پیاپى سیستم خود جلوگیرى نمایید. این نرم افزار محصولى از Autorun Remover International مى باشد.
نرم افزار Muvee Reveal v8.0.1 از ویژگى هاى موجود در این نرم افزار مى توان به قابلیت انتقال مستقیم فایل هاى تصویرى موجود در دوربین ها بر روى هارد ، توانایى قرار دادن استایل هاى مختلف بر روى تصویر ، داراى ابزار ویرایشى قدرتمند ، توانایى به اشتراک گذاشتن تصاویر ، قابلیت مشاهده پیش نمایش به صورت تمام صفحه از تصاویر قبل از ذخیره سازى ، پشتیبانى از زبان هاى English، French، Italian، German، Spanish، Chinese (Simplified، Traditional)، Japanese، Korean، Dutch، Portuguese (Portugal)، Portuguese (Brazil)، Russian، Swedish ، پشتیبانى از فرمت هاى تصویرى WMV، Quicktime، MPEG4، H،۲۶۴. MPEG2، MPEG1ءDV-AVI، 3GPP، DVD Camcorder MPEG2، AVCHD، HDV ، قابلیت کار بر روى عکس ها با فرمت هاى JPEG، PNG، GIF، BMP، TIFF ، قابلیت استفاده فایل هاى صوتى با فرمت MP3، WMA، AAC، WAV و ... اشاره نمود. این نرم افزار محصولى از شرکت muvee Technologies Pte مى باشد.
نرم افزار nstallAware Studio Admin v9.0 R2 SP3 InstallAware Studio Admin نام نرم افزارى قدرتمند در زمینه ساخت فایل هاى Installer با قابلیت هاى مختلف مى باشد . به کمک این نرم افزار کاربران مى توانند تا براى برنامه هاى نوشته شده خود فایل هاى نصب ایجاد نمایند.
هزینه یابى بر اساس عملکرد در تجارت الکترونیک این نارسائیها و افزایش رقابت جهانى، که به امر دسترسى اطلاعات سریع و به موقع هزینه ها اهمیت زیادى بخشیده است، منجر به پیدایش شیوه جدیدى براى بهایابى موسوم به بهایابى برمبناى فعالیت شد. این سیستم، در مقایسه با سیستمهاى بهایابى سنتى به دلیل استفاده از مبناهاى متفاوت، به راحتى قادر به محاسبه و سنجش تاثیر روشهاى نوین در محاسبه بهاى تمام شده محصولات و خدمات میباشد. برخلاف روشهاى سنتى بهایابى، سیستم بهایابى برمبناى فعالیت در سیستمهاى تولیدى پیچیده و غیرمعمول نیز کاربرد دارد.
راههاى افزایش سرعت در هنگام کار با اینترنت مشکل دیگر این است که در حین دانلود شد یک فایل اگر ارتباط شما با اینترنت قطع شود یعنى Disconnect شوید، کار دانلود هم متوقف مى شود و پس از برقرارى ارتباط باید این کار را دوباره از سر بگیرید. براى حل این مشکلات مى توانید از نرم افزار Download Accelerator استفاده کنید که نه تنها سرعت دانلود را تا ۳ برابر بیشتر مى کند، بلکه بعد از قطع اتصال و اتصال مجدد دانلود را از جایى که ارتباط قطع شده شروع مى کند و نه از ابتدا. همچنین این نرم افزار قابلیت هاى گوناگونى در مدیریت فرایندهاى دانلود دارا مى باشد.
تنزل رتبه ایران از نظر شاخص هاى دولت الکترونیکىپروژه اى تحت عنوان توسعه فرهنگى ۵۰۰ شهر الکترونیکى تهیه شده که توسط دانشگاه علم و صنعت ایران و استاندارى ها در سراسر کشور در حال اجراست و تاکنون بیش از ۱۲۷ شهر براى الکترونیکى شدن اعلام آمادگى کردند. على اکبر جلالى اظهار کرد: تجارت الکترونیک یکى از کاربردهاى بسیار مهم در فن آورى اطلاعات است که آینده تجارت سنتى را تحت تاثیر قرار داده است. به گفته او کشورهاى توسعه یافته در این زمینه زیر ساخت هاى لازم را فراهم کرده اند و اگر ما امروز وارد تجارت الکترونیک نشویم، مشترى و مصرف کننده بالقوه اى براى تجارت الکترونیکى کشورهاى دیگر خواهیم شد.
گیرنده ماهواره‌ای مچی هم ساخته شداین دستگاه با استفاده از فناوری Wi-Fi به اینترنت متصل می‌شود تا شما از این طریق بتوانید آخرین نقشه‌های آنلاین را هم در اختیار داشته باشید. شرکت Jukka Roitto ادعا می‌کند که هم‌اکنون نخستین نمونه‌ها از Seek ساخته شده و مراحل آزمایش روی آن پایان یافته است. با این وجود، هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه نخستین نمونه از این محصول به بازار اعلام نشده است.
فناوری نسل سوم در گوشی های تلفن همراهدر حال حاضر سرویس MMS و GPRS تقریبا در تمام گوشیهای مشترکان وجود دارد اما متاسفانه استفاده از این سرویسها آنطور که باید صورت نمی گیرد. به همین دلیل کارشناسان معتقدند که باید همزمان با ارائه سیمکارتهای نسل سومی امکان استفاده از تمامی قابلیتهای گوشی های نسل سوم نیز برای مشترکان فرهنگسازی شود.
افزایش چشمگیر جرایم اینترنتی توسعه فناوری اطلاعات در کشور‌ گسترش جرایم رایانه‌‌ای را نیز به دنبال داشته به نحوی که حدود 45 درصد شکایات جرایم رایانه‌‌ای فعلی مربوط به حوزه اینترنت، 35 درصد مربوط به نرم‌افزار و 20 درصد هم به حوزه سخت‌افزار مربوط است.
اقدام جدید شرکتهای مخابراتی در ارائه اینترنت پرسرعتشرکتهای مخابراتی چند استان با اعلام فراخوان مناقصه درصدد جلب همکاری شرکتهای توانمند در عرصه اینترنت پرسرعت برای فروش، پشتیبانی و نگهداری مراکز ADSL هستند و به این ترتیب به صورت مستقیم وارد محدوده فعالیت شرکتهای بخش خصوصی شده اند. چندی است که چند شرکت‌ مخابراتی استانی در استانهای کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اردبیل، فارس و هرمزگان با اعلام مناقصه‌های مجزا برای ورود به حوزه ADSL از طریق فراخوان و جلب همکاری شرکتها برای اعطای نمایندگی فروش اینترنت ADSL اعلام همکاری کرده اند و حتی شرکتهای مخابراتی استانهای قزوین و گیلان نیز بدون برگزاری مناقصه و از طریق مذاکره با چند شرکت، این کار را انجام داده اند.
رونمایی ابزارهای جدید در فیس بوک کاربران فیس‌بوک با Groups می‌توانند دوستان خود در گروه‌ها یا جمع‌های مختلف را جست‌وجو کرده و به آن‌ها پیام ارسال کنند یا چت گروهی داشته باشند. ویژگی جدید Groups به نیم میلیارد کاربر این شبکه اجتماعی امکان می‌دهد به‌جای کل عکس‌ها و پیام‌های شخصی که آزادانه از سوی خانواده، دوستان مدرسه و دانشگاه قابل مشاهده هستند، با منتخبی از دوستانشان تعامل داشته باشند.
ورود تکنولوژی های ارتباطاتی به مدرسه و دانشگاهپدیده افزایش گرایش مراکز دانشگاهی در کشورهای مختلف جهان به ویژه در آمریکا نسبت به فناوریهای ارتباطاتی و انتقال اطلاعات از قبیل فناوری نسل سوم و چهارم، شبکه های ارتباطاتی و انواع ابزارهای ارتباطاتی پدیده ای قابل توجه و تامل است. آمریکا سالانه پنج میلیارد دلار سرمایه کشور خود را به سخت افزارها، نرم افزارها و خدمات بی سیم اختصاص می دهد و بر اساس مطالعات جدید این بودجه در سال 2014 به 6.8 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
هفت درصد نوزادان ایمیل دارند!تکنولوژیهای نوین سیر تکامل نوزادان و کودکان را به شکلی بی سابقه تغییر داده است زیرا گزارشی جدید نشان می دهد آنها در حال به ارث بردن ویژگی دائمی جدیدی از والدین خود هستند؛ حضور پایدار در جهان مجازی اینترنت. شرکت امنیت اینترنتی AVG در گزارشی اعلام کرد با کمک وب سایتهای اشتراک عکس قدرتمندی مانند فیس بوک 82 درصد از کودکان در 10 کشور جهان قبل از دو سالگی در فضای مجازی ردپایی دیجیتال از خود به جا می گذارند.
شرایط فیلترینگ سایت‌ها از زبان مقام مسئول عمدتا 99 درصد گزارش‌هایی که از طریق مردم در خصوص محتوای مجرمانه در سایت‌های مختلف ارائه می‌شود، مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و در صورت اثبات مجرمانه بودن محتوا، این سایت‌ها فیلتر می‌شوند
اعلام جزئیات تعرفه‌های اینترنت رویایی همراه اول GPRS که آن را در کشور بیش‌تر با نام اینترنت تلفن همراه می‌شناسند، جایگزین دسترسی دایل‌آپ به اینترنت در گوشی‌های موبایل ( مثل سرویس دیتا در GSM) است که مرور سریع‌تر وب را ممکن ساخته و سرویس‌های آنلاین را با سرعت بیش‌تری در اختیار قرار می دهد. در مقایسه با یک اتصال GPRS ، دایل‌آپ به جای استفاده از یک شماره تلفن برای اتصال، از یک (APN (Access Point Node استفاده می‌کند که باید در گوشی تنظیم شود و تنظیم این پارامتر و سایر پارامترهای لازم برای اتصال به GPRS توسط سرویس OTA انجام می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد