اخبار علمی و پزشکی

جراحان چینی دست را به پا پیوند زدند!"مینگ لی" دختر بچه 9 ساله چینی در راه بازگشت از مدرسه با یک دستگاه تراکتور برخورد کرد و دستش در این سانحه قطع شد. اما دست "مینگ" به قدری آسیب دیده بود که پزشکان قادر نبودند در همان زمان آن را دوباره به بازوی او پیوند بزنند. بنابراین آن‌ها تصمیم گرفتند که به طور موقت دست "مینگ" را به پشت ساق پای راست او پیوند بزنند تا از بین نرود و برای جراحی مجدد سالم باقی بماند.
تصاویر زیبا و دیدنی ناسا از زمین
تصاویری دیدنی و خلاقانه از شکار پرتاب آب!این عکاس خلاق که "ادوارد هورسفورد" نام دارد موفق شد از یک جهش ساده آب به تصاویری جادویی دست یافت. وی با دوربین عکاسی خود لحظه دقیقی که در آن کیسه آب با یک سوزن و یا برخورد دست پاره می شود را شکار کرده است. حاصل این خلاقیت، تصاویری دیدنی از پرتاب آب در میان کیسه پلاستیکی رنگی است.
مغز از تمامی رایانه های جهان پیچیده تر است دانشمندان دانشگاه استنفورد به تازگی و با استفاده از تکنیک تصویربرداری جدیدی چهره ای متفاوت از ساختار مغز را به نمایش گذاشته و اعلام کردند تعداد اتصالات و ترکیبهای به کار گرفته شده در مغز انسان از اتصالات و کلیدهای تمامی رایانه های جهان بیشتر است. این تصاویر جدید نشان می دهند که هر یک از سیناپسها بیشتر به یک میکروپردازشگر شباهت دارند تا یک کلید ساده خاموش و روشن کردن جریان امواج مغزی و مغز انسان نیز از صدها تریلیون از این نوع میکروپردازشگرها برخوردار است.
زکام‌های متعدد، عامل ابتلا به ام‌‌اس زکام‌های متعدد که بیشتر بر اثر آلودگی هوا اتفاق می‌افتد عامل مهم شیوع ابتلا به ام‌اس در ایران است. این متخصص اعصاب افزود: هنوز علت اصلی بروز بیماری ام‏اس مشخص نیست اما برخی دانشمندان معتقدند که بر اثر یک‎سری ویروس‌های کم‏رشد که اکثر آنها از خانواده ویروس‌های سرماخوردگی و زکام هستند، ایجاد می‌شود.
مصرف کیوی برای سلامت مجاری تنفسی مفید استویتامین C موجود در کیوی در حفاظت از بدن علیه رادیکال های آزاد و بهبود سلامتی نقش دارد و مصرف کیوی برای سلامت مجاری تنفسی مفید است.
الکل، سمی برای تمام بدن محققان مرکز پزشکی دانشگاه لویولا در مطالعات خود دریافتند که الکل نه تنها به کبد آسیب می زند بلکه برای تمام بدن ضرر داشته و آسیب می رساند و مصرف آن می تواند سیستم ایمنی را تضعیف کند.
جوش های پوستی خطر خودکشی را افزایش می دهدتحقیقات جدید صورت گرفته حاکی از آن است که بروز جوش ها و آکنه های سخت پوستی خطر افکار مربوط به خودکشی و اقدام به آن را در افراد افزایش می دهد.
سیب آرامبخش است وی گفت: سیب ترکیباتی مانند کرستین دارد که آنتی اکسیدان محسوب می شود و از اکسید شدن غذا در بدن جلوگیری می کند. مصرف سیب به سلامتی کمک می کند. این متخصص تغذیه افزود: فیبر موجود در سیب از بروز بیماری یبوست پیشگیری کند. سیب قرمز، سبز و گلاب نیز فقط از لحاظ نوع آنتی اکسیدان با هم تفاوت دارد.
اختراعات برتر 2010 را بشناسید و ببینیدبرترین ابداع سال 2010 تایم در بخش تکنولوژی می‌تواند بر محبوبیت یکی از دوست داشتنی‌ترین تبلت‌های جهان بیافزاید، زیرا این ابداع آی-پد شرکت اپل است به گفته تایم، اپل اولین شرکتی است که به جای تبدیل کردن یک رایانه معمولی به یک رایانه بدون صفحه کلید، توانسته است اولین سخت افزار و
طب سنتی؛ علمی پذیرفته شده یا شعبده بازی!کنگره سه روز طب سنتی، درمانهای تلفیقی و داروهای گیاهی روز گذشته در لرستان بکار خود پایان داد تا دانشجویان و علاقمندانی که در این کنگره حضور داشته اند با ابعاد جالبی از طب سنتی آشنا شوند.
تصاویردیدنی:شهرهای زمین از فضا در دل‌شباین فضانورد خوش قریحه که این تصاویر را در مدت 12 شب از ایستگاه فضایی گرفته است در این باره توضیح داد: «شما می‌توانید شفق شمالی را در بالای این شب زیبای اروپا تماشا کنید و از نور شهرهای پاریس و لندن لذت ببرید. ما در اینجا تصاویری زیبا از یک شب سرد پاییزی اروپا را داریم و می‌توانیم مدیترانه را در مرز میان فرانسه و ایتالیا و موزائیک‌های زیبای در امتداد خط ساحلی والنسیا در اسپانیا تا لیورنو در ایتالیا را ببینیم.»
تشخیص ایدزی بودن افراد با گوشی موبایل گروهی از متخصصان بهداشت و درمان در انگلستان موفق به طراحی یک نرم افزار تست ارزان قیمت شدند که با نصب بر روی گوشی می توان از آلودگی احتمالی به ویروس HIV مطلع شد. به گزارش پی سی مگ، مهم ترین حسن این سیستم تست آن است که هر فردی خود می تواند به طور شخصی و کاملاً خصوصی آن را انجام دهد و دیگر نیازی به مراجعه به دکتر و آزمایشگاه وجود نخواهد داشت.
هپاتیت چگونه سرایت می‌کند؟ بر اساس این مقاله، خوردن غذاهایی که به واسطه فرد مبتلا به هپاتیت آلوده شده باشند، تماس بسیار نزدیک با یکی از اعضای خانواده‌ که به این عفونت مبتلا باشد یا تماس جنسی با فرد مبتلا به هپاتیت، تماس با مکان‌های آلوده به ویروس که به خوبی تمیز نشده باشند و مصرف صدف خام یا نیمه پخته که از آب آلوده به این ویروس گرفته شده باشد.
قرص هوشمند ساخته شد محققان نوارتیس می گویند وجود یک تراشه ریز در این قرص باعث شده تا آنها محصول جدیدشان را قرص هوشمند بنامند و با کمک این تراشه قادر خواهند بود شاهد تأثیر داروهای خود باشند.
برای اولین بار/ سلولهای پوست به خون تبدیل شد گروهی از دانشمندان کانادایی برای اولین بار موفق شدند از سلولهای فیبروبلاست پوست سلولهای خون را به دست آورند. محققان دانشگاه مک مستر و مدرسه پزشکی مایکل جی. د- گروت در اونتاریو موفق شدند برای اولین بار بدون عبور از مرحله واسط تبدیل سلولهای بزرگسال به سلولهای بنیادی، گروهی از سلولهای بزرگسال را مستقیما به گروه دیگری از سلولها تبدیل کنند. نتایج این کشف می تواند فصلی نو در درمان برخی بیماریها به ویژه سرطان بگشاید.
ورود فناوری جدید به عرصه دندانپزشکی دکتر نوید ناصری که در آستانه برپایی دومین کنگره کشوری انجمن دندانپزشکی ایران، سخن می گفت، با اعلام این خبر افزود: با ورود چاپگرهای ۳ بعدی به عرصه مهندسی بافت، بازسازی و جایگزین کردن بافت های از دست رفته بدن با حفظ کارایی، زیبایی، سازگاری و ترکیب اولیه دیگر دور از ذهن نخواهد بود.
کشف یک نقص ژنتیکی مرتبط با اوتیسم و اسکیزوفرنیپژوهشگران آمریکایی در بررسیهای خود کشف کردند که یک نقص ژنتیکی بر روی کروموزوم ۱۷ می تواند خطر توسعه دو بیماری اوتیسم و اسکیزوفرنی را افزایش دهد.
کمردرد و راه های خلاصی از آن بسیاری از وضعیت ها و حالت های ستون فقرات می توانند موجب کمر درد شوند، اما رگ به رگ شدن ماهیچه ها هم در بروز کمر دردها موثر هستند. شایع ترین عوامل ستون فقراتی که باعث درد کمر می شوند، عبارتند از تغییرات در بخش های مختلف ستون فقرات با افزایش سن، قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب و غیرصحیح، چاقی و کشیدگی یا پیچ خوردگی که در فعالیت های روزانه بروز می کنند.
بهترین خوردنی ها برای استحکام استخوان ها اولین و مهمترین ماده خوراکی محکم کننده استخوان ها، «شیر» است. به همین خاطر است که مادرتان دائم توصیه می کند روزانه یک لیوان شیر بنوشید. شیر منبع حیاتی از کلسیم و همچنین ویتامین D است. متخصصان تغذیه می گویند: هر چند سایر فرآورده های لبنی مانند پنیر و بستنی هم گزینه های خوبی هستند، اما با وجود دارا بودن کلسیم اغلب آن ها فاقد ویتامین D هستند.
عسل و فواید شگفت انگیز آنمتخصصان تغذیه می‌گویند: عسل برای تقویت سطح ایمنی بدن فوق العاده مفید است. این خوردنی درمانگر و معجزه آسا همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریال قابل توجهی است که برای حفاظت از سیستم گوارشی مفید هستند. بعلاوه می‌توان از عسل برای درمان مشکلات و بیماریهای معمول مثل سرماخوردگی و گلودرد استفاده کرد. از سوی دیگر با وجودی که عسل قادر به درمان سرطان نیست اما دارای خواص ضد تومور است و سطح آنتی اکسیدان بین سلولی را افزایش می‌دهد.
واکسن ضد سرطان ساخته شدپروفسور داگلاس فیرون -که ریاست این تیم تحقیقاتی رابر عهده دارد- در این باره می‌گوید: نتایج این پژوهش گام مهمی رو به جلو به حساب می‌آید و می‌تواند درمان سرطان را در آینده کاملا تغییر دهد. این تیم تحقیقاتی، موفق به کشف پروتئنیی به نام FAP شده‌اند که سیستم ایمنی بدن انسان را از حمله به سلول‌های سرطانی باز می‌دارد.
زایمان بی‌درد، جایگزین سزارین می‌شودبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ معاون درمان این وزارتخانه در این باره افزود: هم اکنون 40 تا 45 درصد زایمان‌ها در کشور سزارین و این آمار به دلایل مختلف از جمله برخی زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی رو به افزایش است.
کشف محل مناسب زندگی روی مریخمحققان دانشگاه های براون و نوتردام و آزمایشگاه فیزیک دانشگاه جان هاپکینز با بررسی تصاویر به دست آمده از ماهواره مارس رکانیسنس اوربیتر متوجه شده اند روی دامنه آتشفشان سه میلیارد و 500 هزار ساله تخریب شده و مناطق اطراف آن نشانه هایی دال بر وجود آب و گرما دیده می شود و درصورتی که زمانی در این سیاره حیات وجود داشته این بخش مناسب ترین منطقه برای زندگی به شمار می رفته است.
نامرئی کردن اشیا امکان پذیر شد ! دانشمندان ماده ای ساخته اند که قراردادن لایه نازکی از آن روی اشیا می تواند به نامرئی شدن آنها کمک کند.
نبرد دائمی هورمون های کورتیزول و تستسترون در بدن تحقیقات روان شناسی جدید که توسط دانشگاه تگزاس انجام گرفته نشان می دهد، میزان بالای هورمون های استرس (کورتیزول) نقش مهمی در جلوگیری از تاثیر هورمون های تستسترون بر بدن دارد.
خشم تمایل به برخی چیزها را افزایش می دهد محققان دانشگاه Utrecht نترلند دریافتند که خشم برخلاف تصور افراد با نوعی احساس مثبت در ارتباط است که انگیزه افراد را در گرایش به برخی چیزها افزایش می دهد.
خودروی ۴ کاره/ماشین، قایق، هواپیما و هلی کوپتر خودروی هالو می تواند به هواپیما، هلی کوپتر و قایق نیز تبدیل شود و به سادگی به بیشترین سرعت های ممکن دست یابد. طراحان تاکنون خودروهایی طراحی و ساخته اند که به قایق، هواپیما و حتی هلی کوپتر هم تبدیل می شوند؛ به این ترتیب چرا نتوان خودرویی ساخت که بتواند به همه این وسایل تبدیل شود؟
هوش مصنوعی برای مقابله با بیگانه های فضایی آماده می شودشکست کاسپارف، قهرمان شطرنج را از هوش مصنوعی به خاطر دارید؟ این بار رایانه ها برای شکست بیگانگان در اولین تورنمنت بازی های استراتژیک جمع شده اند. آیا رقیب آینده آنها انسان ها خواهند بود؟
چند راه کار ساده خانگی برای درمان سوزش سر دل این مشکل زمانی بروز می کند که غدد گوارشی در معده اسید زیادی ترشح می کنند و وقتی مقدار آنها از حد معمول بیشتر شود، احساس سوزش سردل بروز می کند که با مصرف غذاهای ادویه دار تشدید می شود. کارشناسان چندین اقدام خانگی را پیشنهاد می کنند که برای درمان این حالت مفید و موثر هستند. از مصرف نوشیدنی های گازدار و حاوی کافئین پرهیز کرده و چای گیاهی را جایگزین آن کنید. هر روز یک لیوان آب ولرم بنوشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد