اخبار جدید ایران و شمال

آرمان‌ها و واقعیت‌های امروز ایران و انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ، آرمانگرایی همراه با واقع‌بینی را رمز حرکت پیشرو ملت و نظام اسلامی در ۳۲ سال اخیر برشمردند و با تأکید بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های تعیین کننده ملت و نظام اسلامی، به تشریح ضرورت‌ها و باید‌ها و نبایدهای مقابله با چالش‌های پیچیده دشمن پرداختند.
تصمیمات جدید برای مهارگرانی و تورم جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که ۶ نفر از مسئولان اقتصادی دولت به همراه نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی در مجلس شورای اسلامی مهمان بهارستانی‌ها بودند. قرار براین بود که در این جلسه دولتمردان برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت تولید و توجه بیشتر به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و یافتن راهکارهایی به منظور ساماندهی وضعیت موجود، گزارشاتی را ارائه کنند و به همین دلیل جلسه ۵ ساعته مجلس به‌صورت غیرعلنی برگزار شد.
نمادهای المپیک از آغاز تا امروز نخستین بار در بازی‌های المپیک زمستانی 1968 «گرنوبل» بود که پای «نمادهای عروسکی» به دنیای ورزش باز شد. بیشتر این نمادها هم برگرفته از «حیوانات محلی» بوده‌اند و کمتر پیش آمده که نمادی انسانی با هدف تجاری ـ تبلیغاتی به کار گرفته شود. هرچند گرنوبل برخلاف جانشینانش سرنوشتی تجاری نیافت.
روایت توکلی از فیلتر شدن «الف» روز شنبه 91/4/24 طی نامه ای خطاب به دادستان استدلال کردم که تشریفات قانونی در فیلتر کردن رعایت نشده است و به همین دلیل ادامه فیلتر ماندن الف قانونی نیست و باید متوقف شود.
60 امضا برای استیضاح وزیر ورزششخصا معتقدم المپیک ربطی به وزیر ورزش ندارد و نتیجه عمل مسوولین قبلی و تلاش خود ورزشکاران است و وزیر بعضا کارهایی انجام می‌دهد که فدراسیون‌ها را تضعیف می‌کند‌.‌
عناوین روزنامه‌های صبح امروز کشور * شرق - مجلس و دولت به توافق رسیدند: حذف ارز مسافرتی - وزارت بهداشت: اعتبار کنترل جمعیت حذف شد - مقام معظم رهبری: فشارهای دشمن موجب تجدیدنظر در محاسبات ایران نمی‌شود - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: ایران قصد اعزام نیروی نظامی به سوریه ندارد
مردودی های پایه اول متوسطه می توانند در پایه دوم ثبت نام کنند مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از امکان ورود و تحصیل دانش آموزان مردودی پایه اول متوسطه در پایه های دوم دوره متوسطه و شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش خبر داد.
بهداد سلیمی : رکورد را جا به جا خواهم کردوزنه‌بردار فوق‌سنگین مازندرانی تیم ملی کشورمان در آستانه بازی‌های المپیک 2012 لندن گفت: با توکل به خدا رکورد را جا به جا خواهم کرد. به گزارش سلام شمال بهداد سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در حال حاضر از هر نظر آمادگی خوبی دارم و مشکل خاصی بابت گرفتن مدال ندارم.
تاکید شورای نگهبان بر اصلاح قانون انتخابات سخنگوی شورای نگهبان با ذکر این مسئله که ما بر اصلاح قانون انتخابات اصرار داریم گفت: بحث اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص قرار دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان امروز سه شنبه طی سخنانی در برنامه "نگاه روز" که از رادیو ایران پخش شد اظهار داشت: قانون انتخابات قانونی است که اوایل انقلاب تدوین شده و فضای سیاسی دهه 60 که این قانون در آن مدون شد با فضای کنونی تفاوت‌های زیادی دارد.
آمار دارندگان موبایل در سراسر دنیا یک گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی اعلام کرده که سه چهارم از جمعیت کل دنیا به یک تلفن همراه دسترسی دارند، آماری که نسبت به سال 2000 شش برابر شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، از یک میلیارد نفری که در سال 2000 از مشترکان تلفنهای همراه بودند و امسال این تعداد به 6 میلیارد نفر رسیده است که 5 میلیارد آن در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند.
قطار آزادراه تهران ـ شمال روی ریل افتاد معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم وزارت راه با یک کنسرسیوم ایرانی برای ساخت قطعات دو و سه آزاد راه تهران شمال خبر داد. به گزارش سلام شمال مهندس سیداحمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یک کنسرسیوم ایرانی شامل دو شرکت برای ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران ـ شمال با ما صحبت کرده‌اند که به این منظور تفاهم لازم کسب شد.
قیمت جهانی نفت افزایش یافت تازه ترین گزارش موسسه مالی اچ اس بی سی نشان می دهد شاخص تولیدات صنعتی در چین طی ماه جولای به 49.5 واحد رسیده است که این بالاترین رقم از ماه فوریه به شمار می رود .
شغل‌های عجیب در المپیک ۲۰۱۲ در فاصله چند روز مانده تا بازی‌های المپیک ۲۰۱۲، اخبار و حواشی بسیاری در مورد این بازی‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است. به گزارش روزنامه تهران امروز، در این بازی‌ها که امسال در لندن برگزار خواهد شد نکات جالب توجهی می‌توان یافت که لذت تماشای مسابقات را دوبرابر می‌کند.
نتایج سرشماری اعلام شد رییس مرکز آمار با اعلام گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس مسکن اعلام کرد: نرخ رشد سالانه جمعیت از 1.62 درصد در دوره 1375-1385 به 1.29 درصد در دوره 1385 – 1390 رسیده است. به گزارش سلام شمال عادل آذر جمعیت نهایی کشور را 75 میلیون و 149 هزار و 669 اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 49.6 درصد زن و 50.4 درصد مرد هستند. وی با بیان این‌که 28.5 درصد جمعیت کشور روستایی و 71.4 آن شهری هستند، گفت: 0.1 درصد نیز غیر ساکن هستند.
واکنش دولتی به احتمال تغییر قانون انتخاباتمعاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی تاکید کرد: اجرای انتخابات از وظایف اصلی قوه مجریه است وعدول از آن عبور از شاکله قانون اساسی و سیره امام و رهبری است.
راه اندازی رشته «رسانه های دیجیتال» رئیس شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از راه اندازی رشته رسانه های دیجیتال با همکاری وزارت علوم خبر داد.
سیلی شهردار بر گوش شهروند شمالی شهردار یکی از شهرهای استان مازندران در اقدامی تعجب برانگیز در حین درگیری لفظی با یک شهروند، سیلی محکمی به گوش او زد.
برخورد با کافی‌نت‌هایی که فیلترشکن دارند وی افزود: همواره مجرمان سعی می‌کنند جهت پنهان ماندن و دور ماندن از تعقیب قانونی ارتکاب جرم از فضاهای مجازی بهره بگیرند و از این فناوری‌ها جهت تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده کنند.
اجرای 3-3-6 انحراف از سندتحول بنیادین است براساس منویات مقام معظم رهبری و ماموریتی که به آموزش و پرورش داده شد، قرار بود که ابتدا سند تحول براساس فلسفه اسلامی تدوین و سپس سندهای پایین دستی برای تحقق سند تحول بنیادین تدوین شود اما حالا شاهد هستیم که بدون ایجاد زیرساختها، اضافه کردن یک پایه و دو کتاب جدید را بخشی از تحول بنیادین می خوانند.
قهرمانی تیم فوتبال پدیده ساری در لیگ مناطق جوانان کشور مسئول کمیته جوانان هیئت فوتبال استان از قهرمانی تیم فوتبال پدیده ساری در لیگ مناطق جوانان کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال علی شفاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: در این دوره از مسابقات 16 تیم در چهار منطقه کشور رقابت کردند که گروه شمال به میزبانی ساری در زمین ورزشی تجهیزات مدارس برگزار شد.
همکاری نمایندگان مجلس برای توسعه صنعت در مازندران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خواستار همکاری نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی برای توسعه صنعت در استان شد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شـرکت شهرک‌هـای صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد در نشست مشترک با سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در مازندران وجود دارد که باید با حمایت‌های ویژه همه دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان از این ظرفیت برای رشد و پیشرفت صنعت استان استفاده کنیم.
4 هزار سبد غذایی طرح همای رحمت مازندران توزیع شد معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بیش از 4 هزار سبد غذایی در طرح همای رحمت در استان مازندران توزیع شد
بلندترین سد ایران در گیلان احداث می‌شود مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به ساخت سد شفارود در رضوانشهر اشاره کرد و گفت: بلندترین سد ایران با ارتفاع 137 متر در گیلان احداث می‌شود. به گزارش سلام شمال سیف‌الله آقابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رضوانشهر با اشاره به ساخت سد شفارود در این شهرستان اظهار کرد: سد شفارود یکی از سه پروژه سدسازی در گیلان است
واکنش رییس مجلس به اظهارات آیت‌الله لاریجانی رئیس مجلس همچنین گفت: اصل بحث اینکه نمایندگان در ایفای وظایف نمایندگی و اظهار نظر و رای‌شان کاملا آزادند و کسی در این زمینه حق تعقیب یا توقیف نمایندگان را ندارد، این یک اصل قانونی است و کسی حق ابطال آن را ندارد و کسی نمی‌تواند خلاف آن نظر دهد اما بحث در توهین و افتراست.
40 سالگی سید حسن خمینی سید احمد خمینی فرزند دوازده ساله سید حسن خمینی به مناسبت سالروز تولد پدرش (سید حسن خمینی) در روز 31 تیر 88 چنین نوشت :«فردا اول مرداد تولد پدرم است .پدر عزیزم تولدت مبارک .از خدا می‌خواهم هر روز بزرگ تر از روز قبل باشی و نور وجودت چشم دشمنان تنگ نظرت را کور کند
تصاویر: گردهمایی اصلاح طلبان در یک مراسم مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام محمد منهاج سفیر سابق ایران در لیبی و از اعضای بیت امام(ره) شب گذشته در حرم حضرت امام خمینی(س) برگزار شد.
نماینده مجلس: مسکن ارزان می شود رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ظرف دو ماه آینده قیمت مسکن کاهش 50 درصدی دارد بنابراین به خریدارن مسکن توصیه می شود فعلا دست نگه دارند.
مجید انصاری: این‌بار نوبت اصلاح‌طلبان است یک عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد که با وجود محدودیت‌های موجود برای جریان اصلاح‌طلب، این جریان سیاسی دارای نظم در جلسات و انسجام در فعالیت‌هاست.
کشف اسرار ستون‌های آفرینش جهان اسرار یکی از شناخته‌شده‌ترین تصاویر نجومی دیده شده تا کنون به نظر می‌رسد که توسط دانشمندان حل شده است. به گزارش ایسنا، تصویر مشهور «سه ستون آفرینش» ابتدا توسط تلسکوپ فضایی هابل در سال 1995 در سحابی عقاب ثبت شد.
نرخ ارز و سکه در بازار قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه به 706 هزار تومان و قیمت هر دلار نیز در بازار آزاد به 1910 تومان رسید. به گزارش سلام شمال قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز شنبه در بازار به 706 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز به 702 هزار و 500 تومان رسید.
درآمدهای مالیاتی مازندران امسال حدود 40 درصد افزایش یافتمدیرکل امور مالیاتی مازندران از افزایش 7/38 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری خبر داد.
پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان کنکور در مازندران دایر می شود رییس گروه مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش مازندران گفت : پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها در 31 نقطه اعم از شهرستان ها و مناطق محروم استان دایر می شود.
محور فعالیت های پرورشی در پروژه مهر تاسیس مدارس قرآنی استمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت : محور فعالیت های پرورشی در پروژه مهر ، تاسیس مدارس تخصصی قرآنی است.
تمدید مهلت ثبت نام جشنواره تولید محتوای الکترونیکی آموزش و پرورشمعاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران از تمدید مهلت ثبت نام برای شرکت در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی خبر داد.
فرزندان شاهد و ایثارگر گنجینه های ارزشمند ایثار و فداکاری اندرئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را بسیار مهم دانست و گفت : فرزندان شاهد و ایثارگر گنجینه های ارزشمند و ماندگار ایثار و فداکاری هستند.
افزایش پروازهای هفتگی فرودگاه نوشهررییس فرودگاه نوشهر از افزایش شمار پروازهای هفتگی این فرودگاه از هفته جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال 'علی متانت ' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : به دلیل استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران و درخواست آنان برای راه اندازی یک خط پروازی وسط هفته ای به مقصد تهران و برعکس ، شرکت هواپیمایی آسمان با صدور مجوز پروازی دراین مسیر موافقت کرد.
دستگیری قاتل یک زن جوان ساروی پس از دو هفتهمعاون اجتماعی فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری قاتل یک زن جوان ساروی در کمتر از دو هفته خبر داد.
رشته تخصصی دستیاری ارتوپدی در بیمارستان امام (ره) ساری راه اندازی می شودمعاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی دوره دستیاری رشته تخصصی ارتوپدی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری خبر داد وگفت: افزایش دوره های تخصصی در دستور کار این مجموعه دانشگاهی است .
لیگ فوتبال مازندران تعطیل شد نایب رئیس هیئت فوتبال مازندران از تعطیلی لیگ فوتبال استان در تمامی رده‌های سنی خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد هادی خلردی عصر امروز در حاشیه نشست‌ اجرای هیئت فوتبال مازندران در جمع خبرنگاران بیان داشت: برای رفاه حال بازیکنان و کادر فنی تصمیم گرفته شد تمامی مسابقات لیگ فوتبال باشگاه‌های مازندران در تمامی رده‌ها پس از ماه مبارک رمضان برگزار شود.
تجلیل از خبرنگاران با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور دبیر شورای اطلاع‌رسانی محمودآباد از برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزرات کشور در 15 مرداد ماه خبر داد.
حضور ناطق نوری در مراسم شب احیا در مازندران مشاور ارشد نماینده ولی فقیه در مازندران برنامه‌های مراسم شب احیا در مرکز استان مازندران را اعلام کرد و از حضور ناطق نوری در یکی از شب‌های احیا ماه رمضان خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام محمد قاسمی عصر امروز در مراسم پرتوی از قرآن مرکز مازندران اظهار داشت: مراسم شب‌های احیا در مرکز استان مازندران با حضور شخصیت‌های کشوری در مصلی امام خمینی(ره)ساری برگزار می‌شود.
هزار مدرسه مازندران به اینترنت ملی متصل شدند مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: تاکنون یک هزار مدرسه مازندران به اینترنت ملی متصل شدند. به گزارش سلام شمالمحمدعلی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری 2 هزار و 360 مدرسه استان مازندران باید به اینترنت ملی متصل شوند، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس استان تاکنون یک هزار و 34 مدرسه مازندران به اینترنت ملی متصل شدند.
کانون‌های قرآن در روستاهای مازندران نیازمند ساماندهی است نماینده ولی فقیه در مازندران بر ساماندهی کانون‌های قرآن در روستاهای مازندران تاکید کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در قاریان قرآن، مداحان و هیئت‌های مذهبی مازندران گفت: امامزادگان و مساجد پایگاه مستحکم برای ترویج فرهنگ اسلامی و باورهای دینی هستند.
خوشه‌دهی 80 درصد مزارع برنج مازندران‏ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خوشه‌دهی 80 درصد مزارع برنج در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی ابراز داشت: تا پایان تیر سال جاری بیش از 80 درصد اراضی ‏شالیزاری استان مازندران به مرحله خوشه‌دهی رسیده‌اند.
مجلس برای اتمام آزاد راه تهران - شمال به دولت کمک می‌کند رئیس کمیته راه و ترابری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مصصم است برای اتمام آزاد راه تهران – شمال به دولت کمک کند. به گزارش سلام شمالکمال علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با انتقاد از طولانی شدن ساخت آزاد راه تهران – شمال خواستار بررسی موانع اجرایی شدن آن شد و اظهار داشت: زمان 30 ساله برای ساخت یک آزاد راه قابل قبول نیست.
ایجاد 2300 فرصت شغلی برای مددجویان مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران از اختصاص 107 واحد مسکن مهر برای معتادان بهبود یافته مراکز سازمان بهزیستی مازندران خبر داد. به گزارش سلام شمالهفته بهزیستی و عملکرد این سازمان حمایتی در زمینه‌های مختلف از جمله توانمندسازی، ساخت مسکن برای مددجویان و ایجاد اشتغال برای افراد تحت حمایت این سازمان و مشکلات پیش‌روی خانواده بزرگ بهزیستی سبب شد تا با عالی‌ترین مقام سازمان بهزیستی کشور در مازندران درحاشیه جشن "دیدار با فرشتگان" موسسه توانبخشی یاس به گفت‌وگو بنشینیم.
صنعت در مازندران برای 1200 نفر شغل ایجاد کرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در چهار ماه گذشته برای یک‌هزار و 252 نفر در بخش صنعت مازندران اشتغالزایی شد. به گزارش سلام شمال مرتضی هاشم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در چهار ماه گذشته، 181 فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 628 میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال 4 هزار و 362 نفر صادر شده است
7700 دانشجوی شاهد و ایثارگر در مازندران تحصیل می‌کنند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: 7 هزار و 775 دانشجوی شاهد و ایثارگر در مراکز آموزشی عالی دولتی و آزاد مازندران مشغول تحصیل هستند. به گزارش سلام شمال عباسعلی رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساماندهی امور آموزشی و تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر را دغدغه مهم مدیران و مسئولان اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران ذکر کرد.
تحصیل ۷۰ درصدی دانشجویان شاهد در دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: بر اساس اعلام ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، حدود ۷۰ درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند. به گزارش سلام شمال کیومرث نیازآذری ظهر امروز در جلسه ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ساری، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بسیار مهم خواند.
افتتاح فاز اول ساختمان موسسه قرآنی نورالهدی ساری مدیر موسسه قرآنی نورالهدی ساری از افتتاح فاز اول ساختمان موسسه قرآنی نورالهدی در پنجم مرداد ماه با حضور استاندار مازندران و قاریان کشوری و بین‌المللی خبر داد.
زمین‌لرزه لاریجان مازندران را لرزاند زلزله عصر امروز بخش لاریجان در شهرستان آمل استان مازندران را لرزاند. به گزارش سلام شمال این زمین لرزه‌ای که مرکز آن دماوند در استان تهران گزارش شده است، در بخش لاریجان مازندران نیز گزارش شد.
48 شهردار مازندران تحصیلات مرتبط دارند معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: از 56 شهردار مازندران 48 تن دارای تحصیلات مرتبط هستند. به گزارش سلام شمال سید عیسی هاشمی حیدری بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پل چهارم چشمه کیله و بهره‌برداری از پل واچک تنکابن بیان داشت: با توجه به اینکه در استان بیشتر مدیریت‌های شهری تخصصی شده‌اند به طور طبیعی می‌توانیم رشد و توسعه‌ استان را متصور شویم زیرا در سایه تخصص و بکارگیری نیروهای مجرب و تلاشگر امور شهرها نیز با دیدگاه تخصصی صورت می‌گیرد و دیگر در این عرصه جای آزمون و خطا نیست
وزیر بهداشت در مازندران 8 پروژه افتتاح می‌کند معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هشت پروژه به ارزش 2 میلیارد و 110 میلیون تومان همزمان با حضور وزیر بهداشت در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. به گزارش سلام شمال حسین رنجبران بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری برنامه‌های افتتاحی سفر فردای وزیر بهداشت به مازندران را تشریح کرد.
رئیس قوه قضائیه دقایقی قبل وارد مازندران شد آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه دقایقی قبل برای شرکت در بیستمین سالگرد پدر بزرگوارشان آیت‌الله میرزاهاشم آملی و حضور در همایش آیت جاوید وارد آمل شد.
میز ملی صادرات مرکبات در مازندران تشکیل می‌شود معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران اعلام کرد: میز ملی صادرات مرکبات در آینده نزدیک در مازندران تشکیل می‌شود.
برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری در مازندراندبیر هیات دوچرخه سواری مازندران از قطعی شدن زمان برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری تور مازندران در نیمه نخست مهرماه امسال خبر داد. به گزارش سلام شمال 'سید تقی خدادادی ' روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات روزهای هفتم تا 11 مهرماه امسال در رده سنی جوانان درمسیرشهرهای مرکزی وشرق مازندران برگزارمی شود.
آغاز عملیات اجرایی ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب قائمشهر عملیات اجرایی ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب قائمشهر روز سه شنبه با حضور مدیر کل دادگستری مازندران آغاز شد. به گزارش سلام شمال دادستان عمومی و انقلاب قائمشهر در آیین آغاز ساخت این ساختمان گفت : تهیه زمین این مجموعه بر اساس مصوبه سفر هیات دولت می بایست از طریق دولتی تامین می شد.
جویبار در مازندران ، المپیکی ترین شهر جهان محسوب می شود شهر جویبار در استان مازندران با داشتن سه نماینده در المپیک لندن ، بالاترین سرانه را با توجه به آمار جمعیتی در این رخداد بین المللی به خود اختصاص داده است و از این لحاظ المپیکی ترین شهر جهان محسوب می شود. به گزارش سلام شمال بر اساس بررسی های آماری صورت گرفته از رقابت های المپیکی گذشته ، پایتخت های بزرگ جهان به ازای هر 500 هزار نفر جمعیت تنها یک سهمیه در رقابت های المپیک داشتند در حالی که شهر جویبار با کمتر از 71 هزار نفر جمعیت سه سهمیه در المپیک لندن دارد.
انتقاد مربی سابق تیم ملی از مسوولان کشتی مازندرانمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران که در آستانه آغاز رقابت های المپیک لندن از جمع کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کنار گذاشته شد ، از مسوولان کشتی مازندران نسبت به حمایت نکردن از خود انتقاد کرد.
آکادمی فوتبال باشگاه نساجی به زودی فعالیت خود را آغاز می کند مسوول امور نقل و انتقالات باشگاه نساجی مازندران گفت : همزمان با برگزاری مسابقه دوستانه تیم ملی جوانان ایران و جوانان این باشگاه ، آکادمی فوتبال باشگاه نساجی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می کند .
20 هزار دانش آموز از برنامه های سازمان دانش آموزی گیلان بهره می برند رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان گفت: تابستان امسال، 20 هزار دانش آموز از برنامه های این سازمان بهره می برند. به گزارش سلام شمال 'نادر یارحسینی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد از دانش آموزان عضو مجامع دانش آموزی، اعضای انجمن حجاب و عفاف ، یاران معرفت، تشکل های پیشتاز و فرزانه هستند.
ورزشکاران گیلانی چهارمدال کسب کردند سرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: ورزشکاران گیلانی چهارمدال رقابت های دوومیدانی معلولان جهان را کسب کردند. به گزارش سلام شمال 'سعید علیپور' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درجریان این رقابت ها که در جمهوری چک برگزار شد، ورزشکاران گیلانی موفق به کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز شدند.
اعضای هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان رشت معرفی شدند رییس هیات ورزش های نابینایان رشت گفت: اعضای کیمیته های مختلف این هیات در شهرستان رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال 'جهانبخش عسگری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی احکام جداگانه ای، حسن کدیور به عنوان دبیر و مسوول کمیته پاورلیفتینگ و طیبه دعابی به عنوان نایب رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان شهرستان رشت معرفی شدند.
دعوت هشت بسکتبالیست گیلانی به اردوی تیم ملی نوجوانان ایرانرییس هیات بسکتبال استان گیلان گفت: هشت بسکتبالیست گیلانی به اردوی های تیم ملی نوجوانان ایران دعوت شدند. به گزارش سلام شمال 'طاهره زین جنابی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارسلان جعفری، رضا تبریزی و مجتبی گیلان نژاد از استان گیلان به همراه ورزشکارانی از دیگر استان های کشور به گروه اول اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران دعوت شدند.
ثبت نام یکهزار و 300 پزشک در گیلان تاکنون در طرح پزشک خانوادهمعاون بهداشت و درمان علوم پزشکی گیلان از ثبت نام یک هزار و300 پزشک و پیرا پزشک به منظور اجرای طرح پزشک خانواده در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'ارسلان داداشی' روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رشت اظهار کرد: از این تعداد 200 نفر پزشک و یک هزار و100 نفر پیراپزشک هستند.
تساوی خانگی ملوان مقابل صنعت نفت آبادان دیدار تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ برتر ، چهارشنبه شب با نتیجه مساوی دو بر دو خاتمه یافت. به گزارش سلام شمال گل نخست این دیدار را سید جلال رافخایی در بیست و پنجمین ثانیه بازی از روی پاس پژمان نوری برای ملوان به ثمر رساند.
نصب شعار مرگ بر آمریکا بر سردر اداره‌های گیلان معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان خواستار نصب شعارهای مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سردر اداره‌های گیلان شد.
جذب دانشجوی 3 رشته مهارت در دانشکده علمی‌کاربردی صومعه‌سرا مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا از جذب دانشجو در سه رشته مهارتی تحصیلی فناوری خودرو، جوشکاری و تاسیسات از مهر امسال در دانشکده علمی‌کاربردی مهارت این شهرستان خبر داد.
تجهیز کتابخانه‌های لنگرود به اینترنت پرسرعت رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لنگرود گفت: تمام کتابخانه‌های عمومی لنگرود به شبکه داخلی و خط اینترنت پر سرعت تجهیز شدند. به گزارش سلام شمال مهرداد پازوکی عصر امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به ایجاد کتابخانه لنگرود اظهار کرد: کتابخانه شهر لنگرود از سال 1348 تاسیس شد و ساختمان فعلی آن در سال 1356 به بهره‌برداری رسید.
ممنوعیت ورود کالای نشان‌دار خارجی به مدارس گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از ممنوعیت ورود لوازم‌التحریر، پوشاک و کیف با نشان خارجی مغایر با ارزش‌های اسلامی به مدارس این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عزیز پورعزیزی عصر امروز در جلسه کمیته نظارت ستاد صیانت گیلان با تاکید بر تلاش مدیران در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: استمرار تلاش و پیگیری مصوبات، ارائه نظرها و پیشنهادها و اطلاع‌رسانی به‌موقع در اجرای برنامه‌های راهبردی اثرگذار است.
توسعه ورزش گیلان نیازمند تعامل هیئت‌های ورزشی است مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: توسعه ورزش گیلان نیازمند تعامل و حمایت مسئولان از جمله هیئت‌های ورزشی و مدیران شهرستانی است. به گزارش سلام شمال محمد بابایی عصر امروز در جمع ورزشکاران گیلان تکریم ارباب رجوع و برطرف کردن مشکلات مردم را یکی از آموزه‌های دینی دانست و اظهار کرد: همه انسان‌ها اگر از خداوند قدرتی دریافت کرده‌اند باید در راه رضای او و حل مشکلات بندگانش گام بردارند.
22 هیئت ورزشی در رودبار فعالیت می‌کنند رئیس ورزش و جوانان رودبار از فعالیت 22 هیئت ورزشی در رودبار خبر داد. به گزارش سلام شمال هاشم اسماعیلی صبح امروز در جمع روسای هیئت‌های ورزشی این شهرستان آشنایی با جایگاه رشته‌های ورزشی رودبار را از اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.
پرداخت 542 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان گیلان رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان از پرداخت بالغ بر 542 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات این بانک به متقاضیان بخش‌های مختلف استان خبر داد.
طرح پزشک خانواده شهری از شهریور امسال در گیلان اجرا می شود رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری از اول شهریور امسال همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال دکتر 'حسن بهبودی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در اجرای طرح پزشک خانواده شهروندان در شهرها تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
تشکل معنوی رمضانیه در دانشگاه پیام نور گیلان تشکیل شد مدیر امور فرهنگی دانشگاه پیام نور گیلان از راه اندازی و تشکیل تشکل معنوی رمضانیه در این دانشگاه خبر داد. به گزارش سلام شمال 'سلیمان حجازی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تشکل هر ساله به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان گیلان با هدف کمک به نیازمندان و محرومان تشکیل می شود.
تاریخ شفاهی ارامنه گیلان تدوین می شود بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان و دانشکده دولتی ایران شناسی ارمنستان ، تاریخ شفاهی مهاجران گیلانی و ارامنه تدوین می شود. به گزارش سلام شمالاین تفاهمنامه که به امضای حسین عباس نژاد کارسیدانی مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان و رییس دانشکده ایران شناسی ایروان رسیده؛ به منظور ایجاد زمینه مناسب برای مبادله اطلاعات تاریخی و اسناد قدیمی موجود در آرشیو مراکز اسنادی ارمنستان با مرکز گیلان است.
بیش از یک میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز 'سه شنبه' بورس اوراق بهادار گیلان، یک میلیون و 601 هزار و 43 سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد. به گزارش سلام شمال 'محمدرضا مهران فر' عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان سهم به ارزش اقتصادی 4 میلیارد و 36 میلیون و 340 هزار و 54 ریال داد و ستد شد که از این میزان 49 درصد مربوط به خرید و بقیه فروش سهام را شامل می شود.
تحصیل بیش از دو هزار و 900 دانشجو در دانشگاه آزاد فومن و شفت رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: در زمان حاضر دو هزار و 981 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل علم و دانش هستند.
برگزاری نخستین جلسه ستاد اجرایی همایش تجلیل از خبرنگاران در گیلاننخستین جلسه ستاد اجرایی همایش تجلیل از خبرنگاران عصر روز سه شنبه در استانداری گیلان برگزار شد. به گزارش سلام شمال مشاور استاندار و رییس اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان در این جلسه با اشاره به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی، بر لزوم برگزاری مراسمی شایسته و در شأن فعالان حوزه رسانه تأکید کرد.
برگزاری مسابقه عکاسی «زندگی قرآنی» در رشت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از برگزاری نخستین مسابقه عکاسی با موضوع «زندگی قرآنی» در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال رضا ثقتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه نخستین مسابقه عکاسی «زندگی قرآنی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب جشنواره بزرگ قرآنی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود،
سفر رئیس جمهور داغستان به گیلان استاندار گیلان از رئیس جمهوری داغستان برای سفر به این استان پس از پایان ماه مبارک رمضان دعوت کرد. به گزارش سلام شمال مهدی سعادتی ظهر امروز در گفت‌وگوی تلفنی با محمد سلام محمدوف رئیس جمهور خودمختار داغستان از وی دعوت کرد پس از این ماه مبارک به گیلان سفر کند.
برگزاری جشن گلریزان در گیلان مدیرعامل ستاد دیه گیلان از برگزاری جشن گلریزان به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال حمید کامران‌زاده عصر امروز در جلسه ستاد دیه استان با بیان اینکه جشن گلریزان هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشن به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان غیر عمد صورت می‌گیرد.
وجود 50 هزار ورزشکار بیمه شده در گیلان رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان از وجود بالغ بر 50 هزار نفر ورزشکاران بیمه شده در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد حق‌شناس عصر امروز در جمع اعضای هیئت پزشکی استان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان اظهار کرد:
صدور ماهانه 40 هزار دفترچه بیمه خدمات درمانی در گیلان مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان از صدور ماهانه 40 هزار دفترچه بیمه خدمات درمانی در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال محمود عاطف‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان دارای بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است، اظهار کرد: 53.9 درصد این جمعیت شهرنشین هستند.
برپایی محافل قرآنی گیلان با حضور قاری مصری مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برپایی محافل قرآنی با حضور استاد «فاروق احمد ضیف» قاری برجسته مصر در این استان خبر داد و گفت: این قاری مصری در 10 شهر استان به تلاوت قرآن می‌پردازد.
مجریان طرح‌های نیمه تمام گیلان ثبت‌نام کنند معاون برنامه‌ریزی توسعه و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان آخرین مهلت ثبت‌نام مجریان طرح‌های نیمه تمام استان در سامانه وزارت صنعت ، معدن و تجارت را 20 مرداد جاری عنوان کرد.
برنج‌زارهایی که از تشنگی می‌سوزند کشاورزان رستم‌آباد رودبار هر روز سوختن ناشی از تشنگی برنج‌زارهای خود را به دلیل کم‌آبی به نظاره می‌نشینند. به گزارش سلام شمال با وجود بارندگی‌های زیاد در گیلان کشاورزان برای تامین آب مورد نیاز خود با مشکل مواجه می‌شوند و این به خاطر بارش‌های غیر فصول زراعی و بدون ذخیره‌سازی شده است.
نمایشگاه کتاب و نرم افزارهای قرآنی در رشت گشایش یافت نمایشگاه کتاب و نرم افزارهای قرآنی بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت گشایش یافته است. به گزارش سلام شمال رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، ضمن اعلام این خبر افزود: در نمایشگاه یاد شده جدیدترین نرم افزارهای قرآن هوشمند ارایه می شود.
گیلان درحوزه سی ان جی در کشور رتبه اول را کسب کرد روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان اعلام کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان در حوزه CNG در بین مناطق 37گانه کشور رتبه اول را کسب کرد.
یک گیلانی در رقابت های جهانی کاراته حضور می یابد مسوول اجرایی هیات کاراته استان گیلان گفت: یک کاراته کار این استان در رقابت های جهانی سبک های آزاد کاراته حضور می یابد. به گزارش سلام شمال 'علی اسماعیلی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویا صالحی از استان گیلان با درخشش در اردوی تیم ملی کاراته سبک های آزاد ایران ، به عضویت تیم ملی در آمد .
طرح ضیافت افطار ویژه فرهنگیان برگزار می شود مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از برگزاری طرح ضیافت افطار ویژه فرهنگیان و خانواده های آنان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
معلم گنبدی رتبه اول کشوری را درجشنواره تجارب موفق آموزشی کسب کرد کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس، از کسب رتبه نخست کشوری جشنواره تجارب موفق آموزشی توسط یکی از معلمان این شهرستان خبر داد.
تشکیل انجمن راهنمایان تورهای گردشگری در استان گلستان معاون گردشگری گلستان گفت: برای نخستین بار در استان های شمالی کشور، انجمن راهنمایان تور در استان گلستان تشکیل و راه اندازی شد.
نشست ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی گلستاناولین جلسه کارگروه ماده 18 ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی استان گلستان با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزارشد.
روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی گلستان در جایگاه دوم کشوریروابط عمومی و امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی، جدول رده بندی ارزیابی سایت های استانی در تیر ماه را منتشر کرد که روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان گلستان در جایگاه دوم قرار گرفت.
احتمال بارندگی از چهارشنبه تا صبح پنج‎شنبه در گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان از احتمال بارندگی در گلستان از فردا چهارشنبه تا صبح پنج‎شنبه خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید باقری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: با توجه به اخطاریه جدیدی که هواشناسی صادر کرده است شاهد بارندگی در گلستان طی اواخر این هفته و اوایل هفته آینده خواهیم بود.
سرپرست جدید هیأت کونگ فو گلستان معرفی شد در مراسمی با حضور اعضای مجمع، 'سیدمحمد موسوی' به عنوان سرپرست جدید هیأت کونگ فو استان گلستان معرفی شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از هیأت کونگ فو به عنوان هیأتی فعال نام برد و از زحمات تاجیک سرپرست سابق هیأت در زمان تصدی این سمت تقدیر کرد.
نمایشگاه آثار تجسمی در حوزه هنری گلستان برپا شد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار تصویرسازی نسرین سیاحی از اول مردادماه به مدت 10 روز در محل نگارخانه سوره حوزه هنری استان گلستان واقع در خیابان اول لشگر، فردوسی نهم برپا شد.
برگزاری دومین نشست رؤسای کانون مداحان و شاعران آئینی شمال کشور دومین نشست منطقه‌ای رؤسای کانون مداحان و شاعران آئینی شمال کشور با حضور نمایندگانی از گیلان، مازندران، سمنان، خراسان شمالی در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در گرگان برگزار شد.
برگزاری 20 محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان 20 محفل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.
هشدار هواشناسی گلستان درخصوص آبگرفتگی معابرو وقوع سیلاب ناگهانیاداره کل هواشناسی گلستان با اشاره به پیش بینی بارش های رگباری نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع سیلاب ناگهانی در استان هشدار داد. به گزارش سلام شمال این اداره کل اعلام کرد: طبق نقشه های پیش یابی از بعد از ظهر روز سه شنبه (امروز) سامانه ناپایدار به تدریج به استان گلستان نفوذ کرده و تا روز جمعه مورخه 7/5/91 به تناوب موجب رگبار و رعد وبرق دربرخی از نواحی استان خواهد شد.
ده کارگاه آموزشی 'مهارت های زندگی' در گرگان آغاز شدبا موافقت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان ، 10 کارگاه آموزش رایگان 'هنر زندگی گردن' (مهارت های زندگی) برای شهروندان در خانه فرهنگ پرسش این شهر آغاز شد. به گزارش سلام شمالاز جمله موضوعات این کارگاه های آموزشی، 'آشنایی با بهداشت روانی و تاثیر آن بر جامعه، آشنایی با تعارضات خانوادگی و راه های کاهش آن، تفاوت زندگی خوشبینانه با بدبینانه'، است.
آغاز دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید استان در دانشگاه گلستاندومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید استان گلستان به میزبانی دانشگاه گلستان آغاز به کار کرد. به گزارش سلام شمالدر مراسم افتتاح این دوره، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: رشد علمی ما 11 درصد بیشتر از رشد علمی جهان است.
بارندگی های اخیر هفت میلیارد ریال به مدارس کلاله خسارت وارد کرد فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش کلاله اعلام کرد: در جریان بارندگی ها وسیلاب های اخیر این منطقه 7 میلیارد ریال به مدارس این شهرستان خسارت وارد کرد.
زنگ خطر سیل بار دیگر در گلستان به صدا در آمد براساس اعلام نقشه های پیش بینی هواشناسی از بامداد روز چهارشنبه آسمان استان گلستان تحت شرایط نامساعد جوی قرار خواهد گرفت. به گزارش سلام شمال براین اساس، از اوایل بامداد تا صبح چهارشنبه این وضعیت ادامه خواهد داشت و از روز شنبه نیز بار دیگر این شرایط در استان به وجود می آید.
همایش طلایه‎داران حجاب و عفاف در گنبدکاووس برگزار شد همایش طلایه‎داران حجاب و عفاف با حضور بانوان فرهیخته شهرستان گنبدکاووس برگزار شد. به گزارش سلام شمال امام جمعه گنبدکاووس ظهر امروز در همایش طلایه‌داران عفاف و حجاب این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور بانوان صاحبنظر این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: حجاب به معنای پوشش اسلامی است و مخالف با فعالیت بانوان در اجتماع، دانشگاه و یا محیط کار و محافل اقتصادی نیست.
رتبه چهارم گلستان در فعالیت‎های عفاف و حجاب در کشور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: گلستان رتبه چهارم کشور را در فعالیت‎های عفاف و حجاب دارد. به گزارش سلام شمال حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد صبح امروز در جمع کارشناسان فرهنگی دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: تبلیغات اسلامی در یک سال گذشته در زمینه عفاف و حجاب رتبه ممتاز را در بین نهادها و ادارات استان داشته است
افق چشم‎انداز صنعت گلستان ایجاد صنایع پایدار است رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: افق چشم‎انداز صنعت گلستان ایجاد صنایع پایدار و مادر است. به گزارش سلام شمال رمضان بهرامی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه نمایندگان دوره قبل کارنامه قابل قبولی در بخش صنعت نداشتند اظهار داشت: اکثریت نمایندگان این دوره مورد تایید فعالان اقتصادی در حوزه کار و کارگری هستند.
تحقق 18 هزار فرصت آموزشی فنی‎وحرفه‎ای در گلستان مدیرکل آموزش فنی‎وحرفه‎ای گلستان گفت: در یک سال گذشته 18 هزار فرصت آموزشی فنی‎وحرفه‎ای در گلستان محقق شده است. به گزارش سلام شمال ابوطالب جلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در نظام مهارت و فناوری بنا داریم ذهن همه جوانان و نوجوانان را با گسترش آموزش‎های فنی و حرفه‎ای توانمند سازیم که در این راستا برنامه‎های جدی آموزشی در بحث موضوع اشتغال در دستور کار قرار گرفته است
پیگیری جدی برای همگانی کردن بیمه در گلستان معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: برای همگانی کردن بیمه شهری و روستایی در گلستان از ظرفیت تمام شرکت‎های بیمه استفاده خواهیم کرد و این روند با جدیت پیگیری می‎شود. به گزارش سلام شمال عبدالرضا دادبود در جلسه بیمه‎ حوادث گلستان، اظهار داشت: موضوع بیمه در استان‎های حادثه‎خیز یک موضوع محوری است که چندین سال مورد توجه قرار گرفته و تمام تلاش‎ها بر این بوده که مردم گلستان با فرهنگ و ظرفیت بیمه بیشتر آشنا شوند.
تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز اعلام شد تقویم آموزشی نیم سال اول سال تحصیلی 92 - 91 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز اعلام شد. به گزارش سلام شمال معاون آموزشی دانشجویی این دانشگاه گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده انتخاب واحد منحصرا به صورت اینترنتی و بر اساس جدول زمان بندی رشته ها از تـاریخ 18شهریور لغایت 26 شهریور انجام می گیرد.
تشکیل مجمع خیرین سلامت در شهرستان بندرگز جلسه انتخابات اعضای مجمع خیرین سلامت شهرستان بندرگز در محل سالن همایش های مرکز بهداشت این منطقه برگزار شد. به گزارش سلام شمال در این جلسه دکتر حسینی سرپرست شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرگز ، احمدی معاون فرماندار مطالبی در خصوص اهمیت کارهای خیر و عام المنفعه ، نحوه تشکیل مجمع خیرین سلامت و اقدامات مهم خیرین در سالهای اخیر بیان کردند.
رونق معاملات سکه در تالار بورس گلستان مدیر تالار بورس استان گلستان از رونق معاملات سکه طلا در این تالار و خرید و فروش 23 هزار و 330 عدد سکه خبر داد. به گزارش سلام شمال 'علی احسانی' روز دوشنبه به ایرنا گفت: در هفته ای که گذشت 23 هزار و 330 عدد سکه به ارزش 186 میلیارد و 640 میلیون ریال در این تالار داد و ستد شد.
آیت الله نورمفیدی: فرهنگ مهارت آموزی در جامعه باید گسترش یابد نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار با مدیر و کارکنان اموزش فنی و حرفه ای بر گسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه تأکید کرد. به گزارش سلام شمال در دومین روز از هفته مهارت مدیر و جمعی از کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان با آیت الله نورمفیدی در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
صادرات استان گلستان امسال 71 درصد افزایش یافت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اعلام کرد: میزان صادرات استان در سه ماهه سال جاری 58 میلیون دلار بوده که نسبت به سه ماه سال گذشته که حدود 34 میلیون دلار بوده است، 71 درصد رشد یافته است.
تشکیل گشت‌های ارشاد لسانی در گلستان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان از تشکیل گشت‌های ارشاد لسانی و اجرای طرح کنترل و کاهش پدیده روزه‎خواری در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری استان گلستان،‌ حسین شعبانی گفت: در این طرح به تمام واحدهای صنفی اعلام شده به منظور پاسداشت ماه مبارک رمضان از عرضه مواد خوراکی به مشتریان به نحوی که در همان واحد صنفی مصرف شود خودداری کنند.
بهره‎مندی همه روستاهای کردکوی از نعمت گاز مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: تمام روستاهای شهرستان کردکوی که قابلیت گازرسانی داشته از نعمت گاز بهره‎مند شدند. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان،‌ رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: در شهرستان کردکوی 26 پروژه روستایی که قابلیت گازرسانی داشتند از این سوخت پاک بهره‎مند شدند.
آمادگی سپاه گلستان برای کنترل و کاهش سرقت در روستاها معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان از اعلام آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کنترل و کاهش سرقت در نقاط مختلف از جمله روستاهای استان خبر داد.
افزایش 30 درصدی تولید ماهیان گرم‎آبی در گلستان مدیر کل شیلات استان گلستان از افزایش 30 درصدی تولید ماهیان گرم‎آبی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 18 هزار تن از انواع ماهیان گرم آبی در استان تولید شود.
بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری در گلستان اجرا شد مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا و چاه در استان اجرا می‌شود.
ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی؛ کلید اشتغال پایدار در جامعه آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقاء و ترویج فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان و نوجوانان کلید اشتغال پایدار و الگویی موفق برای پیشبرد اهداف ایجاد اشتغال مفید و پایدار در جامعه است. به گزارش سلام شمال بسط، گسترش و ترویج فرهنگ مهارت آموزی از ضروریات اجتناب ناپذیر هر جامعه است که دست اندرکاران آموزش های فنی و حرفه ای برای تحقق این مهم تلاش می کنند.
نگاهی به زندگینامه آیت الله میرزاهاشم آملی آیت الله میرزاهاشم آملی که از او به عنوان یکی از مراجع بزرگ تقلید در دهه های گذشته یاد می شد ، امروز نیز به واسطه حضور دو فرزندش در راس دو قوه مقننه و قضائیه برای بسیاری از مردم شناخته شده است. به گزارش سلام شمال اکنون حدود 20 سال از عروج ملکوتی آن عالم ربانی می گذرد و مجموعه علمی و دانشگاهی شهرستان آمل در آستانه سالگرد وفاتش ، مراسم یادبودی را با حضور فرزندان آن مرحوم تدارک دیده اند.
خوشه‌های طلایی برنج ایستاده غرق شدند خوشه‌های طلایی برنج در حالی که آماده برداشت بودند گرفتار سیلاب شدند. به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کشاورزى مهم‌ترین شاخص فعالیت اقتصادى در گیلان محسوب می‌شود که تامین زندگى و معاش قشرهاى وسیعى از مردم این استان با تولید محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد.
شرح دعای روز دوم ماه رمضان اولین تقاضای روزه دار باتقوا (پرهیزگار) رضایت پروردگار است. آن گونه که از قرآن استفاده می‌شود، نعمت‌های جاودان بهشت برای مؤمنان آماده شده، ولی بالاترین نعمت برای این مؤمنان، رضایت خداوند است. وعد الله المومنین والمومنات جنات تجری من تحتها الانهارخالدین فیها ومساکن طیبة فی جنات عدن و رضوان من الله اکبر ذلک هو الفوز العظیم(توبه ، ۷۲)
معلم فداکار گیلانی درس بزرگ عشق و ایثار را به همگان آموخت صحبت از معلم ایثارگری است که طپش قلبش با ضربان قلب دانش آموزانش به صدا درمی آمد و هنوز هر چند دیگر در کنار ما نیست و نمی تواند حضور مستقیم در کلاس درس داشته باشد، اما زنده یاد' حسن امیدزاده' معلم فداکار گیلانی،درس بزرگ و فراموش ناشدنی یعنی درس عشق و ایثار را به همگان آموخت. ایثار کلمه ای است که حد و مرز ندارد و بالاترین متاعی است که از لابه لای کردارها و رفتارها به یادگار می ماند و در این میان معلمی که شغل انبیاست؛ خود حکایت دردها و مشقت هایی است که روزانه در کلاس درس و در محیط پاکی به نام مدرسه به یاد می ماند.
آیینها و رسوم ویژه رمضان در تالش رمضان که از راه می رسد یک شادمانی معنوی جامعه را در برمی گیرد. انگار که میهمان عزیزی از راه رسیده است، بی آنکه دلدادگان کوی یار غصه تشنه و گرسنه ماندن در روزهای گرم تابستان را بخورند و خم به ابرو بیاورند. این میهمان که می آید ، همه به میهمانی دعوت می شوند. رمضان آمد تا همه را به میهمانی فرا خواند و خوان گسترده معرفت را به همه تشنه کامان بچشاند.
ترجمه و شرح دعای روز اول ماه مبارک رمضان اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ خدایا روزه مرا روزه صائمین قرار بده ؛ صائمین چه کسانی هستند ؟ سه نوع روزه داریم ؛ ۱- روزه عام ۲- روزه خاص ۳- روزه خاص الخاص
بگوییم؛ ماه رمضان آمد، نه رمضان … رمضان از مصدر «رمض» به مفهوم شدت گرما و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است. انتخاب چنین واژه‌ای به راستی از دقت نظر و لطافت خاصی برخوردار است چرا که سخن از گداخته شدن است و شاید به تعبیری دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بی امانش، زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است. رمضان اسمی از اسماء الهی است و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه کرد.
در ماه رمضان ، سایه گسترده نعمات الهی را دریابیم و بیارامیم با حلول ماه مبارک رمضان ، سایه نعمات الهی بر مردم گسترده تر می شود و مسلمانان خود را برای این ضیافت الهی آماده می کنند تا توشه های فراوانی از آن گیرند و این موقعیتی است که که قدردان نعم الهی باشیم و در سایه گسترده این نعمات بیارامیم . به گزارش سلام شمالدر آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و مسلمانان با اندوخته های خود در ماه شعبان، به ماه رمضان ،شهرالله قدم می گذارند تا دل و جان خود را با آب زلال وحی بشویند به کمال قرب الهی برسند .
طلوع ماه بندگی و حال و روز میهمانانی دلداده بانگ دوباره ربنا در گرگ و میش روشنی ای که در فرار از تاریکی دست و پا می زند و ثانیه هایی که از پیوستن به پایان فرار می کنند و عطر پیچیده از راز و نیاز که از شکر دیداری دوباره می گرید ، بار دیگر رمضان با آمدنش خالصانی آرزومند بندگی را میهمان می کند. حال و هوایت غربت دارد و از ثانیه هایی پرعظمت و دست های حمد و ثنایی که نزول رحمت را از بلندای آسمان می طلبند و چشمانی پشیمان که در حسرت بخشودگی می بارند، سرشار است .
آغازی پرامید در امتداد توسعه اطلاع رسانی تشکیل شورایی به منظور هماهنگ کردن فعالیت های روابط عمومی شهرستان های گیلان، گامی نو در جهت ایجاد تحولات اساسی در این پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است که با انعکاس فعالیت های سازمان ها ، علاوه بر پیگیری مطالبات مردم سعی دارد تا به وظیفه خطیر خود در امر اطلاع رسانی جامه عمل بپوشاند.
تکدی گری معضل بر پیکر مازندران پرداختن به مسایل اجتماعی، ادای دین محققان به جامعه است که از دل آن برخاسته اند. مساله تکدی گری پدیده ای است که کمتر کسی در جامعه با آن مواجه نشده است و درباره آن فکر نکرده باشد. سالهاست که متولیان دولتی و غیر دولتی تلاش دارند تا چهره شهر را از این مساله پاک کنند در این زمینه تلاش های قابل تقدیری از سوی متولیان امور در قالب ستاد ساماندهی متکدیان صورت گرفته که در سنوات اخیر برجسته تر بوده است.
جای خالی مرکز استان در کلان شهر ! اگر اهل سیاست نباشید و به صورت مستمر هم روزنامه ها، سایت ها ی خبری و تحلیلی را مروری نداشته باشید و اخبار را از رسانه های دیداری و شنیداری هم دنبال نکنید، اما حداقل چشمان تان و یا گوش هایتان با این واژه ها آشناست که "مازندارن مظلوم واقع شده" و یا "محرومیتش در لابلای سبزی جنگل ها و آبی دریایش پنهان مانده". حرف هایی که هر از چند گاهی از زبان مدیران محترم و یا منتخبین خدوم مردم در قالب نطق هایی رنگارنگ به درستی بیان می شود اما همواره در حد و اندازه همان نطق های رنگارنگ باقی می ماند! این در حالی است که همه مشکل ، درد و راه حل درمان را می دانند اما سال هاست که علی رغم تلاش های صورت گرفته این مشکلات همچنان پابرجاست!
به مدیران جوان اعتماد کنید، حتی اگر جوانی کنند! نظام مدیریتی کشور و طبعاً مدیریت مازندران و یکایک شهرهای استان، نیاز مبرم به پوست اندازی و کادرسازی دارد و نسل امروز مدیریت مثل همه نسلها، شدیداً مکلف به پشتوانه سازی برای تأمین نیازهای مدیریتی در عرصه منابع انسانی است و بی تردید، بهترین بستر برای تعیین مناسب ترین گزینه های آلترناتیوی، بستر مستعد و مهیای جوانان تحصیلکرده و آینده ساز است.
تولید ملی را جور دیگر باید دید تولید ملی از نگاه صنعتگران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که با اعتقاد قلبی همراه است، را جور دیگر باید دید. به گزارش سلام شمال جامعه برای پیشرفت و تعالی نیازمند برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف است.
معین ، یادگار واژه و قلم آنان که واژه را می شناسند استاد ' محمد معین ' نام آشنای‌شان؛ و آنان که معین می‌شناسند، حرمت واژه پاس می دارند و سوگند قرآن به قلم، تعهدشان. به گزارش سلام شمال روز چهاردهم تیرماه ، به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان 'روز قلم' در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و به قطع پاس‌داشتی است برای اندیشمندانی که قلم به نیکی به دست گرفتند و نگاشتند و در راه کمال آدمی کوشیدند و حلقه ای برای اتصال علم دیروز و امروز شدند؛ آن‌گونه که امیر بیان علی (ع) فرمود: 'اندیشه‏های دانشمندان، به بلندای قدرت قلم‏هاشان است.'
روز قلم؛ بهانه قدردانی از زبان گویایی به وسعت تاریخ نامگذاری روزی تحت عنوان قلم فرصتی مغتنم برای قدردانی از جایگاه ارزشمند و متعالی زبان گویای حقایقی نشأت گرفته از عقل ، احساس و معرفت با قدمتی به وسعت تاریخ است. به گزارش سلام شمال قلم پیوند واژه‌هایی سرشار از عقل و خرد با حقیقت است که انسانیت را در ادای مسئولیت خطیر خود جاوید و آیه شریفه 'ن و القلم و مایسطرون 'را در سوگند به قلم و آنچه می نویسند، سربلند می‌کند.
از قلم های جوهری تا قلم های نوری، حدیث نامکرر عاشقی اهل قلم که باشی و نوشتن هر روز برای تو روز قلم است؛ فرقی نمی کند که پر را در جوهر بزنی و بنویسی ، دگمه های کیبورد را بفشاری و یا قلم نوری بدست گیری. به گزارش سلام شمال قلم چنان تو را سحر می کند که رهایی از آن را تنها در نوشتن می بینی .
نگاه های ملتمسی که از دود و دم می بارند بلای خانمانسوز اعتیاد با همه آثار مخرب فردی و اجتماعی خود ، با خلق لحظه هایی پر هراس برای خانواده ها نگاه های ملتمسی که با فریاد بی گناهی از دود و دم می بارند را یادآور می شود.
وقتی«گفت‌وگو» به پایان می‌رسد حتماً شنیده‌اید که می‌گویند وقتی سیاست به پایان می‌رسد، جنگ آغاز می‌شود. می‌توان این تعبیر را به نحو دیگری نیز بیان کرد؛ وقتی گفت‌وگو به پایان می‌رسد، خشونت آغاز می‌شود. انسان‌ها معمولا سه نوع کنش از خود بروز می‌دهند؛ نخست، کنشی است که انسان در ارتباط با طبیعت از خود بروز می‌دهد. انسان، با طبیعت برخوردی استخدامی و استثماری دارد. طبیعت بی‌جان چون موم در دست انسان قرار دارد و انسان با خرد ابزاری خود هر نوع تصرفی در آن می‌کند. به خصوص انسان مدرن که به سوژه بدل شده است، طبیعت را چون «ابژه‌ای» در معرض هر نوع دخل و تصرف قرار می‌دهد.
مختصری از زندگینامه شهید عبدالوهاب قاسمی شهید حجت الاسلام قاسمی در پنج سالگی ، قرآن را دلربا تلاوت می کرد. شهید قاسمی در همان نوجوانی نزد عموی بزرگوارش ، مقدمات علوم ادبیات عرب را آموخت. شهید قاسمی بعد از سپری شدن نوجوانی ، در نزد افاضل حوزه علمیه بابل ادامه تحصیل داد و در شمار طلاب علوم دینی قرار گرفت و سپس راهی تهران شد و در دو مدرسه شیخ ابوالحسن و حاج میرزا ابوالفتح به تحصیل علوم دینی اشتغال داشت و در سال ۱۳۳۴ جهت تکمیل تحصیلات علوم دینی راهی مشهد مقدس گردید و در مدرسه مبارکه سلیمان خان رحل اقامت افکند.
همکاری منطقه ای و بین المللی راه توسعه شمال کشور همانگونه که می دانید در عصر حاضر بسیاری از کشورها برای توسعه بیشتر و برون رفت از مشکلات ملی در قالب پیمان های بین المللی حاضر شدند همکاری های گسترده ای با یکدیگر داشته باشند . اتحادیه اروپا ، شورای همکاری کشورهای خلیج فارس ، سازمان همکاری کشور های عضو اکو و شانگهای و دهها سازمان مشابه ، نهادهای مشخصی از همکاری های بین المللی هستند
آل سعود چگونه به قدرت رسیدند؟ تاریخ حاکمیت آل سعود بر عربستان به قرن هیجده میلادی باز می‌گردد. مبانی حکومتی که "ابن سعود” پایه‌ریزی کرد، بر دو اصل متمرکز بود: "شمشیر” و ترویج مذهب "وهابی”.
یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مناجات شعبانیه این مناجات، نمونه‌ کاملى از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبى است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوى عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.
راهکارهایی ساده برای تسکین دندان درد شبانه وقتی که دراز می کشیم فشار رگ ها مقداری افزایش پیدا می کند همین امر باعث می شود که عروقی هم که در ناحیه اتاق پالپ وجود دارد فشارشان افزایش پیدا کرده و فشار داخلی پالپ دندان باز هم افزایش پیدا کرده و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.
کوچ ستاره‌های فوتبال مازندران سرمایه‌گذاران قادر به حمایت فوتبال مازندران نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی در آیند. فوتبال مازندران در زمینه استعدادیابی قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما با توجه به این همه استعداد ذاتی در فوتبال استان بنا به دلایلی، سرمایه‌گذاران و حامیان مالی قادر به حمایت فوتبال مازندران و تیم‌های مختلف باشگاهی نیستند و بازیکنان مطرح مازندران مجبورند برای انجام بازی حرفه‌ای خود به خارج از استان کوچ کنند و به عضویت باشگاه‌های غیربومی درآیند.
طرح انتقال آب خزر به کویر از حرف تا عمل طرح انتقال آب خزر به کویر از نظر برخی از کارشناسان نیاز به بررسی بیشتری دارد. دوشنبه 28 فروردین سال جاری سواحل شهرستان میاندرود در استان مازندران شاهد زمین‌خوردن کلنگ ساخت پروژه‌ای بود که طی آن نخستین بار انتقال آب دریای خزر با هدف تامین آب شیرین بخش‌های مرکزی کشور کلید خورد.
"آب" بنوشید تا بهتر "درس" بخوانید مصرف پروتئین همراه صبحانه قبل از امتحان موجب افزایش هوشیاری و تمرکز بهتر می‌شود، بنابراین مصرف تخم مرغ، پنیر و شیر به توان مغز کمک می‌کند و مصرف آنها در صبح روز امتحان به همراه ترکیبات حاوی فیبر مفید است.
حضرت زینب(س)؛ اسطوره‌ای پایان‌ناپذیر تاریخ شیعه، تاریخ مظلومیت و مصیبت است، روزی در عزای رسول خدا(ص)، روزی در ماتم شهادت خیرالنسا(س)، روزی در اندوه غربت و شهادت علی(ع)، روزی در عزای شهادت غریبانه حسن(ع) که جگرش را پاره کردند و روزی دیگر در ماتم عظیم‌ترین حادثه تاریخ که عاشورا و حسین(ع) بود.
چرا زینب کبری(س) عقیلۀ بنی هاشم است؟ هم وجود مبارک حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیلۀ بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبری؛ عقل برای این ها به منزلۀ فصل مقوّم بود. اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او. کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند [اما] برخی از افراد، حافظ کمالند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد