اخبار جدید ایران و شمال

تصاویر شگفت انگیز از افتتاحیه المپیک لندن تصاویر شگفت انگیز از افتتاحیه المپیک لندن
گزارش تصویری افتتاح المپیک لندنافتتاح المپیک لندن , گزارش تصویری افتتاح المپیک لندن , عکس افتتاح المپیک لندن , تصاویر افتتاح المپیک لندن
خبر خوش برای دانشجویان انصرافی به گفته معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متقاضیان انصرافی بازگشت به تحصیل از فردا به مدت دو هفته امکان نام نویسی و ارسال تقاضای خود را بر اساس دستورالعمل جدید دارند.
یک ویژگی جدید و جالب به گوگل اضافه شد تا پیش از امروز اگر شما عبارت 7*15 را در گوگل تایپ می کردید اولین نتیجه جست و جویی که در صفحه ظاهر می شد، عدد 105 بود. حالا گوگل یک قدم فراتر رفته است و پاسخ را روی یک ماشین حساب مجازی به شما نشان می دهد.
اوج گیری طلا و ارز و هشدار به معامله گراناز روز گذشته بهای طلا و ارز در بازار غیر رسمی کشور شروع به اوج گیری مجدد کرده است. این در حالی است که از چندی پیش بانک مرکزی اقدام به موج دوم واگذاری سکه های طلا در بازار به قصد کنترل بهای طلا در بازار کرده بود. چنانچه پیش از این نیز گفته میشد، این اقدام بانک مرکزی تنها تلاشی بیهوده بوده است.
۲۰۰ فیلم اکران‌نشده در سینمای ایران در 31 سال گذشته بیش از 200 فیلم ساخته شده در سینمای ایران فرصت اکران روی پرده سینماها را نیافتند به گزارش خبرآنلاین سینمای ایران در طول 30 سال فعالیت در حالی داشته‌های خود را روی پرده سینما به عرضه مخاطبان رساند که آنچه روی پرده سینماها رفت تمام بضاعت هنرمندان این عرصه نبود.
ابلاغ شرایط افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه با ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی ، سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها 10 میلیون تومان شد. بانک مرکزی طی بخشنامه ای به بانک‌های دولتی، غیردولتی و شرکت دولتی پست‌بانک «شرایط و ضوابط افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه» را ابلاغ کرد.
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران کنگره آمریکا در تلاش است تا دور جدیدی از تحریم‌‌ها علیه نفت ایران را تا آخر هفته آتی و پیش از آغاز تعطیلات خود نهایی کند. به گزارش «انتخاب» ؛ بر اساس بسته تحریمی جدید آمریکا که بیش از هفت ماه درباره آن بررسی
ایجاد پردیس‌های تک جنسیتی در دانشگاه آزاد رییس دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه درخواست برای ایجاد واحد تک جنسیتی علوم و تحقیقات در دو شهر خبر داد. دکتر خسرو دانشجو با اشاره به ارائه درخواست دو واحد برای ایجاد پردیس تک جنیستی علوم و تحقیقات، گفت: این واحدها خواستار ایجاد پردیس تک جنسیتی برای هر دو طیف هستند.
پر استر‌س‌ترین فن آوری‌های امروزی کدامند؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها یک سوم مردم عقیده دارند تکنولوژی برای آنها استرس زا است اما وقتی صحبت از یک فن آوری خاص به میان می آید، تعداد این افراد ناگهان دوبرابر می شود!
تسهیلات انتخاب رشته برای کنکوری‌ها سازمان سنجش آموزش کشور به گفته مشاور عالی این سازمان، تسهیلاتی در زمان انتخاب رشته کنکور 91در اختیار داوطلبانی که به مرحله انتخاب رشته راه یافته اند، ارائه خواهد داد. حسین توکلی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 91 خاطرنشان کرد که نتایج اولیه آزمون سراسری سال 91 به صورت کارنامه تنظیم و در روز 15 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد.
توزیع ۴۶ هزار کیسه زباله با «پرچم اسرائیل» یک مقام مسوول در استان گیلان اعلام کرده که قرار است در آستانه «روز جهانی قدس» بیش از ۴۶ هزار کیسه زباله با پرچم اسرائیل توزیع شود
آرمان‌ها و واقعیت‌های امروز ایران و انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ، آرمانگرایی همراه با واقع‌بینی را رمز حرکت پیشرو ملت و نظام اسلامی در ۳۲ سال اخیر برشمردند و با تأکید بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های تعیین کننده ملت و نظام اسلامی، به تشریح ضرورت‌ها و باید‌ها و نبایدهای مقابله با چالش‌های پیچیده دشمن پرداختند.
تصمیمات جدید برای مهارگرانی و تورم جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که ۶ نفر از مسئولان اقتصادی دولت به همراه نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی در مجلس شورای اسلامی مهمان بهارستانی‌ها بودند. قرار براین بود که در این جلسه دولتمردان برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت تولید و توجه بیشتر به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و یافتن راهکارهایی به منظور ساماندهی وضعیت موجود، گزارشاتی را ارائه کنند و به همین دلیل جلسه ۵ ساعته مجلس به‌صورت غیرعلنی برگزار شد.
نمادهای المپیک از آغاز تا امروز نخستین بار در بازی‌های المپیک زمستانی 1968 «گرنوبل» بود که پای «نمادهای عروسکی» به دنیای ورزش باز شد. بیشتر این نمادها هم برگرفته از «حیوانات محلی» بوده‌اند و کمتر پیش آمده که نمادی انسانی با هدف تجاری ـ تبلیغاتی به کار گرفته شود. هرچند گرنوبل برخلاف جانشینانش سرنوشتی تجاری نیافت.
روایت توکلی از فیلتر شدن «الف» روز شنبه 91/4/24 طی نامه ای خطاب به دادستان استدلال کردم که تشریفات قانونی در فیلتر کردن رعایت نشده است و به همین دلیل ادامه فیلتر ماندن الف قانونی نیست و باید متوقف شود.
60 امضا برای استیضاح وزیر ورزششخصا معتقدم المپیک ربطی به وزیر ورزش ندارد و نتیجه عمل مسوولین قبلی و تلاش خود ورزشکاران است و وزیر بعضا کارهایی انجام می‌دهد که فدراسیون‌ها را تضعیف می‌کند‌.‌
عناوین روزنامه‌های صبح امروز کشور * شرق - مجلس و دولت به توافق رسیدند: حذف ارز مسافرتی - وزارت بهداشت: اعتبار کنترل جمعیت حذف شد - مقام معظم رهبری: فشارهای دشمن موجب تجدیدنظر در محاسبات ایران نمی‌شود - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: ایران قصد اعزام نیروی نظامی به سوریه ندارد
مردودی های پایه اول متوسطه می توانند در پایه دوم ثبت نام کنند مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از امکان ورود و تحصیل دانش آموزان مردودی پایه اول متوسطه در پایه های دوم دوره متوسطه و شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش خبر داد.
بهداد سلیمی : رکورد را جا به جا خواهم کردوزنه‌بردار فوق‌سنگین مازندرانی تیم ملی کشورمان در آستانه بازی‌های المپیک 2012 لندن گفت: با توکل به خدا رکورد را جا به جا خواهم کرد. به گزارش سلام شمال بهداد سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در حال حاضر از هر نظر آمادگی خوبی دارم و مشکل خاصی بابت گرفتن مدال ندارم.
تاکید شورای نگهبان بر اصلاح قانون انتخابات سخنگوی شورای نگهبان با ذکر این مسئله که ما بر اصلاح قانون انتخابات اصرار داریم گفت: بحث اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص قرار دارد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان امروز سه شنبه طی سخنانی در برنامه "نگاه روز" که از رادیو ایران پخش شد اظهار داشت: قانون انتخابات قانونی است که اوایل انقلاب تدوین شده و فضای سیاسی دهه 60 که این قانون در آن مدون شد با فضای کنونی تفاوت‌های زیادی دارد.
آمار دارندگان موبایل در سراسر دنیا یک گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی اعلام کرده که سه چهارم از جمعیت کل دنیا به یک تلفن همراه دسترسی دارند، آماری که نسبت به سال 2000 شش برابر شده است. به گزارش سلام شمال به نقل از مهر، از یک میلیارد نفری که در سال 2000 از مشترکان تلفنهای همراه بودند و امسال این تعداد به 6 میلیارد نفر رسیده است که 5 میلیارد آن در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند.
قطار آزادراه تهران ـ شمال روی ریل افتاد معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم وزارت راه با یک کنسرسیوم ایرانی برای ساخت قطعات دو و سه آزاد راه تهران شمال خبر داد. به گزارش سلام شمال مهندس سیداحمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یک کنسرسیوم ایرانی شامل دو شرکت برای ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران ـ شمال با ما صحبت کرده‌اند که به این منظور تفاهم لازم کسب شد.
قیمت جهانی نفت افزایش یافت تازه ترین گزارش موسسه مالی اچ اس بی سی نشان می دهد شاخص تولیدات صنعتی در چین طی ماه جولای به 49.5 واحد رسیده است که این بالاترین رقم از ماه فوریه به شمار می رود .
شغل‌های عجیب در المپیک ۲۰۱۲ در فاصله چند روز مانده تا بازی‌های المپیک ۲۰۱۲، اخبار و حواشی بسیاری در مورد این بازی‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است. به گزارش روزنامه تهران امروز، در این بازی‌ها که امسال در لندن برگزار خواهد شد نکات جالب توجهی می‌توان یافت که لذت تماشای مسابقات را دوبرابر می‌کند.
نتایج سرشماری اعلام شد رییس مرکز آمار با اعلام گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس مسکن اعلام کرد: نرخ رشد سالانه جمعیت از 1.62 درصد در دوره 1375-1385 به 1.29 درصد در دوره 1385 – 1390 رسیده است. به گزارش سلام شمال عادل آذر جمعیت نهایی کشور را 75 میلیون و 149 هزار و 669 اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 49.6 درصد زن و 50.4 درصد مرد هستند. وی با بیان این‌که 28.5 درصد جمعیت کشور روستایی و 71.4 آن شهری هستند، گفت: 0.1 درصد نیز غیر ساکن هستند.
واکنش دولتی به احتمال تغییر قانون انتخاباتمعاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی تاکید کرد: اجرای انتخابات از وظایف اصلی قوه مجریه است وعدول از آن عبور از شاکله قانون اساسی و سیره امام و رهبری است.
راه اندازی رشته «رسانه های دیجیتال» رئیس شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از راه اندازی رشته رسانه های دیجیتال با همکاری وزارت علوم خبر داد.
سیلی شهردار بر گوش شهروند شمالی شهردار یکی از شهرهای استان مازندران در اقدامی تعجب برانگیز در حین درگیری لفظی با یک شهروند، سیلی محکمی به گوش او زد.
برخورد با کافی‌نت‌هایی که فیلترشکن دارند وی افزود: همواره مجرمان سعی می‌کنند جهت پنهان ماندن و دور ماندن از تعقیب قانونی ارتکاب جرم از فضاهای مجازی بهره بگیرند و از این فناوری‌ها جهت تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده کنند.
بانوی ووشو کار آملی به مسابقات آسیایی اعزام می شود بانوی ووشو کار آملی با برتری در مسابقات انتخابی به همراه تیم ملی ووشو بانوان به مسابقات آسیایی که درکشور تایوان برگزار می شود، اعزام خواهد شد. به گزارش سلام شمال 'صدیقه دریایی' روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در مسابقات انتخابی که در تهران برگزارشد، با پیروزی بر رقیب دیرینه اش به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمد.
300 مدرسه جدید در مازندران یک نوبته شد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از یک نوبته شدن 300 مدرسه جدید در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال ' محمدعلی امیری ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : در حال حاضر 147 مدرسه دو نوبته در استان فعال است که امیدواریم با همت خیران و حمایت مسوولان این مدارس هم در آینده نزدیک تک نوبته شود.
راز مرگ مشکوک زنی در آمل پس از یک سال برملا شد معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری یک نفر قاتل در آمل در چند روز گذشته خبر داد و گفت : با دستگیری این قابل راز مرگ مشکوک یک زن آملی بر ملا شد.
خدمتی که در اذهان مازنی ها حک می شود رییس جمهوری ایران که با شعار عدالت محوری و خدمت صادقانه از حدود هفت سال قبل سکان قوه مجریه را به دست گرفته،‌برای سال آخر خدمت دولتش،‌طرح مهر ماندگار را برنامه ریزی کرده است تا این بار نیز خدمت صادقانه دولت در ذهن ساکنان مازندران به عنوان خاستگاه علویان حک کند.
نمایشگاه فرهنگ رضوی در ساری گشایش یافت نمایشگاه فرهنگ رضوی با هدف ترویج سیره حضرت امام رضا ( ع ) با حضور سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران روز شنبه در محل مجتمع فرهنگی و هنری استان در ساری گشایش یافت.
7800 شغل در مازندران ایجاد شد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: براساس برنامه امسال 7 هزار و 800 فرصت شغلی در مازندران ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسیده است. به گزارش سلام شمال علی بابایی کارنامی ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان مازندران با بیان اینکه تعهد امسال ایجاد 98 هزار فرصت شغلی در مازندران است، اظهار داشت: برخی دستگاه‌های اجرایی در ورود به سامانه رصد به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
ساری میزبان نمایشگاه رضوی می‌شود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری گفت: ساری میزبان نمایشگاه رضوی می‌شود. به گزارش سلام شمال سید مهدی سعیدی ساروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: ‌ماه رمضان و هفته فرهنگ رضوی فرصتی مغتنم است برای تبیین فرهنگ آسمانی و نشر معارف علوی و رضوی که از طریق آن می‌توان پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و ائمه اطهار «ع» را ایجاد کرد
یونسکو به آیین‌های بومی مازندران توجه ویژه می‌کند دبیرکل کمیسیون ملی سازمان جهانی یونسکو در ایران از توجه یونسکو به تنوع زیست محیطی و آیین‌های فرهنگی و بومی در مازندران خبر داد.
برنامه‌های نشاط‌ آفرین در شبکه تبرستان ساخته می‌شود مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: برنامه‌های نشاط آفرین و دین‌محور در شبکه تبرستان ساخته می‌شود. به گزارش سلام شمال به نقل از روابط عمومی شبکه تبرستان، بهرام حمیدی در دیدار حجت‌الاسلام سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با مدیران صدا و سیمای مرکز مازندران با بیان اینکه تولید سریال‌های فاخر و تله فیلم‌های جذاب از اولویت‌های رسانه ملی و استانی است،
گزارش تصویری افتتاح طرح پزشک خانواده مازندرانمراسم افتتاح طرح پزشک خانواده شهری مازندران با حضور وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.
بانوی ووشو کار آملی به مسابقات آسیایی اعزام می شود بانوی ووشو کار آملی با برتری در مسابقات انتخابی به همراه تیم ملی ووشو بانوان به مسابقات آسیایی که درکشور تایوان برگزار می شود، اعزام خواهد شد. به گزارش سلام شمال 'صدیقه دریایی' روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در مسابقات انتخابی که در تهران برگزارشد، با پیروزی بر رقیب دیرینه اش به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمد.
آب کدر 20 روستای ساری افتتاح خانه بهداشت را کمرنگ کرد آب کدر 20 روستای ساری که از سوی اهالی روستای پنبه‌چوله ساری مطرح شد، جشن افتتاح آخرین خانه بهداشت روستایی مازندران را کمرنگ کرد. به گزارش سلام شمال به نقل از فارس مشکل آلودگی آب در 20 روستای مرکزی ساری به حدی جدی بود که جشن افتتاح آخرین خانه بهداشت در روستای پنبه‌چوله هم چنگی به دل اهالی این روستا نزد.
بنیاد شهید مازندران در 18 شهرستان کلاس های قرآنی برگزار می کند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از برگزاری کلاس های قرآنی در 18 شهرستان استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش سلام شمال ' عباسعلی رضایی ' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این برنامه ها ویژه خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و آزادگان برای ماه مبارک رمضان است.
اختصاص هفت هزار میلیارد ریال برای توسعه بندر امیرآباد بهشهراستاندار مازندران گفت : تاکنون هفت هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه بندر امیرآباد بهشهر هزینه شده است. به گزارش سلام شمال' سیدعلی اکبر طاهایی ' روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان از تعریض و چهارخطه کردن جاده بندر امیرآباد به رستمکلا به عنوان یکی از طرح های توسعه ای این بندر یاد کرد و افزود : این طرح به طول 20 کیلومتر که از جمله مصوبات سفر هیات دولت به مازندران است ، به رغم برخی محدویت های مالی ، در حال انجام است.
کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی در بهشهر برگزار می شود فرماندار بهشهر گفت : با هدف تجلیل از مقام شامخ علما و شناسایی بیشتر علمای منطقه ، اولین کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی از فضلای نامدار مازندران به زودی در بهشهر برگزار می شود .
افتتاح طرح پزشک خانواده در مازندران با حضور وزرای بهداشت و تعاون طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع، در مازندران، با حضور وزاری بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی و محلی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اجرا در آمده است .
افتتاح اورژانس بیمارستان امام (ره) ساری با حضور وزیر تعاون اورژانس بیمارستان امام خمینی ( ره ) ساری با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، استاندار مازندران ، جمعی از مسئولان و دست اندرکاران و تنی چند از شهروندان ، پنجشنبه شب به بهره برداری رسید . به گزارش سلام شمالاین مجموعه درمانی از بزرگ ترین مراکز اورژانس استان است که شب گذشته پنجشنبه شب ) به بهره برداری رسید .
اسکیت باز مازندرانی به اردوی تیم ملی دعوت شد رئیس هیات اسکیت مازندران ، از دعوت اسکیت باز این استان به مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'حسین خیری نیا' روزجمعه به خبرنگار ایرنا گفت: 'سهند رئیسی' تنها اسکیت باز مازندرانی است که از سوی کادرفنی تیم ملی به همراه 18 اسکیت باز دیگر به مرحله جدید اردوی تیم ملی دعوت شد.
نماینده ولی فقیه در مازندران:ملت منسجم است ، سه قوه باید متحدتر شوند نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری بااشاره به تورم و گرانی موجود و قول مسوولان برای رفع مشکلات ، گفت: امروز ملت منسجم است و سه قوه نیز باید متحدتر شوند تا بر مشکلات فائق آییم .
راه‌اندازی نخستین دانشگاه هیئت امنایی منتظر تایید دانشجو رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی در آمل گفت: طرحی با استفاده از آخرین شیوه‌های مدیریتی دانشگاه‌های روز دنیا تدوین شده که امیدواریم با تصویب آن نخستین دانشگاهی باشیم که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.
غیبت مربیان کشتی مازندران در المپیک باوجود حضور شش کشتی‌گیر در المپیک 2012 لندن ، مربی‌ای از مازندران به این پیکارها اعزام نمی‌شود. به گزارش سلام شمال' مسابقات المپیک 2012 لندن روزهای ششم تا 22 مرداد به میزبانی کشور انگلستان در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار می‌شود.
دبیرکل سازمان جهانی یونسکو وارد روستای کندلوس شد دبیرکل سازمان جهانی یونسکو در ایران برای بازدید از بافت باارزش روستای گردشگری کندلوس در کجور وارد این روستا شد. به گزارش سلام شمال' هدف از این بازدید بررسی به ثبت‌رساندن این روستا در فهرست آثار جهانی سازمان جهانی یونسکو است.
اسپانسر باشگاه سایپا شمال مشخص می‌شودمدیرعامل تیم فوتبال سایپا شمال قائمشهر گفت: این تیم از مجموعه سایپا خارج شده و به زودی اسپانسر جدید باشگاه در فصل جدید لیگ دسته یک کشور مشخص می‌شود. به گزارش سلام شمال'مهدی پیروزرام ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری بیان داشت: با توجه به اینکه مسئولان شرکت سایپا سال گذشته به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان و کادر فنی عمل نکردند، سایپا شمال از مجموعه آن باشگاه خارج شد.
احداث 47 هتل در مازندران معطل زمین معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به مصوبه احداث 47 هتل در مازندران تا پایان سال جاری با اعتبار 35 میلیارد تومان، گفت: در بحث واگذاری زمین به ویژه در سواحل با مشکل مواجه هستیم. به گزارش سلام شمال' سیدعیسی هاشمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران اظهار داشت: از یک هزار و 192 پروژه مهر ماندگار در کشور، 38 پروژه در مازندران مصوب شده است
طرح مسافرت دریایی قبل از فصل باران راه‌اندازی شوداستاندار مازندران با بیان اینکه یکی از آرزوهای ما راه‌اندازی حمل و نقل مسافر دریایی و بین بندری بود، گفت:‌ اگر تا قبل از فصل باران و طوفان خزر، این طرح انجام شود، آثار بهتری دارد.
افتتاح یک‌هزار و صد و نهمین خانه بهداشت مازندران با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، یک‌هزار و 100 و نهمین خانه بهداشت مازندران افتتاح شد. به گزارش سلام شمال'مصداقی‌نیا معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که برای افتتاح طرح پزشک خانواده به مازندران سفر کرد عصر امروز در حاشیه افتتاح این طرح در روستای پنبه‌چوله ساری، یک‌هزار و 100 و نهمین خانه بهداشت مازندران را افتتاح کرد.
طرح پزشک خانواده در مازندران آغاز شد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی طرح پزشک خانواده شهری در مازندران افتتاح شد. به گزارش سلام شمال'طرح پزشک خانواده شهری در مازندران، مراسم افتتاح طرح پزشک خانواده شهری مازندران با حضور وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران افتتاح شد.
29 درصد مردم مازندران پزشک خود را انتخاب کردند رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ‌در طرح پزشکی خانواده ، 29 درصد از جمعیت استان مازندران، پزشک خود را انتخاب کردند. به گزارش سلام شمال'محمدمهدی ناصحی عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح پزشک خانواده در مجتمع دانشگاهی علوم پزشکی پیامبر اعظم (ص)که با حضور وزیر بهداشت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: ‌پزشک خانواده، یکی از برنامه‌های مهم ملی عدالت محورانه است که در دولت دهم پایه‌گذاری شد.
درآمدهای مالیاتی مازندران امسال حدود 40 درصد افزایش یافتمدیرکل امور مالیاتی مازندران از افزایش 7/38 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری خبر داد.
پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان کنکور در مازندران دایر می شود رییس گروه مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش مازندران گفت : پایگاه انتخاب رشته ویژه داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها در 31 نقطه اعم از شهرستان ها و مناطق محروم استان دایر می شود.
رتبه های برتر جشنواره فرآیند تدریس ابتدایی گیلان معرفی شدند رییس روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در جشنواره فرآیند تدریس ابتدایی با رویکرد درس پژوهشی سال تحصیلی 91 - 90 گیلان تالشی ها رتبه های برتر را کسب کردند.
بیش از یک میلیون سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز 'شنبه' بورس اوراق بهادار گیلان ، یک میلیون و 140 هزار و 394 سهم در تالار بورس رشت داد و ستد شد.
سرپرست جدید هیات تیراندازی گیلان معرفی شد سرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: با هماهنگی انجام شده بین مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و فدراسیون تیراندازی کشور، سرپرست هیات تیراندازی گیلان معرفی شد.
اختصاص بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی گیلان نماینده عالی دولت در گیلان از اختصاص یک هزار و 640 میلیارد ریال اعتبار برای طرح توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی استان خبر داد. به گزارش سلام شمال مهدی سعادتی در جلسه کارگروه کشاورزی استان اظهار داشت: با اختصاص این میزان اعتبار و اجرای طرح توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی؛ زمینه فعالیت برای 18 هزار و 500 نفر در این حوزه در گیلان فراهم می شود.
وزارت کشور طرح جامع ترافیک رشت را تایید کند معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهردار رشت گفت: طرح جامع ترافیک رشت که نقشه راه این شهر است تهیه شده اما هنوز به تایید وزارت کشور نرسیده و برای اجرای پروژه قطار شهری این طرح باید تایید شود.
انقراض سمورهای آبی در تالاب‌های گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سمور آبی پستاندار زیبا و نادر به دلیل صید غیرمجاز در تالاب‌های گیلان در خطر انقراض قرار دارد. به گزارش سلام شمال امیر عبدوس صبح امروز در نشست محیط زیست استان وضعیت سمورهای آبی «شنگ» را در خطر انقراض خواند و اظهار کرد: اخیرٱ سمورهای آبی به دلیل گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری تعبیه شده در تالاب‌های استان در خطر انقراض قرار دارند.
انتشار 15 کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان گیلان معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان از انتشار 15 کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان این استان در دفاع مقدس تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال محمد پرحلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به جمع‌آوری تاریخ شفاهی رزمندگان گیلان از 1.5 سال گذشته اظهار کرد: تاریخ شفاهی رزمندگان در واقع تاریخ شفاهی دفاع مقدس است که جمع‌آوری می‌شود
کاهش آمار دختران فراری در گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از کاهش 1.3 درصدی آمار دختران فراری از منزل نسبت به آمار 4.3 درصدی سال گذشته در این استان خبر داد. به گزارش سلام شمال عزیز پورعزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کاهش جرایم مختلف در استان اظهار کرد: با برگزاری جلسه با دستگاه‌های مختلف تلاش شده از وقوع جرایم در گیلان پیشگیری شود.
برگزاری جشنواره "سقوط صهیونیسم" در رشت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره "سقوط صهیونیسم" در عمارت کلاه فرهنگی در 26 ماه جاری در رشت خبر داد. به گزارش سلام شمال حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت روز جهانی قدس را همدردی
نخستین پیش دبستانی هوشمند در آستارا افتتاح شد نخستین پیش‌ دبستانی هوشمند آستارا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح شد. به گزارش سلام شمال مدیر نخستین مرکز پیش دبستانی هوشمند آستارا در مراسم افتتاح این پیش‌دبستانی، اظهار کرد: با توجه به مصوبه وزارت آموزش و پرورش درباره واگذاری پیش دبستانی یا آمادگی به بخش‌خصوصی، نخستین مرکز پیش دبستانی هوشمند در این شهرستان با نام «پارمیس» فعالیت خود را آغاز کرد.
گیلان قطب آموزش چای و ابریشم کشور شد مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: گیلان قطب آموزش چای و ابریشم با 20 نوع استاندارد در کشور شد. به گزارش سلام شمال رسول شمشادی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر به مناسبت هفته مهارت اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های زیادی انجام شده است
بین المللی شدن دانشگاه علوم و تحقیقات آمل تصویب شد رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی از تصویب بین المللی شدن این واحد دانشگاهی با مصوبه دانشگاه آزاد اسلامی و موافقت اتحادیه مربوطه خبر داد.
گیلان مقام دوم جشنواره ورزش بومی محلی کشور را کسب کرد مسوول روابط عمومی هیات ورزش های همگانی گیلان گفت: استان گیلان در جشنواره ورزش بومی محلی شمال و شمال شرق کشور عنوان دوم را کسب کرد.
اختصاص هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ملی به گیلاننماینده عالی دولت در گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی استان از اختصاص هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ملی به گیلان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'مهدی سعادتی' روز پنجشنبه در این جلسه اظهار کرد: 350 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش تملک دارایی کشور اختصاص یافته که سهم گیلان از این اعتبار، دو هزار و 210 میلیارد ریال می باشد.
سه گیلانی در اردوی تیم ملی کانوپلوی ایران حضور یافتندسرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: سه گیلانی در اردوی تیم ملی کانوپلوی بانوان ایران حضور یافتند.
قرآن خطی مربوط به دوره قاجاریه به سازمان اسناد گیلان اهدا شد یک جلد قرآن خطی مربوط به اواسط دوره قاجاریه به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اهدا شد. به گزارش سلام شمال مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان ضمن اعلام خبر فوق بیان کرد: این قرآن نفیس در قطع وزیری است و توسط یک خانواده لاهیجی که حاضر به ذکر نام نشده اند، اهدا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: خانه های قدیمی استان مرمت می شوندمدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت چندین خانه قدیمی در استان خبر داد. به گزارش سلام شمال 'امید عزیزی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بناهای تاریخی خانه عضدی، خانه سیگارودی و خانه نیکوکار در سال جاری با هدف حفظ و احیاء مرمت می شوند.
برگزاری محافل قرآنی با حضور قاری مصری در گیلان مسوول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: تلاوت قرآن کریم با حضور استاد 'فاروق احمد ضیف' قاری برجسته کشور مصر در 10 شهرستان استان انجام می شود.
شرکت صدرا مالک باشگاه داماش گیلان شد در مراسمی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، مدیرعامل باشگاه داماش و تعدادی از هواداران تیم فوتبال این باشگاه، شرکت صدرا مالک باشگاه داماش گیلان شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم که روز جمعه در دفتر این باشگاه در رشت برگزار شد، بهرام قویدل مدیرعامل شرکت صدرا بیان داشت: صدرا یک شرکت خصوصی است و اولین هدف ما نیز بحث تجاری بوده و سابقه اسپانسری باشگاه پرسپولیس تهران را داریم.
امام جمعه رشت: مسلمانان برای مقابله با دشمنان باید یکپارچه باشند نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : مسلمانان و امت های اسلامی باید برای مقابله با فتنه انگیزی های دشمنان، متحد و یکپارچه باشند. به گزارش سلام شمال آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به همدستی برخی کشورها عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سقوط دولت مرکزی سوریه افزود: دمشق، پایگاه مقاومت است بر همین اساس است که دولت های غربی برای زوال دولت حامی مقاومت همدست شده اند.
فعالیت تشکل بسیج دانشجویی در 93 درصد دانشگاه‌های گیلان معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها مغفول واقع شده‌اند، گفت: هم‌اکنون در 93 درصد دانشگاه‌های گیلان دفتر تشکل بسیج دانشجویی فعال است.
اجرای طرح ولایت بسیج دانشجویی در گیلان مسئول ناحیه بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری طرح ولایت بسیج دانشجویی با حضور 400 دانشجو در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال' غلامرضا ملک‌علیپور ظهر امروز در جریان برگزاری ضیافت اندیشه قرآنی در دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه طرح ضیافت اندیشه فرصتی برای تقویت مبانی فکری دانشجویان است، اظهار کرد: برگزاری این طرح‌ در روند رشد و تعالی دانشجویان جامعه اسلامی تأثیرگذار است.
افزایش 32 درصدی بودجه عمرانی گیلان استاندار گیلان از افزایش 32 درصدی اعتبارات تملک دارایی ‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال'مهدی سعادتی در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان با تبریک ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال کشور در مقطع مهمی در سطح بین‌المللی قرار دارد.
اختصاص 5.5 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه گیلان معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از اختصاص 5.5 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه استان در بودجه سال 91 خبر داد. به گزارش سلام شمال'محمدحسین اصغریان در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان بودجه حوزه‌های علمیه استان در سال گذشته را 275 میلیون تومان خواند و اظهار کرد: امسال بودجه حوزه‌های علمیه گیلان 20 برابر شده است.
3 خانه تاریخی گیلان مرمت می‌شوند مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت سه خانه‌ تاریخی استان در سال جاری خبر داد. به گزارش سلام شمال' امید عزیزی بعد از ظهر امروز در جلسه میراث فرهنگی استان با اشاره به اقدام‌های حوزه میراث فرهنگی در زمینه مرمت آثار تاریخی گیلان اظهار کرد: امسال بناهای تاریخی خانه عضدی، خانه سیگارودی و خانه نیکوکار مرمت می‌شوند.
استاندار گیلان:فرهنگ و گردشگری اولویت امسال گیلان استاستاندار گیلان موضوع فرهنگ و گردشگری را اولویت فعالیت‌های سال جاری در این استان عنوان کرد. به گزارش سلام شمال' مهدی سعادتی در نشست شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به کاهش بسیاری از جرایم در استان اظهار کرد: اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان مقام نخست کشوری را کسب کرده است.
کسب مقام قهرمانی تیم رباتیک واحد رشت معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از کسب نخستین مقام قهرمانی تیم رباتیک این دانشگاه در سطح کشور خبر داد. به گزارش سلام شمال'علی محمدی ترکاشوند بعد از ظهر امروز جمع قهرمانان رباتیک واحد رشت اظهار
20 هزار دانش آموز از برنامه های سازمان دانش آموزی گیلان بهره می برند رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان گفت: تابستان امسال، 20 هزار دانش آموز از برنامه های این سازمان بهره می برند. به گزارش سلام شمال 'نادر یارحسینی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد از دانش آموزان عضو مجامع دانش آموزی، اعضای انجمن حجاب و عفاف ، یاران معرفت، تشکل های پیشتاز و فرزانه هستند.
ورزشکاران گیلانی چهارمدال کسب کردند سرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: ورزشکاران گیلانی چهارمدال رقابت های دوومیدانی معلولان جهان را کسب کردند. به گزارش سلام شمال 'سعید علیپور' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درجریان این رقابت ها که در جمهوری چک برگزار شد، ورزشکاران گیلانی موفق به کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز شدند.
اعضای هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان رشت معرفی شدند رییس هیات ورزش های نابینایان رشت گفت: اعضای کیمیته های مختلف این هیات در شهرستان رشت معرفی شدند. به گزارش سلام شمال 'جهانبخش عسگری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی احکام جداگانه ای، حسن کدیور به عنوان دبیر و مسوول کمیته پاورلیفتینگ و طیبه دعابی به عنوان نایب رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان شهرستان رشت معرفی شدند.
بودجه پژوهشی دانشگاه بندرگز به صورت صد درصد جذب شد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد بندرگز گفت: بودجه پژوهشی این واحد در سال 90 به صورت صد درصد جذب شد. به گزارش سلام شمالمهندس 'محسن تجری' اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه کمی و کیفی فعالیت های حوزه معاونت پژوهشی و فناوری و آیین نامه نحوه تخصیص اعتبارات پژوهشی که بر اساس سیاست ها و جهت گیری های کلان پژوهش تنظیم شده است در سال 90 این واحد دانشگاهی موفق به جذب 100 درصدی بودجه پژوهشی شد.
تولید گندم امسال گلستان حدود یک میلیون تن برآورد می شود مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: میزان تولید گندم امسال استان با توجه به واقعیات موجود، در حد میانگین بلندمدت، یعنی یک میلیون تن برآورد شده است. به گزارش سلام شمال مهندس 'حسین محمدی' روز شنبه افزود: این میزان برآورد تولید شامل 550 هزار تن گندم آبی و 450 هزار تن گندم دیم است.
اهدای بسته آموزشی ماه مبارک رمضان به شهروندان گرگانی واحد فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به منظور ایجاد فضای معنوی در میان شهروندان، ترویج شعائر مذهبی و عیدهای معتبر اسلامی، به تهیه بسته های آموزشی ویژه ماه مبارک رمضان با نام رمضان، بهار رحمت، مبادرت ورزید.
برنامه ریزی درراستای جذب گردشگر خارجی و داخلی به استان گلستان معاون گردشگری گلستان از برنامه ریزی درراستای جذب بیش از 231هزار نفر گردشگران خارجی و داخلی به استان خبرداد. به گزارش سلام شمال 'علی مومنی' روز شنبه به ایرنا گفت: در راستای جذب گردشگر ورودی به استان گلستان و تعهد این استان جهت جذب بیش از 231 هزار گردشگر داخلی وخارجی، اولین جلسه برنامه ریزی جذب گردشگر ورودی به استان گلستان برگزار شد.
پذیرش مقاله رئیس دانشگاه آزاد بندرگز در کنفرانس بین المللی هلندمقاله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز در کنفرانس بین المللی هلند پذیرفته شد. به گزارش سلام شمال مهندس 'محسن تجری' معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بندرگز گفت: مقاله دکتر 'سورنا نسیمی' رئیس دانشگاه با عنوان بررسی امواج ناشی از باد در جزیره کیش (خلیج فارس) پذیرش شد.
جدول برنامه های محافل انس با قرآن کاروان نور درگلستان جدول برنامه های محافل انس با قرآن کاروان نور استان گلستان درشهرستانهای مختلف اعلام شد. به گزارش سلام شمال جدول زمان بندی پنجمین کاروان نور در 10 شهر استان گلستان بدین شرح اعلام شده است:
ارسال 17فیلم وفیلمنامه به جشنواره پویانمایی سیره رضوی گلستان مسئول دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی در گلستان گفت: 17 فیلم و فیلمنامه به دبیرخانه این جشنواره در استان گلستان ارسال شده است.
میانگین نرخ بیکاری در گلستان 8.7 درصد است مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: میانگین نرخ بیکاری استان در سال گذشته 8.7 درصد اعلام شده است. به گزارش سلام شمال حسینعلی خواجه‎مظفری صبح امروز در حاشیه جلسه با مدیران دستگاه‎های اجرایی استان در گفت‎وگو با خبرنگاران گلستان اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی استان 39.8 درصد، نرخ اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی 21.6 درصد، بخش صنعت 21.7 درصد است و بیش از 51 درصد نیز در بخش خدمات رشد داشته‎ایم.
رایگان شدن حامل‎های انرژی اماکن مذهبی در گلستان رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان گفت: هزینه مصرفی و حق انشعاب حامل‌های انرژی برای مساجد، حسینیه‎ها و دارالقرآن‎های شهر و روستا بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بند الحاقی 28 لایحه بودجه امسال، رایگان اعلام شده است.
تربیت 2000 حافظ و قاری قرآنی در گرگان رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: اجرای طرح تربیت 2 هزار حافظ و قاری قرآن در 9 بقعه متبرکه شهرستان گرگان صورت می‎گیرد.
شمارش معکوس برای ریل‎گذاری راه‎آهن گرگان - اینچه‎برونمعاون عمرانی استاندار گلستان از ریل‎گذاری راه‎آهن گرگان – اینچه‎برون تا یک هفته دیگر در گلستان خبر داد. به گزارش سلام شمال عبدالرضا دادبود پیش از ظهر امروز در جلسه مهر ماندگار که در استانداری گلستان برگزار شد، با بیان اینکه عمده پروژه‎های مهر ماندگار در گلستان فعال هستند ‌اظهار داشت: در حوزه آبرسانی به شهر گرگان و شبکه آبرسانی به سد قره‎سو و نرماب فعالیت خوبی انجام گرفته به طوری که پروژه سد نرماب از لحاظ امکانات به عنوان یکی از مجهزترین سدهای کشور محسوب می‎شود.
امام جمعه گرگان: کشتار مسلمانان میانمار به دلیل تعصبات قومی است نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مسلمانان مظلوم میانمار به دلیل تعصبات قومی و مذهبی کشتار می شوند. به گزارش سلام شمال آیت اله 'سیدکاظم نورمفیدی' در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: امت اسلامی با چند صد میلیون جمعیت این جنایات را می بیند و سکوت می کند، امیدواریم این سکوت هر چه زودتر پایان یابد و مسلمانان این کشور از این ظلم ها رهایی یابند.
برگزاری همایش تحول بنیادین آموزش و پرورش در گرگان همایش تحول بنیادین آموزش و پرورش با همکاری فرمانداری گرگان و با حضور شورا و دهیاری روستاهای شهرستان گرگان در سالن حکمت آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.
صدور 30 فقره جواز با سرمایه‎گذاری 114 میلیارد تومان در گلستانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در سال جاری صدور 30 فقره جواز با سرمایه‎گذاری 114 میلیارد تومان در استان صورت گرفت که نسبت به سال گذشته افت 60 درصد را نشان می‌دهد.
بازارچه مرزی اینچه برون به منطقه آزاد تجاری تبدیل می شود نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی از تبدیل بازارچه مرزی اینچه برون این شهرستان به منطقه آزاد تجاری خبر داد. به گزارش سلام شمال دکتر 'سلیمان عباسی' پنج شنبه شب درآیین بزرگداشت 6 مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای دراین شهرستان، گفت: پیگیری های لازم برای تحقق این مهم انجام و مقدمات آن نیز فراهم شده است.
پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: بزودی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی (PhD by Research) در مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه پذیرش می شود.
تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ودانشگاه آزاد تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول در راستای ارتقای سطح تحقیقاتی و بهینه سازی انجام امور اجرایی امضاء شد.
300 میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه شبکه برق گلستان تصویب شد نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: 300 میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه شبکه های برق استان گلستان به ویژه شبکه هایی که در جریان سیلاب های اخیر آسیب دیدند، به تصویب رسید.
دهم تیرماه روز گنبدکاووس نامگذاری شد رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از نامگذاری دهم تیرماه به نام روز گنبدکاووس خبر داد. به گزارش سلام شمال'محمدرضا شهرکی' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: با موافقت و تصویب اعضای شورای اسلامی این شهر و به مناسبت رخ داد مهم ثبت جهانی بلندترین برج آجری دنیا در اجلاس یونسکو در دهم تیرماه امسال، این روز به نام روز گنبدکاووس نامگذاری شد.
جشن محو بی سوادی مددجویان کمیته امداد گلستان برگزار می شود رئیس اداره فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: درصد هستیم تا پایان سال جاری جشن محو بی سوادی را برای مددجویان این نهاد برگزار کنیم.
6 پروژه اختصاصی مهر ماندگار در گنبدکاووس معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: شش پروژه اختصاصی مهر ماندگار شهرستان گنبدکاووس در حال انجام است. به گزارش سلام شمال' نورمحمد جعفری صبح امروز در جلسه‌ای پیرامون پروژه‌های مهر ماندگار که در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد اظهار داشت: پروژه‌های اختصاصی مهر ماندگار در شهرستان گنبدکاووس شامل راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب شهری، تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان 96 تختخوابی،
صدور 30 فقره جواز با سرمایه‎گذاری 114 میلیارد تومان در گلستانرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در سال جاری صدور 30 فقره جواز با سرمایه‎گذاری 114 میلیارد تومان در استان صورت گرفت که نسبت به سال گذشته افت 60 درصد را نشان می‌دهد. به گزارش سلام شمال' ناصر فخرموحدی صبح امروز در سومین جلسه تخصصی کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: افت استقبال سرمایه‎گذاری در گلستان به نسبت سال گذشته به دلیل محدودیت‎های بانکی در بخش صدور مجوزها بوده است.
طرح ضیافت افطار ویژه فرهنگیان برگزار می شود مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از برگزاری طرح ضیافت افطار ویژه فرهنگیان و خانواده های آنان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
معلم گنبدی رتبه اول کشوری را درجشنواره تجارب موفق آموزشی کسب کرد کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس، از کسب رتبه نخست کشوری جشنواره تجارب موفق آموزشی توسط یکی از معلمان این شهرستان خبر داد.
تشکیل انجمن راهنمایان تورهای گردشگری در استان گلستان معاون گردشگری گلستان گفت: برای نخستین بار در استان های شمالی کشور، انجمن راهنمایان تور در استان گلستان تشکیل و راه اندازی شد.
نشست ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی گلستاناولین جلسه کارگروه ماده 18 ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی استان گلستان با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزارشد.
روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی گلستان در جایگاه دوم کشوریروابط عمومی و امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی، جدول رده بندی ارزیابی سایت های استانی در تیر ماه را منتشر کرد که روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان گلستان در جایگاه دوم قرار گرفت.
احتمال بارندگی از چهارشنبه تا صبح پنج‎شنبه در گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان از احتمال بارندگی در گلستان از فردا چهارشنبه تا صبح پنج‎شنبه خبر داد. به گزارش سلام شمال سعید باقری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: با توجه به اخطاریه جدیدی که هواشناسی صادر کرده است شاهد بارندگی در گلستان طی اواخر این هفته و اوایل هفته آینده خواهیم بود.
سرپرست جدید هیأت کونگ فو گلستان معرفی شد در مراسمی با حضور اعضای مجمع، 'سیدمحمد موسوی' به عنوان سرپرست جدید هیأت کونگ فو استان گلستان معرفی شد. به گزارش سلام شمال در این مراسم، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از هیأت کونگ فو به عنوان هیأتی فعال نام برد و از زحمات تاجیک سرپرست سابق هیأت در زمان تصدی این سمت تقدیر کرد.
نمایشگاه آثار تجسمی در حوزه هنری گلستان برپا شد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از آثار تصویرسازی نسرین سیاحی از اول مردادماه به مدت 10 روز در محل نگارخانه سوره حوزه هنری استان گلستان واقع در خیابان اول لشگر، فردوسی نهم برپا شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد